بازدید 5720

جهانگیری:3 میلیون بیکار در کشور داریم

کد خبر: ۶۷۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳ 22 February 2017
معاون اول رئیس جمهور گفت: وقتی گفته می شود سالی 1 میلیون 200 هزار جوان داریم که وارد بازار کار می شوند و اگر بتوانیم 1 میلیون 200 هزار شغل ایجاد کنیم معنایش این است که 3 میلیون بیکاری که الان داریم، این تعداد ثابت باقی می ماند.

به گزارش خبرگزاری فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عصر امروز در اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره دانشجوی نمونه که در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اظهارداشت: کشورمان به طور طبیعی با مسائل و مشکلات جدی رو به رو است، اگر نیم نگاهی به مشکلات پیچیده ای که الان کشور و مردم با آن رو به رو هستند بیاندازیم در بخش های اقتصادی به هر حال یک موضوعی به نام ایجاد اشتغال یا بیکاری مطرح است.

وی در ادامه افزود: وقتی گفته می شود سالی 1 میلیون 200 هزار جوان داریم که وارد بازار کار می شوند و اگر بتوانیم 1 میلیون 200 هزار شغل ایجاد کنیم معنایش این است که 3 میلیون بیکاری که الان داریم آن 3 میلیون نفر همان طور ثابت باقی می ماند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: ظرف اقتصاد ایران ظرف محدودی است از این ظرف اقتصاد تا الان تعداد شغلی که بیرون آمده به نصف این عدد هم نرسیده در طی سال های گذشته، معنایش این است که ما نیازمند انسان هایی هستیم که بتوانند اقدامی انجام دهند که این جوان تحصیلکرده‌ای که سرمایه کشور است و از دانشگاه فارغ التحصیل می شود و بیرون می آید دنبال کار نگردد و همین دلیل باید کاری کنیم که فارغ التحصیل دانشگاه ما حتما خودش یک کارآفرین باشد و دغدغه کار نداشته باشد و خودش بتواند کار تولید کند که نه تنها خودش مشغول باشد بلکه دیگران هم مشغول کار کند.

جهانگیری با اشاره به مسائل محیط زیست و ضرورت توجه به این موضوع گفت: مسائل زیست محیطی و آلایندگی‌های محیط زیست از خود تهران و کلان‌شهرها که هرچه اقدامات انجام می‌دهیم به هر حال این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی نظام است و مسائلی که امروز خوزستان و ایلام و جاهای دیگر با ریزگردها درگیر هستند، این مسائل تبدیل به یک مسائل پیچیده شده که حل آنها نیازمند فکر و اندیشه است.

وی اضافه کرد: این مشکلات در مقابل سرمایه عظیم مادی و معنوی ملت ایران دارد، حتماً ناچیز هستند و حتماً‌ این کشور و ملت قادرند از این مشکلات عبور کنند، همچنین که در بخش‌های دیگر از مشکلات دیگر عبور کرده و دستاوردهای مطلوب و مناسبی داشته است.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به مصوبه‌ای در جلسه شورای عالی اداری تأکید کرد: در یکی از جلسات شورای عالی اداری تصویب کردیم که 2 هزار دستیار ویژه برای وزرا و استانداران و مقامات از بین نخبگان کشور انتخاب شوند و این مصوبه را با این ذهنیت دادیم که افراد نخبه با ویژگی‌های خاصی که دارند، در کنار وزرا و استانداران فعالیت داشته باشند که این تجربیات اجرایی در کنار فکر خلاق جوانان این افراد را تبدیل به مدیران آینده کشور کند و در گزارشی که اخیراً به بنده داده‌اند، گفته شد که از آن 2 هزار نفر طبق دو آزمونی که برگزار شد تا الان فقط 300 نفر در آزمون‌ها موفق شده‌اند. البته بنده انتظار داشتم این کار سریع‌تر انجام بگیرد، لذا چنین تدبیری اندیشیده شده که نخبگان بتوانند در چنین جایگاهی قرار بگیرند که ان‌شاءالله در آینده از آنها استفاده بهتری کنند.

جهانگیری با اشاره به درخواست‌های تعدادی از نمایندگان نخبه که در این مراسم و در نطق سخنرانی‌شان مطرح کردند، گفت: در خواست‌هایی که مربوط به آقای فرهادی وزیر علوم و قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت می‌شود، با توجه به اینکه هر دو نفر این وزرا از وزرای لارج و دست‌ودل‌باز هستند،‌ حتماً‌ درخواست‌های اندک شما را اجابت خواهند کرد، البته بنده هم قبول دارم باید هدیه‌ای به شما بدهم که البته سال گذشته دوستان در همین مراسم از من خواستند که یک سفر عتبات داشته باشند که الان پرسیدم و گفتند که هنوز انجام نشده است.

وی در واکنش به درخواست یکی از دانشجویان از معاون اول رئیس‌جمهور درخصوص تهیه مسکن، گفت: هر وقت پولدار شدید صاحب مسکن می‌شوید. اول به دنبال کار و پول درآوردن بروید و سپس به مسکن فکر کنید. ما تا زمانی که به دنبال مسکن برویم حدود 20 تا 25 سالی کار کردیم و بعد از آن صاحبخانه شدیم،‌البته بنده قبول دارم که حتما باید اقدامات لازم انجام شود و البته در این خصوص با آقای هاشمی و فرهادی مشورت خواهیم کرد تا اقدامات لازم انجام بگیرد تا رضایت شما هم جلب شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۳۰
از بس کار کردیددر این مدت چند سال
فقط 10 میلیون زن خانه دار داریم که بیکار محسوب میشند!
به راحتی میشود یکساله این تعداد را بکارگرفت ؟؟ حد اقل 60% آنها را !1 بروید ببینید انهائیکه کارخانه های مصادره ای را خریدند و قرار بود کارخانه ای در بیرون شهر ها بگیرند و زمینهایش را هم در پیرامون شهر ها گرفتند و حتما فروخته اند مثل زمینهای کارخانه های مصادره ای را باقیمت خدا تومان چرا به تعهداتشان عمل نکرده اند و همه را ازشان پش بگیرید و در همان شهر ها و جای قدیمی اشان بکار میشه اانداخت ! چون این کارخانجات یک دستگاه تسویه اب میخواهند و چند اگززفن همراه فیلتر و میشوند پاک ؟/ بهمان بهانه که چوب حراج بهشان زدند و مفت بهرکس خواستند واگزار کردند !!
يعني تين جمعيت ٣ ميليون نفري از آمار كشور خارج شده كه شما فقط ميگي اين ١٢٠٠٠٠٠ نفر كه برن سر كار ما همين ٣ ميليون بيكار ثابت داريم!!!
من اين حرف درك نميكنم لطفا شفاف توضيح بدهيد
هر دانشجو كه فارغ التحصيل ميشه دقيقا با كدام پشتوانه مالي بايد كار آفرين باشه؟؟؟؟؟؟؟
اون باقی هم "سر کاری" هستن
خودم که 4 ساله بیکار هستم در اطراف هم هر کس را نگاه می کنم کار چندانی ندارد مغازه ها یک در میان برای اجاره آگهی زده اند آنهم در نقطه ای از شهر که قیلا باید چند ماهی برای اجاره می گشتی امروز برای چند ده هزار تومان کلاس بچه ام برای اولین بار شرمنده شدم جلو زن و بچه ام فقط حواله کردم بخدا مسببان و بانیان این وضع کشور را ..واقعا اگر هر کسی در هر مقامی هستی اگر توانایی اداره کشور را نداری بالا غیرتا ولش کن زور زدن بس است ا تا کی با عمر و زندگی مردم قمار می کنید این روش اگر می خواست جواب دهد تا بحال باید جواب می داد بخدا خسته شدیم
خوشبحالت آقای جهانگیری خوشبحات آقای روحانی خوشبحالت آقای نعمت زاده.... مبارک همگی باشه......... مرسی که گزارش میدین که همیشه آنلاین هستیم نرخ بیکار و دقیق....
نه دلواپسم نه منتقد برجام......
آره فقط 3 میلیون بیکار :)
معاون اول مملکت که اینطور نرخ بیکاری اعلام میکنه باید اطلاع داشته باشند که از هر 10 نفر 8 نفر بیکارند اون 2 نفر هم با رانت امثال خودشون سر کار رفتند.
سه میلیون!؟ فامیل های خودت رو نگاه نکن. حداقل هفت میلیون بیکار داریم. یارو دست فروش های مترو رو هم شاغل حساب کرده!!!
یه صفرشو جا انداختینا.. لااقل 30 میلیونه شایدم بیشتر
بسمه تعالی
اوضاع اشتغال رو افتضاء فکر میکنم نه تنها شغل ایجاد نشده بلکه ، معضل بیکاری هم اضافه شده.
آقای جهانگیری درست گفتن و ما ۳ میلیون بیکار داریم البته معیارهای بیکاری ایشون کمی با ما فرق میکنه( فقط کمی)، مثلا از نظر ایشون کسی که هفته ای ۳ ساعت کار کنه شاغل به حساب میاد و از نظر ایشون این شخص میتونه با هفته ای ۳ ساعت کار خرج زندگی خودش و زن و بچه اش رو به طور کامل تأمین کنه.عجب دنیای قشنگی داریم
کل سیستم اقتصادی بصورت قاطعانه ضد تولید و مشوق واردات است و بصورت کوبنده کارافرین را مجازات میکند. همه این را میدانند و مسئولان هم تنها نظارت میکنند.
متاسفانه بنابر قوانین عجیب هر کسی یک ساعت در هفته کار کنه شاغل هست. دانشجو شاغل هست. اگه اسمتو تو شرکت های بازاریابی ثبت کرده باشی شاغلی. آمار بیکاران در ایران خیلی خیلی بیشتره. میشه گفت فقط 3 میلیون شاغل داریم و بقیه بیکارن.
آمار 13میلیون نفرهم اعلام شده چرا صورت مسئله راپاک می کنی؟
واقعاً این آمار دقیق جناب جهانگیری از کجا آورده البته به فامیل وابستگان خودش ورئیس جمهور نگاه میکنه آقایی که اول تبلیغاتش کلید به مردم نشان می داد!!!!!!!!!!!!!!!!!
اولا كه آمار غلطه و به قول دوستمون دست فروشهاي مترو و خيابونها و و كلي شغلهاي كاذب و الكي و كوله بران و ..... رو هم جز شاغلين حساب كرده . تازه مگه اونهاي كه كار دارن چيكارن و چقدر ميگيرن . آمار اونها رو هم ميديد آقاي معااااااااااااااااااااااااااااااااااااااون
یک صفر جا انداختی!!!
درست به اندازه 3 میلیون افغانی مهاجر که به کشورشان برنمیگردند خدا هاشمی رفسنجانی را بیامرزه که اون این تیکه را در دامن ما گذاشت
حداقل ده میلیون بیکار داریم
حالا زیاد یا کم واگر ابن تعداد مرد باشد که خیلی لد است
اقای جهانگیری تعداد بیکاران خیلی بیشتر از امارهای شماست ان تعدادی هم که کار دارند یا پارتی کلفت دارند یا اینکه با داشتن مدارک دانشگاهی کارشناسی ارشد وکارشناسی با حد اقل حقوق کارگری با هزار تملق وچاپلوسی برای کارفرما امرار معاش میکنند واقعا شرم اور است وضعیت جوانان ما .
3 میلیون ؟!!
داداش فقط 10 میلیون بیکار تو اینستا و تلگرام داریم...!
عجب افتخارو سعادتی برای شما دوستان عزیزو دولت مرد .
منظورشون بیکارای تهرانه
چه آمار وحشتناکی.3 میلیون بیکار در کشور 80 میلیونی .فاجعه است.3 میلیون خیلی زیاده.باید سریعا فکری کنند.
توي خونه ما که همه بيکارن الا بنده حقير!!!
اقایون فکری برای نسل سوخته سنین 60 و 61 و 62 و 63 و 59 و 58 بکنید نسلی جا مانده از زندگی
تا وقتی روسا خودشان را علامه دهر میدانند هزار نخبه هم مشاورشان بشوند اوضاع فرقی نمیکند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل