بازدید 22711
واشنگتن پست مدعی شد؛

وزیر خزانه داری آمریکا چگونه در برابر سیاست های ترامپ علیه ایران مقاومت می کند!؟

به نظر می رسد، اختلاف میان مقامات دولت ترامپ با وی در مورد راهبرد مقابله با ایران وارد مرحله جدیدی شده است و خبرها حاکی از آن است که وزیر خزانه داری آمریکا مخالف سیاست های تحریمی و اقتصادی ترامپ در برابر ایران است.
کد خبر: ۸۳۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ 14 September 2018

به نظر می رسد، اختلاف میان مقامات دولت ترامپ با وی در مورد راهبرد مقابله با ایران وارد مرحله جدیدی شده است و خبرها حاکی از آن است که وزیر خزانه داری آمریکا مخالف سیاست های تحریمی و اقتصادی ترامپ در برابر ایران است.

به گزارش «تابناک»؛ در همین زمینه، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی به قلم جاش راگین با تیتر «مقاومت استیون منوچین در برابر راهبرد ترامپ درباره ایران» مدعی شد، وزیر خزانه‌داری آمریکا برای مقاومت در برابر استراتژی ترامپ برای اعمال فشار حداکثری بر ایران راه دیگری دارد. او به سادگی سندی که رئیس جمهور آمریکا چند هفته‌ پیش درخواست کرده بود در اختیار او نمی‌گذارد.

راگین در ادامه نوشت: دزدیدن مدارک از روی میز ترامپ، تنها راهی نیست که دستیارانش با آن تلاش می‌کنند تا مانع اقدام رئیس جمهور در زمینه سیاست خارجی شوند. چندین مقام دولت مدعی هستند، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری راه دیگری برای «مقاومت» در برابر راهبرد فشار حداکثری ترامپ بر ایران پیدا کرده و آن ارائه نکردن سند یا مدرکی است که رئیس جمهور چندین هفته پیش درخواست کرده.

راگین در این مقاله می‌نویسد: دولت دونالد ترامپ به شدت فشار خود بر ایران را افزایش می‌دهد. یکی از ابزارهای کلیدی ترامپ این است که بانک‌های ایرانی را به خروج از انجمن سوئیفت (جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی) وادارد. ممانعت از فعالیت ایران با این انجمن، بخشی از کمپین فشار آمریکا بر تهران برای آوردن ایران پای میز مذاکره است.

ایران در سال 2016 بار دیگر به موجب توافق هسته‌ای به سوئیف پیوست که ترامپ سال جاری میلادی از آن خارج شد. حالا دیگر مقامات دولت ترامپ و قانونگذاران می‌خواهند که سوئیفت بار دیگر ایران را بیرون کند؛ اما به گفته سه مقام ارشد دولتی آمریکا، منوچین و وزارتخانه‌اش از داخل با اعمال فشار برای واداشتن سوئیفت به اقدام علیه ایران مخالف هستند.

این مقامات در مصاحبه‌ای اظهار کردند که منوچین روند تصمیم‌گیری در خصوص این مسأله را کند می‌کند تا رسیدگی نهایی از سوی ترامپ را به تأخیر بیندازد. به دنبال جلسه 26 ژوئیه کمیته مقامات ارشد کابینه درباره ایران، وزارت خزانه‌داری موظف شد فهرستی از گزینه‌های تحریم سوئیفت، اعضای آن یا بانک‌های وابسته به آن را تهیه کند. تقریبا دو ماه از آن جلسه گذشته و این سند هنوز تهیه نشده و ترامپ را از تصمیم‌گیری درباره این موضوع بازداشته است.

وزیر خزانه داری آمریکا چگونه در برابر سیاست های ترامپ علیه ایران مقاومت می کند!؟

نویسنده این مقاله نوشته است، برای ارتباط با منوچین و گفت‌وگو درباره این موضوع اقدام کرده، ولی سخنگوی وزارت خرانه‌داری آمریکا به او گفته که منوچین، سرپرستی «کمپین فشار اقتصادی شدیدی» علیه ایران را در راستای استراتژی جامع این دولت برای مقابله با اقدامات «بی‌ثبات کننده و پلید» ایران بر عهده داشته است.

راگین در مقاله خود نوشته است: غالب این اظهارات تا کنون واقعی به نظر می‌رسند؛ اما فشار اصلی هنوز بروز نکرده است. در اوایل نوامبر، آمریکا بار دیگر تحریم‌های سنگین خود را علیه سیستم مالی ایران اجرایی می‌کند که تحریم بانک مرکزی ایران از جمله این اقدامات است. با اینکه دولت اوباما این تحریم‌ها را پس از تصویب آن از سوی سنای آمریکا با بی‌میلی اجرا کرد، مقامات دولت او بعدها از اعمال این تحریم‌ها تقدیر کردند.

به گفته دو مقام آمریکایی، ترامپ که از این تاخیر مأیوس شده است، اخیرا جویای روند تحریم‌های جدید علیه ایران شده است.

به نوشته راگین، سوئیفت در سال 2012 و به دنبال فشارهای کنگره و برخی دولت‌های اروپایی، بانک‌های ایرانی را تحریم‌ کرد اما بسیاری از طرف‌های اروپایی از تاکتیک‌های آمریکا برای اعمال فشار بر این رضایت نداشتند. این بار اما برخی کشورهای اروپایی خواستار حفظ توافق هسته‌ای ایران و حفاظت از ایران در برابر تحریم‌های جدید آمریکا هستند. اگر اعمال فشار آمریکا بر سوئیفت برای توقف همکاری با ایران موفقیت آمیز باشد، تلاش‌های اروپا برای حمایت از ایران با شکست سنگینی روبه‌رو خواهد شد.

با در نظر داشتن این مسأله، وزیر امور خارجه آمریکا، خواستار آن است که اتحادیه اروپا برای سوئیفت گزینه جایگزینی در نظر بگیرد اما چنین گزینه‌ای به زودی ایجاد نخواهد شد. با اینکه مقر سوئیفت در بلژیک است و تحت قوانین بلژیک فعالیت می‌کند، آمریکا هنوز نفوذ گسترده‌ای بر آن دارد.

مطمئنا این یک استراتژی جنجالی با خطرات جدی است. این اقدام ممکن است روابط آمریکا و اروپا را که هم‌اکنون نیز با تنش‌هایی روبه روست، بیش از پیش سست کند.

حتی در صورتی که سوئیفت به خواست آمریکا تن دهد، هیچ تضمینی نیست که ایران با آمریکا مذاکره کند و ممکن است استراتژی فشار حداکثری ترامپ با شکست روبه‌رو شود.

ریچار گلدبرگ، دستیار سناتور مارک کرک که لایحه تحریم‌های سوئیفت را نوشته، می‌گوید: تنها امیدی که به موفقیت استراتژی ترامپ وجود دارد این است که سوئیفت ارتباط با همه بانک‌های ایران را قطع کند و در صورتی که وزارت خزانه‌داری نتواند در این باره به نتیجه برسد، رئیس جمهور را به شکست خواهد کشاند.

در مقاله واشنگتن پست آمده است: همچنین بحث دیگری نیز درباره توقف همکاری بانک‌های ایرانی با سوئیفت وجود دارد. اگر بانک‌های ایرانی نتوانند با سوئیفت همکاری کنند، ایران دیگر نخواهد توانست کمک مالی خود را به دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، حزب‌الله، حماس و مواضع دیگر خود در منطقه ادامه دهد.

مقررات خود سوئیفت آن را از فعالیت‌های مالی غیرقانونی نظیر تأمین مالی گروه‌های تروریستی منع می‌کند. موضع وزارت خزانه‌داری آمریکا اما غیرقابل درک است. همچنین اجازه دادن به ایران برای استفاده از سیستم‌های مالی بین‌المللی برای اهداف غیرقانونی، این سیستم‌ها را در طولانی مدت تضعیف می‌کند.

مارک دابوویتس، مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها می‌گوید: کار منوچین به عنوان وزیر خزانه‌داری، حفاظت از تمامیت سیستم مالی جهانی است و اگر او به بانک‌های تحریم‌شده ایرانی اجازه دهد به کار خود ادامه دهند، از این تمامیت حفاظت نکرده‌ است.

راگین در پایان مقاله خود می‌نویسد: مقامات ارشد آمریکایی سال‌هاست که تلاش کرده‌اند با دست بردن در روند سیاست‌ها، فعالیت رئیس جمهور خود را محدود کنند. تیم امنیت ملی جیمی کارتر، مخفیانه برای خنثی کردن اقدامات این رئیس جمهور سابق آمریکا برای خارج کردن سربازان آمریکایی از کره جنوبی در تلاش بود.

حالا اما با نامه بی‌نامی که مقامات کاخ سفید درباره ترامپ نوشته‌اند و قایم‌باشکی که برای جلوگیری از تصمیمات ترامپ به راه انداخته‌اند، چنین اقداماتی باید متوقف شوند. منوچین باید اطلاعاتی که ترامپ درخواست کرده را در اختیارش قرار دهد و بگذارد رئیس جمهور در این باره تصمیم‌گیری کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۰
چرا اگر کاری واقعا انجام می دهند انرا لو می دهند که جلو ان کار هم گرفته شود .ممکن است فقط هدفشان خراب کردن شخص ترامپ است وبرای کمک به ایران نیست .دراصل دعوای جناحی انها به ضرر ایران تمام شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
واشنگتن پست روزنامه طرفدلر جمهوری خواهان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
عزیز دقت کن خبر متعلق به کدام روزنامه است بعد متوجه می شوی مطلب انتقادیست به سنگ اندازان جلوی پای ترامپ
ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﭼﻴﺰﻫﺎ ﺩﻝ ﺧﻮﺩﺗﻮﻥ ﺭﻭ ﺧﻮﺵ ﻛﻨﻴﺪ. ﻭﺯاﺭﺕ ﺧﺰاﻧﻪ ﺩاﺭﻱ ﻧﻪ ﺟﺮاﺕ و ﻧﻪ اﺧﺘﻴﺎﺭ ﺳﺮﭘﻴﭽﻲ اﺯ ﺩﺳﺘﻮﺭاﺕ ﺭﻳﻴﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺭﻭ ﺩاﺭﻩ!!
ﺗﻴﻠﺮﺳﻮﻥ و ﻣﺸﺎﻭﺭ اﻣﻨﻴﺖ ﻣﻠﻲ ﻫﻢ ﺑﺎ ﺳﻴﺎﺳﺘﻬﺎﻱ ﺗﺮاﻣﭗ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ اﻳﺮاﻥ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺑﻮﺩﻧﺪ و ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﺑﺮﻛﻨﺎﺭ ﺷﺪﻧﺪ.
ﭼﺮا ﻓﻜﺮ ﻣﻴﻜﻨﻴﺪ ﻭﺯﻳﺮ ﺧﺰاﻧﻪ ﺩاﺭﻱ ﻗﺎﺑﻞ ﻋﻮﺽ ﺷﺪﻥ ﻧﻴﺴﺖ??!!
ﻋﺰﻡ ﺗﺮاﻣﭗ ﺑﺮاﻱ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﺑﺎ ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ اﺳﻼﻣﻲ ﺟﺪﻱ اﺳﺖ.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
نکه منوچین بچه دروازه شوشه دلش به حال ما سوخته. بابا دست بردارید ازین توهمات. کمر ملت زیر فشار خرد شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
هستند در ایران هنوز کسانیکه هیچ چیز از سیاست نمیدانند و به همین چیزها دل خوش کرده اند.

به این افراد میگن تیم ظریف .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
بابا تابناک فقط یک خبر درج کرد مابقیش برداشت خودت است
دلتون به این چیزها خوش باشه!کشور و اقتصاد و... در حال فروپاشی هست اما همه مسئولین گویا فقط منتظره مغجزه هستند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
بقای مقامات به همین دعوای زرگريه
فریب نخورند دنیا, همه این کارها مثل پیدا شدن گروه مقاومت در کاخ سفید یا همین موضوع دور نگه داشتن اسناد از دست رامپ, همه برای این است تا اینکه در سالیان بعد از ترامپ ادعاکنند که ترامپ همه کارهایش خواست خودش و اقدام خودش بوده و هیات حاکمه و ملت آمریکا در سیاست و برنامه های ترامپ نقشی نداشته و حتی مخالف بوده اند, و ترامپ هم سیاست ها سخت و نامتعادل خود را که در واقع خواست اتاق فکرها و سیاسیون پشت پرده آمریکا ست را به راحتی به اجرا گذاشته و به اسم شخص ترامپذمثلا دیوانه و نه آمریکا گذاشته شود حتی ممکن است برای تبری جستن از ترامپ دیوانه دم دمای اجرای آخرین برنامه هایش دست به استیضاحذو برکناری وی بزنند اون موقع دیگه آمریکا به اهدافش رسیده و خواسته های سخت خود را به عالمیان تحمیل نموده است.
هر چه هست ، برای منافع ملی امریکا کار میکند ،و بنا به نشریات داخلی ایران ترامپ از زمان ریاست جمهوریش مقدار قابل ملاحظه ای از ثروتش کاهش پیدا نموده ،و ایشان حقوق خود را به ماسسات خیره بخشیده است ،خوب است قدری وضعیت ایران را کنکاش کنید ،ارزش ریال به یک چهارم ، یعنی حقوق کاگران ،و کامندان ،ومستمری بگیران به یک چهارم کاهش یافته است ؟ در عوض سپرده های بانکی آقازادها در بانکهای امریکا ۱۴۸ میلیارد ،و ۲۶۷ میلیون دلار اعلام گردیده ، شک نکنید که خطر اینها صدها برابر خطر ناکتر از اقدامات امریکا علیه مردم ایران است ؟، فساد ،و رانتخواری ،و دزدی ،و اختلاس ،و ،ویژهخواری آنچنان در اقتصاد ایران ریشه تنیده است که بجز ویرانی و بعدا باز سازی راهی باقی نگذاشته است ؟ بازسازی که خیلی سخت ،و زمان بر است ،از کنار گذاشتن مسئولان قاجار ،تا زمانی که مردم ابران توانستند از فقر مطلق ،به فقر نسبی دست پیدا کنند ،بیش از نیم قرن زمان صرف گردید ،آنهم در شرایط جهان دوقطبی ؟ اما اکنون سیاست جهان تک قطبی فقط بفکر بازگشت استثمار نوین در قالب مدرن هستند ،که همین کار را برای مردم ایران سخت میکند ؟ کشوری که دچار چرخهٔ خشک سالی گردیده است ،پس زمانی طولانی نیاز هست برای باسازی ،ایران ،،،،
اگر وزیر مخالف باشد عوض میشود واقعیت این است که کشورها بین تجارت با ایران و تجارت با امریکا ، امریکا را انتخاب خواهند کرد
سیاست های افراطی ترامپ، از جمله تحریم های شدید در برابر ایران، ممکن است در کوتاه مدت نتایجی داشته باشد، اما در میان مدت و درازمدت محکوم به شکست است. او از دنیا و پیچیدگی هایش فهم اندکی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
تو هم فهمیدی قرار نبست تحریم ترامپ جدی باشه..؟ ای ناقلا !؛
امیدوارم حداقل دعواشون به نفع ایران باشه اگه تحریما نباشه دولت هم بهانه ای برای بی تدبیری خودش پیدا نمی کرد و همه چی شفاف میشد
دولت ترامپ چنان از تحریم استفاده کرد که مشغول کندن چاه برای دلار است. لطفاً بگذارید ترامپ کارش را انجام دهد. از زمان آمدن ترامپ فقط منافع ایران تامین شده است. گرانیها هم بگردن ترامپ نیست و قبل از آمدن او شروع شده بود. ترامپ برای تامین منافع اسرائیل داره تیشه به ریشه منافع امریکا میزند؛ لطفاً در کارش دخالت نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
اگه ممکنه دلایلتونو بفرمایید تا ما هم متوجه این نبوغتون بشیم
منوچین، قبلا اسمش منوچهر بوده، ایرانیه ، از خودمونه
به این مطالب دلخوش نباشید. اگر اختلافی هم دارند بر سر این است که کدام روش بهتر و بیشتر می تواند ایران را تحت فشار قرار دهد.
ملت تا کی تاوان سیاست های نسنجیده شمارو باید بدهد؟
امریکاییها لازم نیست کاری بکنن مسولیین ماتمام کارها برای نابودی ما راانجام دادن
حوشبحالتون شد؟
برفرض که چنین باشه نیت حزب دموکرات مصداق کج دار و مریض یا استخوان لای زخمه
از این میترسه ترامپ کار را به جای باریک برسونه دیگه نشه جمعش کرد فرضا جنگ بشه برنامه هاشون واسه دوشیدن کشورها بهم بریزه
این یک کلاه گشادی که غرب پرست های ایرانی می خواهند سر وطن بیچاره در بیاورند مومن یک بار گزیده می شود نه ده بار
باز دروغی دیگر از چپ های جهان بر باد ده امریکا مثل واشنگتن پست برای جنگ روانی علیع ترامپ غافل از اینکه آب در کوزه و ماگردجهان می گردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
چپ ها دموکراتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
چپ ها دمکرات نیستن دادش بلکه دمکراتها چپ هستند.
داستان سازی دموکرات هاست برای نضعیف جمهوری خواهان تابی مابی هم بزرگ می کنن وقتی دلار شده 14تومن چطور می گن تحریم ها رو وزیر خزانه داری اجرا نمی کنه.آمار اشتغال و اقتصاد امریکارو نگاه کنید مردم آمرسکا عاشق هیکل و صورت ترامپ نیستند، او به شدت در راه منافع آمریکا قدم برمیدارد...
مسولین ما را باش به چیزهایی دل خوش کرده اند. آن یکی هنوز دلش به جان کری خوش است که شاید رییس جمهور بشود. تنها راه خلاصی از این اوضاع نابسامان گماردن نیروهای کار بلد دلسوز می باشد.
ترامپ
ایشون با مردمش صادقانه رفتار میکنه و حافظ منافع کشورش و ملتش هستش...
اون به مسئولان ما نشان داد که آمریکا غلطهای زیاد که هیچی ...هر کاری دلش بخاد میکنه
که فقط دنبال منافع شخصی خودشون هستن و تاوان کارهای اینا فقط ملت بدبخت ایران باید بدن
یه روز فشار اقتصادی
یه روز بیکاری
یه روز کاهش ۵۰۰ درصدری ارزش ریال
خوب خودن قضاوت کنید
کی میخوایم بفهمیم که کلیت دنیارو یه عده صهیونیست با مدیریت شخص ابلیس دارن مدیریت میکنن....کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
همین که تو فهمیدی کافیه
اگر ترامپ نیود روحانی چه بهانه ای نداشت واقعاً شانس دارد
اگه می توانستید سیاستهایی به کار میبردید که مخالفهای ترامپ در انتخابات در کنگره امریکا برنده بشن ولی افسوس
من از سر و ته این مقاله سر در نیاوردم. چرا آدم های ی ترامپ دارند باهاش مخالفت می کنند؟
تا بمب اتمی نسازیم اوضاعمون بهتر نخواهد شد .. ما در راهی قدم گذاشته ایم که تنها و تنها با ساخت بمب اتمی به موفقیت خواهیم رسید .. بعد از ساخت بمب اتمی ، آمریکا کوتاه خواهد آمد چون آمریکا هیچوقت کشوری که دارای سلاح هسته ای است را تحت فشار شدید قرار نمی دهد تا مبادا به دلیل فشارهای شدید ، از کنترل خارج شده و از بمب اتمی استفاده کند یا فناوری آنرا در اختیار دشمنان آمریکا یا گروه های به اصطلاح تروریستی مخالف آمریکا قرار دهد..
سخنان جان کری در مورد مقایسه تحریم های ایران با کره شمالی هم حرفهای بنده را اثبات می کند .. به گفته جان کری ، تحریم های ایران بسیار شدیدتر از تحریم های کره شمالی است چون کره شمالی بمب اتمی دارد و آمریکا نمی تواند به کشوری که دارای سلاح هسته ای است بیش از حد فشار بیاورد
این دعوای بین جمهوری خواهان و دمکرات هاس . جمهوری خواه ها دمکرات ها رو متهم به جانب واری و مذاکره غبر میتقیم با ایران می کنند و دمکدات ها هم جمهودی خواه ها و ترامپ متهم به کمک گیری از روسیه در انتخابات ریاست جمهوری . این رفتار و سکنات هم دوستان بالا اشاره کردن زرگریه
لعنت بر ترامپ
خروجی مقاله مذکور فشار رسانه ای بیشتر در مورد فعالیتهای ترامپ علیه ایران است و یک جنگ روانی حساب شده علیه اقتصاد ایران راه انداخته اند .
وزارت خزانه داری امریکا کار میکند وزارت علوم ما باور ندارد که تحریم علمی هستیم ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر