بازدید 6548

چشم انتظاری مردم شهیدپرور تهران برای تشییع پیکر پاک ۱۳۵ شهید گمنام

در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و دورانی که دشمنی‌های نظام استکبار علیه مقاومت بی مثال مردم ایران به اوج خود رسیده است، شهر تهران میزبان مراسمی خواهد بود که در جریان آن پیکر پاک ۱۳۵ شهید گمنام روی دستان مردم شهید پرور، تشییع خواهد شد؛ شهدایی که بازگشت دیرهنگامشان به آغوش وطن نه تنها شور و شوق علاقه مندان را به استقبال از آن‌ها کاهش نداده بلکه صد چندان کرده است.
کد خبر: ۸۳۳۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 11 September 2018

در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و دورانی که دشمنی‌های نظام استکبار علیه مقاومت بی مثال مردم ایران به اوج خود رسیده است، شهر تهران میزبان مراسمی خواهد بود که در جریان آن پیکر پاک ۱۳۵ شهید گمنام روی دستان مردم شهید پرور، تشییع خواهد شد؛ شهدایی که بازگشت دیرهنگامشان به آغوش وطن نه تنها شور و شوق علاقه مندان را به استقبال از آن‌ها کاهش نداده بلکه صد چندان کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ مردم همیشه در صحنه شهر تهران در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری، میزبان پیکر پاک ۱۳۵ شهید گمنامی خواهند بود که در تفحص‌های اخیر شناسایی شده و به میهن اسلامی بازگشته اند. مراسم وداع با پیکر پاک این شهدا که با عنوان زیبای «شهدای عزت ایران اسلامی» نامگذاری شده اند، روز چهارشنبه در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود و مراسم تشییع پیکر این عزیزان نیز روز پنجشنبه از مقابل دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

مصادف شدن مراسم وداع و تشییع پیکر شهدای عزت ایران اسلامی با ایام محرم و نیز دورانی که جمهوری اسلامی ایران آماج کینه توزی‌های دشمنان خارجی قرار دارد، بدون شک با حضور مردم غیرتمند در این دو مراسم به خلق صحنه‌هایی خواهد انجامید که برای دشمنان این آب و خاک دوباره تعریف جدیدی از پایبندی مردم ایران به آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس خواهد بود و بی اثر بودن اقدامات آن‌ها را به اثبات خواهد رساند.

یقیناً استقبال گسترده مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی از مراسم وداع با شهدای عزت ایران اسلامی در روز چهارشبنه ۲۱ شهریورماه ساعت ۲۱ در باغ موزه دفاع مقدس و نیز مراسم تشییع پیکر پاک این شهیدان در ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۲ شهریورماه از جلوی سردر اصلی دانشگاه تهران، بار دیگر روح تازه‌ای در وجود دلدادگان آرمان‌ها فناناپذیر هزاران شهید و میلیون‌ها علاقه مند مکتب شهدا خواهد دمید.

برپایی هر چه باشکوه‌تر مراسم تشییع پیکر این شهیدان گرانقدر، همچنین نمایشی روشن از همبستگی و وحدت میلیون‌ها ایرانی خواهد بود که سال‌های سال است به آرمان‌های انقلاب اسلامی وفادار مانده اند و مکر و حیله دشمنان انقلاب اسلامی هرگز نتوانسته است ایشان را از مسیری که در آن قرار گرفته اند، خارج کند.

در اطلاعیه فراخوان دعوت از مردم علاقه مند برای حضور در این مراسم معنوی، سردار محمد رضا یزدی، فرمانده سپاه تهران بزرگ و رئیس ستاد گرامیداشت تشییع ۱۳۵ شهید گمنام بیان کرد: مراسم وداع با پیکر مطهر این شهدا با حضور گسترده مردم در روز ۲۱ شهریور ماه بعد از نماز مغرب و عشا در موزه دفاع مقدس با عنوان شبی با شهدا برگزار خواهد شد. مراسم تشییع پیکر مطهر این شهدا صبح پنج‌شنبه ۲۲ شهریور ماه از مقابل دانشگاه تهران با قرائت زیارت عاشورا برگزار خواهد شد و سپس مسیر به سمت خیابان حافط و معراج شهدا خواهد بود.

سردار یزدی در همین رابطه اضافه کرد: امیدواریم مردم در شرایطی که به دنبال برخورد و مقابله با ملت ایران هستند با حضور در این تشییع مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بزنند. هرجا مردم و مسئولین در مسیر شهدا حرکت کردند، موفق بودیم و از پیچ‌های خطرناک گذشتیم انشاء‌الله این شهدا با عنوان شهدای عزت ایران اسلامی در سوم محرم فصای افتخار و عزت جدیدی به ارمغان خواهند آورند.

در همین رابطه همچنین، سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ اطلاعیه‌ای صادر کرد و در قالب این اطلاعیه از مردم شهید پرور برای حضور در مراسم تشییع این شهدای والا مقام دعوت کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است، اکنون که با وجود همه دشمنی‌ها و ددمنشی‌های نظام استکبار در چهلمین سال از انقلاب شکوه‌مند اسلامی ایران، در امنیت و ثباتی مثال زدنی تنفس می‌کنیم یاد و خاطره شهدایی که باعث این عزت بزرگ برای سرزمین اسلامی ما شده اند را گرامی می‌داریم.

دل‌های مردم غیرت‌مند، ولایتمدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی که همیشه لحظاتی ناب و فراموش نشدنی را در تاریخ پرافتخار این مرز و بوم ثبت کرده‌اند، این روز‌ها به انتظار کاروان یکصد و سی پنج شهیدگمنام، مهمانانی از کربلای ایران نشسته اند تا حماسه‌ای دیگر در تراز ایران اسلامی برپا دارند.

بدیهی است، در این مقطع زمانی که مهم‌ترین نیاز کشور حفظ و تقویت انسجام ملی، همدلی و هم‌زبانی است، عطر حضور شهدای گمنام می‌تواند محور همبستگی و انسجام ملت در سایه رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) باشد.

بر پایه این گزارش، انتظار می‌رود مردم علاقه مند به آرمان‌های شهدا و ارزش‌های انقلاب اسلامی، صبح روز پنجشنبه با حضور گسترده خود در مراسم تشییع پیکر شهدای عزت ایران اسلامی، بار دیگر پیمان ناگسستنی خود را با شهدای این آب و خاک مستحکم‌تر کنند و با خلق حماسه‌ای دیگر، پیام روشن خود را به گوش دشمنان کینه توز انقلاب اسلامی برسانند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر