بازدید 3376

آمریکا برای آزادی کشیش، به ترکیه پول نمی‌دهد

کد خبر: ۸۲۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۲ 17 August 2018

رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه در یک پیام توئیتری اعلام کرد که واشنگتن بابت آزادی کشیش آمریکایی محبوس در ترکیه، «هیچ پولی به آنکارا پرداخت نخواهد کرد».

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» روز پنج شنبه در یک پیام توئیتری اعلام کرد که آمریکا بابت آزادی «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی محبوس در ترکیه که او را یک «گروگان میهن پرست بزرگ» می خواند، «هیچ پولی به آنکارا پرداخت نخواهد کرد».

در همین ارتباط، رئیس جمهور آمریکا در این پیام توئیتری نوشت: «ما برای آزادی یک مرد بی گناه هیچ پولی پرداخت نخواهیم کرد».

این در حالی است که روز گذشته (چهارشنبه ۲۴ مرداد) یک مقام ارشد کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود، از تشدید تحریم‌های واشنگتن علیه آنکارا در صورت عدم آزادی این کشیش محبوس در ترکیه خبر داد.

مقام ارشد کاخ سفید در این خصوص اعلام کرد که در دیدار و گفتگوی «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با «سردار کیلیچ» سفیر ترکیه در آمریکا درباره آزادی «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی «هیچ پیشرفتی حاصل نشده است».

وی در ادامه گفت: «دولت آمریکا در قبال این مسأله بسیار قاطع خواهد بود. رئیس‌ جمهوری ۱۰۰ درصد به بازگرداندن کشیش برانسون به خانه و زادگاهش متعهد است و اگر ما در چند روز آینده یا یک هفته آینده، اقداماتی را (از سوی ترکیه) شاهد نباشیم، تدابیر بیشتری اتخاذ خواهیم کرد».

گفتنی است، آمریکا به دنبال عدم آزادی این کشیشِ متهم در ترکیه، تحریم هائی را علیه آنکارا اعلام کرده و این کشور را در شمول اِعمال تعرفه های گمرکی بر محصولات صادراتی از ترکیه به آمریکا قرار داد و با آغاز این جنگ اقتصادی علیه آنکارا، نرخ لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا سقوط کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر