بازدید 6613

تأثیراسترس درنتیجه آزمایش

کد خبر: ۶۷۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 22 February 2017
استاد بیوشیمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تربیت مدرس، با اشاره به تأثیر استرس در اعلام نتیجه آزمایش، گفت: انجام آزمایش اندازه گیری غلظت گلوکز خون، به تنهایی برای اثبات ابتلا به دیابت کافی نیست.

به گزارش فارس، محمد تقی خانی با اشاره به برگزاری پانزدهمین کنگره کشوری و دهمین کنگره بین‌المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی و تشخیص پزشکی، اظهار داشت: رسالت چنین کنگره‌هایی، ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در کشور است.

وی با اشاره به موضوع دیابت در کنگره پیش رو، افزود: در این کنگره، محورهایی در ارتباط با تشخیص و درمان دیابت مورد بحث و بررسی همکاران قرار می گیرد.

مسئول محور دیابت در کنگره پانزدهمین کنگره کشوری و دهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی و تشخیص پزشکی، ادامه داد: هدف ما از ارائه چنین بحث هایی، استاندارد سازی روش های تشخیصی و درمانی دیابت در آزمایشگاه های پزشکی کشور است.

تقی خانی با اشاره به وجود روش های متعدد تشخیص آزمایشگاهی دیابت، افزود: ما می خواهیم به این مهم برسیم که چه روشی بهتر می تواند وضعیت بیمار را برای کارهای درمانی تشخیص دهد.

استاد بیوشیمی بالینی با اشاره به شیوع بالای دیابت در دنیا و ایران، اظهار داشت: در حال حاضر همه آزمایشگاه های تشخیص طبی کشور، آزمایش اندازه گیری قندخون را انجام می دهند و از این حیث مشکلی نداریم. اما برای ارزیابی دقیق از ابتلای فرد به دیابت، لازم است که آزمایش های تکمیلی انجام شود.

تقی خانی تاکید کرد: انجام یک نوبت آزمایش قند خون نمی تواند نشانه ابتلای فرد به دیابت باشد، افزود: باید آزمایش های مکرر صورت بگیرد و در عین حال، آزمایش های قبلی نیز مانیتور شود تا بتوان روش درمانی مناسبی برای فرد انتخاب کرد.

وی با عنوان این مطلب که حالات و روحیه فرد در هنگام انجام آزمایش می‌تواند بر روی نتیجه آزمایش تاثیرگذار باشد، گفت: استرس، عصبانیت، ناشتا نبودن و...، از جمله مواردی است که در نتیجه آزمایش اثرگذار است.

تقی خانی در عین حال، استاندارد بودن دستگاه‌های آزمایش را مورد تاکید قرار داد و افزود: به روز بودن تجهیزات آزمایشگاه‌ها نیز، از اهمیت خاصی در تشخیص برخوردار است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر