بازدید 2976

اندونزی بزرگترین گروه مرتبط با داعش را منحل کرد

کد خبر: ۸۲۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۷ 01 August 2018

دادگاهی در اندونزی گروه 'جماعت النشره الدوله' را که به عنوان بزرگترین گروه مرتبط با تروریست های داعش محسوب می شود به جرم انجام فعالیت های تروریستی منحل کرد.

به گزارش ایرنا از شبکه آسیا وان، قاضی 'آریس باوانو لانگنگ' این حکم را در دادگاهی که به شدت توسط نیروهای امنیتی تحت نظر قرار داشت، در جاکارتا پایتخت این کشور اعلام کرد.

جماعت النشره الدوله که از آنها با عنوان 'جاد' نیز یاد می کنند یکی از بزرگترین گروه های حامی داعش در اندونزی محسوب می شود که هزاران حامی در این کشور دارد.

رهبری این گروه برعهده 'امان عبدالرحمان' است که ماه گذشته به دلیل سازماندهی مجموعه ای از حملات که از سلول زندان آنها را سازماندهی کرده بود به اعدام محکوم شد.

از جمله فعالیت های تروریستی که توسط این گروه انجام شده است، می توان به حملات 'سورابایا' دومین شهر بزرگ اندونزی اشاره کرده که در ماه مه سال جاری در سه کلیسا در این شهر به وقوع پیوست.

علاوه بر بمب گذاری های سورابایا، این گروه تروریستی همچنین انفجارهایی در 'سیدوراج' از مناطق جنوبی 'سواربایا' انجام داد و پس از آن نیز بمب گذاری دیگری به فاصله یک روز از انفجارهای 'سیدوراج' در مرکز پلیسی در 'سورابایا' رخ داد.

تا ابتدای ماه ژوئن سال جاری در مجموع 28 نفر در این حملات کشته و 50 نفر دیگر نیز زخمی شدند. از کشته شدگان 15 نفر شامل شهروندان و 13 نفر دیگر نیز عاملان حملات تروریستی گزارش شده اند.

گفته می شود که پس از بمب گذاری سال 2002 جزیره بالی، این بمب گذاری ها پرتلفات ترین حملات در اندونزی هستند.

در این حملات همچنین برای نخستین بار در تاریخ اندونزی است که کودکان 9 ساله نیز در ان شرکت داشته اند.

تحقیقات پلیس اندونزی نشان می دهد که این حملات به دستور داعش و با هدف انتقام از زندانی کردن 'امان عبدالرحمان' انجام شده است.

'عبدالرحمان' که قرار بود در ماه اوت سال 2017 از زندان آزاد شود، به دلیل تهیه کردن منابع مالی و سلاح برای تروریست هایی که در سال 2016 در اندونزی حملاتی انجام داده بودند، برای بار دیگر بازداشت و راهی زندان شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی