بازدید 6802

کشف اثری تاریخی درپی نشست یک خیابان‌

کد خبر: ۶۷۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 22 February 2017
یک مسئول میراث فرهنگی از کشف اثری تاریخی در پی نشست سطح یک خیابان‌ خبر داد.

به‌گزارش تسنیم، علی محمدی با اشاره به اینکه در پی نشست سطح یکی از خیابان‌های تربت‌حیدریه بر اثر ترکیدگی لوله آب و پس از آواربرداری برای مرمت و تعمیر لوله توسط کارکنان اداره آبفای شهری، اثری تاریخی در زیر خیابان نمایان شد، اظهار داشت: این فرو نشست در نخستین ساعات بامداد امروز در مجاورت چهارراه شورای اسلامی تربت‌حیدریه روی داد و اثری تاریخی در زیر خیابان نمایان شد و اکنون همکاران این اداره درحال بررسی این اثر در محل هستند.

وی افزود: با توجه به نوع مصالح و ساروج به‌کاررفته در این بنا، سازه احتمالاً بخشی از آب‌انبار یا حمام یا خانه‌ای قدیمی بوده که چون در حال‌حاضر بخش اندکی از این اثر نمایان شده، نیاز به بررسی کارشناسانه بیشتری دارد و کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان خراسان رضوی در حال بررسی موضوع هستند.

محمدی تصریح کرد: بخش نمایان‌شده شامل بخشی از فضای مسقف و راهروهایی است که با توجه به مصالح به‌کار رفته در آنها احتمالاً مربوط به دوران قاجاریه است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری تربت‌حیدریه خاطر‌نشان کرد: از مجموع 200 اثر تاریخی و طبیعی شناخته‌شده در تربت‌حیدریه، 46 اثر در فهرست آثار ملی قرار گرفته‌اند که 35 مورد از آن‌ها را بناها و بقیه را محوطه‌ها و تپه‌های تاریخی تشکیل می‌دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان