بازدید 21466
۸

حکم عجیب برای یک مزاحم تلفنی!

کد خبر: ۸۳۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ 23 September 2018

رییس حوزه قضایی بخش دشتابی شهرستان بویین زهرا گفت: در راستای صدور احکام جایگزین حبس، یک مزاحم تلفنی به عذرخواهی از خانواده شاکی با نصب بنر مکلف شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری قزوین، فرهاد غفاری روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: قاضیان محاکم طبق فصل نهم قانون مجازات اسلامی جدید که مصوب سال 92 است می توانند بنا به برخی شرایط از مجازات های جایگزین حبس در حق محکوم استفاده کنند.
وی اضافه کرد: یکی از سیاست های اصلی قوه قضاییه در سال های اخیر کاهش جمعیت کیفری زندان با استفاده از مجازات های جایگزین حبس است که خوشبختانه گام های موثری در این زمینه در استان قزوین برداشته شده است.
غفاری همچنین گفت: به عنوان مثال فردی که به اتهام توهین و مزاحمت تلفنی از طریق پیام و شبکه اجتماعی تلگرام به تحمل 2 ماه حبس تعزیری محکوم شده بود به علت فقدان سابقه کیفری، جوان بودن و وضعیت فردی، اجتماعی و خانوادگی مشمول مجازات جایگزین حبس شد.
رییس حوزه قضایی بخش دشتابی افزود: در راستای اجرای مجازات‌های جایگزین حبس، فرد محکوم به نوشتن بنر عذرخواهی از خانواده شاکی و تعهد دادن برای تکرار نکردن چنین عملی در آینده مکلف شد.
وی ادامه داد: همچنین مطالعه کتاب خانه عنکبوت نوشته نورالله قدرتی و ارایه خلاصه بخش سوم آن در خصوص آسیب های اجتماعی و شبکه های مجازی، حفظ و فراگیری روایت نقل شده از امیرالمومنین (ع) و پرداخت جزای نقدی در حق دولت از دیگر تکالیف این محکوم در راستای سیاست های جایگزین حبس است. بخش دشتابی با مرکزیت ارداق از توابع شهرستان بویین زهرا است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۸
من باشم بجای این حکم حاضر میشم شش ماه حبس انفرادی بکشم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
ای همه عزیزان، اینجا فقط گفته حکمش نوشتن بنر عذرخواهی است و گویا الزامی به نصب اون نکرده و دوم اینکه حالا مکان نصب کجا باشه؟ دم در خانه ی مجرم یا فرد قربانی؟؟؟
بیچاره حبس می کشید بنظرم واسش آسانتر بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
قاه قاه ، نمکی ی ی
آفرين! مرحبا! دستمريزاد! :)
کاش برای متجاوزین به کودکان و نوامیس مردم هم علاوه بر اعدام اعلام مشخصات آنها در رسانه ها به طور گسترده نیز در نظر گرفته میشد.
حکمی که بدتر خانواده مغدور را بی آبرو و انگشت نما می کند
آبروش از طریق بنر بره که بدتره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر