بازدید 3780
۵

هیأت مذاکره‌کننده حج ایران به عربستان رفت

کد خبر: ۶۷۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 22 February 2017
هیأت مذاکره‌کننده حج ایران به عربستان اعزام شد تا مذاکرات دوجانبه مقامات حج دو کشور فردا (پنجم اسفندماه) در جده آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، سفر هیات ایرانی به دعوت رسمی وزارت حج عربستان و در تاریخ از پیش تعیین‌شده صورت گرفته است. ترکیب هیات اعزامی ایران تا این لحظه اعلام نشده، اما حمید محمدی - سرپرست سازمان حج و زیارت - گفته است در صورت انجام توافق اولیه با مسؤولان حج عربستان برای اعزام زائران ایرانی به حج ۹۶، تیم دیگری متشکل از مسؤولان هواپیمایی، رییس مرکز پزشکی حج هلال احمر،‌ مسؤول حوزه آی.تی سازمان حج و زیارت، مسؤولان اجرایی حوزه مسکن و تغذیه برای مذاکرات اجرایی به عربستان اعزام می‌شوند.

ایران قبلا در نامه‌ای که به دنبال دعوت رسمی وزارت حج عربستان برای این کشور فرستاده بود، شروط و خواسته‌های خود را که تامین امنیت و حفظ شأن زائران ایرانی و همچنین تحقق حقوق زائران جان باخته در فاجعه منا است، اعلام کرده بود.

در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر ایرانی در نوبت سفر حج تمتع هستند که طبق اعلام وزارت حج عربستان برای افزایش سهمیه کشورها با توجه به پایان پروژه توسعه مسجدالحرام، ایران درصورت به نتیجه رسیدن مذاکرات، درخواست اعزام ۸۰ هزار زائر برای حج تمتع ۹۶ را مطرح خواهد کرد.

زائران ایرانی تحت تاثیر قطع روابط سیاسی عربستان با ایران و بدعهدی این کشور در قرارداد حج، سال گذشته از حج واجب محروم شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
???????????????????????????????????????????????
اگر شرط اعزام به حج را اعدام دو تن از مامورين متجاوز مستقر در فرودگاه عربستان قرار ندهند هيئت اعزامي نماينده كشور ايران نخواهد بود
و میریم که داشته باشیم سریال کشتار بسیار بزرگتر ایرانیان در حج 96 را

ممنون از مسیولین دلسوز مرگ و میر ایرانیان
در تمام اديان الهي امنيت، پيش نياز و مقدمه همه واجبات ديني و شرعي است. به همين خاطر عزت و تامين امنيت براي زائران ايراني بايد بعنوان بالاترين اولويت و دغدغه مسئولان ايراني قرار گيرد.
حج به قيمت تحقير
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار