بازدید 4893

افت قیمت در بازار نقدی و آتی بورس کالا

پس از آنکه قیمت طلا در مبادلات روز سه شنبه با کاهش یک درصدی روبه‌رو شد، قیمت این فلز گرانبها امروز چهارشنبه در آستانه انتشار متن مذاکرات فدرال رزرو آمریکا تغییر چندانی نداشته و به ۱۲۳۶ دلار در هر اونس رسیده است.
کد خبر: ۶۷۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 22 February 2017
پس از آنکه قیمت طلا در مبادلات روز سه شنبه با کاهش یک درصدی روبه‌رو شد، قیمت این فلز گرانبها امروز چهارشنبه در آستانه انتشار متن مذاکرات فدرال رزرو آمریکا تغییر چندانی نداشته و به ۱۲۳۶ دلار در هر اونس رسیده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، طی این روز ۷۲ قرارداد اختیار خرید و ۱۷۸ قرارداد اختیار فروش سکه در سررسید اسفند امسال در بورس کالا منعقد شد. براین اساس در قرارداد اختیار خرید سکه برای سررسید اسفندماه که در دو سر رسید فعال بود، در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۳ قرارداد و در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان نیز ۶۹ قرارداد منعقد شد.

همچنین در قرارداد اختیار فروش سکه برای سررسید اسفند امسال نیز که در چهار نماد معاملاتی فعالیت داشت در قیمت یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ۶ قرارداد و در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان ۶۷ قرارداد اختیار فروش، در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۳۷ قرارداد منعقد شد و در پایان در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان ۶۸ قرارداد منعقد شد.

جزئیات معاملات آپشن

ازطرفی نگاهی به جدول معاملات نشان می‌دهد که با احتساب حجم معاملات ۲۵۰ قراردادی روز گذشته از ابتدای هفته تا پایان معاملات روز گذشته یک هزار و ۸۶ قرارداد آپشن سکه در بورس کالای ایران انعقاد شده است.

در چهارمین روز هفته، معاملات ارز با قیمت ۳ هزار و ۸۰۰ تومان کلید خورد و در طول روز با نوسانات متعددی روبه‌رو شد و درنهایت افت نرخ را به نسبت معاملات دوشنبه تجربه کرد؛ البته این در شرایطی است که بهای اونس نیز طی روز سه شنبه کاهش یک درصدی را به ثبت رساند. براین اساس سکه نیز در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران به تبعیت از ریزش اونس و دلار روند نزولی در پیش گرفت.

به این ترتیب روز گذشته در بازار آتی سکه هر پنج سررسید این بازار با روند نزولی قیمت روبه‌رو شدند؛ براین اساس سکه تحویل اسفندماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۰۴ هزار تومان کاهش 0.16 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۴۶ هزار تومان افت 0.19 درصدی را به ثبت رساند.

ازطرفی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت منفی 0.27 درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید شهریورماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و ۳۳۴ هزار تومان معامله و با افت 0.35 درصدی روبه‌رو شد. در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۸۲ هزار تومان معامله شد و نسبت به روز دوشنبه کاهش 0.33 درصدی را به ثبت رساند.

نگاهی به بازار نقدی

همسو با افت نرخ ارز در چهارمین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی در مسیر کاهشی قرار گرفت و با ۳ هزار تومان کاهش به قیمت یک میلیون و ۱۸۹ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، در کنار افت دلار، بازگشت اونس جهانی به ابتدای محدوده هزار و ۲۳۰ دلار در ابتدای روز دیگر عاملی بود که زمینه‌ساز افت شد. به این ترتیب، سکه پس از دو روز مقاومت در کانال یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان به کانال پایین‌تر قدم گذاشت. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۶۴۳ و ۳۵۱ هزار تومان داد و ستد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر