بازدید 44427

قصور پزشکی که زهرای سه ساله را به کشتن داد، تأیید شد / پزشک تا اطلاع ثانوی اجازه طبابت در بیمارستان دولتی را ندارد

هفته گذشته، خبری در رسانه ها منتشر شد که حکایت از مرگ دلخراش یک کودک سه ساله به دلیل عدم پذیرش سریع او در یکی از بیمارستان های دولتی تهران داشت؛ رخداد تلخی که مرور چگونگی آن بر پاره ای از بی تعهدی های بیمارستان های کشور مهر تأیید می زند، به ویژه اینکه اکنون مقامات مسئول وزارت بهداشت، وقوع تخلف در فرایند مرگ این کودک را پذیرفته و در مقام برخورد با متخلفان برآمده اند.
کد خبر: ۸۳۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰ 13 September 2018
قصور پزشکی که زهرای سه ساله را به کشتن داد، تأیید شدهفته گذشته، خبری در رسانه ها منتشر شد که حکایت از مرگ دلخراش یک کودک سه ساله به دلیل عدم پذیرش سریع او در یکی از بیمارستان های دولتی تهران داشت؛ رخداد تلخی که مرور چگونگی آن بر پاره ای از بی تعهدی های بیمارستان های کشور مهر تأیید می زند، به ویژه اینکه اکنون مقامات مسئول وزارت بهداشت، وقوع تخلف در فرایند مرگ این کودک را پذیرفته و در مقام برخورد با متخلفان برآمده اند.

به گزارش «تابناک»؛ چند روزی است مرگ غم انگیز زهرا برقی، فرزند سه ساله یک زوج تهرانی، با بازخوردهای زیادی همراه شده و احساسات شهروندان مطلع از این رویداد را جریحه دار کرده است؛ مرگی غم انگیز که از سوی مسئولان وزارت بهداشت و درمان نیز پیگیری‌های جدی آن آغاز شده و در پی عدم پذیرش این کودک بدحال در یکی از بیمارستان های تهران به وقوع پیوست.

این دختر سه ساله که دهم شهریور ماه به علت بیماری از سوی خانواده‌اش به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شده بود، با وجود دستور پزشک معالج مبنی بر بستری کردن کودک، از سوی بیمارستان پذیرش نشد و در کمتر از 24 ساعت بعد فوت کرد.

در همین رابطه، صبح دیروز علیرضا عسکری، مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت، توضیحاتی در اختیار رسانه ها قرار داد که به خوبی همه آنچه در این چند روز در فضای عمومی جامعه منتشر شد و حکایتی تلخ از بی مسئولیتی کادر درمان یکی از بیمارستان های تهران بود را اثبات می کند.

علیرضا عسکری با اشاره به انتشار خبری در برخی رسانه‌ها در رابطه با فوت زهرای سه ساله گفت: دختر بچه سه ساله‌ای به‌ نام زهرا ساعت 23:45 روز دهم شهریور ماه با نشانه های تب، اسهال و استفراغ و بی‌حالی که ضرورت به بستری در بخش اورژانس داشت، به یکی از بیمارستان‌های تأمین اجتماعی شهر تهران مراجعه می‌کند. پزشک متخصص اطفال حاضر در بیمارستان برای وی تقاضای آزمایش خون و ادرار کرده و جواب آزمایشات، عفونت را نشان می‌دهد. سپس در دفترچه تأمین اجتماعی بیمار دستور بستری در بخش اطفال و با تشخیص اسهال و استفراغ و افزایش گلبول‌های سفید صادر می‌شود. پس از مراجعه پدر این کودک به بخش در حالی که بیمار در آغوش پدر کاملاً بی‌حال بوده است، به ‌دلیل نبود تخت خالی به پدر گفته شده باید صبر کند. در این زمان به ‌دلیل آشفتگی پدر بیمار، مداخله انتظامات صورت می‌گیرد و والدین بیمار به همراه بیمار بیمارستان را ترک می‌کنند.

عسکری ادامه داد: این خانواده ساعت شش صبح با علامت تشنج کودک به اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه می‌کند که بلافاصله بیمار اینتوبه شده و در اتاق احیا که از امکانات مناسب برخوردار بوده با تشخیص احتمالی آنسفالیت و سپسیس، بستری می‌شود. در اینجا ویزیت فوق تخصص برای کودک انجام شده و به ‌دلیل نیاز به خدمات فوق تخصصی کودکان در ساعت 16 بعدازظهر طی هماهنگی‌های انجام شده، همراه با تیم مراقبتی به مرکز طبی کودکان اعزام و در ساعت 17:20 وارد بخش مراقبت‌های ویژه کودکان می‌شود. متأسفانه با وجود اقدامات درمانی انجام شده توسط کادر درمانی، دو ساعت بعد کودک به ‌دلیل وخامت حال فوت می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت همچنین گفت: پس از انتشار این خبر، تیم نظارت وزارت بهداشت در بیمارستان‌های مختلفی که بیمار در آن بوده است، حضور یافته و تمام فرآیندها و رخدادها را مورد بررسی قرار داده‌اند که این اقدامات تا حصول نتیجه و اصلاح فرآیندها و مداخلات لازم و احقاق حقوق قانونی ادامه خواهد داشت.

مروری بر توضیحات مدیر کل نظارت وزارت بهداشت و درمان کشور در مورد این رخداد دو موضوع را به خوبی نشان می دهد؛ نخست اینکه تخلف از سوی کادر درمانی بیمارستان تأمین اجتماعی رخ داده و دیگر آنکه وی در سخن های خود تلاش کرده است تا حدود زیادی جانب همکاران خود را داشته باشد.

این را می توان از گفت و گوی پدر زهرای سه ساله با روزنامه «ایران» برداشت کرد که بخش هایی از سخنانش با گفته های مقام مسئول در وزارت بهداشت متفاوت است.

حبیب‌الله برقی پدر زهرا در این باره به «ایران» گفت: بعد از آنکه دکتر بیمارستان زهرا را معاینه کرد، گفت مشکل خاصی نیست اما بعد از اصرارهای من از او آزمایش خون گرفتند و همان پزشک پس از دیدن آزمایش ها از من خواست تا دخترم را در اسرع وقت بستری کنم.

وی افزود: بعد از آن به بخش پذیرش رفتم و قصد داشتم تا مراحل بستری کردن دخترم را انجام دهم که متصدی پذیرش قاطعانه گفت: جایی برای بستری بیمار شما ندارم. حتی به آن متصدی گفتم که دخترم را در بغل می‌گیرم تا در هنگام انجام کارهای پزشکی لازم، شاید تخت هم خالی شود اما متصدی با صدایی بلندتر گفت که اصلاً جا نداریم.

برقی ادامه داد: وقتی من اعتراض کردم متصدی یکباره از داخل اتاق پذیرش بیرون آمد و با ضربه‌ای من را به عقب هل داد، مأمور انتظامی مستقر در بیمارستان هم دقایقی بعد وارد ماجرا شد و با بیان اینکه حق با متصدی پذیرش است و اگر از بیمارستان بیرون نروم با تنظیم صورتجلسه مرا به کلانتری می‌فرستد، من را به بیرون بیمارستان فرستادند. اما من که دختر بی‌حالم را در آغوش گرفته بودم دوباره پیش پزشک معالج برگشتم و قضیه را شرح دادم اما این بار او عنوان کرد که مشکل زهرا خیلی هم حاد نیست و می‌توانم فردا صبح برای بستری شدنش اقدام کنم.

پدر این کودک فوت شده افزود: حرف او قدری آرامم کرد و به این نیت که صبح دخترم را دوباره به بیمارستان می‌آورم به سمت خانه حرکت کردم. پدر این دختربچه تصریح کرد: بعد از دقایقی حال وخیم دخترم باعث شد تا او را به بیمارستان امام خمینی ببرم و در آنجا بود که زهرا به کما رفت و چند ساعت بعد هم در بیمارستان تخصصی کودکان از دنیا رفت.

حبیب‌الله برقی در رابطه با این مسأله که مسیر شکایت به کجا رسیده، خاطرنشان کرد: روز سه‌شنبه پیرو شکایتی که از بیمارستان تأمین اجتماعی کرده بودم به بیمارستان دعوت شدم که کمیسیونی با حضور چند پزشک، بنده و پزشک معالج دخترم برگزار شد. من ماجرا را کامل شرح دادم. پس از آن از پزشک هم سؤالاتی شد که ایشان ابتدا ماجرا را تأیید کرد ولی در ادامه گفت که مراجعه دوم من را به‌ خاطر نمی‌آورد که اعضای کمیسیون پس از بررسی تصاویر ثبت شده از سوی دوربین‌های بیمارستان، مراجعه دوم من به پزشک را تأیید کردند.

پدر زهرا گفت: در بیمارستان به من گفتند که پزشک معالج دخترم تا تصمیم نهایی از کار در بیمارستان معلق شده است که البته صحت و سقم آن را نمی‌دانم. من شکایت دیگری هم در دادسرای جرایم پزشکی تنظیم کرده‌ام که در انتظار پاسخ پزشکی قانونی در خصوص علت مرگ دخترم هستم.

برپایه این اطلاعات، قصور اولین پزشک معالج را در مرحله اول مشکل اصلی را تشخیص نداده و در گام دوم نیز با مشورت دروغین پدر زهرا را از نگرانی و تلاش برای بستری کردن فرزند بازمی دارد، قطعی است و نمی توان آن را منکر شد.

از سویی نیز برخورد زشت و ناپسند کادر درمان و به ویژه انتظامات بیمارستان تأمین اجتماعی را باید به مشکل بزرگی که ایجاد شد، اضافه کرد و از مقام های نظارتی خواست این مسأله را با هدف برخورد با افراد خاطی و نیز پیشگیری از بروز به صورت جدی ادامه دهند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۳۶
اهان ، مطب و بیمارستان خصوصی مشکل ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
آقای وزیر خبر از مشکل دارند آنجایی که گفتند کیا رستمی باید خدمات مخصوص میگرفت یعنی بقیه مردم خدمات پزشکی مطلوب دریافت نمیکنند
و ارتباطی به بیمارستان خصوصی ودولتی ندارد
درمان مهم نیست و پول مهم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
مشکل اساسی تر از این صحبت هاست
وقتی که نمایندگان مجلس جهت عوام فریبی و خوشایند بعضی سهمیه های عجیب برای پذیرش دوره های پزشکی
اعم از عمومی و تخصص در نظر میگیرند و رتبه چند ین هزار در ازمونهای
در مقاطع مختلف در تاپ ترین دانشگاهها مشغول به تحصیل میشوند باید انتظار برخورد غیر علمی و غیر حرفه ای
کادر درمان را داشت ...
وقتی جمعیت کشور چندین برابر رشد کرد ولی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مجموعه سلامت متناسب با این افزایش رشد نکرد چنین وقایعی دور از انتظار نیست
وقتی اقتصاد دانان متبحر سکاندار سیستم اقتصادی کشور نبودند باید انتظار ورشکستگی نظام بیمه و در ادامه
.... مجموعه سلامت و درمان را داشت
حال متضرر اصلی وقایع فوق کیست ؟د
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
به عنوان کسی که یکسال درگیر بیمارستان ها بودم میگم چه بسا اگر این طفل معصوم در بیمارستان بستری میشد شاید عمرش به صبح نمی‌کشید و تا صبح کارشو میساختن
ناشناس
| Thailand |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
به مقامات و مسئولین دلسوز اکیداً هشدار میدهم

باید تمامی کادر درمانی و هر آنکس که مستقیم و غیر مستقیم با بیمار، بیماری سرکار دارد بدقت تحت نظر باشد
افرادی خائن و جنایتکار ممکن است در انواع شبکه های ایران و جهان از جمله شبکه ی درمان نفوذ کرده و با اغراضی ناشناخته بصورت سانمند با همدیگر در ارتباط و در حال همکاری هستند
پزشک عمومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
تابناک لطفا منتشر کن در جواب سیل عظیم اتهامات ناروا
بیاید رک حرف بزنم
اولا در جواب اون عده که میگن مگر فقط شما نخبه ایید؟ بله ما نخبه اییم. از تخصص مان استفاده میکنیم و بهره اش را میبریم نه مثل خیلی ها که مدرکشان گوشه خانه خاک میخوره
دوما شما به ما نیاز دارید. پس کاری نکنید مجبور به ترک کشور بشیم و شما رو با طب سنتی تنها بزاریم
سوما شاید یک عوام (مهندس کارمند پرستار یا کارگر) بتونه با 100 دلار گذاران کنه. اما شان یک پزشک بالاتر از این هاست. بله برای ما 1000 دلار که معادل 25 تومنه کمه. چون باید هزینه یک زندگی آبرومند در شان یک پزشک رو بده
چهارما 90 درصد اتهامات شما بخاطر حسادته. برین پزشکی بخونین بجای حسادت. البته اگر می تونید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
تا زمانی که حقوق و مزایای ما پزشکان مطابق با استانداردهای دنیا نشه وضعیت همینه.
پزشک عمومی حداقل 5000 هزار دلار معادل 75 میلیون
متخصص هم حداقل 30 هزار دلار معادل 450 میلیون
کمتر از این مبالغ توهین به شان پزشک هست
علی
| United States of America |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
چون جا نبوده پس پزشک مقصره از کی تامین تخت خالی برای بیماران بر عهده پزشک هست دولت باید برای مردم بیمارستان بسازه البته منظورم مردم ایران هست نه عراق و لبنان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
مهندس شده عوام? تا جایی که یادمه هرچی آدم باهوش بود میرفت ریاضی و متوسط ها تجربي. پزشکها هیچ شان بالاتری از سایر اقشار ندارند متاسفانه این توهم شماست. در ضمن شما پزشک ها بربد خارج باید تو رستوران کار کنید چون پزشکی ایران خارج اصلا ارزشی نداره. اینجاست فقط که ملت بدبخت رو ميچاپيد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
پزشک عمومی محترم، مهندس ها هم با حقوق ۱۰۰ دلاری زندگی نمی کنن، لطفا هیچ قشری رع بدون اطلاع تحقیر نکنید، درود بر شما که اخلاق را پاس کردید در دوره تحصیلی
ناشناس
| Denmark |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
عقده حقارت در این بدبختا زیاد دیده میشه. پزشک! زرشک! مطمئن باش از جایگاه حسادت نمیگم چون به اندازه اونی که آرزوته پول در میارم. آدمای حقیری هستید همین.
مسعود روحانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
از طرفی از دید شخصی من مشکل نه از پزشک هست و نه از پرسنل بلکه از دولت و سیاست های آن هست واقعا اگر بر هزینه های درمانی کشور هزینه شود اینطور نمی شود ما در آفریقا صد ها بیمارستان ساختیم و آنها را رایگان درمان میکنیم....ما مردم لیاقتمان همین هست به جای درک پشت پرده ها همیشه ظاهر را می بینیم و مشخصا دولت نیز دوست دارد مشکل از سمت پزشک یا 4 تا پرسنل باشد تا بگوید ما همه کار کردیم
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
ای بابا کجای کارید وقتی وزیر بهداشتتون میگه خودتون خواستین خودتون انتخاب کردین پس باید تحمل کنید، الکی سروصدا نکنید، دیگه حرفی هم می مونه ، خودتون رئیس جمهورتونو خواستین با تمام وزراش پس تا 1400 وضع همینه هر روز هم از یک گوشه خرابی به بار میارن یه روز از بهداشت یه روز از اقتصاد یه روز از.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
اینم یه جور نوازشه
بررو خصوص ما کاریت نداریم حالشو ببر
مهندس مکانیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
در پاسخ به آقای پزشک عمومی که خودش رو جزء خواص میدونه باید عرض کنم که در برابر یه مهندس نخبه تو این مملکت تو هیچی نیستی. اگه همون مهندس نخبه تجربی میخوند امثال تو رو تو علم پزشکی میزاشت جیب پشتش جوجه. اونموقع که ما رفتیم ریاضی فیزیک خوندیم رشته تجربی رو تحویل نمیگرفتیم حالا هم تحویل نمیگیرم. اصلا اگه کسی به ما میگفت برید تجربی بخونید افت داشت برامون. پس اندازه دهنت حرف بزن. ثانیا اگر علوم مهندسی نباشه علم پزشکی هیچ غلطی نمیتونه بکنه. اینطوری حرف میزنم چون حرصمو درآوردی. نمیدونم تو کدوم دارغوزآبادی رفتی پزشکی خوندی. ولی اینو بدون که تاپ ترین شما رو هم تحویل نمیگیرم چون مهندسم و به مهندس بودنم افتخار میکنم اگرچه درآمدش تو این مملکت بدبخت کم باشه. در آخر توصیه م اینه که انسانیت و شان انسانی به رشته و تحصیلات نیست. به ذات آدم بر میگرده که تو و امثال تو ذاتتون خرابه. اونموقع که یه وسیله خارجی تو اتاق عمل خراب شده بود و همه دکترا و پرستارا از ترس نمیتونستن حرف بزنن و من به همراه یه تیم نخبه دانشگاهی رفتیم و به نحو احسن تعمیرش کردیم همه دکترها مثل .... سر تعظیم فرود آورده بودن و تازه زبون باز کرده بودن. باز هم تکرار میکنم حرف گنده تر از دهن موقوف.
مهندس نخبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
در جواب پزشك عمومي
اولا دوست عزيز كه كلي ادعات ميشه نخبه هستي يه خورده وايسا تند نرو يه خورده به اين ور و اونورت نگاه كني ميبيني كه كلي نخبه ريخته تو مملكت پس پس فقط تو امثالت نخبه نيستيد
دوما اگر فكر ميكني كه ملت به تو احمق نياز دارند سخت در اشتباهي زودتر گورتو گم كن
سوما تويي كه مهندس مملكت و كارمند ملكت رو عوام ميدوني پس بدون كه خيلي احمقي و به نخبگيت شك كردم بله شما نظامي داريد به نام نظام پزشكي كه همه جوره پشتتون هست و پروتون كرده اگه قرار به اعتراض باشه جامعه مظلوم مهندسين بايد اعتراض كنه از بيكاري پس سرجات بشين و هميني كه داري ميگيري زياديت هم هست
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
درجواب اون به اصطلاح پزشکان که گفتند از ایران میرن: ازتون خواهش میکنیم التماس میکنیم برید، هرکمکی اعم از مال و غیر مالی از ما برمیاد با تمام توان و کمال میل انجام میدیم که تشریف ببرید، خواهش میکنیم که برید، انسان نیستی اگه نری
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
مشکل اصلی از تیتر تابناک و رسانه های ضد پزشکه
در حالی که پزشک بیمارستان دولتی که با انبوهی از بیماران سرو کار داره و داره بیشتر از توانش کار میکنه در این مورد کم ترین تقصیر رو داره در تیتر به عنوان مقصر اصلی معرفی شده .
,بسیاری از موارد خطاهای پزشکی به خاطر کمبود امکانات سیستم بیمارستانی معیوب و آموزش ناکافی در مقابل
حجم بسیار بالای بیمارانه.
ضمنا این نظراتی که به نام چند پزشک گذاشته شده کاملا مشکوکه و کسی که نظرات تحریک آمیز رو نوشته ظاهرا دوره پزشکی که ما گذروندیم رو نگذرونده و از مسایل ابتدایی دوره پزشکی و درآمد ها اطلاعی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
در پاسخ به پزشک عمومی: آقای به اصطلاح نخبه خوبه حالا یه مدرک عمومی داری و اینهمه باهاش پز میدی اگر پزشک متخصص بودید چکار میکردی اگر از این مملکت بری لطف بزرگی به ملت ایران کردی چون ایران با وجود امثال توی بی شعور و از خودراضی به اینجا رسیده
دانشگاه سهمیه ای و رانتی بهتر از این نمی شود. یا بخیه کودک را می کشند یا کلیه را اشتباهی بر پی دارند و....در اقتصاد هم نتیجه دلار ۱۵ تومنی و بانکداری متلاشی شده و در صنعت هم پراید و در محیط زیست هم اب و در سیاست خارجی هم برجام و سیمان و تحریم و در سیاست داخلی هم حبس غیر قانونی موسسان این سیستم سهمیه و رانتی و خودی کردن همه چیز
پاسخ ها
احسان
| France |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
اون پرستار پذیرش و اون نگهبان بی وجدان قطعا شریک جرم هستن و باید به جرم مشارکت در قتل محاکمه بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
هرچی لازم بود رو گفتی.
یکی از دوستام چند ماهه رفته سوئد میگه ما ایرانیای دهه شصتی اصلا برای
چی به دنیا اومدیم؟
نه امکاناتی نه حقوق اولیه انسانی نه آزادی ابراز عقیده
کیمیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
ظاهرا برخی خیلی کنجکاو هستند که میزان حقوق ما رو بدونن. هیچ احتیاجی به مخفی کاری نمی بینم. من یک متخصص عفونی هستم. 35 ساله. ماهیانه بطور میانگین 80 تومن درآمد دارم که معادل 5 هزار دلار امریکا و برابر حقوق یک بهیار در اونجا هست.
نه تنها معتقدم این حقوق ظالمانه هست. بلکه باید هر چه سریع تر مطابق استانداردهای جهانی بشه (حداقل 50 هزار دلار)
وگرنه مهاجرت میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
چطور برخی افراد ناآگاه و بیسواد به خودشون اجازه دادن در مورد پزشک اظهار نظر کنن!!!
پزشکان جزو الیت جامعه هستن و مقایسه یک پزشک با سایر اقشار اشتباه محض هست. درست مثل اینکه بخایید یک استاد تمام دانشگاه رو با نظافتچی جوان دانشگاه مقایسه کنین و بعد بگین داره در حق نظافتچی ظلم میشه!!!
هر کس به اندازه زحمتی که میکشه دسترنج میبره
همه می دونن پرداختی ها پایین هست. تا زمانی که حقوق ما رو اصلاح نکنین وضعیت همینه
مش سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
خانم دکتر کیمیا متخصص عفونی و جناب ناشناس که درد بی پولی و حقوق کم رو دارید!! اولا شماها در دورانی که دلار 3000 تومن بود چقدر حقوق میگرفتید که در این چندماه که دلار شده 14 تومن ؛ مدعی کمی حقوق شدید!! ثانیا شماها تو این اب و خاک درس خوندین و قسم خوردید تا مدرک پزشکیتون رو گرفتید.
حالا تا کمی فشار روتون اومده (البته نه مثل بقیه اقشارجامعه) میخواید مهاجرت کنید!! شرف هم خوب چیزیه ... رابعا میگید تا حقوقا درست نشه وضعیت همینه ،یعنی دارید اقرار میکنید حقوقتون بالانره ادم میکشید!! باید گفت : توکز محنت دیگران بی غمی .نشاید که نامت نهند آدمی
ناشناس
| France |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
ایشون که می فرایند فوق تخصص داره و ماهی 80 دارمد، بنده هم با داشتن دکتری حرفه ای در رشته مهندسی مکانیک و فارغ االتحصیل از دانشگاه امیر کبیر الان 4 تومن درامده، فکر کنم جنابعالی هم بهتر از هرکسی میدونی که هم زحمت بیشتری از حضرات کشیدیم هم مدت بیشتری از شما فوق تخصص ها تو دانشگاه بودیم و بقول جنابعالی از شما هم الیت تریم اگه قرار بر مهاجرته ما تو الویتیم
ناشناس
| Canada |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
کیمیا. دوست عزیز. زیاد تند نرو. این اخبار را برای همان ایران تعریف کن. ما که اینور اب هستیم و اتفاقا در همان دانشگاهها و محافل علمی امریکا شمالی فعال هستیم می دانیم ابنجا چه خبر است و عیار علمی فارغالتحصیلان ایران به خصوص در رشته های تخصصی پزشکی و مهندسی چا اندازه است. مخلص کلام اینکه به همان فیشهای ۸۰ تومنی و فضای رانتی بچسب که در کانادا و امریکا هیچ شانسی نداری مگر اینکه ژن برتر باشی که داستانش جداست. اصولا متخصص پزشکی که دارای چنین تفکری باشد فوری در این سیستم متوجه می شوند که اصل نیست و هرگز اجازه کار در محیط در ارتباط با علم و سلامتی را نخواهی یافت. لازم نیست به ما بگویی ولی به خودت که می توانی بگویی در چه چارچوب و با چه کمکها و فضایی به این تخصص و فیشها رسیدی ولی اینجا از این خبرها نیست. کانادا را که برای اجازه طبابت فراموش کن ولی امریکا که بخش خصوصی پزشکی وجود دارد باید دوباره ۷ تا ۸ سال شدید درس سنگین و جدی بخونی تازه شاید اجازه طبابت به عنوان پزشک عمومی بگیری و بعد باید در یک رقابت بسبار سنگین شغلی قرار بگیدی. اگر واقعا استعداد داشنی و ثابت کردی نخبه ای تازه می توانی به شغل ایرانت برسی. پزشک جداح مغز و اعصاب رانتی از ایران که به اینجا امده داره بیزینس می کنه ولی در واقع بیزینس او هم کاوری است برای اوردن پول از ایران و خرج در اینجا. خلاصه قدر هاشمی را بدونید که مانند طیب نیا که با سیاست غیر علمی برای نشان دادن تورم تک رقمی برای چهار سال دوره وزارتش باعث متلا شی شدن اقتصاد و بانکداری ایران شد وزیر بهداشت هم سیستم بیمه ایران را با دادن فیشهای بدون پشتوانه ۸۰ میایونی به خود و شرکا متلاشی کرد وحالا داره صداش در می اید.الانم که دارید می بینید قیمت دلار به ۱۴ هزار تومن رسیده نتیجه همین سیاستهای مشعشع همین مدیران رانتی و سهمیه ای با مدارک دکترای فله ایست که تازه اولش است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
درآمد متخصص عفونی ۸۰ تومن نیست، لطفا ی چیز باورکردنی بگید
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
آفرین به مش سعید با این فکر بازت که پاسخ فنی دادی برعکس ذهن بسته بعضی ها که همش شده فکر پول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
اتفاقا اونهایی که با سهمیه قبول شدند و مثل بقیه درس خوندند و امتحان دادند در حال حاضر همان روحیه ایثارگری را دارند و برای مردم بیشتر دل می سوزونند و کمتر به فکر پول هستند به طور حتم اگر بررسی شود هیچ کدام از مقصرین سهمیه ای نبوده اند.
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
لطفا از طرف پزشکان چیزی ننویسید .
من پزشک متخصص هستم و درآمد اغلب همکارانم رو می دونم .
یک متخصص عفونی به زحمت به ۲۰ میلیون درآمد میرسه .
این خانم که گفته ۸۰ میکیرم و کمه ، قطعا پزشک نیست و به جهت تحریک افکار عمومی نوشته .
من متخصص اورژاتس هستم و در هر کشیک اورژاتس در بینارستان دولتی حداقل ۱۰۰ بیمار اورژانس می بینم و درآمد من که جز بالاترین درآمدها هست در بینارستان دولتی در یک شهرستان به ۱۵ میلیون نمیرسه .
اون اساتید سهمیه ای مراکز استانها و بیمارستانهای آموزشی و اون درآمدهای نجومی پزشکان بیمارستانهای خصوصی تهران ، ۱۰ درصد پزشکان نمیشند .
درآمد ۹۰ درصد پزشکها به ۱۵ میلیون هم نمیرسه .
الان مدیران دولتی اداره های جز در این کشور کم کم ۲۰ میلیون برای خودشون حقوق و حق مدیریت میگیرن ....
اروپا دیده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
در جواب خانم کیمیا باید عرض کنم زیاد خودتون رو تحویل نگیرید با سوادی که پزشکان ایرانی دارند از هر 100 نفر به زور 5 نفرشون توی اروپا اجازه فعالیت بگیرن بقیه حتی اجازه تزریق هم بهشون نمیدن پس الکی دور برندارید اینجا بی صاحبه که شما تونستید اینجوری جولان بدید عزیزم
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
در جواب پزشک عمومی باید بگم که تو اصلا در حد یه بهیار هم سواد و شعور احتماعی نداری ؛ این چه طرز تفکریه ؛ مثل این میمونه که منه مهندس ناظر به پیمانکارم بگم زیاد وسواس به خرج نده بعد به خریدار بگم اگه مشکل داری برو مهندسی بگیر بعد بیا ..چرت و پرت میگی ، بچه خودت اگه بود همینو میگفتی ...مردک همه چیز که پول نیست ...شرف پزشک و با این حرفات زیر سوال بردی ...من و شما رزق و روزیمون از مردمه
ناشناس
| Canada |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
به ۱۰.۲۸ ۱- اتفاقا همین دو مورد کشیدن بخیه و بر داشتن کلیه از اقای شاهرودی از دوستان استفاده کننده از سهمیه.....بودند. حق مسلم دوستان سهمیه ای است که به خاطر خدماتی که خود یا پدران انها برای کشور انجام دادند مورد حمایت مادی و معنوی قرار گیرند.ولی بالا کشیدن انها در یک رقابت علمی بی عدالتی محض است که نتایج ان را در بدنه مدیریتی و کارشناسی یک کشور و بحرانها در همه زمینه ها میبینیم. ۲- دوستانی که از خارج مثال می اورند. پرسناران براحتی در سال ۵۰ هرار دلار درامد دارند و پزشکان عمومی به زحمت ۹۰ هزار دلار و متخصصان با اغلب بالای ۲۰ سال سابقه به زحمت ۱۷۰ هزار دلار. فقط برخی و معدودی ازجراحان درامدی ۴۰۰ هزار دلاری یا بالاتر دارند. ۳- اگر فرصت داشته باشید و با این جداحان و متخصصان همکار باشید در ۹۹ درصد موارد نمونه کامل فرهیختگی و افتادگی و خاضع بودن را با تمام وجود حس می کنید چون در این سبستم باید به معنی واقعی عالم و نخبه باشید تا به مدارج بالای علمی برسید و نخبه واقعی هرگز مانند برخی از دوستان جدید و رانتی از شغل خود با غرور و منت صحبت نمی کند. ۴- مخلص کلام اینکه به عنوان کسی که هم درسیستم ایران سالها کار و تحقیق کردم و هم سالها در سیستم کشورهای پیشرفته علت توسعه را فقط و فقط سیستم عالی اموزشی این کشورها با شاخص فقط توان علمی یافتم. اگر می لینید ژاپن و تایوان و کره حتی یک قطره نعت یا معدن ندارند ولی مرفه و ثروتمند هستند فقط به این خاطر است که در رقابت علمی و گرفتن تخصص و مدارج علمی چیزی بنا م سهمیه یا خودی بودن ندارند و فقط رتبه علمی و اموزش اخلاقی این نخبگان است که موتور پیشرفت و بهروزییانهاسع
ناشناس
| Canada |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
یکی از دوسنتان گفته پزشک هزاران نفر را مداوا میکند ولی خوب سهوا چند نفری را اشتباه می کند. مانند این است که گفته شود راننده یا خلبانی هزاران نفر را به مقصد می رساند ولی سهوا چند نفری را نه!
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
خانم دکتر کیمیا تو نظر قبلی هم یکی از دوستان جواب شما رو داده بود شما اگر مهاجرت بکنید باید تو رستوران کار کنید شما در ایران بهتون میگن پزشکخودتون رو با پزشکهای خارجی مقایسه نکنید
چند تا آدم اینجوری باید بمیرن تا از خواب بیدار بشید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
موضوع خواب نیست، موضوع نقض بسیاری از مبانی و اصول است از جمله
نقض قانون اساسی
نقض حقوق شهروندی
نقض حقوق کودک
نقض حقوق بیمار در وضعیت ارژانس
نقض سوگند پزشک
نقض مبانی اسلامی
نقض مقررات
نقض حق استفاده از اموال عمومی برای عموم
باقی نقایض پیشکش
واقعیت این است که رفتار کادر پزشکی و پرستاری و خدمات بیمارستان‌های ایران بسیار بد و فجیع است. به شدت هم از هم دفاع می‌کنند. در زمینه رفتار هیچ آموزشی ندیده‌اند هیچی بلد نیستند.. طلب پدرشان را از مردم می‌خواهند. بیمار و بستگان بیمار که به این بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند اصلا در حالت عادی نیستند ولی اینها تعلیم ندیده‌اند که به مراجع این چنینی برخورد درست داشته باشند. من خودم با عین این مشکل مواجه شدم. تشخیص‌شان هم غلط بود داشتم می مردم تا یکی پیدا شد و تشخیص درست داد. یک پزشک دیگر در مطلبش! از بیمارستان شکایت نکردم چون دکتری که تشخیص غلط داد دوست خودم بود. او هم به روی خودش نیاورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
تا به حال رفتار مراجعه کنندگان توجه کردی؟ چقدطلبکارانه برخورد می کنند و انگار با نوکرشان طرفند! اگر بخوایم بدون جانبداری صحبت کنیم جامعه ای عقب مانده از فرهنگی و شعور اجتماعی هستیم که همه ی مشاغل ،دچار این عقب ماندگی هست و یکایک ما باید به .خود آییم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
خدا رحمت کند مرحوم حاج علی رزم آرا را . زمانی که نخست وزیر بود سرزده برای سرکشی به بیمارستان رازی تهران می رود و وقتی حال و روز بیمارستان را می بیند ریس بیمارستام را احضار وو سیلی محکمی به گوشش زده و فردا اخراجش می کند این روزها جای آن مردها خیلی خالی است.
چقدر تلخ
برخی از کادر بیمارستان در برخورد با افراد بی پول به بدترین شکل عمل می کنند و کسی هم اونها رو برکنار نمی کنه
ولا من بارها در سالهای ۵۲ و ۵۵ بقول بعضی ها دوره شاه پدرم که ند بر بخاطر مشکل کلیه ب بیمارستانهای شیراز و بوسهر می بردم بارها م و بابام که رحمتش کند خدا از بیمارستان انداختن بیرون مشکل فرهنگ ماست چهل سال گذشته فرهنگ همان است که بوده چه شاه چه الان مشکل فرهنک ماست از کوزه بیرون همان طراوت که در اوست ولا چه بگم که قلبم واسه این خانواد می شکند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
چه ربطی داشت ؟
کینه شتری
آخی! فقط از کار در بیمارستان دولتی منع شد فقط!
انگاربعض کارمندان بیمارستان های دولتی با خص صی ها قرارداد دارند..که مریض را به اونجا ارجاع دهند
کاش که اینهمه ان دورها و سوریه و یمن و لبنان را می بینیم و آن همه هزینه کردیم تا ترامپ برجام را فسخ کرد و الان اقتصاد کشور در حال فروپاشی است یک مقدار برای مردم خرج می کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
قوربون شکلت در حال فروپاشی ؟؟؟؟؟
متلاشی شده رفته پی کارش هموطن. کجایی ؟
کلا بهش اجازه جراحی ندین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
جراح نیست.و بیمارستان پزشک جایگزین هم ندارد.من میشناسمش.کارش و سوادش هم در کل خوب است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
متخصص اطفال بود نه جراح دلبندم اول تخصص هارا بشناس بعد اظهار نظر کن
خصوصی سازی کشور رو به این وضع کشونده.
ملیون ها نفر در 40 سال گذشته به اسم خصوصی سازی بیکار شدن.
مسئولان فقط برای پزشکان، سلبریتی ها، هنرمندان، کارکنان شرکت نفت و بازیکنان فوتبال خوب بود.
افرادی که شرایط مالی مناسبی ندارند که من میدونم بیش از 80 درصد مردم ایران همینطوری هستند باید از زاد و ولد خودداری کنن. چون با زاد و ولد یک انسان بیگناه رو بدون اینکه انتخابی دداشته باشه وارد زندگی نکبت بار خودشون میکنن.
متاسفانه الان بیشترین آمار زاد و ولد کشور مربوط به مناطق فقیر نشین و افراد فقیر هست. همون هایی که برای ازدواج محتاج یک وام 15 میلیون تومنی هستند. تو رو جدتون نکنید اینکار رو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
بیمارستان تامین اجتماعی کجاش خصوصیه دنیای پیشرفته که همشون خصوصیند چرا اینجوری نیستند
علاقه وافری به سیستم دولتی دارید
خدا به دل این پدر و مادر رحم کنه
اینا دیگه روی آرامش و نمیبینن
این قضاوتها مبنای پزشکی ندارد مگر میتوان هر کودک مبتلا به اسهال را بستری کرد؟با این نمایشها برای وزارت خان مشکلات بی مورد تخت بستری ایجاد خوااد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
فعلا بدون توجه به ظرفیت بیمارستان پزشک متهم میشود وقتی ظرفیت بیمارستان پر شد طرف ایستاده اصرار میکند کاری جایگزین بستری پیشنهاد دهند و با اینکه میداند دستور اول بستری بوده ولی جانیست بجای رفتن به بیمارستان دیگر که تخت خالیداشته باشد از دکتر باصرار حرف ارامبخشی گرفته حالا اومده شکایتشو میکنه
وقتی جا نبوده بایدسذیع میبردی جای دیگه بستری میکردی نه اینکه اینقدر اصرار کنی تا حرف دیگه ای بشنوی
کلا پدرش هم از نظر عقلی زیر سوال است
بعلاوه بیمارستان باید باید در این موارد سرم وصل میکرد میگفت سرم راباباش تودستش نگه میداشت و روی زمین یجایی مینشست
چون تامین اجتماعی مجانیست کسی حاضر نیست بره جای دیگه حتی اگر خطر بالا باشه و این بدبختیست که برسرمردم اورده اند
یاسر
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
تازه پزشک دستور بستری هم داده بوده بنده خدا...دیواری کوتاه تر از پزشک پیدا نکردن...توی ایران با این جو مسموم دیگه نمیشه کار کرد.باید رفت
کدام اداره شماتشریف ببریدمثل آدم باشمابرخوردمی کنن این مشکل کل جامعه است وتمام ادارات متاسفانه اینطوری هستن
بنظرم خاطیان را زندان و خاطی اصلی را اعدام کنید
اگر بچه خودشان بود بازم میگفتند تخت خالی نداریم
من که فکر نمیکنم
حداقل باید با روی خوش بیمار را به یک بیمارستان دیگر با هماهنگی میفرستادند
در بيش از 20 كشور دنيا بيمارستان رفته ام و هيچ كجا در بيمارستان نيروي انتظامي نديده ام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
چون مردمان ان کشورها هجوم نمیبرند به جان کادر درمانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
تشریف نبردید ممالک فرنگ وگرنه گردن کلفت ترین کادر حفاظت مال بیمارستان هاشونه و روی در و دیوار گوشزد کردند هرنوع توهین و بی احترامی به کادر درمان با حبس و جرایم نقدی سنگین همراه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
راستش من جستجوي اينترنتي كردم با كليدواژه security + hospital تعداد پاسخها يك ميليارد و ده ميليون بود كه ممكن است جزو آن پانزده كشوري كه ايشان بيمارستان رفتند نبودند ....
با همه وجود قلبم درد اومد از آنچه که بر این طفل معصوم و خانواده داغ دیده اش گذشته. چرا باید اینطوری باشه؟! چرا مسئولین بیمارستانی بر خلاف همه جای دنیا ، فکر میکنند مردم و مراجعین و بیماران و همراهانشون نوکر اونها هستند؟!
چرا تو بیمارستان های دولتی ما مامور پلیس با تفنگ و دستبند مستقر هست؟! واقعاً چرا باید اینطوری باشه؟! چرا تعدادی از پزشکان ما نسبت به جان بیماران ، به بیماری بی تفاوتی مبتلا شدن و جان انسان ها براشون ارزش و اهمیتی نداره؟! به کجا داریم میریم؟!
بیمارستانهای تامیین اجتماعی بدترین کادر و خدمات ممکن را دارا می باشند با اینکه ایران جزوثروتمندتری کشورهای جهان است خدمات درمانی در بیمارستانهای دولتی خیلی خیلی ضعیف است درامدهای نفتی و صادراتی کجا استفاده می شود چرا کسی پاسخگو نیست خدایا به دادما برس
وضعیت بیمارستانهای تامین اجتماعی تاسف بار است.بجز عده کمی که واقعا دلسوزند.اکثریت به نوعی با بیماران برخورد میکنند که از مال پدرشان برای مریض ها هزینه میکنند.البته اوضاع در شعب تامین اجتماعی به مراتب بدتر است.
آیا ما ها کجا میرویم چه جوابی می خواهیم بدهیم جناب دکتر جناب پذیرش جناب مامورانتظامات آقای وزیر راحت امشب بخوابید که دختر کوچلو راحت خوابیده است ای کاش تو این زمانه نبودیم
من یه پزشک عمومی هستم
در خصوص این که مردم تا مشکلی پیش میاد میرن شکایت باید بگم اگر ما پزشکان آرامش فکر و ذهن نداشته باشیم نمی تونیم راحت کار کنیم. بخش بزرگی از سلامت جامعه مدیون دستان ماست.
اساسا باید شرایطی فراهم بشه که بیمار و همراهان بیمار حق نداشته باشن پزشک رو مورد پیگرد قرار بدن. در کنار هزاران انسانی که بدست این پزشک نجات پیدا کردن وجود چند مرگ و میر سهوی هم عادیه
نباید بخاطر این گونه موارد معدود جامعه رو از حضور نخبگان محروم کرد
واقعا خجالت آوره که من با 11 سال درس خوندن مداوم هم باید ترس از شکایت بیمار داشته باشم و هم تو این فکر باشم با حقوق 1000 دلاریم( برابر با حقوق یک کارگر مددونالد) چطور اموراتم رو بگذرونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
اول که شما و مابقی پزشکان فقط نیستین که به ریال حقوق میگیرین همه مردم ایران به ریال حقوق میگیرین چون وجه رایج مملکته حقوق خیلیا ممکنه به 100 دلار هم نرسه چه برسه ب 1000 دلار ، دوما باید خدمتتون عرض کنم در تمامی مشاغل اگر شحصی قصوری از نظر فنی و حرفه ای در کارش داشته باشه طبق قانون مورد بازخواست قرار میگیره ،حرفه پزشکی مستثنی نیست دکتر ، رابعا اگر احیانا احساس میکنید در کشور ب شما دارد ظلم میشود میتوانید از کشور بروید خامسا فقط شما نیستید که برای تحصیل در دانشگاه وقت می‌گذارید و 11 سال درس میخوانید دیگران در سایر رشته ها هم چه بسا رشته هایی سخت تر و سنگین تر درس خوانده اند و با حقوق ماهی 1 میلیون دارند امرار معاش میکنند جوری عده ای حرف میزنند ک انگار مهندسان یا حقوقدانان در هنگام تحصیل در دانشگاه بازی میکنند و فقط پزشکان و دندان پزشکلن و داروسازان اند که درس میخوانند
والسلام
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
برخی شماها فقط به فکرجیبتون هستید
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
اندازه گلیمت خرج کن
مجبور نیستی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
آقای دکتر درست میگین. واقعیت اینه که همه به پزشکان حسادت میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
مددونالدت و نوع نوشتارت مشخص میکنه که خدا باید بداد این مردم با این دکتراش برسه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
از کجا معلوم با این مطالب تحریک آمیز که نوشتی یک پزشک باشی؟
Ervin
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
تو دکتری به خدا که چوپونم نیستی مردک هنوز یه
مک دونالد رو نمیتونی بنویسی بعد اسم خودتم گذاشتی دکتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
برای خودت 11 سال درس خوندی یا برای ما که منت میزاری . آگه فکر میکنی پزشکی خیلی سخته و فکر راحت میخاد و... از فردا بیا سر ساختمان ارماتوربندی طبقه 12 بتن ستون بریز برای روزی 5 دلار (حدود 60 هزار تومان (. فکر میکنی از دماغ فیل افتادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
خیلی حال بهم زنی
آزاده
| Germany |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
شما الان که پزشک عمومی هستید اینقدر ادعا دارید وای به روزی که تخصص هم بگیرید .
پزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
جناب بنده پزشک هستم و شما پزشک نیستید.جملات شما کاملا تحریک کننده بر علیه پزشکان است.پزشکی 7سال است نه 11سال.و همه حق پیگیری امورات پزشکی خود دارند.اگر بیمار حق پیگیری نداشته باشد که سنگ روی سنگ بند نمیشود.در مورد این واقعه هم وزارت بهداشت مقصر است نه پزشک بیچاره و هیچکاره اورژانس.پزشک بستری کرده،بیمارستان تخت نداشته.به پزشک مربوط نمیشود.با انصاف باشیم.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
دوست عزیز، اولا همه جای دنیا سیستم های نظارتی قوی وجود داره و عملکرد افراد مرتبا سنجیده میشه. دوما حقوق 1000 دلاری شما تقریبا معادل 15 میلیون تومنه، منم 10 سال درس خوندم و دکتر هستم اما حدود 400 دلار می گیرم. خیلی ها توی این مملکت از من و شما بیشتر زحمت میکشن اما شاید 200 دلار دستمزدشون باشه، دلیلی نداره که کارمون رو درست انجام ندیم. ضمنا برای شما پزشک ها اونور آب فرش قرمزی پهن نشده، سیل مهاجرت نیروهای متخصص بیشتر از سوی مهندس هاست. مطمئن باش در هیچ کشوری مثل ایران پزشک ها مصونیت های این چنینی ندارند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
اقای پزشک اگر سهمیه ای نباشی داری ماهی 15 میلیون حقوق می گیری در صورتی که اساتید دانشگاه که دکترا دارند نصف شما هم نمی‌گیرند. و اگر سهوا هم کسی را کشتن حداقل وجدان درد میگیرن و عادی جلوه نمیدن
نخبه مهاجر
| Denmark |
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
کاش به اندازه یک کارگر مکدونالد میفهمیدی. تو این 11 سال چی یاد میگیرین پس؟ فرار از مالیات فقط؟
محمد
| Canada |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
برو کشکتو بساب - یه جوری میگه یازده سال درس خوندم انگار آپلو هوا کرده - - ای کاش به اندازه یک نصف سال به شما انسانیت و شعور یاد میدادن که بفهمی اول انسانی بعد دکتر
ناشناس
| Canada |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
با قاطعيت ميگم كه شما پزشك نيستيد و صرفا جهت تهييج مردم اين پيام را گذاشتيد
چون براي پزشك عمومي شدن ، لازم نيست ١١ سال درس بخوانيد، مگر اينكه .........
بیمار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
درود بر پزشکان ایران زمین
اگر شما نبودید توسعه پایدار ممکن نبود
مرگ بر ضد پزشک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
تو و امثال تو مفت خور جامعه هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
جناب پزشک عمومی
هر کسی هم از دستمزد کم حرف بزنه دیگه شما لطفا از این حرفا نزنین. شما 1000 دلار پول می گیرین با دلار امروز میشه تقریبا 12 میلیون تومن بعد اونوقت شکایت هم میکنید؟؟؟؟؟ خب 11 سال درس خوندین که خوندین. منم 11 سال درس خوندم و دکتری تخصصی دارم و استاد دانشگاه هستم ولی چقد پول می گیرم؟؟ 5 میلیون. پس شکایت بی مورد نکنین و خداتونم شکر کنید
دوما یه سوال: آیا اگر خدایی نکرده زبونم لال فرزند خودتون به این روز میفتاد بازم این اراجیف را می بافتید؟؟ واقعا خجالت نمیکشید. یه لحظه خودتون را بزارید جای این پدر و مادر. واقعا خجالت داره. براتون متاسفم با این حرفای بسیار سطحی و مزخرفتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
اصلا باور نمیکنم که تو پزشک باشی و راحت از مرگ آدمها حرف بزنی و درکنارش برای حقوق کم شور بزنی !!!!!!
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
این جملات تعمدی شما نشون میده که اصلاً پزشک نیستی و فقط میخای وجهه اونها رو خراب کنی!
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
کار پزشکان مقدس است با پولکی شدن ان ظلم عظیمی به رشته پزشکی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
شما اصلا پزشک نیستید در چند سطر بالا هم مدام از حقوق به دلار نوشتی تا احساسات عمومی رو جریحه دار کنی از کجا خط میگیری
ناشناس
| France |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
نخبه! شما! دیگه بخدا حناتون رنگی نداره
90 درصدتون دارین از دانشگاههی فارغ التحصیل میشین ک همه میدون کجان و چی بارشونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
من نمیفهمم چرا پزشکان حقوقشون را با دلار میسنجن ؟ من دکتری مهندسی دارم و بیش از 11 سال درس خواندم ولی حقوقم ماهی 3میلیون تومن و هست یعنی ماهی 250 دلار . اینقدر هم فخر فروشی و... نداشتیم . یک کم انسانیت بد نیست
پزشکان از خداشونه در مراکز دولتی طبابت نکنند واقعا حکم بسیار سختی داده شده!!!!!!
به قلب آدم فشار میاد وقتی این اخبار رو میخونه
ایران بهشت شداد پزشکان
ثروتمندان و قدرتمندان سالاری میکنند
چند نفر دیگه باید بمیرن تا شاید فکری بشه
در ضمن من فکر می کنم بیشترین تفصیر با مسئول پذیرش هست بعد با پزشک و انتظامات و احتمالا این مسوئل پذیرش هم که پزشک می ترسیده رو حرفش حرفی بزنه
تنها چیزی که ارزش نداره جون این مردمه
واقعا جای تاسف دارد باید طرف حق را بگیرند نه .....
یک بچه تا بیاید به سن سه سالگی برسد پدر و مادر چه خون دلهایی که نمی خورند
واقعا برای این وضعیت متاسفم
خدایا هیچ کس را گرفتار بیمارستانها نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
الان پوشک هم خیلی گران شده است.
اگر پدر باشی حال این پدرو میفهمی و خورد شدنش رو با تموم وجودت حس میکنی خدا بهش صبر بده
پزشک سهمیه ای وزیر سهمیه ای مدیران سهمیه ای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
شما دفترچه كنكور اين پزشكو ديدي كه ميگي سهميه ايه؟
بیمارستانهای دولتی کشتارگاه ادمهاست باپرسنلهای بسیارعصبانی وطلبکار
اخر و عاقبت سهمیه های الکی ورود به دانشگاه همین هست. چند سال با پول مردم تحصیل غذا خوابگاه مجانی ولی بازدهی صفر اخلاق حرفه ای صفر احساس مسولیت صفر. از ماست که بر ماست
پاسخ ها
بیمار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
تو خوبی
جان خودتون اينقدر چرت وپرت ننويسيد بيمارستانه واورژانسهاي اين كشور در سي سال اخير چندان تغييري از لحاظ فضا وتعداد تخت نكردند امكانات ندارند هم مردم تحت فشارند نميدونند چكار كنند هم پزشكان هم پرستاران
تعداد پرستاران استاندارد نيست اينو بايد مسولين كشور جواب بدن كهتو كشوراي خارجي بيمارستان افتتاح ميكنند واونوقت بيمارستانهاي ما ويرانه وبا امكانات ابتدايي دارن خدمت ميكنند
عجب حکم سنگینی به پزشک دادن! بابا به همین دلیله که میگن ایران بهشت پزشکانه. مالیات که نمیدن - برخوردی هم که باشون صورت نمیگیره - درامدشونم هزار برابر استاد دانشگاست - زیرمیزی و کارانه و هزار جور پول دیگه هم میگیرن.
ای داد از این اوضاع درمانی که حتی مردم نمیتونن برای مشکلات جسمیشون از ترس بدتر شدن به پزشک مراجعه کنن. جدا الان کجای مملکت رو به راهه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
مهم اینه که امنیت داریم.
پول زیاد دکترها را بی مسئولیت کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
اره واقعا...اینقدر پول زیاده که نمیدونبم چکارش بکنیم...بیا هر چه پوله نصفش مال تو من امضا میدم
احسان
| France |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
پول زیاد و نداشتن وجدان و انسانیت و طرح تحول سلامت و زیرمیزی و کارانه های ملیونی و...یه پزشک زپرتی بیسواد الان حداقل ۱۲ملیون درامد داره و اونوقت منی که ۷سال درس خوندم از دانشگاه دولتی فوق لیسانس دارم یکساله التماس میکنم واسه یه کار با ۳ملیون حقوق ولی پیدا نمیکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
حسادت بد دردیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
موضوع حسادت نیست مجید جان! موضوع عدالته... می فهمی
حالم بد شد
این موضوع ضعف استاندارهای اموزشی را در دانشگاهها نشان میدهد وقتی مدیریت ها برای کنترل اساتید دانشجو را مسلط بر انها می کنند مماشات صورت میگیرد نمره از استاد رضایت از دانشجو. مرگ هم برای مردم مفلوک
خدا از مقصرین نگذره... منم بچه کوچیک دارم‌... خدا به این پدر و مادر صبر بده.... انسانیت کجا رفته؟؟؟؟؟
در بیمارستان دولتی اجازه طبابت ندارد ...........خوب پس برود خصوصی انجا هم چند تای دیگر را به کشتن بدهد .............شرم اوره..........
وای بر کسانی که این مملکت را به این روز رسانده اند . تا جاییکه انسانیت و آدمیت از بین رفته است و کسی به کسی رحم نمی کند
دیواری کوتاه تر از پزشک پیدا نکرده اند؟ پزشک که دستور بستری داده بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
اینا میگن چرا جا نبود اومد دوباره دلداری داد
واقعا چه مجازات سنگینی! طرف دیگه در بیمارستانهای دولتی نمیتونه بیماری رو به کشتن بده! اما در مطب خودش حق داره هرکسی رو ... بله!!! الان گوشامون مخملیه؟!!!
خب اینکه خاسته اول پزشکا هست که کلا برن بخش خصوصی کار کنن و اسیر بخش دولتی نباشن
اگه اینجوریه ما هم بزنیم یه بیمار رو چپه کنیم بلکه ما رو هم از بخش دولتی اخراج کنن
نتیجه دادن مدرک کیلویی به فارق التحصیلانه ، ویزیت دکتره که پدر دختر تعریف کرد برام کاملا اشناست
پزشک قاتل اجازه طبابت در بیمارستان دولتی ندارد!!!!!!!!!!!!!!!
این جایزه است یا جزا.....
پزشک محترم !! با کمال خونسردی و شادی در مراکز خصوص به تجارت (طبابت) مرگ آور خود مشغول خواهد شد.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
تواصلا ار فرایند درمان این بیمار چیزی هم فهمیدی؟
بیمار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
قاتل...
همین شماهایین که باعث میشین پلیس تو بیمارستان باشه
مودب باش
تا زمانی که پزشکان بخش عمومی به دلیل نارضایتی از شرایط کاری خود با مردم مثل گوسفند برخورد میکنن شرایط بهبود نخواهد یافت
ضمن اینکه قصور پزشک ورعایت نکردن شآن پزشکی در همکاری با کادر بیارستان که بسیار کار اشتباهی بوده زیرا پزشک تنها وتنها باید صدر صد در خدمت بیمارش بدون ملاحظه مقام فرد باشد اما مشکل اساسی دیگری نیز وجود دارد انهم فقر مالی مردم و هجوم به بیمارستان های دولتی وامکانات محدود انهااست که اینجا باید مسؤلین مملکت هم جوابگو باشند مسؤول پذیرش طبق قانون وقتی جا ندارد حق پذیرش ندارد منهای کار نادرستی اگر انجام داده باشد
خواهشاً خواهشاً یکبار برای همیشه باهاشون برخورد کنید تا دستشون بیاد که مفت تو مملکت و به فنا دادن عزیزان مردم چه تاوانی داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
همه پزشکان رو ممنوع الکار کنیم مثل کامبوج
همین انقلابی رفتار کردن به این روز انداخته
بیمار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
مفت
.....
چی میگی
حالت خوب نیس بدو دکتر
خدایا اخه چه بلایی سر این مملکت اومده که انسانیت از بین رفته!!!!!!!!! خدایا هر زودتر ......................................................................................................................................!!!!!!!
همین؟! بیمارستان دولتی؟...خصوصی ها چی!
اجازه طبابت در بیمارستان دولتی ندارد. چه حکم کمرشکنی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
این یعنی پزشک تقصیر انچنانی نداشته.این شما کامنت گذاران بی اطلاع هستید که بر علیه همه و از راه دور و تحت الشعاع احساسات حکم صادر میکنید و میبینید که حکمتان چقدر متفاوت است.
بیمار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
کمرت شکست
خدایا راه هیچ کس را به بیمارستانها مخصوصا در ایران نینداز از بس بی مسئولیتی میشنویم از پزشکان
قابل توجه دکتر هاشمی
تا زمانی که این پزشکان تحت پیگرد واقعی قرار نگیرند این فجایع ادامه خواهد داشت
برخی پزشکان بی سواد بهتر از این نمی شود .قانون هم پشتیبان آنهاست و هیچ کس هم نمی تواند آنها بازخواست کند . در نتیجه میشود همین .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
وقتی ساختمانی براثر بیسوادی معمار فرومیریزد و یک خانواده را بکشتن میدهد تعجبم چرا همه خفه خون میگیرند
متأسفانه نظام پزشکی و وزارت بهداشت هیچ وقت طرف مردم رو نمیگیرند و به هر شکلی که شده بر اشتباهات پزشکان سرپوش میگذارند.
یک فسادی بر این سیستم پزشکی حاکم هست که نگو و نپرس. به عنوان مثال برخی پاتولوژیست های کم سواد فقط ادعا میکنند که در مقابل یک متخصص بیوشیمی بالینی بیشتر می فهمند اما واقعیت و حقیقت اینه که یک دکتر بیوشیمی بالینی به مراتب علمش از پاتولوژیست بیشتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
توهم اجازه ازمایشگاه نگرفتی اومدی تلافی کنی از این اب گلالوده ماهیتو بگیری
اکثر این کامنتها ناشی از حسادت یا رقابت است نه دلسوزی
درضمن تعیین حق با قانون است نه هو و جنجال
وگرنه با داعش فرقی نداشتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
تعیین حق در سیستم پزشک سالار ایران با همون جماعت پزشکان بیسواد سهمیه ای است که بر مسند مدیریت نشسته اند و به دلیل بیسوادی قادر به طبابت نیستند و پست های کلیدی رو در وزارت بهداشت اشغال کرده اند . اینها منافع خود و صنف خودشون رو به جان تمام ملت ایران ترجیح میدهند . تف براین سیستم کثیف درمان کشور با این پزشکان تقلبی پرمدعا.
تا زمانیکه رابطه پولی بین پزشک و بیمار قطع نشه از این داستانها خواهیم داشت باید همه چی با بیمه انجام بشه و بیمه طرف حساب پزشک
بییمارستانهای خصوصی رو نمیدونم ولی دولتی ها تا سرحد مرگ و استرس دارن ب جامعه خدمت میکنن
مردم و کارمند همه از ی جنسیم اموزش ندیدیم
برخورد بلد نیستیم و مردم هم خدا خیرشون بده دئ خط تو نت میخونن فک میکنن پرفسورن مثله ه همین نظرات ک قضاوت میکنن
وقتی تخت نباشه مریض کجا بخابه
شیراز ۴۰سال پیش نمازی سعدی حافظ زینبیه داشته با جمعیت سه چهار برابری ایا بیمارستانها چند تا بیشتر شده ک توقع بهترین خدمت رو دارن
توی امریکا کسی جرات داره سروصدا کنه تو بیمارستان قشنگ زندانش میکنن
همه چیز باهم درست میشه وقتی ما بیمارستان مون درست شد تعداد پرستارا درست شد کمبود ها درست شد دولت درست شد برخورد مردم درست شد اعصاب مردم و بیمارستانی ها باهم درست میشه
همه جای دنیا اگه بفهمن کسی پرستاره رو سر میزارنش میگن سختی میکشه هواشو داشته باشیم ما میگیم پرستار درس خونده باید مریضو درک کنه و فحش بشنوه و هیچی نگه
با این همه شیفت و شرایط سخت کاری و زندگی ک همه باهاش درگیریم
والا ما هم ادمیم
زنده باد ایرانی ک فردوسی براش ۳۰سال زحمت کشید بیایید ما هم یک سال براش زحمت بکشیم
پاسخ ها
احسان
| France |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
برو بابا.شماها پرستارا از همه بدترین.ماهی ۱۰روز مثلا کار میکنین بقیشم استراحت با کارانه و ... طلبکارم هستین.با دو سال یا فوقش چهارسال درس خوندن انگار شق القمر کردین!!!بیمارستان و پرستار وظیفشونه خدمت کنن به مردم و واسه همینه که دارن بودجه مملکتو خرج شماها میکنن هر شرایطی هم باشه شما حق ندارین با مریض بدرفتاری کنین.اگرم ناراحتی خب استعفا بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
جواب احسان :
تو حتما خودت پزشکی که این حرف رو میزنی. بدبخت پر توقع اگه پرستارا تو بیمارستان ها و مراکز درمانی فقط یک ساعت کار نکنن کارو کاسبی و درآمد نجومی همه پزشکا تعطیل میشه . پزشکا فقط خرچنگ غورباغه می نویسند و مهر میزنند وبس.
وقتی به همه رشته های پزشکی پنجاه درصد سهمیه میدهند باید منتظر افراد نالایق و فرصت طلب بود.ماشا... با این وضعیت هوا و غذا و مشکلات روانی ،خدا بده این همه بیمار را.برخی پزشکان پرادعا و مشاورین املاک با حمایت وزیر محبوبشان خوش به حالشون باشه.
دیواری کوتاه تر از پزشک پیدا نکردند...پزشک که دستور بستری داده بوده! برخورد قهری و سخت گیرانه با نخبگان جامعه فقط باعث فرار اونها به خارج کشور میشه همینطور که الان با سیل مهاجرت پزشکان به کشورهای دبگه مواجه هستیم...متاسفانه در آینده متوجه میشیم که چه اشتباهی داریم میکنبم..ما خوشبختانه پزشکان خوبی در کشور داریم که از نظر سواد مرتبه خوبی در دنیا دارند ولی متاسفانه با برخورد اشتباه اونها رو از کشور فراری میدیم و همون چیزی هم که داریم از دست میدیم.
پاسخ ها
احسان
| France |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
این آدم کش ها رو هیچ جا راه نمیدن
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
توهم شما ستودنیه!
اونایی که دارن از این مملکت میرن مهندسا هستن، هیچ جای دنیا مث ایران واسه شماها نیست
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
خوشبختانه مدرک پزشکی ایران را جایی قبول نداره.تازه هر کجای دنیا که برای هر چند سال یک بار باید دوباره. امتحان بدی. هر جا دوست داریید. بروید
تابناک الان خودت قاضی شدی حکم دادی به قصور؟!! اون پدری که به گفته ی خودش بچه ش رو بی حال دست
ش گرفته آورده بیمارستان قصوری نداره؟معلوم نیست اسهال و استفراغ چقدر طول کشیده بوده تا بچه رو بی حال کرده،اونایی که مسبب وضع اقتصادی داغون شدن که مردم هحوم بیارن به بیمارستانهای دولتی و تخت ها پر بشن قصور ندارن؟...انصاف،انصاف،انصاف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
آقای کارشناس محترم اسهال و استفراغ در کمتر از چند ساعت می تونه فرد بزرگسال را زمین گیر کنه بچه که جای خود داره لطفاً ندانسته اظهار نظر نفرمایید
با سلام. بنده با پایه دامپزشکی (۶ونیم سال) دارم. ۷ سال هم خوندم تا متخصص بیوشیمی بالینی بگیرم (تمام دوره ها رو هم گذروندم). الان نظام پزشکی بنا به دلایل نا معلوم اعطای نظام پزشکی را به ما متوقف کرده. میگه با جون مردم بازی کردنه. خوب بیاد جواب بده دیگه، من دارم با جون مردم بازی میکنم یا اینا؟ البته من که میدونم چرا. دکتر جهانگیری عزیز، بیان جواب بدن
من سوادم از خیلی خیلی خیلی این پاتولوژیست ها بیشتره. ولی چون فک میکنن بیسشون پزشکیه یه چیزین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
جنابعالی هم اگه یه چیزی بودی پزشکی قبول میشدی نه دامپزشکی ! خودت حاضری جون عزیز ترین کست رو بدی دست دامپزشک ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
کم مونده دامپزشکا هم سهم خواهی کنن
بیمار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
خب برو سازمان نظام دامپزشکی...
اینقدم زور نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
پاتولوژیست کم سواد، اولا بیس من به خیلی هم عالیه. در ثانی کل دوره ی تخصص من ۸ سال یعنی دوبرابر شما طول کشیده. ثالثا شما کارتون لام دیدن و لابی با دیگر پزشکا برای درخواست آزمایشات غیر واقعی هست که نوعی دزدی محسوب میشه. همکارای شما سطحشونو خیلی پایین آوردن تا نظام پزشکی را قانع کنن که به ما حق مسعولیت فنی ندن که عملی نمیشه. دوس پاتولوژیست حوضه ی کاری شما با ما فرق داره. اگه سوادشو داری باز کن کتاب تکست هنری را ببین که ۸۰ درصد آزمایشات آزمایشگاه پزشکی مال بیوشیمیست ها هست. شما فقط بلدین حرف بزنین. موقعی هم که شما دنبال پول بودین من درس می خوندم. پزشک بودن مزیت نیست، پزشک خوب بودن مزیت هستش. شما سوادتون نمیرسه که این نظراتو می نویسین. من تدریس درس آزمایشگاه برا پزشکای عمومی هم کردم. خودتون میدونین سطح سواد بیشتر پزشکارو. مردم هم یواش یواش می فهمند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
اون دوستی که گفته جون عزیزاتو بدی دامپزشک؟ من رشتم
بیوشیمی بالینی هست و کار طبابت نمیکنم که جون مردم دستم باشه. من با دروسی که گذراندم کارم آزمایشه. در ضمن بیس بنده که دامپزشکیه، از خیلی از پزشکا علمشون بیشتره. خودمو که اصلا نمیگم با این وضع اسفناک پاتولوژیست ها مقایسه هم نمیکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
ناشناس ۱۶:۱۷ همون جواب ازمایش نیاز به اطلاعات قوی بالینی پزشکی جهت گاید به بیمار و پزشک معالج داره ... مشکل از همین ساده انگاری هاست ، که سبب مشکلات بزرگتر میشه و جان یک انسان به خطر میوفته به عنوان مثال در صورت عدم تشخیص اختلالات هماتولوژی و انکولوژی و انطباق با بالین توسط مسئول ازمایشگاه شاهد عدم جدی گرفتن جواب ازمایش توسط بیمار و ازبین رفتن وقت طلائی جهت درمان خواهیم بود تجربه تلخی که بسیاری از پزشکان در رابطه با مسئول فنی های غیر پزشک ازمایشگاه ها دارند و متاسفانه وزارت به هیچ وجه پاسخگو نیست ص
اینجا بیش از قصور پزشکی مساله بی کفایتی مدیریتی و عدم تعهد پرسنل مطرح است‌.پزشک دستور بستری را داده و تحت هیج شرایطی نباید از آن دستور کوتاه می آمد. ضمنا باید دستورالعملی برای اینکه قسمت پذیرش بتواند و وظیفه داشته باشد بیمار را در صورت عدم امکان بستری به بیمارستان دیگری اعزام کند وجود داشته باشد.در نهایت متعهد بودن و مسئولیت پذیری کادر درمانی و اداری بسیار مهم است که متاسفانه چه در مراکز درمانی و چه هر اداره دیگری پرسنل بجای اینکه خودرا خادم بدانند فکر میکنند به مردم لطف میکنند اگر کارشان را انجام دهند.
متاسفم... مادرم در یکی از بیمارستانهای دولتی تهران جهت جراحی پاراتیروئید بستری شد، پزشک معالج غدد نامه ای برای جراح در خصوص نوع جراحی به جراح نوشته بود وزمانی که نامه را به جراح دادم پزشک جراح نامه را مچاله و به سطل زباله انداخت.بعد از جراحی متوجه شدیم عمل جراحی موفقیت آمیز نبوده و باعث مشکلاتی برای مادرم شد که بماند چقدر دردناک و غم انگیز به پایان رسید.متاسفانه جامعه پزشکی حاشیه امنی برای خودشون درست کردن که هیچ کس حریفشون نمیشه چون همشون پشت هم هستند.
ای خاک بر سر این پزشکان بی وطن که به یک طفل سه ساله هم وطنشان هم رحم نمی کنند آن وقت دشمن به ما رحم کند؟
اگه پدربزرگ ۱۲۰ ساله خودشون پوشکش رو کثیف میکرد یه مریض بدبخت دیگه رو با لگد از روی تخت آی سی یو مینداختن پایین تا پوشک بابابزرگشون رو عوض کنن
متاسفانه كسي نميتونه پزشكاي بي مسوليت رو زير سؤال ببره چون نظام پزشكي پشتشونه و بي دليل ازشون دفاع ميكنه
موقعی که وزیر بهداشت پذیرش رشته های پزشکی را بالا نمیبره تا نکنه به حکومت پزشکان لطمه وارد شه. اوضاع بهتر از این نمیشه.
اگر بجای دو هزار نفر سالی پنج هزار نفر قبول میشدن این حکومت میپاشید.
اون ادم ها با لقمه های حرومشون حواسشون هست که زندگی این دختر طفل معصوم که هیچ زندگی دو تا خانواده رو متلاشی کردن و هیچ جوره هم نمیشه درستش کرد؟؟!!
بجای ساختن بیمارستان در عراق و لبنان و... در طی سالیان قبل، بیمارستانهای بیشتر و مجهز تر احداث میکردید، بیمارستان جای بستری و تخت خالی نداشته (امکانات و پرستار و نیروی کافی ودارو، نه فقط یک تخت)، پس راهی بجز عدم پذیرش نمیمونه و کارشون درست بوده، مسئولین هم خودشان میدانند چه خبره و محکوم کردن پزشک یا کادر بیمارستان که هیچ اختیار و امکانی در ایجاد امکانات رفاهی در بیمارستانی که در آن کار میکنند ندارند، فرافکنی است که در کمال شگفتی فقط در این سیستم میشود دید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
گل گفتی برادر ولی کو گوش شنوا
فک کنم به علت حقوق کم پزشکان ماست!
طفلکی ها مجبورن چندجا کار کنن تا پول بیزینس هاشون و خرج سفرهای خارجشون و سرمایه گذاری هاشون تو کشورهای دیگه در بیاد.
یک بار دیگه حقوقاشون رو یکدفعه دو و نیم برابر کنید درست میشه.
برای دختر نوزاد بنده هم همین قضیه پیش اومد دختر نوزاد من با زردی 19.5 که در مرز خطر بود و نیاز مبرم به بستری شدن داشت بیمارستان تامین اجتماعی تهران بعلت عدم وجود دستگاه خالی امتناع کردند و بنده با همون شرایط بغرنج که خیلی خطرآفرین بود و احتمال صدمه مغزی برا نوزاد بود بعد کلی خواهش التماس مجبور به ترک بیمارستان شدم و دربست گرفتم تا بیمارستان شهریار که خصوصی هم بود موفق به سه روز بستری با هزینه خیلی بالا شدیم، اینم بگم که زردی به 20 میرسید نیاز به تعویض خون و اثرات وخیم بعدی میشد،
موقعی بیمارستان کمبود تخت دارد چه کسانی مقصرند؟
این چه حکمیه ؟ با کدوم منطق ؟ چرا فقط دولتی ؟
ملت ما شده مثل درندگانی که خوردن گوشت یکدیگر را غنیمت می شمارند بیرحمی و سنگدلی همه جا هویدا است . این هم نتیجه پزشکی غربی که همه چیز را در پول می داند و بیماران را یک صندوقچه پر از پول می بیند که هرچه بیشتر بشود جیبش را خالی کرد ولو با جراحیهای بیمورد بهتر است .
قصور پزشکی!! نه بابا من که باورم نمیشود . یعنی پزشکهای ما هم مثل کشورهای پیشرفته اشتباه میکنند. خیر بزودی اعلام میشود انقدرها هم قصور پزشکی نبوده!
روش وزیر بهداشت همین است. یادم است وقتی چند استاد پزشکی مقالات تقلبی چاپ کرئ و حیثیت علمی کشور را بر باد دادند ایشان گفتند با متخلفین چنین و چنان میکنیم ولی بعدا به توجیح تقلب همکاران بسنده کردند
همه آنانیکه اینگونه سبب ساز درد، رنج، داغ دل و مصیبت خانواده ها میشوند، بدانند بزدوی زود حساب سنگینی را پس خواهند داد و قصر در نخواهند رفت !
چه قصوری ؟؟؟!!!
خوب پزشک دستور بستری داده ؛ اینکه امکانات و تخت خالی و ... هم نیست به عهده پزشکه مگه ؟؟؟
مسئول فنی بیمارستان باید جوابگو باشه و رییس
وقتی در هر کوچه و برزن و دهاتی دانشگاه دایر کرده و به صورت انبوه پزشک و پرستار«تولید» می کنید باید هم منتظر چنین حوادثی باشید
پزشکی در ایران تجارت است و وزیر هم کاسب به تمام معنی و رحم و مروت و عدالت و ... هم شعار مسئولان
در این کشور پوپولیزم زده که امور در کف خیابان و با کامنت های این مردم تعیین تکلیف میشوند ونه با جلسات کارشناسی خیلی از نخبگان مملکت فرارکردند واین پرسه زنان بیسواد یا سواد غیرمرتبط که اینجا نظر میدهند باید خجالت بکشند که دهانشان را بدون علم واطلاع کافی باز میکنند بی فرهنگی بشدت بارز ایت و بیداد میکند هنوز جوسازیها وهوچی گریها دامن این ملت ساده لوح را رها نکرده وبمراتب بدتر از اول انقلاب شده ایم. کی قراراست ادم شویم؟
پزشکانی که به فکر داد و ستد هستند و به جای پول دارند سکه دریافت می کنند نباید اجازه طبابت چه در مطب و چه در بیمارستانهای خصوصی و دولتی داشته باشند. قانون فقط مال فقیر و فقراست؟
باعث تاسف است. قسم بقراط پس کجاست؟! البته دکتر باید انقدر حاشیه امن داشته باشد که از ترس بیکار شدن و اخراج از بیمارستان نظر اول خود را تغییر ندهد. ولی وجدام ما مردم گم شده است بر باد رفته است و تنها چیزی که برایمان اهمیت ندارد انسانیت است. کاش وزیر بهداشت و معاونت درمان رو هم مواخذه میکردن که چرا تخت نیست؟! چرا سیستم ارجاع بین بیمارستانها نیست؟؟!! جمله زیبایی از رهبری پشت دفترچه بیمه ها بود که در حال حاضر پاک شده" باید کاری کنید که خانواده بیمار جز درد بیمارداری فکر و رنج دیگری نداشته باشند و..." وقتی این خطاب از پشت دفترچه پاک شد یعنی سیاستها تغییر کرده و میلیاردها دلار پول در جهت دیگری هزینه میشود که قطعا نتیجه اش درد و رنج بیمار و خانواده اوست که داریم میبینیم...
تسلیت به والدین این کودک معصوم...لعنت بر مسبب و مسببین این حادثه بسیار هولناک.
متاسفم براتون . به خدا این نانی که شما با این خبرهای کذب می برید سر سفرتون حرامه . مرده حسابی بیمارستان جا نداشته ، تیتر زدی قصور واقعا یک روز تاوان این خبرهاتون پس میدید . پزشکی از زمان ابوعلی سینا آبرو داشته بعدا هم خواهد داشت .
اینها ترکشهای بیسواد پروری و سهمیه دارها هست.خدا به خانواده اش صبر بده
پزشک یه حرف زد تاوانشو دختر بچه داد بعضی مسئولان یه حرف میزنن تاوانشو ۸۰ میلیون آدم میدن
همانطوری که در سرتاسر ارگانهای دولتی بی کفایتی وجود دارد بیمارستانهای دولتی هم خارج از این قاعده نیستند شما سری به خود ادرات تامین اجتماعی بزنید ببنید چه و ضعی دارد ادراه ایی که با پول بیمه گذارن می چرخد به خود بیمه گذار چه بی حرمتی می کند سرتاسر ادرات بی احترامی بی داد می کند
من هم به عنوان نمونه حداقل سه مورد از بی مسئولیتی کادر درمانی بیمارستان ها رو در حد خطر انداخته شدن جان بیمارم سراغ دارم که یک مورد بیمار فوت کرد . در مورد تامین اجتماعی که واویلاست. همه می دانند تامین اجتماعی یکی یک لیوان آب هم دست آدم رو به قبله نمی دهد.
پزشکی با حقوق بسیار زیاد و 200 برابری بقیه جامعه باعث شده پزشکی تجارت شود و پزشکان احساس مسئولیت و وجدان نداشته باشند و در بسیاری از موارد تنها افراد ثروتمند را به خاطر زیر میزی تحویل می گیرند و بقیه مردم را آدم فرض نمی کنند خدا لعنت کند کسی را که در دستمزد و حقوق بسیار بالای پزشکان نسبت به بقیه نقش دارد!!! کدام شغل جامعه تعهد می دهد که در قبال کارهایش مسئولیتی ندارد جز پزشکان که در بیمارستان‌ها تعهد رفع مسئولیت از مردم می‌گیرند!!!!!!! خدا لعنت کنه هر چه پزشک بی انصاف بی وجدان پول پرستو!!!! چرا باید در کشوری که حقوق کارگر ماهی یه میلیونه ویزیت دو دقیقه ای پزشک 50 تومان باشه!!! چرا باید در کشوری که استاد دانشگاهش نهایتا 5-7 میلیون در ماه میگیره پزشکش بگیره بالای 100 میلیون!!!! مگر مهندسان و دکترهای این جامعه درس نخوانده اند!!!! در حالی که تاریخ شاهده که همیشه با استعداد ترین آدمها میرفتن رشته ریاضی و فیزیک!!!!!!!!!
قبلا همیشه میگفتم طبع مردم ما پست شده
ولی نظرات مردم را ک خواندم و قضاوت عجولانه شان باید بگویم مردم ما گرگ شده اند
واقعا متاسفم
خدا نکند کشور هرج و مرج وشود همدیگر را خواهیم خورد مثل مردمان جزیره ایستر ب ادم خواری روی خواهیم اورد
پایان تمدن نزدیک است.
اینچنین مردم ناسپاسی شایسته همین وضع انذ.....
مردم ما مردم خوبی ان این قضاوتهای نابجا و توهین های بی ارزش را ب پای اینکه اموزش ندیده اند بگذاریم
یا رضا
کشور ما را درست کن
ضمن تصلیت به والدین آن طفل معصوم بیمارستان تخت بستری نداشته و مسءول پذیرش با والدین بیمار بدرفتاری کرده و درست راهنمایی نکرده بنابر این پزشک مقصر است؟ جالبه. پدر بیمار علیرغم آگاهی از ضرورت بستری چرا فرزند دلبندش را به منزل منتقل کرده است؟ سوپروایزر بیمارستان ضمن هماهنگی با بیمارستان کودکان باید اون طفل معصوم را اعزام می کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
تسلیت
پزشک خوب خیلی زیاده ولی خب اکثرا مطب دارن و بیمارستان نیستن .ولی نمیدونم این پزشکای جدید و اینایی که کلا رشته های مربوط به تجربی میخونن همشون عقده ای هستن چخبرتونه ؟فکر میکنین فقط شمادرس میخونین و زحمت میکشین؟اول آدم باشین بعد هرکاری خواستین بکنین.
اگه هم فک میکنین قدرتونو نمیدونن برین خارج تا از شر شما راحت بشیم حداقل اگه پزشک هم کم شد آدم حسابیا بمونن.
خداتون شده پول پول پول .به کسایی مثل شما آدم حسادت نمیکنه فقط باعث تنفرید
پاسخ ها
احمد
| United States of America |
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
حسود هرگز نیاسود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
دوست عزیز مطمئن باشید اگر این پزشگها را در خارج از کشور پذیرش میکردند الان رفته بودند.
آفرین به گرو ههای مدیران بیمارستانهایی که از هر اتفاق ناخوشایند در سازمان تحت مسپولیتشان یک فرصت برای اصلاح پروتکل درمان استفاده میکنند
آفرین به پزشکان و پرستارانی که روز به روز تجربه بالینی و تشخیصی خود را در طبقه بندی کردن سریع بیماران اورژانسی به حاد و غیر حاد را افزایش می دهند
آفرین به همراهمان بیماری که در صورتی که از روند درمان اورزانسی مریضشان احاس رضایت نمی کنند دست از تلاش برنداشته و با رعایت حوصله و احترام طبیبان تا خیالشان از عبور از شرایط اضطرار راحت نشده پیگیر درمان عزیزانشان٬ حتی به قمت جابجا کردن او به یک مرکز درمانی دیگر ٬ می شوند
آفرین بر بازماندگان آندسته از بیمارانی که بعد از تلاشهای صادقانه پزشک و پرستار جان می سپارند ٬ از تخلیه ناراحتی خود روی روحیهی کادر درمانی پرهیز می کنند
آفرین بر بازماندگان بیماران وفات یافته ای ی که شبه مرگ در اثرقصور پزشکی در موردشان وجود دارد ٬ و تا احقاق حقوق بیمار مظلوم از پا نمی نشینند.
آفرین به پزشکان جوانی که یک در میان هم میهنان پرورنده اما خسته و رنجورشان را به رفتن و مهاجرت و ... تهدید نمی کنند تا انشاپالله به عقوبت خدمت کردن به مردمی ناپرورنده دچار نشوند
تیتر با متن نمیخونه، مشکل از بیمارستان بوده نه پزشک، قصور پزشک این بوده بار دوم باید میگفته به من ربطی نداره من دستورمو کتبا نوشتم خودتان میدونید
در جواب پزشک عمومی بی فرهنگی که در کامنت های بالایی پرستار رو جزء عوام به حساب آورده است باید بگم که اختلاف یک پرستار و پزشک در قبولی کنکور در حد چند تست اندک کنکور است . یقینا" 100درصد پرستاران ایرانی بدون هیچ سهمیه وارد رشته پرستاری می شوند چون رشته ای است با سختی کار طاقت فرسا و درآمد کم و بنابراین متقاضی زیادی ندارد اما حدود 50درصد قبولشدگان رشته پرطرفدار پزشکی یا سهمیه ای هستند یا در دانشگاه های بن الملل به زور پول مدرک گرفته اند. سهمیه دارها که دو صفر از رتبه کنکورشان حذف می شود مثلا" فردی با رتبه 100 هزار در کنکور تجربی وقتی دوصفر از رتبه اش حذف شود معادل رتبه 1000 سهمیه آزاد قطعا" در رشته پزشکی قبول می شود. بنابراین فرد سهمیه دار به صرف حضور در جلسه کنکور با بهره هوشی در حد کانا احتمال قبولی در رشته پزشکی وجود دارد درحالیکه برای قبولی در رشته پرستاری رتبه زیر 6000 سهمیه آزاد باید باشد. قطعا" این پزشک تقلبی هم که کامنت گذاشته از این قماش پزشکان بی لیاقت هستش.
روی صحبت بنده با پزشکان سهمیه ای و پردیس خوانده ها هست که با مدرک تقلبی شان فاجعه سیستم درمان کشور را چندبرابر کرده اند. و این افراد هم اتفاقا" بدلیل اینکه سواد طبابت ندارند در سیستم مدیریت بهداشت ودرمان کشور جا خشک کرده اند.
واقعا" باید به حال مردم مظلوم کشور با این مدیران بی کفایت بخش درمان گریه کرد.
دولت بی کفایت تامین اجتماعی مفت خور و بی مسولیت
11 ساله درس خوندم توی رشته مهندسی مکانیک و دکتری حرفه ای از بهترین دانشگاه ایران، الان 2.700 حقوق منه!!! و شما حضرات و شما پزشکان ...... من باید مهاجرت کنم نه شما!!!
سلام .اول بگم صحبتم با تمام قشر پزشکی نیست ...اگر به کسی برخورد علتش را در خودش جستجو کند...اول سطح پایین فرهنگی و اخلاقی حتی در بالاترین سطوح علمی کشور.....حقوق یک کارگر در ایران چقدره حالا میخای حقوق بین الملل به دلار بگیری.....سوم با این نبوغ و گل کاری هایی که متاسفانه گهگاه رسانه ای میشه به نظرتون کجای دنیا جا داری....در اخر به اونی که سریع موضوع مهاجرت را پیش میکشه سریع مهلت نده زود برو اگه میتونستی الان ایران نبودی....در اخر هم از انسان هایی تشکر کنم که برای کشورشون جانشون را هم میدن....ممنون
مگه شما پزشکها تو امریکا زندگی میکنید و ما بقیه مردم تو ایران . آقا تو ایران درس خواندی از پول این ملت دکتر شدی . چرا خودت با آن دکتر امریکایی مقایسه میکنی . ایا شعور و وجدان تو شبیه ان دکتر امریکایی هست. از نظر ادب هم خودتان رو با پزشک های امریکا مقایسه کنید . طرز برخورد با مریض. فقط پول
لعنت به این پزشک هایی که اومدن میگن پول ندن همینه
ماهانه 100 کمه براتون که میگید کمه!با جون بچه هم معامله میکنید!
مقصر کمبود تخت کیه پزشک یا پرستار؟ یا....
خداوند از سر تقصیرات مسئولین نخواهد گذشت همه آنها باید پاسخگوی ملت دردکشده باشند بالاخره روزی فرا خواهد رسید که انتقام خون این عزیزان را خواهیم گرفت
دوستان و هموطنان
چرا اینقدر تند می رویم؟ غم از دست دادن فرزند خیلی خیلی سخته، ولی نگاه منصفانه تری داشته باشیم
متاسفانه برخی پزشکان در کامنت ها دقیقا مشابه این مثل: دفاع بد از دفاع نکردن بدتره اقدام کردن و عملا به خودشان توهین کردند چون بارها خوندم که نوشته شده تا زمانی که حقوق ما درست نشه، وضع همینه!!
یعنی عملا شما دارید مردم رو تهدید به قتل نفس می کنید؟ یعنی می گویید که ما با بی مسئولیتی و بی تفاوتی معاینه می کنیم؟ و اگر این دوست پزشک ما مسئولیت به خرج می داد حتما عمق بیماری را تشخیص می داد؟؟؟؟!!!
ضمنا اینقدر فخر نفروشید ، البته پزشکی زحمت دارد و سخت است و طبیعتا هم درآمد بعدش هم قابل توجه که حق شماست ولی کاملا لایه بندی کارگر- عمله و پزشک و... را در مکاتبات و مکالمات بیان کردن یعنی ضعف شخصیت و عقده خودبزرگ بینی
از سوی دیگر، مردم هم تند می روند قطعا باید منتظر بررسی فنی و علمی ماند ، ایرادات پزشکی برای بررسی تخصص زیادی می خواهد و نباید به سادگی افراد را متهم نمود. قطعا پزشک مربوطه هم توضیجاتی برای این خطا دارد/
مشكل از بد اخلاقي عدم وجود همدلي يا حداقل هم دردي مناسب در جامعه همچنين ضعف در قضاوت صحيح نشات گرفته است. متاسفانه پزشك، متصدي و حتي پدر مريض همه به نحوي مقصر هستند. البته سيستم درماني بسيار بسيار انتفاعي كشور نيز در اين ميان بايد به عنوان مقصر نهايي بايد معرفي شود. بيمارستان بايد تعداد تخت اورژانسي ذخيره داشته باشد
نميدونم اين پزشك سهميه اي هست يا نه، ولي تو كامنت ها بود و درست هم هست كه وضعيت پزشكان سهميه اي فاجعه شده، اينكه يك نفر با رتبه كنكور چند ده هزار پزشك بشه و يك نفر با رتبه بهتر پرستار و... عين بي عدالتيه، كسي كه شروع پزشكي رو با پايمال كردن حق يك نفر ديگه شروع ميكنه بعدا هم به مريض رحم نميكنه!
بايد در آينده مدارك سهميه اي ها (شاهد، هيئت علمي و ...) بررسي بشه و دوباره تاييد بشه و توي يك سايت معلوم باشه يك پزشك واقعي هست يا سهميه اي!
آقای وزیر محترم بهداشت
به مصداق فرمایش مولای متقیان اگر مردی بخاطر این رفتار زشت و ناپسند همکاران شما که نشانگر سومدیریت و ناتوانی همزمان شما و قوه قضاییه در حمایت از حقوق بیماران است بمیرد قابل سرزنش نخواهد بود و به این مردن مسئولین بی کفایت سزاوارترند.
هر بیمارستانی در وضعیت اضطراری میتواند چند تخت اماده کند که این بیمارستان از این کار امتناع کرده عدم پذیرش این کودک دربخش پذیرش بیمارستان نشان دهنده عمق بی مسئولیتی و نادیده گرفتن وضعیت اورژانس و حقوق کودک بوده است تمامی افراد خاطی باید جایشان را به افرادی کارامد و فارغ التحصیلانی بدهند که احساس مسئولیت و دانش بیشتری دارند خداوند به پدر این کودک صبر عنایت فرماید
هر کس بخواهد رانندگی کند باید وسیله نقلیه او دارای بیمه شخص ثالث باشد تا در صورت بروز حادثه که اجتناب ناپذیر است بیمه تامین خسارت نماید.
چرا زمانی که نیاز به عمل جراحی دارد ، از یکی از بستگان نزدیک تعهد گرفته میشود ، مگر او از کم و کیف تخصص جراحی اطلاع دارد .
با داشتن تعهد از فرد مثلا برادر که او حق ندارد در رابطه با نفس برادرش و حتی خودش تصمیم گیری کند ، پزشک جراح گرچه قسم خورده ولی تعهدی نسپرده است .
آیا به لحاظ قانونی و پزشکی این اقدام به اخذ تعهد از بستگان بیمار برای جراحی درست است ؟
رفتارهای نامناسب انتظامات بسیاری از بیمارستانها دردی است بدتر از بیماری خود شخص.....فقط تفنگ و باطوم ندارند وگرنه.....
رشته پزشکی متعلق به اشراف است و بس.
خیلی جوش نزنید اینقدر تجهیزات پزشکی و جراحی نایاب شده که داریم تصفیه نژادی میشیم درست مثل زمان هیتلر، فقط ژن خوبها باقی خواهند ماند که مریض نمیشوند و اگر هم شدند توسط ژنهای بر تر درمان میشوند.
پرسنل بیمارستان های دولتی همجورین طلبکارانه برخورد میکن من خودم پارسال پسر هفت ماهه ام اسهال و استفراغ شدید گرفت رفتم ببمارستان میلاد دکتر گفت حتما باید بستری بشه وقتی به اوژانس مراجعه کردم گفتن جا ندارن درصورتی که یکی از اقوام بچه اش تو بخش اطفال بستری بود زنگ زد گفت دروغ میگن چند تا تخت خالی تو بخش اطفال هست بچه ام ببچاره بی حال تو بغل ام بود منو پدرش با اشک و التماس تقاضا داشتیم تا بستری اش کنن اما هیچ توجهی نکردن و بعدش ام بد برخورد کردن متاسفانه تا بوده همین بوده
چرا باید یک بچه با تب یا حتی اسهال چنین بی حال به بیمارستان برده شود.مادرش کجا بوده.این علایم با پاشویه و شربت استامینوفن ودادن مایعات و توجه مادر خوب میشده.به بچه بیچاره بی توجهی شده.انتظار معجزه هم داشتن.اینگونه موارد اصلا نیاز به ویزیت پزشک هم نداره
تا زمانی که وزرا و پزشکان از تجار باشه همینطور خواهد بود .تغییر و اصلاح
من کل نظرات رو نتونستم بخونم. چون زیاد بود. ولی یه تعریف خاطره براتون ارائه میدم که شأن پزشک رو درک کنید. سر پدر من سهواً به یک ورق آهنی خورد و بالای گوش پدر من به اندازه 5 سانتی متر زخم شد و خونش بند نمیومد. رفتیم اورژانس و گفتم که طوری بخیه بزنن که جاش نمونه. دکتر فرمودند: دختر دمه بخت نیست که جلز ولز میکنی! یه چیزی میزنیم میره!
بعد رفتیم درمانگاه خصوصی که بسیار هم منصف بود بخیه زیبایی زد.
من خودم مهندس برق با چند مقاله بین المللی که اتفاقا در امریکا چاپ شده دارم. و هیچ جایی مجبور نیستم اینا رو بگم. ولی شما تو اروپا و امریکا جایگاه انچنانی ندارید. مثل من مهندس شما رو هم گزینش عادلانه میکنن!
پاسخ ها
يك پزشك
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
جناب مهندس ضمن عرض سلام و احترام ، عرض مي شود كه بخيه پلاستيك در تروما به نفع بيمار نيست ، اينكه به رغم اطلاع وسيع خودتان در رشته تخصصي خود ، نسبت به درمان بيمار كه اطلاعي از آن نداريد درخواست درمان خاص كرديد اشتباه بوده است و بخيه تر.وما با نخ كانتينيوس و تكنيك پلاستيك ريسك عفونت را بالا مي برد . طبيعي است كه درخواستهاي خاص در محيط تجاري رسيدگي شود . در ضمن اگر بخيه پشت گوش اسكار مي اورد همان درمانگاه خصوصي تقبل كرده بود كه دبريد انجام دهد . هر وقت بنده در زمينه برق اظهار نظر كردم ، شما هم اعتراض كنيد چونكه در صلاحيت بنده نيست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
این رو از سفرهای پشت سر هم به اروپا و آمریکا فهمیدی؟
دلم واقعا" می سوزه که قشر پزشک ما چقدر کوته فکرن. مگه فقط شما تحصیل کردید یا تحصیل سخت کردید؟ بنده هم دکتری از دانشگاه تهران دارم ولی مثل شما انقدر ادعا و خودبزرگ بینی ندارم.
اينكه تابناك بر خلاف رويه قبلي اش ، راي دادگاه را منتشر كرده و نه راي خبرنگارش را ، به خودي خود يك پيشرفت محسوب مي شود . اما باز اگر دقت كنيد اظهارات همراه بيمار را منتشر كرده كه ادعاي يك طرف است و بر مبناي شفاهي و نه مدارك كتبي . اينكه قصور پزشكي انجام شده و محرز گشته بر اساس اين داستان است كه بيمار بدحال بوده و حتما احتياج به بستري داشته است ، جاي خالي وجود نداشته و همراه بيمار با پرسنل درگير شده و بيمار را برده است . مطابق اصول پزشكي حتما بايد بيمارستاني كه جا نداشته با آمبولانس ، بيمار بدحال را به اولين مركز درماني مي رسانده است و قصور در همين قسمت بوده است . الباقي اينكه مثلا پزشك نوشته كه بايد بيمار بستري شود اما شفاهي گفته كه نشد هم اشكالي ندارد و اينكه انتظامات بيمارستان شروع به درگيري كرده و امثال آن ، ادعاهاي ثابت نشده است و بر اساس گفتگوهاي شفاهي .
به قول وزیر بهداشت همینی که هست، بی خود اعصاب خودتون و دولتو خراب نکنین
تابناك نظرهايي كه اشاره به ضعف حرفه اي در نگارش خبر دارد را منتشر نمي كند .
تنها فرزند 12 ساله من هم در بهمن 96 دقيقا شبيه همين عوارض كه براي زهرا كوچولوي عزيز پيش آمده بود در طي سه روز مرحوم شد.تهوع تب اسهال شديد و افزايش چند برابري گلبولهاي سفيد غلائم آن بود.
ابتدا گفتند آنفولانزا است(كه بعد از معاينه ؤ آزمايش تخصصي جواب منفي بود) با متخصص عفوني كه مشورت كردم گفتند ويروس ناشناخته اي است كه سموم را در خود جمع ميكند و گلبول هاي سفيد به دليل عدم توانايي نفوذ در آن نميتوانند ويروس را نابود كنند. و گلبول ها نيز به شدت افزايش مي يابند. بدليل افزايش سموم ويروس بدن انسان توانايي مقاومت نخواهد داشت و در فاصله 1 تا پنج روز بيمار مرحوم ميگردد. تاكنون چندين نفر از اين نوع بيماران را كه پيگيري كرده ام مرحوم شده اند.
بنظرم وزارت بهداشت ميبايستي تيمي ويژه و فوق متخصص براي مبارزه با اين بيماري و يافتن روش درمان و اطلاع رساني به مردم بسيج نمايد.
هرچند كادر بيمارستان برخورد ناشايستي داشته اند اما فكر ميكنم كاري از دست آنها بر نمي آمد.بايستي وزارت بهداشت اقدام كند. آقاي قاضي زاده هاشمي به فكر انجام و بررسي باشيد شايد شخص بعدي كه بر اثر اين بيماري مرحوم ميشود (خداي ناكرده)فرزند شما يا يكي از همكارانتان باشد. ايميلم رو قرار دادم تا چنانچه مدارك خواستيد برايتان بفرستم.
به خانواده زهراي برقي سه ساله هم تسليت ميگم. با حضرت رقيه(س)محشور شوند.
متاسفانه در جامعه ما پزشك رو اينقدر بالا ميبرنش در حالي كه كساني كه رشته هاي مهندسي خوندن و طراح هستن و يا كساني كه علوم فلسفي ميخونن خيلي از پزشكها باهوشترن . در حال حاضر پزشكها خيلي هم بيشتر از حق و هوش و سوادشون در آمد دارن اگه فكر ميكنن كمشونه برن خارج از كشور مشغول بشن ببينن دنيا چه خبره . پر واضح است كه نهايت 5 درصد پزشكهاي ما كه در ايران تحصيل كردن و حداقل فوق تخصص دارن ميتونن برن در كشورهاي اروپايي و يا آمريكا آنهم با حقوقي كمتر از اينجا كار كنن . پس اينقدر منم منم نكنين . حالا تواين اوضاع پزشكهاي عمومي و متخصص كه نبايد پاشون رو از ايران بيرون بذارن چون جارو هم دستشون نميدن تا بيمارستاهاي اونجا رو جارو كنن
در جواب آقای پزشک عمومی که خودشان را نخبه حساب کردند.اگر نخبه بودید الان یه فوق تخصص بودید.به نظر من شما هیچی نیستید چون حتی حرف زدنتون را هم بلد نیستید.به نظر من شما باید گاو چرون می شدید البته با عرض معذرت از دوستانی که شغلشان گاو چرانی می باشد.
اون خانم دکتر عمومی بنام خانم کیمیا که ادعا دارند ماهی 5000دلار می گیرند وخیلی هم ناراحت هستند بنده یک معلم بازنشسته هست وماهانه 2500000تومان معادل کمتر از 200دلار حقوق می گیرم لذا به نظر من اون حقوق 5000دلاری هم برای شما زیاد است، چون در کشور بلژیک حقوق یک دکتر پزشک عمومی سالانه در حدود 60000دلار می باشد.یعنی در ماه 5000دلار ضمن اینکه اگر شما به همون کشور مهاجرت کنید شاید بعنوان پانسمان ویا تزریقاتچی استخدام شوید وحقوق ماهانه شما هم کمتر از 2000دلار باشد. پس خدا را شکر کنید علیرغم اینکه دلار خیلی گرون شده ولی شما درآمد 5000دلار را صاحب هستید.
با سلام
مطالبی که همه دوستان پزشک و مهندس و غیره رو منتشر کردن رو خوندم.
اما در جواب اون پزشکانی که مدام تهدید میکنن مهاجرت میکنیم و شما رو با طب سنتی تنها میذاریم باید بگم این مزه ها رو برای کسایی بندازید که به ۳ زبان مسلط نیستن و تخصص بین الملل هم ندارن. شما همین فردا صبح مهاجرت کنید مثلا به آمریکا مدرکتون رو باید بذارید دم کوزه آبشو بخورید چون نظام پزشکی اونها مدرک ما رو برای طبابت قبول نداره و برای اینکه مجوز طبابت بگیرید عملا باید خیلی موارد تحصیلی رو از نو شروع کنید. پس شما با پول خون این ملت گردن کلفت کردید، میرم میرم نکنید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان