بازدید 13544
یک پیشنهاد نسنجیده، اما واقعی؛

برای ورود به مناطق سرسبز مازندران پول بگیرید!

پیشنهادی که اگر قرار باشد در دستور کار قرار گیرد، قدم زدن در ذره ذره از خاک کشورمان باید با پرداخت عوارض ویژه همراه باشد، چون اگر در مازندران دریا و طبیعت سرسبز جاذبه گردشگری است، در دیگر نقاط کشور نیز جاذبه‌هایی از انواع دیگر وجود دارد که همه با آسیب زباله ریزی مواجهند.
کد خبر: ۸۳۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶ 14 September 2018
برای ورود به مناطق سرسبز مازندران پول بگیرید!باور کنید یا نه، این پیشنهاد واقعا ارائه شده که از مردم برای ورود به مناطق سرسبز مازندران پول بگیرند؛ پیشنهادی که هدف خوب و مطلوبی را نشانه رفته، ولی تصور قرار گرفتنش در دستور کار هم ترسناک به نظر می‌رسد.

به گزارش «تابناک»؛ اگر از مسائل اقتصادی و تلاطم‌های پرشمار بازار صرف نظر کرده و بحران‌هایی مانند خشکسالی و بیکاری و از این دست مسائل را هم ندید بگیریم، یکی از مشکلات بزرگی که از دیرباز کشورمان بدان مبتلاست و تلاشی برای رفع آن نشده، معضل زباله است؛ معضلی بزرگ که از زباله ریزی در محیط زیست تا فرایند جمع آوری و تفکیک زباله در شهر‌ها را شامل می‌شود.

اشکال بزرگی که گاه شاهد شکل گیری اقدامات و کمپین‌هایی برای رفع آن بوده‌ایم و البته تا حدودی نیز موفق بوده، اما رفع آن عزمی وسیع می‌طلبد که تا کنون شکل نگرفته است؛ عزمی از جنس سیاست گذاری‌های جامع، وضع قوانین و مقررات مرتبط و تلاش برای اجرایی کردن آن، که البته کاری بسیار بزرگ به نظر می‌رسد.

بزرگی این کار زمانی مشخص می‌شود که نگاهی به کوچه‌ها و خیابان‌های شهر‌ها بیندازیم و پس از آن شهر را به هر مقصدی که دوست داشتیم ترک کنیم تا دریابیم همه جا را به انواع و اقسام زباله آلوده کرده‌ایم؛ از کوه و بیابان گرفته تا جنگل و دریا؛ زباله‌هایی که در نتیجه بی مبالاتی ما و اطرافیانمان رها شده‌اند و زدودنشان از چهره طبیعت، فعالیتی وسیع و طولانی مدت را می‌طلبد.

زشتی‌هایی که در مناطق دیدنی و مقصد‌های گردشگری بیشتر به چشم می‌آید و توی ذوق می‌زند؛ مسأله‌ای که می‌تواند روی اقبال گردشگران به سفر به این دست مناطق هم اثر نامطلوب گذاشته و به دنبال آن، بر درآمد ناشی از گردشگری در این مناطق و پیرامون آن تأثیر منفی بگذارد. اینجاست که مقابله با زباله ریزی به هدفی مهم برای ساکنان این مناطق تبدیل می‌شود که برای رسیدن به آن گاه نسخه‌های عجیبی می‌پیچند.

مثل نسخه‌ای که دبیر شبکه تشکل‌ها و سمن‌های محیط زیست منابع طبیعی مازندران در گفت‌وگو با ایسنا پیچید و به رغم عجیب و دور از انتظار بودن، وی آنقدر بر بدیهی بودنش اصرار دارد که از قرار نگرفتنش در دستور کار مسئولان این استان تا به امروز ابراز تعجب می‌کند؛ ابراز تعجب از اینکه چرا تاکنون از گردشگرانی که روانه استان مازندران می‌شوند، عوارض دریافت نشده است!

البته منظور وی نه عوارض جاده ای، که نوع دیگری از عوارض است؛ چیزی که با نام «عوارض ورود به مناطق سرسبز» از آن یاد می‌کند و در تشریحش می‌گوید: «برای تأمین بودجه مدیریت پسماند، می‌توان از مسافران و گردشگران برای ورود به مناطق سرسبز عوارض دریافت کرد، چون بنا به نظر مسئولان، کمبود اعتبارات در بخش پسماند و مدیریت آن چالش اصلی این حوزه است و با این توجیهات سال هاست درجا زده‌ایم.»

داریوش عبادی در ادامه به مخالفت مسئولان با پیشنهادش اشاره کرده و خواستار ورود مجلس به این ماجرا می‌شود. او می‌گوید: «هنوز بودجه‌های تعریف شده در بحث پسماند مشخص نیست. در این راستا، دریافت عوارض از مسافرین می‌تواند راهگشا باشد؛ اما مدیران استان با این موضوع مخالفت داشته و آن را غیرممکن می‌دانند؛ این مهم نیازمند عزم جدی مدیران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای تصویب این موضوع است.»

دبیر شبکه تشکل‌ها و سمن‌های محیط زیست منابع طبیعی مازندران در ادامه، مدعی اجرای مشابه این طرح در دیگر شهر‌های کشور شده و می‌افزاید: «تمام شهر‌های کشور حتی برای وارد شدن به یک محیط سرسبز، از جمله پارک ورودی دریافت می‌کنند، اما برای مازندران که خود به تنهایی یک پارک طبیعی محسوب می‌شود، هیچ ورودی‌ دریافت نمی‌شود و مردم این منطقه هر ساله با زباله‌هایی که مسافران تولید می‌کنند، درگیرند.»

عبادی در پایان در حالی «انجام نشدن این مقوله از سوی مسئولین مازندران» را تأمل برانگیز می‌خواند که ظاهرا از دید وی سیل مسافرانی که روانه این استان خوش آب و هوای کشورمان می‌شوند، چیزی جز تولید زباله برای این دیار به دنبال ندارد؛ نه رونق اقتصادی این خطه و گردش اقتصاد در این دیار، نه رونق بازار‌های محلی و کسب و کار‌های مبتنی بر گردشگری و نه هیچ مزیت دیگری.

ادعایی نادرست که منحصر به وی نیست و در بسیاری از مناطق مقصد گردشگری در کشورمان قابل یافت است. اینکه گردشگری فقط آفت است و آسیب و هیچ منفعتی ندارد؛ ادعایی که یکی از استدلال‌های مؤثر مدافعانش برای عرضه، بحث زباله ریزی گردشگران است؛ اشکالی که البته در تمامی ایرانیان دیده می‌شود و منحصر به آن‌هایی که روانه مازندران می‌شوند، نیست، مگر اینکه عبادی یا هم فکرانش مدعی شوند، در میان همشهریانش کسی عادت به رها کردن زباله در طبیعت ندارد.

البته این تنها یکی از اشکالات پیشنهاد دریافت عوارض از گردشگران، برای اختصاص این عوارض به مدیریت پسماند است و اشکال بعدی، آنجایی خودنمایی می‌کند که می‌بینیم همچنان راهکاری برای ممانعت از زباله ریزی ارائه نشده، بلکه این حق به رسمیت شناخته شده که می‌توان عوارض داد و بعد با خیال راحت زباله ریخت، چون پول جمع آوری آن قبلا پرداخت شده است!

این اشکال به شکل ویژه‌تر زمانی به چشم می‌خورد که به یاد آوریم در آن دسته از مناطقی از استان مازندران که ورودی دریافت می‌گردد (مثل جنگل سی سنگان یا جنگل‌های دیگر) هم معضل زباله به چشم می‌خورد و چه بسا آسیب‌های دیگر هم بروز و نمود یافته است؛ درست مثل همه پارک‌هایی که در سطح کشور که برای ورود به آن‌ها باید مبلغی به عنوان ورودیه پرداخت کرد.

به عبارت بهتر، دریافت وجه راه کامل و مؤثری برای مقابله با زباله ریزی نبوده و نیست؛ موضوعی که علم به آن کافی است تا کسی تن به تصویب و اجرای چنین پیشنهادی ندهد؛ مضافا اینکه بدانیم دریافت عوارض نه به ازای خدمتی ویژه، که برای جا انداختن فرهنگی است که از جمله آفت‌های فراگیر میان تمامی ایرانیان است.

پیشنهادی که اگر قرار باشد در دستور کار قرار گیرد، قدم زدن در ذره ذره از خاک کشورمان باید با پرداخت عوارض ویژه همراه باشد، چون اگر در مازندران دریا و طبیعت سرسبز جاذبه گردشگری است، در دیگر نقاط کشور نیز جاذبه‌هایی از انواع دیگر وجود دارد که همه با آسیب زباله ریزی مواجهند؛ آسیبی که هرچند باید از بین برود، در کنار آن باید مزایای فراوان گردشگری را نیز دید که مازندران از جمله منتفع‌ترین استان‌ها در این زمینه است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲۰
منبع درامد جدید برای .... زاده هاااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
فعلا که درصد بالایی از ساحل دست ثروتمندان و ارگانهای مختلف هست،چند سانتیمتری در اختیار مردم عادی هست که هیچ امکاناتی نداره و چندتا راه بند گذاشتند و پول میگیرند و دیگر هیچ،خب بعضی از مردم هم شاید بیخیال جمع آوری زباله و ...از ساحل شوند،یک اتاق یا سوئیت کوچک برای یک شب چند صد هزار برای مسافر خرج داره.خب چه اشکالی داره همین چند سانتیمتر بدون امکانات رو از مردم بگیرند و خیال همه راحت بشه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
مگه نمیگیرن؟ شما هر پارک جنگلی ای که بخوای توی شمال بری، باید ورودی بدی. لب ساحل باید ورودی بدی. ولی مشکل اینجاست که اونایی که ورودی می گیرن، کل پولو میذارن توی جیبشون و نمیدونن که درصدی از این پول باید صرف همین کارای معکول محیط زیستی بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
اینهمه برای بردن لحاف ملا نصرالدین هست والا طبیعت کیلویی چند . خشکاندن اب دریاچه ارومیه چی مقصر مردمن یا زاینده رود و انواع سدهای اسیب رسان و غیره
اینهمه در سال عوارض می گیرن وجاده ها همون هست که هست و بدترم میشه
در ایران راه حل تمام مشکلات به گرفتن پول از مردم ختم می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
آخرشم مشکل حل نمی شه و سرجاش باقی میمونه
فرهنگ سازی چاره کار هست.
کجاش عجیبه؟ اتفاقا بهترین کاره،در کشور کانادا با داشتن میلیونها کیلومتر مربع جنگل شما برای تفریح در دل طبیعت باید پول پرداخت کنی،در شما ایران مردم هر جا خواستن اتش روشن میکنند،چادر میزنند،و کمپ میزنند،و این نابودی منتطقه رو بدنبال داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
اینجا ایران است نه کانادا!
شما در همان آرمان کشورت زندگی کن و نمیخواد برای ملت چند هزارساله ایران نسخه بپیچی!
قرار نیست هر چیزی که در کشور کانادا وجود داره کپی کنیم در ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
شما امکانات رفاهی پارک های انجا را با ایران مقایسه میکنید البته که همه باید در نگهداری محیط زیست واسیب نرساندن به ان تمام تلاش خود را انجام دهند ف یک نمونه شما توجه کنید که سرویس های بهداشتی در ایران چقدر وضع اسفناکی دارد که ابروی ما یک قلم با همین سرویس بهداشتی ها بر باد رفته است که انهم تماما از بی فرهنگی بعضی از مردم است
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
پس بهتر همون کانادا بمونی نسخه کانادا برای نپیچی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
اینها مربوط به اقتصادهای خصوصیه نه اقتصاد تمام دولتی ما
ناشناس
| Canada |
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
کشور از هزاران مشگل رنج میبره
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
اخه کجای ایران به کانادا میخوره؟ یه چی بگو تو ذهن بگنجه ایران با کانادا؟!!!
بهمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
ناشناس ۱۹:۲۸.محترم .این ملت چند هزارساله که گفتی یعنی چه ؟! وقتی فرهنگ زباله ریختن توی کوچه و خبابون و طبیعت را ندهریم . فرهنگ کیلویی چنده . ؟ از فرهنگ چندهزارساله ماوفقط چند تا آثار باستانی مونده و چند تا مراسم سالیانه . بقیه نابود شده
کاملا موافقم.کسی که میره شمال دو ملیون تومن خرج میکنه.20 تومنم بابت جمع اوری پسماند بده.من خودم اصفهانم و با این موضوع موافقم.
بالاخری پول جمع اوری زباله ها باید تامین بشه
از دولت و دستگاهها که بخاری بلند نمیشه.اقلا خود مردم کمک کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
در كانادا تحصيل ودرمان هم مجانى است
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
اول ارائه خدمات انجام بشه بعد پول بگیرن
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
عمرا تو اصفهانی باشی :)
باید زباله اندازها در شهر های توریستی چندین برابر جریمه بشن و حتی حق ورود مجدد نداشته باشن... والا اینطوری نمیشه به لجن کشوندن... مکان های تاریخی و گردشگری هم همینطور ... باید از ورود یه مشت ارازل اوباش بی فرهنگ وحشی کثیف جلوگیری کرد والا نه آثاری می مونه نه محیطی ... چطور برای افتادن روسری خوب بلدین جریمه بزارین ماشین طرف رو یکماه ببرین پارکینگ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
اقا زور که نی نیا مازندران.نامه فدایت شوم ننوشتیم
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
مازندران ارث پدری کسی نیست برای همه مردم ایران است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
اتفاقا ارث پدری ماست برو خونتون
هومن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
ارث باباته ! ناراحتی برو یه جای دیگه دریا و جنگل رو که نمیشه تکون داد ولی تو رو چرا میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
هر وقت شما تهران نیومدی ما هم مازندران نمیاییم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
راه حل فقط و فقط فرهنگسازی از طریق جریمه ی زباله ریزهاست
ولاغیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
با این قانون پس از این به بعد مازندرانی ها هم نباید بیایند تهران و شهرهای دیگر به عنوان مثال در بسیاری از ارگانها و شرکتها در تهران مازندرانی ها مشغول کار و زندگی هستندو از اماکانات تهران استفاده میکنند ولی در این جور مواقع مازندران براشون میشه یه ایالت جدا از ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
مازندران رو به گند کشیدند.
فرهنگش رو با ساخت سریال و طبیعتش رو با مثلا گردشگری!!!
به ناشناس مازندرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
شما مازندرانیها که زمینهای کشاورزی ارث پدریتونو ۴ لا ۵ لا بنام ویلا انداخنین به همه مردم ایران
خوب مردم دارن میان تو ویلاهای خودشون
لطفا اینقدر نیاین تو شهرهای بزرگ
چرت نگو تابناک
حرفش منطقیه! عوارض باید مطابق با هزینه ی پاکسازی زباله ها تنظیم بشه، تا اتوماتیک وقتی مردم دست از زباله ریختن در طبیعت برداشتن، عدد عوارض هم به صفر برسه
اتفاقا ایده ی خوبیه اگه جاهای دیگه هم اجرا بشه! در واقع مردم باید متوجه بشن که این آشغال ریختن تو طبیعت، هزینه ایجاد می کنه، و کلی پول باید صرف جمع آوری این آشغالا بشه! اینطوری یاد میگیرن که رعایت کنن

یه نفر هم یه طرح خوب میگه، شما بزن تو سرش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
بخش اول که عوارض گرفتن است به کام مسئولین شیرین خواهد بود .ولی بعد از گرفتن خیلی بعید است صرف جمع کردن زباله و رسیدگی به فضاهایی که مورد استفاده قرار گرفته شود.
به نظر من مسئولین با اصلاح رفتارشان بیشترین کمک را به فرهنگ مردم خواهند کرد که میتواند مؤثر باشد.
قوانین را درست و واقعی اجرا کنند تا مردم قانون مدار بودن را بیاموزند
رانت بازی و رانت خواری را کنار بگذارند تا مردم بدانند که حقوق مساوی دارند و نباید به بیت المال آسیب بزنند.
جلوی دزدی و اختلاس را بگیرند و اختلاسگران و دزدان را به اشد مجازات برسانندتا مردم معنی اموال عمومی و بیت المال را خوب درک کنند.
جلوی سهمیه های من درآوردی را بگیرند تا مردم عدالت را حس کنند و فکر نکنند اگر به جایی آسیب زدند از سهمی بوده که باید به آنها تعلق میگرفته ولی نگرفته.
مسئولین به وعده های خود عمل کنند تا مردم یاد بگیرند دروغ نگویند و اگر گفتند دوستدار طبیعت هستند باید به آن عمل کنند.
مسئولین بیش از آنچه بتوان گفت میتوانند تاثیر گذار باشند.
و گرنه همین مسافرتهای ساده ،گردش پول و ایجاد شغلهای ناشی از آن نابود میشوند و یقینا سی سال دیگر فردی در سخنرانیش خواهد گفت مردم دهه90 اصلا نمیدانستند مسافرت چیست.
متاسفانه همه چیز را به گردن مردم و نهایتا جیب سوراخ شده ی آنها می اندازند و معمولا اولین راهکار است.
روستای ارنگه کرج‌تو‌جاده چالوس هم‌کسی را راه نمیده زنجیر انداختن ورودی روستا، فرماندار یا استاندار البرز هم تا حالا رسیدگی‌نکرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
اهالی روستا رو جاهای دیگه راه ندن ادم میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
آدم های جالبی نداره
متاسفانه فرهنگ نریختن زباله در طبیعت در کشور ما بسیار ضعیفه. مخصوصا زباله های پلاستیکی که تاصدها سال تجزیه نمیشن و در طبیعت میمونن.
با این پیشنهادتون .......
اگر با دقت به زباله های داخل جنگل و کنار دریا نگاه کرده باشید متوجه می شوید بیراه هم نگفته
پیشنهاد بسیار جالب وموثری خواهدبود بشرطی که بدینصورت اصلاح شود:
یا هنگام خروج مقدار معینی زباله را تحویل دهند ویا در غیرابنصورت مقدار معینی جریمه پرداخت کنند.مثلا بازای تحویل ندادن حدود یک کیلوزباله، 1000تومان جریمه پرداخت کنند.البته باید کارشناسی شود ودرهمه جای ایران توسط سازمان محیط زیست ویا سمن ها اجراگردد.اینکه قانون نیست وتباید اجرا شود حرف درستی نیست.خودشوراهای محل درهر شهر وروستا می توانند این تصمیم گیری را بکنند ومنتظر دولت ومجلس نباشند.بالاخره کارباید ازیک جا شروع شود ونواقص هم بمرور رفع تاطرح تکمیل گردد.
بامزه است بعد دولت پول نفت رو ببره تو کشورها ی دیگه خرج کنه. مارو گیر آوردید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
سیاست زده دوزاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
راحت باش میخای مالیات هم ازت نگیرن به خاطر پول نفت
من با پول گرفتن مخالفم اما پیشنهاد می کنم مامورانی تو مناطق شمال و کنار دریا اجازه داشته باشند به کسانی که تو اون مناطق زباله میریزن به عنوان جریمه کاری کنند که زباله ها رو جمع آوری کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
دوست عزیز! دستمزد اون مامورا که گفتی رو چه کسی قراره بده؟!
براي مراقبت از محيط زيست مظلوم كشور ، چاره اي جز هزينه دار كردن بهره برداري از آن نيست، قرار نيست محيط زيست به خاطر آشغال ريزي بي قيد عده اي اكثريت از بين برود.
به نظر بنده..کار کاملا درستیه...وقتی اکثر مردم به حفظ نظافت و طبیعت اهمیت نمیدن و همه جنگل های شمال از دست مردم و مسافرا شده زباله...این کار بهترین راه حله....حداقل نیروهای شرکتی با این درامد کار جمع اوری زباله رو انجام میدن..والا کار خوبیه...هر چیزی که مفت باشه..ما ایرانیا یاد نگرفتیم که ئرست ازش استفاده کنیم...
فقط بحث زباله نیست. حجم زیاد مسافرهایی که نه فقط در تعطیلات عید یا تابستان که هر آخر هفته به مازندران هجوم میارن واقعا برای مردم منطقه دردسر شده. اتوبان ها مثل جاده های درون شهری از ماشین پر میشن. بخش زیادی هم که ماشالا جاده رو ارث پدرشون می دونن. هر آخر هفته هراز یه طرفه میشه. خب مردم اون منطقه حق ندارن آخر هفته به سمت جنوب مسافرت کنن؟ گردشگری خوبه اما به شرطی که مقصد از زیرساخت های مناسب برخوردار باشه. زیرساخت های مازندران به زور جوابگوی مردم مازندرانه برای همین با هجوم حجم عجیبی از مسافر برای مردم دردسر ایجاد میشه و این دردسر رو همه دارن و سودش رو عده ای قلیل
پیشنهاد من اینه که حداقل در رانندگی ماشین هایی با پلاک استان دیگه اگر تخلف کردند چند درصد بیشتر جریمه شن نه فقط برای مازندران که همه ی استان ها تا شاید لااقل یاد بگیرن جان مردم استان های مقصد گردشگری بازیچه ی سفر تفریحیشون نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
دقیقا حرف دل مردم مازندران رو گفتی
امثال تابناک فکر می کنن چون یه عده محدود از مسافران کسب درآمد می کنن همه مردم به این وضعیت رضایت دارن در حالی که اصلا اینطوری نیست.
خیلی زور داره یه کارمند که درآمدش هم ربطی به مسافر و گردشگر نداره آخر هفته به دلیل حجم زیاد خودروهای پلاک تهران نتونه تو شهر با خانواده اش یه دوری بزنه و خرید کنه.
شما حتما این اواخر پایت به مازندران نرسیده که ببینی دیگر نه فضای سبزی تمیزی وجود خارجی دارد و نه اب دریا تمیز است . کوه اشغال در کنار بابلسر و هرز اب ان در کنار دریا که بگذریم آشغال و زباله و در بابل و کنار رودخانه بیداد میکند و کنار رودخانه را با زباله پر میکنند سر تا سر بابل رود زباله تقریبا به طول 15 کیلومتر فقط در بابل و نه بیرون شهر و شهرهای دیگر مازندران هم بهتر از اینجا نیست
همین الانش هم دارن میگیرن. شما یه متر ساحل خدا رو تو خزر پیدا کن بدون ورودی بتونی قدم بزاری تو ساحل جایزه داری...
وقتیکه مجلسیان ما در مجلس مثل اشخاصیکه رفته اند پار و قدم زدن در صحن مجلس و با موبایل صحبت کردن را سر لوحه کار خود قرار داده اند و برخی هیچگونه نظمی را در خانه ملت قائل نمیشوند . خوب مشخصه خیلی دبگران هم جورهای دیگر انجام خواهند . توقع بهتر شدن قوانین و مقررات را توسط دیگر ملت دارید .کدام مجالس دنیا از جمله امریکا و انگلیس نمایندگانش سرجای خود نیستند و در وسط صحن هایش جواان میدهند و میزهایشان مملو از لب تاپ. تست .
افتضاحتر از این,دیگه نمیشه:آشغال می ریزیم چون قبلا پول پاکسازی را پرداخت کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
دقیقا، پس عوارض شهرداری و مالیات واسه چی میدیم؟
هم طرح خوبیه و هم خیلی بد.باید فرهنگ مردم عوض بشه.از کودکی آموزش ببینیم.متوجه بشیم که
کشور ما هویت ماست‌
آیا اون جاهایی که عوارض میگیرند پاکسازی میکنند که برای دیگر نقاط عوارض بگیرند ؟؟؟؟

چند روز قبل فریدون کنار بودیم با وجود مامور برای پاکسازی کلی آشغال جمع نشده بود که مامور پاکسازی از هر 10 تا آشغال یکی رو برمیداشت .
کارگران ما کارگر نیستند و شرکت های ما هم همچنین ، که وظایف خودشون را درست و حسابی انجام دهند .
همین دو روز پیش در سه نقطه یکی منطقه نور و دو نقطه دیگر در منطقه فیلبند هر کدام ۵۰۰۰ تومان پول از ما برای ورود به جاده های عمومی پول دریافت کردند و گفتند به دستور شورای شهر است. طبق معمول هم همه جا پر از آشغال و کثافت. منتظر باشید که قطعا شهر و روستاهای دیگر نقاط کشور چنین رویه ای را در پیش خواهند گرفت.
همین الان که خیلی جاها همین طرح داره اجرا میشه!!! همین جاده چالوس رو ببین.
من بعد از 30 سال هفته گذشته از کرمان به گیلان سفر کردم و واقعا متاسفم شدم از این همه بی فرهنگی و آشغالی که در طبیعت رها شده بنظر من باید پول بگیرن و اجازه ندن هرکی هرکاردلش خواست بکنه
اکنون هم پول گرفته میشود لاکن از ماشینها مثلا در خزر آباد از همان بلوار دریا تا نزدیک بابل سر هیچ راهی برای دست رسی به دریا وجود ندارد الا کوچههایی که مبلغ پنجهزار تومان از هر ماشین میگیرند ؟ کوچهٔ عدالت یک ،وکوچهٔ عدالت دو ،والاآخر ؟،، پارک جنگلی هم پول میگیرد ؟ ،،
می خواهید با ریختن اشغال مقابله کنید
تنها راه ان جریمه کردن افراد خاطی است ولاغیر
صد در صد کار درستی هست ، باید برای همه مناطق سرسبز شمال ، مازندران و گیلان و گلستان که جز میراث طبیعی ایرانیان است عوارض بالا گذاشت و از محل این عوارض شبکه های دفع و تصفیه فاضلاب ، سیستم جمع آوری زباله و ساخت ضربتی کارخانه های کمپوست یا زباله سوز و تشکیل پلیس سبز و فرهنگ سازی لازم اقدام کرد.چون عامل اصلی تمام مشکلات محیط زیستی شمال کشور هجوم بی رویه مسافران فاقد فرهنگ مناسب است.مسافران خاطی باید جریمه های سنگین شوند و از ورود مجدد آنها جلوگیری شود .
مازندران را اگر نجات ندهیم نابود می شود
اینایی که میان گردشگر نیستن که با صراحت می گن می ریزم خوب می کنیم چرا شما باید تو سرسبزی و هوای خوب باشید ما تو بی آبی و گرما ... برای ما کلاس می زارید میریزیم بیشتر هم میریزیم... یه سر به بعضی پستا بزنین می فهمین... چون بعیده ادم اینقدر بیشعور باشه که بره یه شهر دیگه و اونو به لجن بکشونه... یک کیلو کالباس از شهرشون میخرن با نوشابه با یه چادر راه میوفتن میان فقط و فقط زباله میزارن و جاده زمین و کوه رو می کنن و داغون می کنن.. ..نه مسافرن نه گردشگر..طرف میاد تو پیاده رو محل عبور مرور مردم بساط میزاره خانوادگی دراز می کشن شورت و زیر پیراهنشون رو هم رو نرده های شهر پهن می کنن آخه اینقدر بیشعووور!!!!!!!!!!! دریا که دیگه نگووو.... لب ساحل کهنه بچه می شورن طرف نیشورن پوست هندونه میندازن ایتا دیگه چین ؟؟؟؟؟آدم بعیده باشن البته این نتیجه ی تربیتی که بر جامعه حاکمه بی نظمی و هر دمبیلی
پاسخ ها
ذوالفقار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
آقا زدی توی خال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
مازندران رو به گند کشیدن متاسفانه
اتفاقا کاملا سنجیده و درست است، با اینکار شما تبدیل به حومه تهران نخواهد شد و مشکلاتی که در تهران وجود دارد به شما تسری پیدا نمی کند.
به نظرمن دو راه برای نجات طبیعت از دست این به ظاهر گردشگران بافرهنگ!! وجود داره یا بگذاریم همه جارو زباله فرابگیره بلکه اینا دیگه رغبت نکنن بیان به طبیعت تاشاید بخودشون بیان یااینکه ازشون پول بگیرن که برا پاکسازی طبیعت هزینه از زباله های اینا هزینه بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
دو اشکال وارد است:اول اینکه مردم به بهانه پرداخت پول , زباله های بیشتری را در طبیعت رها می کنند
دوم اینکه مسؤولان دلسوز به بهانه جمع آوری زباله ها, همیشه مقداری از زباله ها را در طبیعت نگاه خواهند داشت تا در آمدشان قطع نشود.
متاسفانه باید بگویم که چند روز پیش به جاده ییلاقی و کوهستانی جواهرده رامسر به پیشنهاد دوستان مسافرت کردم . جای بسیار خوش آب و هوا و بسیار زیبا بود اما در بین راه مسافران را میدیدم که با روشن کردن آتش در دل جنگل و رودخانه و مسیر جاده و با ریختن زباله در اطراف جاده بسیار متاسف شدم که هم میهنان گرامی با میزبان چنین برخورد میکنند . این رسم درستی نیست که با ریختن آشغال و مواد پلاستیکی آغشته به غذا متاسفانه یرای دامهای بومیان آنجا خطر ساز هست .‌یا فرهنگ سازی شود یا جریمه یا عوارض بگیرند حیف نیست جنگل زیبا را زباله میریزند
ورودی بگیرن از ملت بعد زباله ملت رو بخرن اینجری میشه سرب سر
به نظر من باید فرهنگ سازی از مدارس شروع بشه
من ۲ سال در مدرسه ایران دد تو کیو تدریس کردم یادمه تازه که رفته بودیم اونجا یه روز تعطیل بود که رفتیم به باغ شینجیکو واقع در مرکز توکیو جمعیت زیادی اومده بود وقتی خواستیم زباله هایمان را بریزیم متوجه شدم هیچ سطل آشغالی اونجا نیست بله در ژاپن هیچ کدام از اماکن عمومی و پارکها سطل آشغال ندارند مردم زباله ها رو با خودشون به خانه می بردند آنجا تفکیک می کردن و ما شین زباله می آمد زباله ها را می برد زباله ها در حدود ۱۰ ظرف مختلف تفکیک می شد به طوریکه بطری ها ی نوشابه در یک سطل و درب آنها در یک سطل دیگه ریخته می شد
با خود تعجب کردم از این همه نظم و قانون پذیری چندی بعد که به بازدید از مدرسه ژاپنی رفتم معمابرایم حل شد
در مدارس ژاپنی نظافت مدرسه با خود دانش آموزان بود اونا یک ربع آخر قبل از تعطیلی زنگ نظافت داشتند معلم نظارت می کرد و بچه ها خودشان کلاس را نظافت می کردند حتی بچه اول ابتدایی رو دستمال و طی داده بودن دستش و اون کاملا نظافت می کرد اینطوری بچه ها در تمام امور مسولیت پذیر بار می آمدند
ماشالله چقدگرسنه اید ازهمه جا میخواهید پول دربیارید
آقا ما تو کرمان وسط کویر ، میگم کویر آقا وسط کویر نزدیک شهر راین کرمان یه رود کوچیک هست که یه آبشار داره که اندازه دو تا بیست لیتری ازش آب میاد ، منطقه کوهپایه ای میشه . هر روز نزدیک به چند هزار تا ماشین به خاطر درخت ها و آب و هوای نزدیک این آبشاره میرن اونجا و بابت پارک ماشین وسط بیابون خدا از شما نفری 5 هزار تومن میگیرن . از این کیسه ها وسط بیابون خدا برای ملت دوختن ، شمال که جای خود داره .
متاسفانه .فقط مردم نیستند.الان خود شهرداری زباله هاش رو تو جنگل و کنار دریا دپو و دفن میکنه و نه تنها شیرابه های قطعا وارد دریا میشه .بلکه در بعضی مناطق خود زباله نیز رها میشه ..کجای کارید شما ..حجم انبوه زباله شهری رو با زباله طبیعت گردی قابل قیاس نیست ..واقعا تاسف اور و ناراحت کننده ست .
همه جای کارمون میلنگه ..مطمعن باشید با این طرح های نصفه ونیمه نه تنها درست نمیشه بلکهومعضل دیگه ای ایجاد میکنه.
عده ای با این پیشنهادها به دنبال تجزیه کشور هستند .
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
زیر البرزو و که بیابان کردید رفت . این یه تیکه رو بیخیال شید ....
هم باید عوارض بگیرند هم باید خاطیان را به اشد مجازات برسانند ... طبیعت میراث همه نسلهاست
کاملا هم سنجیده و درست است.
ایده خوب ولی افتضاحیه! شما تو این بیست سال اخیر هیچ کاری برای زیباسازی شمال نکردید، حتا یک ساحل تمیز با یک دیزاین و معماری اصولی ایجاد نکردید، اصلا از این قابلیت خدادی طبیعت کوچکترین استفاده ای نکردید، فضا و بنای شهری و هویت بصری شمال داغون و وحشیه، اصلا هیچ کاری نشده حتا فضای درست و فرهنگ سازی درست برای ریختن زباله نشده! اونوقت پول چی رو‌ میخوای لگیری آقای نابغه؟!
خداییش خوشم میاد از نظر بریدن جیب مردم کم نمیارید.
ایول به خدا
متاسفانه شمال کشور به دلیل ویلا سازی ،از بین بردن جنگل ومرتع،ریختن زباله در همه جا حتی دل جنگل در حال نابودی است و کشاورزان به دلیل به صرفه نبودن کشاورزی زمین ها را می فروشند وعده ای سودجو هم با زمین خواری از جنگل ودریا باعث تخریب می شوند . با یه تعطیلی کوتاه چند روز خیل عظیم مسافران راهی شمال شده و هر بلایی که نباید به محیط زیست شمال وجنگل زیبای هیرکانی در حال وارد آمدن است.
تو همه سواحل توریستی دنیا در هر ۵۰ متر یک سطل زباله قرار داره..و برای هر ۲ کیلومتر یک نفر نظافتچی...وقتی منطقه ای توریستی است...بهتر است شهرداری آن مناطق با ایجاد تسهیلات دفع زباله به جمع آوری زباله کمک کنند...مردم دیوانه نیستند که در طبیعت اشغال بریزند به علت نبود سطل زباله و دور بودن مسافت آن با مناطق توریستی مسافران مجبور به ترک زباله در سواحل یا پارکها میشوند...در ضمن همین شمال و مازندران را همین توریست ها رونق می دهند ...کافیست فقط دوسال مسافر نره شمال همشون فریادشون به اسمان بلتد میشه...هنوز فریاد هتلداران مشهد از بابت کم شدن زوار عرب بخاطر حمله به سفارت عربستان بلند است...واقع بین باشید ...نه احساسی..
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
صحنه هاي بساري ديده ام كه مردم در دو متري سطل زباله آشغال ريخته اند ! مردم بي فرهنگ تر از اين حرفها هستند.
الان که در همه ورودی های جنگل در مازندران پول دریافت می کنند در نمک آبرود 10هزارتومان دریافت می کنند. در متل قو همه ورودی ها جنگل همواره 5 هزارتومان می گیرند در جنگل های 2000 و 3000 ورودی می گیرند. ورودی به جواهرده رامسر و پارک جنگلی همواره 10 هزارتومان می گیرند ورودی به ساحل در متل قو و نمک آبرود ورودی 5000 و 10000 هزارتومان می گیرند لذا هر مسافر به طور متوسط روزی 30 تا 40هزار تومان برای مکان های که می خواهد لحظه ای استراحت کند ورودی پرداخت می کند این ها را جمع کنید و یک ورودی متعارف از فرد گرفته شود .هم به سود مسافر است و هم نهادی که متولی حف اظت از محیط زیست است اگر در این وسط هاپولی نشود
سیاست پول بده .
مدتها است عملا سیاست مسئولان شده .
الان در دهات اطراف مشهد و نیشابور برای ورود به ده عوارض می گیرند .
قانونش را هم در جایی تصویب کرده .
مجلس ختم یکی از اقوم ما در ده بود برای شرکت کردن رفته بودیم ورودی ده 5 هزار تومان بود .!
اینها بماند
در نیشابور برای ورود به یکی از ادارات 5 هزار تومان قبض باید بگیری .
بروی ببینی کارت انجام شده یا باید فردا بیایی؟
از مدرسه ها شروع کردند
جاده و ... خیابان ها هم که غیر مستقیم گرفته می شود .
یادمه یه مدت زباله های ما یا همان طلای کثیف ما را افغانستان می خرید ،بله افغانستان،الان رو نمیدونم.
از بس زباله های ما پر باره!!!
خوب جاهای دیگه هم همینه اصفهان رفتیم باغ پرندگان تعجب کردیم ورودی نداره بعد رفتیم داخل دیدیم اکواریوم یه ورودی داره، خزندگان یه ورودی، پرندگان یه ورودی، چرندگان یه ورودی پروانه ها یه ورودی و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
شما پارک ناژوان رفتی داداش
باغ پرندگان هم ورودی جدا داره
به علت کشاورزی و ساخت و ساز ها در مازندران کم بود زمین وجود داره و از اونجایی که تفکیک زباله و کارخانه های فراوری زباله وجود نداره طبیعت محل دفن زباله شده که اگر این روند ادامه پیدا کنه جنگلهای شمال هم به تاریخ خواهد پیوست و ایران یکی دیگر از داشته های خودش رو از دست میده.
طبیعت شمال یک مسله ملی هست و باید نگاه مردم ،دولت و مجلس به اون ملی باشه
حالا نه اينكه براي اتوبانها عوارضي گذاشتن و خدمات رفاهي در طول اتوبانها بسيار عالي ست.!!!!!
خوب معلومه اين قضيه هم فقط پولش خوب گرفته ميشه و بقيه اهداف فراموش ميشه.مثل عوارضيه اتوبانها
پول بگيرن پيشنهاد خوبيه ولي پول رو وجدانا فقط براي ابادي و حفظ محيط زيست اونجا خرج كنن
بازدید از کویر عوارض نداره کلاا نفس کشیدن ا باید عوارض بگیرند چون شایدیک نفر نه جنگل رفت و نه کویر مثلا بیمارستان باشد از اکسیژن تولیده شده توسط جنگل استفاده کنه
کسانی که اینگونه نظرات را ارایه می کنند بی شک از اقتصاد و درآمد چیزی نمی دانند.
سالانه میلیون ها از هموطنان به استانهای مازندران و گیلان مسافرت می روند و از این راه میلیاردها نصیب این استانها می شود ،دیگه اینکه ورودی هم بدهند چه صیغه ای است؟
بدبختی اینجاست که هیچ ساز و کاری واسه دفع اصولی پسماند تو مازندران نیست، وقتی خود جنگل محل دپوی زباله است، چه انتظاری از مردم هست.
امسال فکری نشه، سال بعد دیره، طبیعت شمال بسیار در خطره و قطعا راه اندازی زباله سوز و تفکیک زباله و بازیافت و تولید کمپوست و ... عزم و مطالبه عمومی و هزینه می خواد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
ببخشید دوست عزیز، رمدم مازندران در این رابطه خودشون مقصر اصلی هستن، چون پنجره شون رو باز می کنن و آشغال رو پرت می کنن کنار رودخونه یا اونطرف کوچه.
چطور می تونن از گردشگران توقع رعایت انضباط رو داشته باشند!!!!!!!
همونطور که نفت اهواز مسجدسلیمان و... مال همه مردم ایران هست سرسبزی وخاک مازندران وگیلان هم متعلق به همه مردم ایران هست هرچند ماه پیش دیدم در خیلی مناطق مثل جواهر ده ماسال و....پول میگرفتن بابت وارد شدن به روستاها
متأسفانه بازار گرایی و پول دوستی در مازندران بیداد می کند
کلا راه حل ها تو ایران پول گرفتن از مردمه
فرهنگ سازی و ساختن اندیشه و ... تو مدارس و جامعه و خانواده ها راه حل نیست؟
ساختن جامعه راه حلش اعدام و هی بالا بردن هزینه نیست
یه سفر 6 روزه رو داشتیم
رفتیم زنجان و بعدش تبریز
سه روز بیشتر نبودیم تو تبریز، چند جا بیشتر نرفتیم ایل گؤلی، کندوان، ارگ علیشاه، مقبره الشعرا، موزه قاجار یا نظام... (یادم رفته اسمش)، پارک عباس میرزا و خیلی جاها که نتونستیم بریم... چیزی که تو تبریز در وحله اول به چشمتون میاد ورودی گرفتنشونه، هرجا برید ورودی باید بدید، آب بخورید ورودی داره، دستشویی و کلا همه جا،ورودی ائل گؤلی سه تومن، ورودی بازيگاه نفری پانصد تومن، ورودی کندوان چهار تومن پارکینگش پنج تومن، ورودی مقبره شهریار دو تومن، موزه قاجار اشتباه نکنم دو و پونصد نفری، باورتون نمی شه ولی پارک عباس میرزا مجانی بود، گفتیم دو سه روز دیگه بمونیم یه چند میلیونی باید ورودی بدیم!
راه حل همه چی پول گرفتن نیست که، این همه جریمه ها رو بیشتر کردید کشته ها کمتر شد ؟ تصادفات کمتر شد؟
اتفاقا بهانه خوبی به کسانی که زباله ها را می دهید. میگویند پولش را دادیم ، زباله اش را هم میریزیم. مثل مصرف آب و برق.
این پول ها رو هم اگه بگیرن فقط به جیب خودشان خواهد رفت، چون فقط گرفتنش مهم است نه خدماتی که ارایه می شود.
من یه گیلانیم الانم مسافرم چند ماه پیش خودم به یه ماشین که از پنجره آشغال انداخت تو کمربندی اسالم اعتراض کردم حالا طرف مودبانه عذرخواهی کرد ولی شعور نداشت برگرده آشغال رو از جاده برداره خیلی وقتها برمیگردن یه چیزی هم بار ما میکنن گناه ماچیه اسیر شدیم از دست هموطنای دیگه هرجا میریم زباله است چرا دلشون نمی سوزه چرا عین حیوان تو جلده رانندگی می کنن من برادرم تو تصادف با یک اورومیه ایی کشته شده به خدا از دستمون برمیومد دوطرف استان و می بستیم آخه مراعات هم خوب چیزیه احترام به دیگران خوب چیزیه آخه گردشگری با خوابیدن تو چاپر تو پیاده رو شهر چه منفعتی بخ شهر میزبان میرسونه جز تمیز کردن دستشویی میهمان ناخوانده و جمع آوری زباله حضرات طرف سیب زمینی پیازم بارزده از تبریز اومده کنار دریا پیک نیک رو با سفر اشتباه گرفته والا در جاهای دیگه دنیا درممالک پیشرفته جای مخصوص برای کمپینگ هست پول میگیرن امکانات هم میدن چرا زن و بچه اسیر میکنین کنارجاده ها رو کردین هتل مجبور نیستین که به خدا اسیر شدیم از دستتون آخه ما چه گناهی کردیم حدداقل میاین رعایت کنین مخل آسایش و امنیت جانی افراد بومی نشین منظره کنارجاده رو می بینم همش لعنت میفرستم به باعث و بانیش آخه چرا انقدر کم شعور شدیم خدا
چه طوری بین ساکنین در منطقه و مسافرین می توان فرق گذاشت که از آنها پول گرفت ؟
راه حل این نیست . حیلی ساده تر است . باید نگذارند در کنار جاده ها چادر بزنند . فقط در کمپینگهایی که تعیین شده اجازه چادر زدن داشته باشند آن هم با هزینه بالا.
سلام الان این کار یعنی گرفتن پول برای ورود را در منطقه سرسبز کلیبر (آذربایجانشرقی )انجام می شود و از کلیبر که می خواهی وارد مناطق جنگلی شوی برای هر خودرو 5هزار تومان می گیرند
باز هم اقتصاد شیکاگو.بحران بیافرین پول بگیر.
چطوره دور مناطق سرسبز شمال مثل خیلی از جاهای دیگه سیم خاردار و فنس و دیوار بکشن و تابلوی ورود ممنوع بزنن تا کسی اونجا نره آخه مرد حسابی به تو هم میگن کارشناس اصلا عقل توی کله ات هست اگه اینطور که تو میگی رفتار کنن تو هم باید برای ورود به مناطق دیگه ی ایران عوارض بدی دوستی یکطرفه نمیشه داداش .
برای ورود به حریم جغرافیایی گیلان هم باید ویزا بگیرند بعد پولش را هم بدهند.تعدادی مسافر آویزان و بی فرهنگ و چادر خواب و گشنه و ......حجوم می آورند. که چه؟این مسافرها همانهایی هستند که کشور از بی فرهنگی آنها در استادیوم ها را روی زنان بسته.پس بی فرهنگیشان مورد تایید همه است.ما از حضورتان در گیلان استقبال نمی کنیم.
امكانات لازم به حد كفايت و مناسب ، فراهم شود و در ازا ى ان هزينه دريافت گردد ، ضمن انكه در ورود هم كيسه زباله به افراد (گردشگران و افراد محلى ) فروخته شود و انها موظف باشند زباله خود را به هنگام خروج تحويل دهند در غير اين صورت جريمه شوند( مى توان به منظور تشويق ، در ازاى ارائه زباله قسمتى از هزينه دريافتى برگشت داده شود ) ، پس از چند سالى فرهنگ نريختن زباله در طبيعت خود بخود تثبيت مى شود . چگونه شد كه مردم به هنگام رانندگى عادت به بستن كمر بند كردند ؟
به نظرم موقع ورود یه پولی دریافت بشه
در هنگام خروج اگر کیسه زباله پر از آشغال تحویل داده شد پول دریافتی برگشت داده شود
مگه الان پول نمي گيرند چند روز پيش ما رفتيم رامسر و باللسر ووووو يه وردي دريا بدون اخذ وجه نبود حتي دو تا جنگل رفتيم پول گرفتند
فکر بدی نیست، اما در نظر بگیرید که این طرح به سایر قسمت های کشور هم بسط پیدا بکنه. واقعا ما اهالی بومی تهران چه گناهی کردیم که باید بیشترین میزان مالیات و عوارض رو بپردازیم تا هموطنان عزیز از سایر شهرستانها بدون پرداخت یک ریال مالیات بیان توی تهران با روزی 500 تومان از صبح تا شب سوار مترو باشن و دستفروشی بکنن یا تکدی گری یا مسافر کشی و هزاران شغل کاذب و مزاحم دیگر.
پیشنهاد خوبیه اولا طبیعت ایران در حال نابودی و ما شرایط اروپا را نداریم درثانی ما ایرانی‌ها وقتی چیزی رایگان در اختیارمان هست هم در مصرف زیاده روی میکنیم و هم نگهداری نمی‌کنیم ولی اگر طبیعت شمال پولی بشه خیلی وضعیت تغییر میکند
والله اروپایی ها هم از اول با فرهنگ نبودن و با جریمه های سنگین بافرهنگ شدن ولی نه با عوارض!!! هرکسی که زباله وارد محیط زیست کرد جریمه سنگین بشه باور کنید به سال نمیکشه کل ایران با فرهنگ میشه فقط کافیه جریمه خوب و میلیونی برای ریختن زباله دریافت کنید
مسئله فقط گرفتن پوله و غیر این چیزی نیست وقتی پول گرفته بشه اونوقت اگه به کسی اعتراض کنی که چرا زباله می ریزی به نظر شما چی میگه مسلما میگه پولشو دادم به شما ربطی نداره چون اصلا فرهنگشو نداره بنابراین اول باید فرهنگ کار درست بشه
کی میخواهیم بفهمیم که مشکل از فرهنگ مردم، هم مردم گردشگر و هم مردم بومی مازندران است و بعد از آن مدیریت ضعیف مسئولان شهری و استانی مازندران و با پول تنها مشکلی حل نمیشود.
كار از تعارف گذشته!
شما با چه استدلالی میگید گردشگر و مسافر به نفع شهره؟؟
حرفی نیست برای دادن پول . می روییم سینما پول بلیط می دهیم برای دیدن فیلم برای سیرک هم پول می دهیم ... اول اتوبانت و جاده ات را درست کن ... شهرت را زیبا کن و خص و خاشاکش را بردار هتل و اقامت گاه توریستی و غذاهای مناسب داشه باش آنوقت پول هم بگیر . اما دزد سرگردنه نشویید که فقط پول بگیرید .
چطور تو اصفهان به هرخرابه ای میخوای وارد بشی باید پول بپردازی
نه اینکه جاهای دیگه که پول می گیرن و ورودی داده چند تا سطل زباله گذاشتن و مرتب نظافت میشه! !!!!!!!!!!فقز به فکر جیب مردمن. جاده ها خرابه و تثادفات زیاد باید جریمه ها زیاد بشه همه جا مردم. بسه دیگه می خواید بابت نفسی هم که میکشیم پول بدیم
چیه خوب. فقط پول چاره همه چیز شده؟؟؟
وضعیت رانندگی خرابه. جریمه کنید. بنزین را گران کنید.
مردم زباله رو رو میریزن تو طبیعت/ هزینه بگیرید.
خوب مردم تو خیابون وکوچه هم زباله میریزد. اونوقت برای رفتن تو خیابون هم ازش پول بگیرید /
چرا مردم ما سطحی فک میکنند؟؟
ادعا نشده می شود زباله ریخت بعد پول داد در واقع با دریافت این عوارض خدماتی قابل ارائه خواهد بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار