بازدید 53188

دنیا را آب برده و تلویزیون را خواب!

کد خبر: ۸۲۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳ 16 August 2018

صداوسیما سازمان عریض و طویلی است؛ وسعت دارد، دستکم در مقیاس متر و هکتار. همه نیروهای پرتعدادش هم به برنامه ساز و تهیه کننده و مجری و دست اندکاران فنی خلاصه نمی شود؛ به طور قطع هستند کسانی که سیاست های پخش تولیدات را تنظیم و تبیین می کنند.

به گزارش روزنامه جوان، رسانه ای که عنوان ملی را با خود یدک می کشد و الحق و الانصاف همچنان فراگیرترین است، باید نبض جامعه را در دست داشته باشد و بر مبنای آن، برنامه تولید کند و روی آنتن بفرستد. برای مثال، اگر جامعه ملتهب است، بر روی آرام سازی و اطمینان بخشی افکار عمومی تمرکز کند و اندکی از بار استرس و نگرانی های مخاطبان خود را بکاهد، یا اگر یاس حکمفرماست امید به آینده را در جامعه تزریق کند؛ همچنان که می تواند هیجانات کاذب را کنترل و تلطیف کند یا بر موج سواری و شانتاژ معاندان و بدخواهان خط بطلان بکشد. اصولا یکی از کارها و رسالت های رسانه همین موارد ذکر شده است.

این روزها مشکلات اقتصادی موجب نگراني مردم شده و دخل و خرج برخی از افراد با یکدیگر نمی‌خواند. در چنین شرایطی، بر رسانه ملی است که به نوبه خویش و در حد توان، از این حجم التهاب بکاهد و با آثار به خصوص نمایشی خود، فضا را تلطیف کند تا مخاطبان لااقل در ساعاتی که در خانه هستند و پای گیرنده های خود، خستگی‌شان را درکنند. تصور کنید، نمایش یک مجموعه طنز جذاب و استخوان دار در چنین شب هایی چقدر می تواند حال خوشی را برای بینندگان به ارمغان بیاورد و از التهابات روزانه شان بکاهد.

با چنین پیش فرضی و با مداقه بر سریال هایی که این شب ها روی آنتن شبکه های سیماست، به جرات می توان ادعا کرد که تلویزیون از زمانه عقب است و همچنان ساز خود را کوک می کند. بیننده ای که در طول روز با مناسبات زندگی و الزامات معیشت دست و پنجه نرم کرده، شب هنگام و در موسم پخش سریال «پدر» باید به تماشای لحظات جانگداز کوچ ناباورانه حامد بنشیند، شاهد ناله های جانسوز مادرش و لرزیدن شانه های مردانه پدرش باشد، و بر خروار خروار مصائب ویران شده بر سر لیلا نظاره کند، و غمخوار همه باشد و همدردی هم بکند، لابد. یا در مجموعه «دلدادگان» شاهد احوالات یک دختر با مشکلات روحی حاد باشد که قرار است یک مثلث عشقی و حواشی آن را حول خود شکل دهد. به راستی آیا این سریال ها مناسب پخش در چنین شب هایی است؟ چقدر جای خالی یک مجموعه کمدی در این شب ها محسوس است. حتی تکرار چندباره سری های سریال «پایتخت» هم برای این شب ها مناسب تر به نظر می رسد تا ملودرام هایی به شدت تلخ و سیاه و مالامال از خیانت و پشت پا زدن و مثلث عشقی بی منطق و مردن و سوختن و متلاشی شدن و نپذیرفتن نوزاد چند روزه و سوز و گدازهای یک مادر و پدر و خواهر داغدار. همین است که این شب ها بسیاری از بینندگان تلویزیون ترجیح می دهند تکرار سریال نه چندان خوب مهران مدیری «نقطه چین» را از آی فیلم ببینند تا مجموعه های دیگر شبکه ها را.

تلویزیون در مقام رسانه ای که متعلق به مردم است و برای آنها آثار نمایشی تولید و پخش می کند باید با نیازهای روز جامعه منطبق باشد و در بزنگاه های تاریخی، نقش و رسالت خود را به خوبی ایفا نماید. مردم این شب ها به دنبال آسایش و آرامش هستند تا مرارت ها و مشقات روز خود برآمده از عسرت های اقتصادی را به دست فراموشی بسپارند، دست کم برای ساعتی.

مصداق ضرب المثلی که می گوید ماهی را هر زمان از آب بگیری تازه است، باید متذکر شد که هنوز هم دیر نیست و می توان جبران مافات کرد. نقش رسانه ملی در تلطیف اوضاع عمومی جامعه انکارناپذیر است، به شرطی که همگام با تحولات جامعه قدم بردارد و از مقتضیات زمانه عقب نماند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۱۰۷
ديگه زمان مخملي كردن گوش مردم با تلوزيون به سر اومده
نزديك به 50 ميليون كاربر تلگرام و نرم افزار هاي مشابه داريم
البته ملت ايران خوابش مياد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
واقعا تابناک این بهترین انتقادی بود که کردی.بخدا چندبار با پیامک به بخشهای مختلف سیما نوشتم که این سریالهای انبار غم بخصوص اون پدر رو فعلا در شرایط امروز کشور که از در و دیوارش مصیبت و فقر و گرانی و بیکاری و بدبختی میباره قطع کنند ولی ذره ایی ارزش قایل نیستند به حرف ملت.بخدا این سریالها رو به ادمهای شاد سوییس و فنلاند و دانمارک هم پخش کنن رو به قبله دراز میشن په برسه به ما که نه روحیه ای داریم نه امیدی و بیکاری فقر و گرانی امانمون رو بریده و خانواده هامون از حجیم شدن مشکلات اقتصادی در حال فروپاشیه
تنها سیمای جهان است که بیننده ندارد!!!!!!!!
حیف پول !!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
تنها سیمای جهانی است که هم تبلیغ چیپس وپفک ساخت وطن میکندهم ازمفسرین تحلیلگران تئوریسینها ی معروف ایرانی که شهرت جهانی دارند برایتجزیه وتحلیل مسائل ومشکلات( از
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
بابا این چه حرفیه.۹۹.۳ درصد مردم اگه روزی چند ساعت شبکه های تلویزیونی صدا و سیما رو نبینند خواشون نمی بره.حتی کشورهای دیگه هم الان مشتاق شدند و از طریق ماهواره دارند برنامه های اونو می بینند.این شبکه ها اونقدر پر محتوا است که بی بی سی و شبکه های امریکایی جلوش لنگ انداختند.خودتون رو دست کم نگیرید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
شما برو من و تو پلاس نگاه کن
این چیزا به روحیه شما نمیخوره
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
ناشناس 10:19 3دهم درصد رو از کجا آوردی-خدایا مارا بکش راحت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
اگه واقعا بیننده نداره چطور تبلیغ کنندگان کالا حاضرن برای پخش تبلیغ از شبکه ایی بدون تماشاگر هر ثانیه ایی میلیونها تومان هزینه کنند لطفا جواب بدین این تبلیغهای نجومی واسه کی پخش میشوند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
بیننده های صدا و سیما شامل طبقه مرفه نیستش -
متاسفانه رسانه هایی که معاند هستند و همه هم می دانند در این زمینه ها به شدت بهتر عمل کرده اند و همین باعث شده تا با وجود معاند بودنشان کماکان مخاطب بیشتری نسبت به رسانه میلی داشته باشند
بنده هر وقت دلم میگیرد صدا و سیما را نگاه میکنم و زارزار به حال و روز خودمان میگریم و دلم سبک میشود چون همیشه یا نوحه پخش میکند یا عزاداری میکند و این برای تخلیه انسان خیلی مفید است....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
کجا نوحه پخش کرد.چقدر بی انصافید.والا ما هر وقت تلویزیون روشن کردیم داشت آهنگ عروسی پخش میکرد
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
مطمئنی صداوسیمای ایران رو گرفتی؟
ما که هر شبکه‌ای میزنیم داره طنز با گوشه کنایه‌های جنسی پخش میکنه از جناب خان گرفته تا دورنی
واقعا هنوز تلوزيون ايران رو نگاه ميكنيد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من سالهاست فقط فوتبال خارجي اونم نه همه رو .ديگه بابد درشو داد همون كارگردان كه تو كار گل بود هااااااااا
خدایش این همه پرسنل که حقوق می گیرند فقط کارشان شده پخش فیلم های تکراری که این هم کاری نداره نیاز به این عوامل اجرانداره من خودم باخانواده همه این امورراانجام میدهیم یا بیایدتعدا نفرات شاغل درمراکز استانها راببیند چند نفر هستن میشه بگید چکار میکنند
پدر مردم دراومده اینها دنبال مسخره بازیه
کی تلویزیون نگاه می کنه که شما پیشنهاد سریال مسخره پایتخت را می دهید.همه یا در اینترنت سیر میکنند یا آنتن ماهواره دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
واقعا دیگه گندش رو درآوردن با این پایتخت
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
ای کاش ماهواره داشتیم حداقل شبکه های استانی می‌دیدیم ! همونم که چند سال پیش ازمون گرفتن
انگار تو این مملکت شادی و دل خوش واقعا حرامه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
اولا سریال پایتخت اصلا مسخره نیست.دوما بجای اینکه توی ماهواره دنبال شادی باشی دو خط قرآن رو با معنی بخون روحت جلا میگیره و قلبت آروم میشه
در بیان نقطه نظرات مردمی و کارشناسی مشکلات کشور هیچگاه ندیدم و نشنیدم که به اساس و مبانی مشکلات اشاره و سپس راه حل پیشنهاد شود.
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
فکر کنم اصولا کارشناسامون ، کارناشناسن
اين رسانه هاي ميلي به ميل خودشان برنامه توليد مي کنند يعني اصولا بر اين مبناست فرعيات را برجسته کنند و اصليات را فراموش-به خاطر همين هم بود در حاليکه ملت درگير گراني و بچاپ بچاپهاي بيت المال و جيب خود هستند با برجسته سازي رقص يک کودک فرعيات را تجويز مي کنند و سمت و سوي اين رسانه ميلي اصلا به سمت مردم نيست عليرغم بودجه هاي ميلياردي اختصاصي و عدم توضيح در خصوص نحوه هزينه کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
تو توی هفده سالگیت هم کودک بودی؟
صدا و سیما نهادیه که تنها و تنها چیزی که براش اهمیت نداره مردم ،فرهنگ ایران و صرفا دستور بگیره
چرا قبول نمیکنید ؟یک عده خاص هستند که دارن این مملکتا اداره میکنند وحالشون خوبه وهیچ مشکلی هم ندارند مردم را هم رها کردن به امان خدا.رییس جمهور خودش گفت انبارهامون پره دلار هم زیاد داریم.خوب خودشون را گفت.
فقط ماهواره
مشکل بی پولی است اگه دولت و مجلس بودجه مناسبی تزریق کنه به صداو سیما سریال های فاخر بیرون میاد اما به قولی بی مایه ...و به قول معروف دیگه هرچی پول بدی آش می خوری.
از دیدگاه مقاله این روز نامه واقعیت درد جامعه را پنهان کنه و ماله کشی کنه؟ بجایی که مشکلات مردم و عواملش را معرفی کنه؟ به همین دلیل اکثر مردم ماهواره نگاه می کنن.اگر کسی واقعیت ها و مفاسد اقتصادی را بیان کنه میشن معاند نظام!!!!
تابناک جون شما خودشو ناراحت نکن تلویزیون الان به مثابه مغازه بقالی100 سال پیش هست که کمی حنا و تنباکو وباقالی ونمک جامد و سنگ آتش زنه داره فقط این بقال طبق عرف وزمان پدرانش مغازه راباز وبسته مینماید
و کاری به اومدن یا نیومدن مشتری ندارد
صداوسیما رو تعطیل کنن جلوی فساد و رانت گرفته میشه بخور بخوره توش
مگر قرار است فیلم ها همش برای مشکلات ساخته شود و یا اینکه درزمان فعلی؟
خدا وکیلی منکه از سیما حالم بد می شه و اصلا" نگاه نمیکنم سیمای عزا خانه در طول 12 ماه است ...هنوز خدا بیامرزد پدر رادیو پیام را یک اهنگ سنتی پخش میکند ....حیف از بودجه بدهید به سیمای میلی
واقعا از بعد از دهه هشتاد تلویزیون مخصوصا تو سریال سازی کاملا سقوط کرده ، واقعا ما که اصلا شبکه های خارجی رو نداریم و نگاه هم نمیکنیم از سرکار میام میخوام یکم تلویزیون ببینم تا این سریالهای بیخود رو میبینم به بچه ها میگم تو رو خدا بزنید یه کانال دیگه دیگه طاقت دیدن این چرت و پرت ها رو ندارم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
دقیقا مثل من.حوصله دیدن چرت و پرت دیگه نداریم.
نابناک جان گل گفتی اما کو گوش شنوا
راستی چرا سریال (شب عید) که کلی میخندیدیم پخشش یهویی قطع شد؟
پاسخ ها
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
فک کنم چون سریالش برای دهه کرامت بود بازم مطمئن نیستم. ولی درکل سریالش کوتاه ساخته شده بود.
متاسفانه رسانه ی ملی روز به روز مخاطبانش را از دست میدهد .من خودم درعین نارضایتی مجبورم از ماهواره استفاده کنم وتلویزیون ایران را فقط هنگام پخش فوتبال نگاه میکنم اونهم بدونه صدا . اخبار های بی سر وته .ترجمه های دروغین دراخبار .واز همه مهمتر رواج زندگی تحملاتی با پخش آگهیهای بازرگانی که فقط مصرف زدگی را تبلیغ میکند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
چرا در عین نارضایتی؟ دلت هم بخواد
اشكال بزرگ صدا و سيما در چند چيز است
اول اينكه مديرانش بسيار كوچكتر از خودش هستند در نتيجه براى بزرگ نشان دادن خودشان جذب مشهورهاى كوچك و كم شخصيت مى شوند و همين پول و سرمايه ناكافى خود صدا و سيما را هم به پاى نورچشميهاى كوچك مى ريزند
دوم اينكه رده هاى مديريتى صدا و سيما از طريق سهميه ها تقسيم مى شود و حفظ مناسبتهاى سياسى و دل از ما بهترين را به دست آوردن .............
حيف است يكسال اين همه امكانات كشور ضايع شود تا سريال پايتختى از غيب بيايد و سند مردمى بودن تلويزيون و موفق نشان دادن رؤساى صدا و سيما باشد

به نظر شما شبكه من و تو موفق تر است يا صدا و سيما ؟ مجريان شما حرفه اى ترتد يا مجريان من و تو ، مجريان شما به ارزشهايتان معتقدات هستند يا مجريان من و تو به اعتقاداتشان؟ هزينه آنها بيشتر است يا شما؟ آنها باند باز تر هستند يا...؟ آنها در جهت برنامه هاى مفسد خود جهادى عمل مى كنند يا ...؟!!!
تنها رسانه ای هست که خوب بلد روحیه مردم رو داغون کنه.صدا و سیمای میلی هست نه ملی.بعضی از دروغ هاش هم که دیگه ادم میخواد خودزنی کنه فقط.
اخه کی سیمای میلی رو می بینه
این فیلم هایی که ساخته میشه خودش آموزش خلاف و خلافکاری هست. یه آدم خوش تیپ و مرتب داره مدام نقش یه خلافکار رو بازی میکنه. یا در همین فیلم ها طرف برای یه خواستگاری از هر گل فروشی میره یه دسته گل میخره میزاره در خونه نامزدش. خوب این کم کم در ذهن خیلی ها جا می افته که همچین کاری بکنن و میشه یه الگوی غلط. یا تعداد بالا سکه مهریه. یا خودروهای لوکس و گران. خانه های گران و بزرگ. اینا همش الگوهای غلط هست. چرا رو یه الگوهای واقعی و ساده کار نمی کنن؟
متاسفم ولی من بعد از 15سال از تشکیل خانواده . به فکر نصب آنتن ماهواره افتاده ام .برنامه های تلوزیون واقعا بد و ناشایست هستند . من فکر میکنم یک سیاستی پنهان در تلوزیون سرکار هست که روز به روز مردم را ناامید و خسته و پشیمان کند
شما هنوز تلویزیون نگاه میکنید ؟؟؟؟ اووه چه حوصله ای دارین
بابا همین دهه 60 برنامه های تلوزیون خودمون عالی بود چی شد یه دفعه انقدر کیفیت محصولات تلوزیون ما انفدر افت کرد و طرد مخاطب کرد چه گروه و دسته ای متولی صدا سیما شده اند مگر
وقتی کانالهای صدا و سیما را نگه می کنم احساس بلاهت می کنم.
فقط دروغ دروغ دروغ متاسفانه سیما ارزشی برای مخاطب قاءل نیست. بودجه ای میگریه و فقط میخاد رفع تکلیفی اونو خرج کنه و چیزی بگه که بعضی ها خوششون بیاد
همیشه نمی توان گفت یک سریال کمدی تواند خستگی مردم را درآورد .سریال پدر بسیار سریال خوب و پر بیننده است و بعضاً جامعه نیاز به یک همنوا شدن در مسایل و مشکلات دارد .ولی از تلویزیون بیشتر از اینها توقع می باشد .مثلا سریال ارماندون با این همه هنر پیشه‌ای طنز درجه یک ،یک فاجعه سریالی می باشد.
وقتتتی که احتمال هر اتفاقی در جامعه دور از انتظار نیست باید مردم را آگاه کرد که هوا بس ناجوانمردانه است و با هر ابزاری که در اختیار است به کمک مردم باید شتافت که در برابر اینگونه پستی ها حداقل خسارت را ببینند نه اینکه سیل بنیان کن را افتاده باشد و شما با جوکهای در پیتی مردم خسته از زمان را خوابتر بکنی.بگو درد اصلی تو چیست که بدنبال تحمیق مردم هستی؟
صدا وسيماي ميلي هنوز تو دهه 60 سير ميكنه .
فکری واسه گرونی کنید دیدن سریال طنز هیچ دردی رو از مردم درمان نمیکنه
بیشتر فیلم ها سطح پایین هستند حداقل یه چیزی در سطح ساخت ایران بسازید
دقیییقااا همینطوریه که شما میگین!
یعنی‌این روزا همش میبینم دیگران راجع به سریال پدر صحبت میکنن ولی من از صبح به انتظار نقطه چین میشینم تا شب ، تازه ظهر هم تکرارش رو میبینم فقط برای یک ساعت و نیم ، کمی شاد بودن !
مگه هنوز کسی شبکه های داخلی میبینه؟؟؟
کاملا موافقم بسیار بسیار سریال پوچ ومزخرفی است.
دخل و خرج برخی از افراد با یکدیگر نمی‌خواند
عجب !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بعد مثلا کلاه قرمزی یا کارتون تام و حری پخش کنن دخل و خرج برخی از افراد با هم میخونه ؟
همجین نوشته برخی از افراد که انگار مردم ایران نیستن و از مریخ اومدن و تعدادشون هم از انگشتان دست تجاوز نمیکنه
اشکال دیگر اینست که حتی برنامه های باصطلاح شاد صدا و سیما هم بقدری ناشیانه ساخته می شود که انسان غصه میخورد بخاطر این همه هزینه که بدست یکعده ناشی به باد میرود ! برنامه های شاد رادیو از سیما هم بدتر است یک مقدار داد و هوار حرفهای بی سر و ته و خنده و قهقهه های چندش آور
" رسانه ای که عنوان ملی را با خود یدک می کشد و الحق و الانصاف همچنان فراگیرترین است"
الان این یعنی چی؟
شیوه جدید آمار دهی استفاده شده؟
به جای عدد و رقم از الحق والانصاف استفاده میشه؟
کی تلویزیون نگاه میکنه الان در دور افتاده ترین وصعب المصیر ترین قسمتهای مملکت رسیور دارن واخبار اقتصادی گوش میکنن .
کجای کارمون درسته که بخواد تلویزیونش یاشه
همین طوری مردم از مشکلات وگرفتاریهای زندگی روزمره افسرده ویا اعصاب ندارندودر عین حال برنامه های صدا وسیما حتی سینماها از کمدی تا معمولی شروعش از قبرستان تا 50 قسمت هم ادامه دارد وآخرش هم بیمزه ویا اصلا پایانی ندارند با اینک میدانم برنامه های ماهوارهای با فرهنگهای ما سازگار نیست ولی چاره ای نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
اولش هم قبرستان و بیمارستان و سرطان نباشه مطمئنا اخراش به اینجاها ختم میشه
از منوتو یادبگیرین برنامه سازی را ۳۰نفر یه کانال کار میکنن برنامه میسازن ملتم راضی هستن
با سلام . متاسفانه سریال " دلدادگان " بد آموزی هایی دارد که از جمله آن خلوت کردن زن با مرد نامحرم و خواستگاری دختران از پسران را میتوان نام برد که با فرهنگ و آداب ملی و دینی ما ناسازگار است .
آره واقعا.ما خودمون داغونیم.اينا هم با این فیلماشون بد تر حال مردمو ميگيرن.بهتر نبود پخش این فیلمارو موکول میکردن به زمانی که اوضاع اقتصادی و سیاسی ملت آرومتر بشه؟
حقوق بازیگر و... دستشون رو بسته
از اونطرف هم همه پولا رو خرج فوتبال میکنن هر شب فوتبال داره
صدا سیما در حد یک ویدیو کلوپ است ک بجای کرایه دادن فیلم های تکراریش انها رو تکراری پخش میکنه، حتی یک کانال خارج نشین با ده پرسنل برنامه هاش متنوعتر و هدفمندتر وبروزتر از صداسیما با اینهمه پرسنل و امکانات است
خداخیرت بده حرف دل ما رو زدی تازه خندوانه هم شده گریوانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
خندوانه نه دیوانه خانه.عده ای شیرین مغز رو و در راسشون رامبد رو ریختن همینجور فله ای در دیوانه خانه
مطلب بسیار عالی بود طنز بزارید مردم ببیند پدر مردم در آوردن بااین سریال ها روز شب تلوزیون شده گریه
متاسفانه رسالت تلوزیون ایران رواج منفی نگری و افسردگی مصرف گرایی و تجملگرایی شده انگار که زندکی ما ایرانیا سرتا پا غم و غصسست و ناخوداگاه دارن این تفکرو به خانواده های ما تزریق میکنن اونم با این دیالگاشون که ادم غیر واقعی بودنشو کاملا احساس میکنه
دقیقا منم موافقم قبل ازخوندن این خبرهم نظرم همین بود مخالف با پخش این جورسریال های بااسترس واندوه
مگه هنوز تلویزیون رو کسی نگاه میکنه؟ ما سالهای ساله که تلویزیون رو حذف کردیم. سرتاسر توهین به شعور بیننده است تلویزیون. اما ماهواره که نودونه و نه دهم درصد مردم ایران نگاه میکنند کلی شادی آور و منطقی و معقوله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
همه مثل شما نیستن که ماهواره ببینن....
از کجاتون درمیارید 99 درصد؟
شما یک سریال ایرانی پیدا کنید که نصفش در بیمارستان و قبرستان فیلمبرداری نشود
چی شده همه افتادن به جون این سریال ؟ بعد از مدت ها یه چیز نسبتا ارزشی پخش صداتون دراومده؟ باید حتما یه سره رقص و آواز پخش کنه تا حال شما خوب بشه یا اینکه توقع دارین بوقچی دولت باشه و به به و چه چه کنه که عجب اوضاع خوبی داریم؟ اگه که همش به به کنه هم همینها میگن چرا صداوسیما از جامعه بیگانه ست ؟ مگه درد مردمو نمیبینه
باید به کدوم آهنگ شما رقصید؟
اتفاقا خیلی هم خوبه
اوه چقدر بیکارین خوب چطوره مثل میرزارضای شیرازی که قلیان راتحریم کردنو وشکستند ماهم تلویزیونهاروببریم جلودرب خونه وبشکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
داداش تلویزیون با این دلار روحانی میدونی چند شده؟چرا تلویزیون بشکنیم ؟صدا و سیما رو با تحریم و ندادن اگهی و نگاه نکردن به مزخرفاتش و نفرستادن پیامک و نصب نکردن اپلیکیشنهای تبلیغیش در برنامه دیوانه خانه رامبد کمرش رو بشکنیم
یعنی همه صدا سیما د ر وغ
کارمندان صدا و سیما رو ببینید چقدر زیادن فقط میگن فرهنگیان زیادن.حقوق کارمندان صداو سیما کجا و حقوق فرهنگیان کجا!!!"
آقا بنده مریض شدم از دیدن این دو تا سریال مزخرف ..این چه وضعشه خودمون تازه داریم از عزا در میایم اینها دوباره تمام غصه هایمان را دارن برایمان با ریتم آهسته تکرار می کنند خدا هدایتشون کنه چه قصدی دارن واقعا ؟؟؟من که حلالشون نمیکنم
وای......سرم رفت..... چه قدر انتقاد....
اصلا تلویزیون را باید کلا خاموش کرد با این برنامه های مسخره اش.
درسته سریال طنز و کمدی درد اقتصادی مردم را حل نمی کنه
ولی حال مردم را برای یه چند دقیقه ای که خوب میکنه
مهران مدیری هم از وقتی افسردگی گرفت نه دیگه
سریالاش به درد میخوره نه خودش.
توی این چند سال یه سریال کمدی درست و حسابی از صدا و سیما نداشتیم. بهترین سریال کمدی همین شب های برره بود.
حرف دل ما رو زدی واقعا که برنامه های تلویزیون مزخرف شده و اعصاب خورد کن من که بجز فوتبال برنامه دیگه ای نمیبینم
بابا بیخیال طرف خواست خودی نشون بده و حرف مفتی گفته
ملت از گرسنکی دارند می میرند،بله ،
این گیر داده به تلویزیون،
شما بیخیالش ،اینقدر نکوبین،فکرکنم پشیمان و نادم شده،ودیگه تو عمرش از این غلط ها کنه
بهتر است بگوییم حداقل 20 سالی است که در کما میباشد وزین زنده ماندن آن را از بیت اعمال پرداخت میکنند وهمیشه هم بر علیه مردم ودولت است وجهت پول در آوردن رو به تحریک مردم جهت فرستادن پیام در برنامه های خود میکند واز این رو در آمد زایی هنگفت میکند مردم هم خواسته وناخواسته به آن سو میروند
واقعا درسته.......
پس این همه تبلیغ کالا های جورواجور با قیمت های گزاف که طبق یک خبر خوندم هر ثانیه 19 میلیون تومان واسه کی پخش میشه شما که میگید کسی نگاه نمیکنه پس شرکتها چرا این همه پول تبلیغات خصوصا بین سریالها پرداخت میکنند ؟با همین حساب و منطق ساده متوجه میشید که افراد کثیری بیننده پرو پا قرص صدا و سیما و سریالهایش هستند
اتفاقا همه درباره صداوسیما نق میزنن ولی همه هم نگاه میکنند از جمله در مغازه ها و خونه ها. یکی از دلایلی که مشخصه صداوسیما مخاطب زیاد داره همین اظهار و نظرهایی است که اینجا داره و مشخصه که واسه همه مهم و حیاتی و بهش اهمیت میدند. پس خواهشا ادا در نیارید و پیف پیف نکنید. برنامه هاتون رو ببیننید و لذت ببرید و لطفا زیرش نزنید
در اینکه رسانه های ایرانی خوراک نمیرسانند و برعکس انقدر با دروغ و فریب آمیخته شده شکی نیست..از طرفی از وقتی یادمونه به هر مناسبت و شهادتی تمام کانالا میشن آینه دق ..از طرف دیگه با دروغ ذهن مردم رو جوری شستشو میدن که هنوز هم یه عده ای این افراد رو قبول دارن...متاسفانه اغلب کارگردانان ما هم تک بعدی اند..فقط به این فکر میکنن که چطور پول و بیننده بیشتری داشته باشند.خوبه یه ذره هم واقع گرا بود ..کدوم پدرشوهری دیگه تا این اندازه هست..البته اگر هدف این بوده که به قول معروف آموزنده باشه..باز هم حرفی درش نیست..
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
پس میخواستی روزهای عزا بشکن و بالابنداز راه بندازند؟
توی کجا بزرگ شدی؟
معلوم نیست صدا و سیما با این همه هزینه و پرسنل چه می کند
سیما که در اخبارها پر شده از دروغ و نشان دادن اینکه همه چیز دز مملکت گل و بلبل است و خیرنگارهایی که فقط چاپلوسی و تملق گویی می کنند به نشان دادن بیکاری و گرانی و فساد دایما خبرهای سوریه و عراق و فلسطین و یمن را پخش می کند و خوزستان و سیستان و بلوچستان و..خودمان در وضعیت عالیند برنامه ها سطحی و برای رفع تکلیف ساخته می شوند تلویزیون شده محل برگزاری لاتاری و مسابقات بدون هدفی که فقط انتن را پر می کنند و باقی مواقع نیز کارشناسان دینی در حال درست کردن ان دنیای مردمند و انگار نه انگار مردم دارند در این دنیا زندگی می کنند
فقط باید از زندگی مردم سطر کارگر باحقوق روزی۵۰تومن ،اونم نه هرروز ،فیلم بگیرن بزارن واسه اختلاس گران و مسئولین به ظاهر محترم وگرنه بقیه مردم اصلا وقت واسه فیلم ندارن
یدوستی گف وقتی دلم میگیره تلویزیون نگاه میکنم گریه میکنم دلم وا میشه.. من کاری ندارم سریال پدر تکراریه اشک درمیاره یا هرچیزی .. بالاخره هر فیلمی یه پیامدهای مثبت یه سری پیامدهای منفی.. درضمن شماهایی که از ماهواره تعریف میکنید هم انکار نکنید که از پیامدهای منفی ماهواره بیشتر دارید لذت میبرید چیزی ک تو ماهواره هست عشق و حاله دختر پسراست بی بندوباریه دوستی و شهوت تجمل گرایی و ... که وسطش یه داستان عشقی نه چندان جذابی هم گذاشتن که اونم بخاطر جلوه های منفی دیگش که پر از لذته جذاب شده وگرنه تنها پیامد مثبتش احساس لذته همین ... سریال پدرهم مشخصا نشان دهنده یک سری ارزش هاس خیلی از مردم با این فیلم همزاد پنداری میکنن و در کنارش اون دلایی که پر از بغضه رو تخلیه میکنن .. خیلی فیلم غمگینیه در اینکه در این قضیه افراط کردن حرفی نیست اما در کل خوبه ... پیامدهای مثبت هم داره.. فقط عزیزان بدونید فیلم دیدن یه امر سلیقه ایه روش خیلی مانور ندید ... هرکی شخصیتش هرچی بطلبه همونو دوست داره نگاه کنه.. و تمام
از تابناک هم سپاسگذارم
بله میشه با فیلمهای طنز لحظاتی حداقل انسان از سختیهاش رو فراموش کنه اما بازم مردم ما یچیز میگفتن .. در مورد فیلمهایی ک گفتید باتوجه مشکلات مردم بسازن عزیزم من درکتون نکردم که یعنی چی.. مردم بیشتر بفهمن چه مشکلاتی دارن ... یا اینکه یه چیزی یاد مردم بده که چجوری با مشکلاتشون مقابله کنن؟ مردم اگه آگاه باشن خودشونو جای مردم کشورهایی میذارن که علاوه بر تحریم جنگ زده یا قحطی زده یا جهان سومی هستن.. ایران بخاطر اسلامی بودنش بخاطر تمدن غنیش داره اذیت میشه اما دست قدرت خدا روی این ملته مردم ما محکم تر ازونی هستن که با این چیزا از پا دربیان شاید غر بزنن ولی تا تهش هستن هممون میدونیم که در سایه این تحریما ما موشک درست کردیم و خیلی پیشرفت های هسته ای و پزشکی و علمی کردیم مطمئنا ارتباط با جهان خارج برای مسئولین تنبل ما نتیجه ای جز اتکا به علم دیگری نداره اما تحت چنین شرایطی توجهش رو به جوونا و مغز متفکرای ایرانی میده بها میده تا کشور رو سرپا نگه دارند و والسلام
وقتی رئیس جمهور مملکت یک ماه خبری ازش نیست و بعد از یک ماه میاد میگه همه چی گل و بلبله چه انتظاری از تلویزیون دارید.
اگر شما خیلی به فکر حال مردم و معیشت شون هستی برو یقه نماینده های مجلس و مسئولینی رو بگیر که به وظیفه شون عمل نمی کنن.
خدا لعنت کنه کسایی رو که به جای رسیدگی به مشکل مردم، می خوان افکار عمومی رو منحرف کنن.
من که به شخصه هیچ علاقه ای به سریالهای ایرانی ندارم، انقدر سطح پایین شدن که از اول فیلم آخرش معلومه، بازیگرای ضعیف و تازه وارد، متنهای ضعیف، ترویج مدلهای مختلف ناهنجاری، یاددادن کارهای خلاف و.... بعضی فیلماکه کاملا حال بهم زن هستن
ولی در عوض خداوکیلی برنانه های مستند بسیارجالب و آموزنده ای هست تو همین سیما که ارزش چندبار دیدن هم داره، شبکه های افق و مستند و چهار واقعا برنامه های باارزشی دارن، چه برنامه های کارشناسیشون چه مستندمسابقه هاشون و چه مستندهای علمی و تاریخی و...
پیشنهاد میکنم بجای فیلم مستند ببینید، حداقل حیات وحش جذابتر و آموزنده تر از فیلمنامه است
بجز سریالها چیزی که خیلی توی ذوق می زنه حتی روزهای عید ، پخش برنامه ها با گفتگوهای دو نفره یا چند نفره است که اصلا به درد بخور نیست ...مثلا بررسی مشکلات اقتصادی و...
در جواب نویسنده محترم این متن عرض کنم که خود نیروهای صدا وسیما امید به زندگی ندارند و با حقوق ماهیانه 600 هزار تومن دارند بدون بیمه ادامه حیات میدهند نه ادامه زندگی و شما انتظار دارید این نفر بیاد و در قاب تلویزیون نشاط رو به مردم تزریق کنه .
سبک و سیاق تولیدات رسانه ملی و تعامل آن با مخاطب، متناسب با زمان ما نیست و بیشتر به نوع رسانه های دهه های 30 و 40 و 50 میلادی شبیه است!
به نظر من انحلال صداوسیما بزرگترین کمک به ملت ایران است
مسلما خیلی از بدآموزیها از طریق صداوسیما منتشر شد مثل همین سکه گیری. تا بیست سال پیش خیلی‌ها نمیدونستند سکه چیه. خیال میکردند سکه رو باید توی گنجها پیدا کرد. ولی الآن حرف ازدواج نزده زود چرتکه میندازند که چندتا سکه میخوان که همین رو صداوسیما یاد داد. یکی دیگه هم همین ناز کردن برای خواستگاره که توی هر فیلم و سریالی گفته میشه ۶ ماه رفتیم و اومدیم. ۳ ماه رفتند و اومدند و ... که در واقعیت کمتر کسی ذلت منت کشی رو قبول میکنه و همین باعث میشه خیلی ازدخترها یک فرصتی هم که براشون پیش بیاد ازدست بدند
چه افتخاری میکنه که خودش و پسرش چوپانن....وای به حال ما که چوپان میاد واسه ما قانون وضع کنه...اونهمه وزیر و کیل با تحصیلات بالا در بهترین دانشگاههای دنیا داشتیم و قدر ندونستیم و حالا اینا از افتخاراتشون اینه که بگن ما چوپان و بدبخت و فقیر و .... هستیم
چقدر نظر دادند ؟؟!!! مگه میبینید که نظر میدید ؟؟ من که 20 ساله تلویزیون ایران را ندیدم پس نظری هم ندارم
یه زمانی راز بقا نشون کلی کیف میکردیم الان همون هم نشون نمیده نمیدونم چرا؟ !
تلگرام را آزاد کنید
صدا و سیما را جمع کنید
مردم راضی می شوند
این صدا و این سیما به درد ملت نمی خورد
مانند سایر بنگاه های عریض و طویل دولتی ! و نیمه خصوصی !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر