بازدید 11252

پشت پرده تلاش دولت برای افزایش بهای بنزین و مخالفت مجلس؛ روحانی خودش اصرار داشت بنزین گران شود!

هم اکنون دولت با یک اقدام انحرافی و با همراهی چند نماینده دیگر، این موضوع را تکذیب کرده است، حال آنکه روحانی، خود اصرار داشت بنزین گران شود و می خواست کار احمدی نژاد را تکرار کند، ولی با تدابیر صورت گرفته، این کار به سرانجام نرسید. دولت جسارت داشته باشد و این موضوع را علنی اعلام کند؛ اما اگر این جسارت را ندارد، من می توانم تک تک بگویم که کدام وزیر در جلسه مربوط به افزایش قیمت بنزین چه اظهار نظری داشته است.
کد خبر: ۸۲۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ 11 August 2018

پشت پرده افزایش بهای بنزین و تکذیب دولتچند روز پیش، خبری بر خروجی سایت تابناک در گفت وگو با یکی از نمایندگان مجلس منتشر شد که حکایت از افزایش چند برابری قیمت بنزین داشت و گویا طبق آخرین تصمیم هیأت دولت، مقرر شده بود تا قیمت این سوخت حساس را تا چهار برابر افزایش دهند.

به گزارش «تابناک»؛ اما بلافاصله پس از انتشار این خبر، رسانه‌های بسیاری روی این موضوع حساس شدند و با مسئولان گفت‌وگو پرداختند. در این ‌بین، نمایندگان کمیسیون انرژی یا از موضع اظهار بی‌اطلاعی برآمدند و یا به شدت آن را تکذیب کردند.

در این باره و برای روشن شدن موضوع، به سراغ راوی خبر رفتیم و علت این موضوع را از وی جویا شدیم که ابعاد جدیدی از ماجرا آشکار شد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: در هفته گذشته، بر سر افزایش قیمت بنزین در هیأت دولت بحث شد. تا پیش از آن و بنا به اطلاعاتی که ما داریم، تصمیم قطعی دولت بر افزایش قیمت حامل های انرژی بود، ولی پس از رسانه ای شدن این موضوع، دولت در تصمیم خود تجدیدنظر کرد و در صدد جبران این موضوع برآمد. همچنین رسانه های دولتی نیز با اعضای کمیسیون انرژی در این باره صحبت کردند و نمایندگان به درستی هرگونه افزایش قیمت در مجلس را رد کردند، چون اساسا این موضوع از طریق مجلس مطرح نشده بود و خود دولت، تصمیم به بالا بردن قیمت ها کرده بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: هم اکنون باید گفت، اگر دولت ادعا می کند، بر سر چنین موضوعی در هیأت دولت بحث نشده، مذاکرات غیر علنی هیأت دولت در خصوص افزایش قیمت ها را تکذیب و ریز گفت و گوها را اعلام کنند.

این ها فراموش کرده اند که خود روحانی در مصاحبه تلویزیونی تلویحا افزایش قیمت بنزین را تأیید کرده بود؛ البته مهم عدم افزایش قیمت بنزین بود که به هر حال حاصل شد.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: هم اکنون دولت با یک اقدام انحرافی و با همراهی چند نماینده دیگر این موضوع را تکذیب کرده است، حال آنکه روحانی، خود اصرار داشت بنزین گران شود و می خواست کار احمدی نژاد را تکرار کند، ولی با تدابیر صورت گرفته، این کار به سرانجام نرسید.

این نماینده گفت: من اطلاعات ریز و درشت مکاتبات و مباحثات دولت را دارم. بهتر بود دولت به جای شانتاژ به مردم حقیقت را بگوید و اگر تصمیم آنها عوض شده، می گفت، ما به دلیل مصلحت اندیشی هایی، از انجام فلان کار که قصدش را داشتیم، منصرف شدیم.

دولت جسارت داشته باشد و این موضوع را علنی اعلام کند؛ اما اگر این جسارت را ندارد من می توانم تک تک بگویم که کدام وزیر در جلسه مربوط به افزایش قیمت بنزین چه اظهار نظری داشته است. ما نمی خواهیم اعضای دولت را ضایع کنیم، ولی اگر این موضوع در آن زمان رسانه ای نمی شد، قطعا امروز قیمت ها تغییر پیدا می کرد.

وی در پایان اظهار داشت: به هر حال آنچه مهم است، اینکه دولت منصرف شده و دیگر قیمت ها با این وضعیت افزایش نخواهد داشت و ما خوشحالیم که توانستیم گامی در جهت رفاه مردم برداریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار