بازدید 2950

"آمریکا" ترکیه را به اعمال تحریم‌های جدید تهدید کرد

کد خبر: ۸۲۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲ 16 August 2018

فارس نوشت: وزیر خزانه‌داری آمریکا یک روز پس از ابراز تمایل کاخ سفید به حل و فصل جنگ تجاری با ترکیه، از آماده بودن تحریم‌های جدید برای اعمال علیه آنکارا خبر داد و تهدید کرد که اگر خواسته‌های واشنگتن محقق نشود، این تحریم‌ها اجرایی می‌شوند.

«استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه جنگ اقتصادی با ترکیه که به بهانه بازداشت یک کشیش جاسوس آغاز شده، آنکارا را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرد.

منوشین گفته که تحریم‌های جدیدی برای اعمال علیه ترکیه آماده شده و اگر «اندرو برونسون» کشیش آمریکایی زندانی در ترکیه، آزاد نشود، این تحریم ها اجرایی خواهد شد.

آمریکا ۱۰ مرداد به بهانه ناروا بودن اتهامات وارده به اندرو برونسون و لزوم آزادی فوری وی، وزرای دادگستری و کشور ترکیه را تحریم کرد و تنش دیپلماتیک کلید خورد؛ روابط دو کشور البته پیش از آن و با راه افتادن زمزمه‌های لزوم نقض توافق دو کشور و عدم فروش مابقی جنگنده‌های اف-۳۵ در راهروهای کنگره، تیره و تار شده بود.

ترکیه که اتهامات وارده را بی‌اساس می‌دانست، به تحریم متقابل وزرای آمریکایی روی آورد و این جا بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به اقدام تنبیهی اقتصادی روی آورد و تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد ترکیه را دو برابر کرد.

با این اقدام آمریکا، جنگ اقتصادی شروع شد و با افت ارزش لیر ترکیه، مقامات از مردم استمداد کردند و آنها را به فرش ذخائر خانگی طلا و ارزهای خارجی به بانک‌ها فراخواندند. امروز هم ترکیه واردات محصولات الکترونیکی آمریکایی را ممنوع کرد و با انتشار خبر سرمایه‌گذاری 15 میلیارد دلاری قطر در این کشور، روند نزولی ارزش پول ملی ترکیه‌ای‌ها، برعکس شد.

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید دیشب گفته بود که «اگر اندرو برونسون از زندان آزاد شود، تعرفه (تنبیهی) واردات فولاد و آلومینیوم به صورت کامل لغو نمی‌شود اما امکان تعلیق موقت آن میسر است.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر