بازدید 13267
تأملی بر فرجام استیضاح و عزل ربیعی؛

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ریل برگشت یا برعکس؟!

مجادله‌هایی که لابلایشان اتهامات فراوانی متوجه برخی شده بود؛ از جمله اتهاماتی که متوجه برخی منصوبان ربیعی شده و این باور را به مخاطبان القا می‌کرد که اگر در پایان استیضاح ربیعی رفتنی شود، عملکرد مجموعه تحت امرش به شدت مورد کنکاش و موشکافی قرار خواهد گرفت و حتی احتمالا به تشکیل پرونده‌های قضایی منجر خواهد شد.
کد خبر: ۸۲۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 12 August 2018
جریمه بیش از ۷۰۰ دانشجوی خوابگاهی در دانشگاه صنعتی شریفبه فاصله کوتاهی از استیضاح پرحاشیه و جنجالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عزل وی، حالا راحت‌تر می‌توان نتیجه گرفت که اتفاق مثبتی رقم خورده یا خیر!

به گزارش «تابناک»؛ ساعاتی از انتشار خبر عدم اعتماد مجلس به ربیعی نگذشته، اخباری منتشر شد که حکایت از رایزنی‌های وسیع برای انتخاب جانشین وی داشت؛ اخباری که هنوز با معرفی گزینه‌های مختلف در رسانه‌های متفاوت منتشر می‌شود تا این گونه به نظر برسد که هدف از استیضاح، چیزی نبود جز جانشین کردن ربیعی با یک گزینه دیگر؛ گزینه‌ای خودی‌تر برای استیضاح کنندگان.

این را می‌شد از بحث‌هایی که در روز استیضاح در مجلس در گرفته بود نیز دریافت؛ بحث‌هایی با چاشنی افشاگری‌های فراوان که از پرداخت رشوه تا زد و بند‌های فراوان و چالشی شامل می‌شد. نشستی که در آن مباحث تکان دهنده‌ای مطرح شد، تا جایی که برش‌های فراوانی از فایل صوتی آن نشست و متن مکتوب سخنان موافقان و مخالفان و وزیر در فضای مجازی منتشر شد و توجه‌ها را به خود جلب کرد.

مجادله‌هایی که لابلایشان اتهامات فراوانی متوجه برخی شده بود؛ از جمله اتهاماتی که متوجه برخی منصوبان ربیعی شده و این باور را به مخاطبان القا می‌کرد که اگر در پایان استیضاح ربیعی رفتنی شود، عملکرد مجموعه تحت امرش به شدت مورد کنکاش و موشکافی قرار خواهد گرفت و حتی احتمالا به تشکیل پرونده‌های قضایی منجر خواهد شد.

این در حالی بود که وقتی نتیجه استیضاح مشخص شد، در کمال ناباوری، گمانه زنی‌هایی درباره جانشین ربیعی صورت گرفت که شامل برخی مدیران وزارت خانه تحت امر وی هم می‌شد؛امثال محسنی بندپی که در نطق برخی موافقان استیضاح ربیعی، به عنوان مدیری ناسالم معرفی شده بود که عملکرد به شدت اشکال آفرین و غیرسالمی داشته و باید در صف محاکمه شوندگان قرار گیرد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ریل برگشت یا برعکس؟!

صحبت درباره فردی است که تا آغاز سال ۹۴، ریاست سازمان بیمه سلامت را عهده دار بود و سپس طی حکمی از ربیعی، به ریاست سازمان بهزیستی کشورمان رسید؛ مسئولیتی جدید که انتقادات زیادی به آن وارد شده، اما در روز استیضاح ربیعی، به مسائلی رسید که ورای انتقاد بود؛ از جمله پرداخت رشوه ۵۰۰ میلیونی و صرف هزینه ۹۰۰ میلیونی برای برگزاری همایش و خرید خودرو‌های گران قیمت و...، آن هم از محل بودجه خرید ویلچر و کمک به ایتام و امثال آن.

اتهامی که نقش کارآمد و بسیار پررنگی در رأی عدم اعتماد مجلس به ربیعی برای ادامه کار در صدر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشت، ولی در پایان آن نشست مجلس، پرونده اش بسته شد و تمام. این را می‌شود از خبری دریافت که امروز روی خروجی رسانه‌ها رفت تا بر اساس آن مشخص شود، محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شده است.

تصمیم عجیب رئیس جمهور که به نوعی سپردن سکان وزارت خانه به دست فردی است که یکی از دلایل اصلی عزل وزیر کار بوده است. رویدادی که اگر بگوییم پیام آن، مبرا بودن بندپی از اتهامات فراوان مطرح در مجلس از دید رئیس جمهور است، سخنی به اغراق نگفته‌ایم. ادعایی که بعید است مورد وثوق اکثریت نمایندگان مجلس باشد، چون می‌دانیم چند روز پیشتر با رأی ایشان، ربیعی از جمع کابینه دولت خارج شد.

به عبارت بهتر، بندپی در حالی به سرپرستی وزارت خانه رسیده و ارتقا یدرجه و جایگاه را تجربه کرده که به باور برخی نمایندگان مجلس و احتمالا بسیاری از همراهانِ این نمایندگان در موافقت با استیضاح ربیعی، عملکرد پراشکالی داشته است؛ آنقدر پر اشکال که باید کارکردش بررسی دقیقی شود و دست کم امثال دیوان محاسبات مجلس و حتی سازمان بازرسی کشور به آن ورود کرده و اعلام رأی نمایند.

اتفاقی که نه تنها رخ نداده، که حتی شاهد و گواهی در خصوص قرار گرفتنش در دستور کار نهاد‌های نظارتی در دست نیست تا این گونه به نظر برسد که عزل ربیعی به هیچ تغییری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منجر نشده است. تغییر از جنس آن دسته تغییراتی که نمایندگان را مجاب کرد تا وزیر را استیضاح کرده و از قطار دولت پیاده اش کنند؛ رویدادی که بر اساس آن جا دارد بپرسیم فایده استیضاح و برکناری وزیر کار چه بود؟ آیا با این استیضاح و به ثمر نشستن آن، وزارت خانه به ریل خود بازگشت یا بدتر، فردی که برخی نمایندگان مجلس اتهامات آشکاری متوجه وی کردند، اوج گرفت و دستش بازتر از پیش شد؟!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۵
سیاست یعنی راهنمای چپ زدن وبه راست پیچیدن !
سرگرمي براي مردم بيچاره .
پاسخ ها
دكترم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
با اومدن اين آقاي بند پي برام مسجل شد كه همه ي استيضاح و رفتن ربيعي يه بازي است
با اين وصف هزينه هر دقيقه و هر ساعت مجلس پرت شد و باز فشار مردم بيشتر!
وضع مملکت به کجا باید برسد تا معلوم شود، رییس جمهور از توان کافز برای اداره امور برخوردار نیست؟
مهر باطل شد بر دولت روحانی بود چه استعفا دهد چه ندهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
واقعا دولت روحانی نمی داند وزیری که عزل شده بخاطر همین فرد بوده آنوقت اومده همون نفر را سرپرست وزاتخانه کرده ،،،،،،،؛،،،،،،،ایییییییییی خدااااااا
بی احترامی به نظر مردم داره عادی میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
عادی بودواصلا مردم مهم نیستند
دهن کجی مشهود به مجلس
ببیخشید این را طوری دیگه هم میشه تعبیر کرد . کارهای بند پی با نظر ربیعی صورت گرفته وبند پی با مشاورت ریس جمهور با ربیعی به سرپرست وزرات رسیده . یا اینکه خللی در کارهای وزرات خانه صورت نگیرد اولین فرد نزدیک به ربیعی را که با کارها اشنایی داره وبا تایید ربیعی سرپرست شده
روحانی در نادیده گرفتن افکار عمومی و نخبگان روی احمدی نژاد را سفید کرده است! احمدی نژاد حداقل با گفتن عده ای خس و خاشاک به مخالفان خود واکنش نشان میداد روحانی طوری رفتار میکند که اصلا مخالف و مخالفتی ابدا وجود ندارد!
سالها ناظر آمدن این و رفتن آن بودم .چی شد ؟
گاهی اشکال از یک نفر خاص است که عوضش میکنند .اما ریشه مشکل که از نفر نیست . حالا فرض که ربیعی رفت بعدش چی ؟ کو آن نخبه ای که مشکل را یک تنه حل کند ؟ داریم ؟
با سلام. خدا وکیلی اصلا به قیافه اش هم میخوره که مسئولیت پذیر باشه ، در مدت مدیریتش هم که کارمثبتی نداشته بغییر از گذران وقت و جلسه ؟!! آن وقت هزینه های بی مسئولیتشان را بایستی نیروهای انتظامی و امنیتی و مردم ایران بدهند
با توجه به اظهارات جناب آقای علی رستمیان نماینده محترم مردم سلسله و دلفان در روز استیضاح وزیر کار، اتهاماتي را نيز عليه جناب آقای محسنی بند پی معاون پيشين وزير و سرپرست فعلي وزارت كار مطرح كرد و بنا به دستور رئیس مجلس مقرر گردید تا ظرف هفته های آتی موضوع اتهامات مطرح شده از سوی هیأت نظارت بر نمایندگان بررسی و نتیجه‌‌ هر چه باشد به مردم اعلام شود. شایسته بود رئیس جمهور محترم نیز با توجه به اینکه جناب بند پی در مظان اتهام قرار دارد از معرفی ایشان به عنوان سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صرف نظر می کرد و متاسفانه با این اقدام انجام شده این شائبه در اذهان بوجود می آید که اقدام رئیس جمهور به تلافی مسایل مطرح شده در روز استیضاح صورت پذیرفته است. علی ایحال با توجه به اوضاع و شرایط فعلی کشور چنین اقداماتی از نوع سپردن سکان هدایت وزارتخانه ای مهم به دستان فردی که حرف و حدیث های اثبات شده در مورد وی وجود دارد کمی قابل تامل و جای بحث است و قدر مسلم و بر فرض اینکه این اقدام عمدی و تلافی جویانه از سوی دولت صورت گرفته است مسلما بیشترین خسارت و ضرر متوجه قشر کارگر، مستمری بگیر و مددجویانی است که در شرایط فعلی کشور بیش از گذشته با تورم و گرانی و بی برنامگی اقتصادی کشور دست و پنجه نرم می کنند. از سویی دیگر از امثال جناب آقای رستمیان و سایر نمایندگانی که مسایلی را در خصوص عملکرد وزیر و معاون ایشان مطرح کردند نمی توان انتظار داشت که این انتصاب رئیس جمهور در روز سوال از ایشان در مجلس شورای اسلامی را که در هفته های آتی برگزار می شود بی پاسخ بگذارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
چقدر ساده اي كه اين جمله رو نوشتي :
تا ظرف هفته های آتی موضوع اتهامات مطرح شده از سوی هیأت نظارت بر نمایندگان بررسی و نتیجه‌‌ هر چه باشد

تا كي مي خواهيد آزمايش کنند به مردم اعلام شود.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
نماینده محترم مجلس ادعایی را بدون هیچ سندی مطرح کرده و آنهم در مرحله پیشنهاد
مطمئناً رئیس جمهور اگر احتمال میداد که ادعای مطرح شده درست است اقای بند پی را سرپرست وزارتخانه کار منصوب نمی کرد
آقای روحانی فردی نیست که آبروی خود را به حراج بگذارد
مطمئن باشید هیچ جابجایی در سطح وزارت خانه ها در ایران منجر به اصلاح نخواهد شد
معلومه تلاش استیضاح کنندگان و تابناک برای نشوندن فرد مورد نظرشون به کرسی این وزارتخانه به سنگ خورده.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
معلومه متعصبُ بداخلاقی شما ..و جزء جماعت تکرار ..اونم از نوع تَکرار چشم بسته
آقای روحانی ظاهرا قسم خورده تیم دولت دوازدهم را تا آخر حفظ کند علارقم ناکارامدی آنها.
هر کی هم بره بد تراز اون را جایگزین میکنه.
تنها راه نجات این وزارتخانه ،تقسیم آن به دو ،وزارت خانه ،ویک سازمان مبباشد ؟ چرا عملکرد آقای مصری که دستیار احمدی نژاد بود را در ویران کردن این وزارتخانه برریی نمیکنید ؟ نقش مخرب ایشان فقط در یارانه ،بازی که کشور را به نابودی کشیده؟،، خرابیهای هشت سال دولت اصولگراها کشور را دچار بحران نموده است ، کدام وزارتخانه ،و ارگانها در ریل اصلی خود حرکت میکنند ؟،،،آیا وزارت ،راه ،وشهر سازی ،ویا ،وزارت ،صنعت ،معدن ،تجارت ؟،،آیا بهتر نیست به اصل اولیه بازگشت نمود ؟ ،،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
دوست عزيز شما كه شناختي از افراد نداريد اگه هم داريد يا سطحي است يا شنيده ها ست. مطمئن باشيد دكتر محسني فردي است لايق و كا امد
نيت مهم است يا خير!!
حالا مدام بفرمایید که ریاست محترم جمهور از فلان موضوع خبر نداشته و مدیران دولتی به سلیقه خود عمل می کنند. بهیچوجه اینطور نیست. برای گرفتن یک وام 10 میلیون تومانی عالم و آدم باید امضا کنند و مجوز بدهند ولی برای رقم های میلیاردی، یک نفر چکی را امضا می کند و تمام. خدا وکیلی خودتون باور می کنید که حالا به این مدیر گیر دادین؟ این مدیر هم مثل همه مدیران مراحل اخذ مجوزها رو طی کرده و همه در دولت خبر دارن الا ملت بینوا که فقط باید بخونن از رسانه ها و آه بکشن. عزت زیاد
سلام به نظرم وضعیت کشور درشرایط حساسی است تغییر وزیر کارساز نخواهد بود و بیشتر باید آرامش به جامعه برگردد. حتما برخی درخواست غیر منطقی داشتند که آقای ربیعی انجام نداده است.
ربيعي مردمي ترين و مظلومترين وزير بود
مجلس! خسته نباشي
خدا قوت رييس
چرا با وزيران صاحب پول برخورد نشد!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
كاملا درسته
همگی با هم بگیم: روحانی مچکریم
راستی چرخ معیشت مردم نمی چرخه ها
حداقل یه روغن کاری کنید
بهتراست در شرایط فعلی بیشتر مواظب وزیر بهداشت باشید چون وزیر رفاه سد راه زیاده خواهی های پزشکان بود الان این سد برداشته شده است :(
عملکرد مجموعه تحت امرش به شدت مورد کنکاش و موشکافی قرار خواهد گرفت و حتی احتمالا به تشکیل پرونده‌ منجر خواهد شد.
با سلام با توجه به اتهامات مطرح شده به آقای بندپی که منجر به استیضاح وزیز کار (آقای ربیعی) گردید عموم مردم از انتصاب آقای بندپی به عنوان سرپرست گله مندند و این انتخاب یک مدل تلافی دولت با مجلس به نظر می رسد از مجلس انتظار می رود که سریعا موضوع را بررسی کند و در صورت دادن رای اعتماد ، مجلس وظایف قانونی خود را انجام دهد در غیر اینصورت مسولین قابل اعتماد و اتکاء نخواهد بود.
دوستان معمولاً وقتی که استیضاح به عدم اعتماد منجر میشه ،نفری رو جایگزین میکنند که کمترین زمان برای تودیع موقت رو بگیره ،تا در اصرع وقت وزیر جدید معرفی شود.
ارادت آکسفورد به نیوکاسل
و داستان ملت بخت برگشته ایران...
مدیر سابق بهزیستی با وجوذ هزاران معلول پشت نوبتی و قطع بیمه مکمل درمان مددجویان و قطع سبد کالای خانواده مددجویان بهزیستی و فراموش شدن سهمیه 3% استخدام معلولان در ادارات دولتی و بی توجهی به اشتغال فرزندان
تحصیلکرده مددجویان یا پرداخت کمک هزینه تحصیلات به این عزیزان و عدم پرداخت کمک هزینه درمان مددجویان و بی
توجهی به تغییر دفترچه بی خاصیت بیمه آنان به دفترچه بیمه تامین اجتماعی و امکان استفاده از مزایای بازنشستگی
و عیدی و از کار افتادگی بیمه تامین اجتماعی برای معلولان بهزیستی که فراموش شده ترین اقشار آسیب پذیر هستند
و .... چگونه قادر خواهد بود مشکلات یک وزارتخانه حساس را بر طرف نماید؟
تا عاقل دنبال پل می گشت / دیوانه از آب گذشت
یکی از محدود آدم های با سواد و کارآمد این سیستمه بعض ی ها نشناخته مزخرف ميگن همین آدم پدر سلامت و بهداشت ایران در دهه اخيره کلی کار برای سلامت و بهداشت کرده ولی چون شعار دادن بلد نیست و مرد عمله اینجوری ضدش حرف میزنید
سلام، اينجانب با شناختي كه از اقاي محسني بندپي دارم ايشان انساني پاكدست و ساده زيست هستند. اميدوارم اظهارات نماينده محترم رسيدگي و اعلام عمومي شود تا مردم عزيز كشور به داشتن اينچنين مديران سالم و زحمت كش افتخار كنند. و از طرفي دروغگويي نماينده محترم مشخص شود. و شوراي محترم نگهبان هم نماينده باج خواه رو شناسايي و براي اينده تصميم مقتضي رو بگيرد.
روحانی داره شبیه احمدی نژاد میشه . شبیه کسی که در پنج سال گذشته او را به خاطر کارها و رفتارهایش مسخره می کرد .
لجبازی های روحانی دقیقا ما را یاد احمدی نژاد می اندازد!!!
به هرحال شرط احتیاط و احترام به افکار عمومی ایجاب میکرد که ایشان که مواردی از اتهام علیه شان مطرح شده بعنوان سرپرست انتخاب نمیشدند!
این جلسات استیضاح و امثال آن فقط و فقط تلافی جوئی های شخصی است.
در اقدامی جالب آقای بند پی برادر علی ربیعی را که از مفسدان بزرگ (محمد ربیعی )هم هست به مشاوری خود انتخاب کرد تا راحتتر بتواند اسناد تخلفات را راست و ریز کنند و رد گم کنن و این مفسد هر روز به عنوان مشاور در وزارتخانه است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر