بازدید 1656

فرستاده ویژه چین برای تنش زدایی و مذاکرات تجاری به واشنگتن می رود

چین برای تنش زادیی و انجام مذاکرات تجاری با آمریکا، در پایان ماه جاری میلادی نماینده ای را به واشنگتن اعزام می کند.
کد خبر: ۸۲۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳ 17 August 2018

چین برای تنش زادیی و انجام مذاکرات تجاری با آمریکا، در پایان ماه جاری میلادی نماینده ای را به واشنگتن اعزام می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به قل از یورونیوز، در حالیکه پکن و واشنگتن درگیر جنگ تجاری هستند، وزارت بازرگانی چین از اعزام یک نماینده ویژه به آمریکا برای انجام مذاکرات تجاری خبر داده است.

بر اساس بیانیه ای که وزارت بازرگانی چین منتشر کرد «وانگ شوون» معاون ارشد این وزارتخانه قرار است در این سفر که به دعوت آمریکا صورت گرفته با «دیوید مالپاس» معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور بین المللی دیدار و گفتگو کند.

در این بیانیه تاکید شده است که چین ضمن استقبال از گفتگو و مذاکره به شکلی دوجانبه، برابر و یکپارچه همچنان مخالف یکجانبه گرایی و سیاست های مبتنی بر پروتکسیونیسم است و حاضر به پذیرش هیچگونه رویکرد یکجانبه و نیز وضع محدودیت های تجاری نیست.

وزارت بازرگانی چین در حالی خبر از این ابتکار کشورش داده است که تنش های تجاری میان دو کشور از سطح معمول بالاتر رفته و به یک جنگ تجاری تبدیل شده است.

چین، دومین اقتصاد بزرگ دنیا پس از آمریکا، در آخرین اقدام واکنشی نسبت به تصمیمات مشابه سران کاخ سفید، میزان تعرفه بر طیف بزرگی از کالاهای وارداتی آمریکا را ۲۵ درصد افزایش داد. این تعرفه بر روی کالاهایی به ارزش ۱۶ میلیارد دلار وضع شد که جدا از مشتقات زغال سنگ و فولاد ، بسیاری از تجهیزات وارداتی خودروها و ابزار های پزشکی را نیز شامل می شود.

اقدام چین برای مقابله به مثل در قبال افزایش ۲۵ درصدی تعرفه بر روی شانزده میلیارد دلار کالای چینی صورت گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها