بازدید 16957
پایانی بر احتمال بازگشایی سفارت‌ها در تهران و اتاوا؟

اقدام پارلمان کانادا برای منتفی کردن برقراری روابط دیپلماتیک با ایران / تلاش برای معرفی سپاه به‌ عنوان نهاد تروریستی

نمایندگان حزب لیبرال کانادا، حزب جاستین ترودو نخست‌وزیر این کشور به همراهی با نمایندگان حزب محافظه‌کار کانادا در پارلمان این کشور پرداخته و خواستار توقف مذاکرات برای برقراری دوباره روابط دیپلماتیک با ایران شدند. حزب محافظه‌کار «توری» همچنین از دولت کانادا خواسته است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در رسته نهادهای تروریستی طبقه‌بندی کند.
کد خبر: ۸۰۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 15 August 2018

نمایندگان حزب لیبرال کانادا، حزب جاستین ترودو نخست‌وزیر این کشور به همراهی با نمایندگان حزب محافظه‌کار کانادا در پارلمان این کشور پرداخته و خواستار توقف مذاکرات برای برقراری مجدد روابط دیپلماتیک با ایران شدند. حزب محافظه‌کار «توری» همچنین از دولت کانادا درخواست کرده است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در رسته نهادهای تروریستی طبقه‌بندی کند.

به گزارش «تابناک»؛ هفته گذشته و در بیانیه‌ای در خصوص برقراری روابط دوباره دیپلماتیک بین کانادا و ایران، نمایندگان لیبرال حزب جاستین ترودو در اقدامی که کمتر کسی تصور آن را می‌کرد، به همراهی با نمایندگان حزب محافظه‌کار پرداخته و اعلام کرده‌اند به توقف مذاکرات برای بازگشایی روابط دیپلماتیک رأی خواهند داد.

اقدام پارلمان کانادا برای منتفی سازی روابط دیپلماتیک با ایران / تلاش برای معرفی سپاه به‌عنوان نهاد تروریستی

این موضوع حتی موجب تعجب تندروهای ضد ایرانی در نهادهای مختلف شده و ازجمله «شریل ساپریا» مدیر بخش سیاست‌گذاری کانادا در نهاد «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» در مصاحبه‌ای با نشریه اسرائیلی جروزالم پست گفته است: دولت لیبرال کانادا وقتی‌ با حزب محافظه‌کار برای منتفی ساختن مذاکرات برای برقراری روابط مجدد با ایران و اضافه کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست گروه‌های تروریستی همراه شد، خیلی‌ها از جمله خود من را غافلگیر کرد. این تعهدات به معنی جدایی ناگهانی در سیاست‌های دولت ترودو در خصوص ایران است.

بیانیه‌ای که نمایندگان پارلمان کانادا در همین رابطه منتشر کرده‌اند، ضمن محکوم ساختن نظام، ایران را به حمایت از تروریسم در سراسر جهان، به‌ ویژه تحریک حملات خشونت‌آمیز در نوار غزه متهم کرده است.

این بیانیه اشعار داشته: «دولت کانادا باید فوری همه مذاکرات و بحث‌ها با دولت جمهوری اسلامی ایران برای بازگشایی روابط دیپلماتیک را متوقف سازد. دولت ایران باید فوراً همه شهروندان کانادایی و دارندگان اقامت کانادا را که در زندان‌های ایران دربند هستند، آزاد کند» در این زمینه بیانیه پارلمان به‌ویژه به مریم ممبینی همسر کاووس سید امامی و سعید ملک پور اشاره کرده است.

نماینده محافظه‌کار پارلمان کانادا، «ارین اوتول» با متهم ساختن ایران، به روزنامه نشنال پست کانادا بیان کرده است که این بیانیه نشان داد که دلایل مهمی وجود دارد که بر اساس آن نمی‌توان با «خطرناک‌ترین و بی‌ثبات ساز ترین کشور در دنیا» روابط عادی دیپلماتیک برقرار کنیم.

دولت کانادا در سال 2012 و طی دوران نخست‌وزیری استفن هارپر محافظه‌کار روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد. وزیر امور خارجه وقت کانادا «جان بیرد» این قطع روابط را با این دلیل که ایران بدترین کشور دنیا به لحاظ نقض حقوق بشر است، از تروریسم حمایت و از بشار اسد در سوریه به حمایت بر خواسته است، توجیه کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۳۶
ما خودکار کانادایی وارد میکنیم وتوترکیه دلار خودرا به لیر تبدیل میکنند اینه غیرت ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
وقتی حسابهای ارزی رو به ریال حساب میکنند باید فکر اینجا رو هم میکردند
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
ما همونهایی هستیم که زمان جنگ پتوی تو خونه رو میفرستادیم برای رزمنده ها.پیرزنی که با وجود فقر تخم مرغهاشو میفرستاد.میدونی؛اونروزها هنوز به مسئولین ناکارامد برخورد نکرده بودیم.اونروزها به کشورمون ارق ملی داشتیم
.مسولین رو از خود میدونستیم وبه خودی ونخودی تقسیم نشده بودیم.بعد جنگ که هر خانواده کلی شهید و جانباز واسیر داده بود فهمیدیم برخی مسئولان بچه هایی داشتن که تا اونموقع نمیدونستیم.بعدا اون بچه ها اقازاده لقب گرفتن.زمان جنگ کجا بودن که یک خراش هم برنداشتن خدا میدونه.بقول پسر مظاهری اونزمان مالشون و دادن. .شاید همین تفاوت رفتار بین مردم ایران وترکیه تلنگری باشه اقایون بیدار شن.شاید هم نه.مثل همیشه
ahad
| Germany |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
بخاطر وجود همین افرادی که به این قبیل نظرات ، رأی منفی میدهند است که خودکار کانادا وارد میشود
تروریست شما ها هستید که به صورت اقماری برای امریکا و انگلیس کار می کنید و تروریسم را به منطقه ما می اورید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
حالا عربستانم اضافه شده این پاچه خواری رو داره برای سعودیا میکنه
اینکونه کشورها با مسائلی که به حقوق انسانها داشته باش با کسی شوخی ندارند . دنیا جاستین ترودو را به عنوان یک رهبر محبوب به شمار می آورند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
راست می گی؟
پس برو تاریخ همین چند سال پیش این کشور را بخون تا بفهمی چی به چی است
حق این کانادا همون برخورد تندی بو دی که عربستان باهاشون کرد.
کل این تحریمها و سونامیش تو اقتصاد ما فقط و فقط برمیگرده به حمایت ما از چند کشور عربی .
پولهای عربستان چکار که نمیکند ؟ عربها بچه کشی راه می اندازند رابطه با ایران قطع می شود . حقوق بشر پولکی .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
چون عربستان دوست آمریکا هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
اقا کوروش که اسمت هم بلد نیستی بنویسی خود عربستان الان با کانادا اختلاف شدید داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
اتفاقا کورش درسته نه کوروش
چرا و چگونه عربستان توانست سیلی محکمی در قبال یک انتقاد کوچک از او به کانادا بزند و دست برتر را بگیرد این جایگاه را چگونه بدست آورده است؟ اما کانادا نسبت به ایران همیشه حالت تحکم دارد. جدای از فلسفه بافی و لفاظی چرا ما در مقابل این کشور چشم به سیاست های دولت و نمایندگان کانادا داریم.راستی چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
عربستان پول داره و کشورهای دیگه پستشن
ناشناس
| Australia |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
برای اینکه عربستان مهمترین و ثروتمندترین کشور مسلمان هست روزانه ۱۰ میلیون بشکه نفت صادر میکنه و جایگاه مذهبی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
چرا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
منطق پول
ناشناس
| Canada |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
اختلاف ایران وکانادا از زمان کشته شدن زهرا کاظمی در ایران بالا گرفته و حل هم نشده است
مطمئن باشین این اقدام کانادا یک خوش رقصی برای جلب رضایت عربستانه
ننویس کانادا، بنویس شعبه دوم بریتانیای کبیر در آمریکای شمالی.
استعمار جدید کمک گرفتن از حقوق بشر است . غربی ها اگر هم میخواهند از حقوق بشر دفاع کنند فقط زمانی این کار را میکنند که سودی برای آنها داشته باشه
آمریکا رو لازمه باهاش رابطه داشته باشیم و رابطه با یک کشور بزرگ منفعت زیادی هم برای ما داره ولی کانادا تا چند سال دیگر از عربستان هم عقب میمونه.بهشت دزدان کاناداست هر وقت خاوری تحت تعقیب اینترپل و سایر حروف الفبا رو تحویل پلیس داد میتونه دولتش بیاد در مورد حقوق بشر حرف بزنه.
فعلا که تمام حقوق بشر غربی در حکمت پولهای وهابی ها خلاصه شده است !!! شیطان بزرگ (امریکا) به همراه بچه شیطانکها(کانادا و ...)فعلا سرمست غارت ثروت ملت مسلمان و مظلوم عربستان بدست فرزند ناخلاف خود(بن شیطان سلمان)هستند و جهت خوش خدمتی به این احمق ها گاها بر علیه ایران موضع گیری میکنند.اما مشت اهنی ملت ما اماده در هم کوبیدن کاخ شیشه ای اینهاست.
حالا اين كانادا چه منفعتي براي ما داشته توي اون زماني كه باهاش روابط خوب داشتيم كه حالا اون منفعت قطع بشه اونم يكي مثل بقيه كشورهاي اروپايي كه خنجز از پشت ميزنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
اخوی برای امثال من و تو آب نداشته ولی برای مرفهان بی درد که نون داشته. کجای کاری اینا که نام بردم بیش از یه دهس بچه دار که می خوان بشن بچه رو می برن کانادا و سایر کشورهای اروپایی به دنیا بیارن تا بچه و خانوادش از مزایای اون بهره مند شن اگه این افراد که ابزار قدرت تو مملکت دارن این قدر جهت برقراری رابطه به در و دیوار نمی زدن کانادا این قدر طاقچه بالا نمی گذاشت .
جتی تعجب است که ایران با اینهمه قدمت تاریخی، فرهنگی و سیاسی بخواهد با یک کشور دست نشانده فرمانداری انگلیس مانند کانادا رابطه داشته باشد؟! مگر میشود با یه استان، انهم استان درجه دو یک کشوری رابطه دیپلماتیک داشت؟
مجلس باید مصوبه ای داشته باشد که دولت ایران میتواند فقط با کشورهای مستقل نه دست نشانده، رابطه دیپلماتیک داشته باشد و مراتب را به کشور انگلیس هم به عنوان قیم کانادا ابلاغ نماید.
همینو کم داشتیم
باید فکری برای خانواده مسئولین مقیم کانادا کرد. احتمالا حسابهای بانکی آنها نیز مسدود خواهد شد.
ببین پول عربستان چه کرد با کانادا حقوق انسانی ول وله
باباناراحت نشین جوش نیارین.اگه ناراحتین خوب نرید کانادا اقامت بگیرین.
عوضش تا دلتون بخواد دزدها واختلاسگرها رو که سرمایه ایران رو به یغما بردن به شهروندی میپذیره.دلارهای این مملکت سرازبرشده به بانکهاشون
فکر میکنم کانادا با این کار میخواهد دل عربستان را دوباره به دست بیاورد.
وقتی خودرو ملی مون همش معلومه که قطعاتش از بیرون وارد میشه و فقط سر هم میشه تو کشور و قبل گرونی دلار میگن باید ماشین رو گرون کنیم معلومه که دلسوز این مردم نیستن و از قطع رابطه هم ناراحت نمیشن
چرا نمیفهمید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل