بازدید 4614
۱

شکستن استخوان ترقوه‌ پسر ۳ ساله در مهدکودک

کد خبر: ۶۷۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ 22 February 2017
سه ساله‌اي است كه سوم آذر ماه سال جاري در يكي از مهدهاي كودك تهران بر اثر رفتار خشن مربي دچار شكستگي استخوان ترقوه شد، حادثه‌اي كه پرونده آن در بهزيستي به عنوان كودك آزاري باز شد.
 
به گزارش اعتماد، مادر اين كودك گفت: هنگام مراجعه به مهد وقتي متوجه گريه شديد پسرم شدم، به من گفتند كه يكي از كودكان مهد با او درگير شده و او را هل داده است و دو، سه ساعتي مي‌شود كه در حال گريه است. مادر اين كودك ادامه‌ داد: سريعا ارشان را به بيمارستان بردم و طي اين عكسبرداري‌ها تشخيص داده شد كه استخوان ترقوه پسرم شكسته است.
 
مادر اين كودك سه ساله ادامه‌ داد: هنگام مراجعه به مهد يكي از كودكان مهد را به من نشان دادند كه از پسر من ريز اندام‌تر بود و حتي نمي‌توانست به درستي صحبت كند و مدعي شدند كه وي ارشان را هل داده است. اين‌ در حالي است كه همان مربي حتي از من خواست آن كودك را دعوا كنم تا ديگر با ساير كودكان چنين رفتاري نداشته باشد. به مدير مهد مراجعه كردم و از او خواستم كه فيلم دوربين مدار‌بسته آن روز را به من نشان دهد. مسوولان مهد آنقدر خيال‌شان راحت بود كه بدون مقاومت و به راحتي حاضر شدند فيلم را در اختيار من قرار دهند و آن را ببينم. در حال‌ ديدن فيلم بوديم كه متوجه شديم هيچ درگيري بين دو كودك رخ نداده است، بلكه پسرم توسط مربي پرتاب شده و وي پس از پرت كردن پسرم مجددا به سمت او رفته و دستش را مي‌كشد تا او را به گوشه‌اي از كلاس ببرد.
 
وي ادامه‌ داد: پس از مشاهده فيلم همان روز خيلي محترمانه به مربي مهد گفتم كه شما پسر من را زديد و هيچ درگيري بين دو كودك رخ نداده است، با اين حال وي پس از شنيدن صحبت‌هاي من شروع به داد و بيداد كرد و حاضر به پذيرفتن اين موضوع نشد. صبح روز يكشنبه هفتم آذر ماه مجددا مقابل در مهد كودك رفتم و در همان موقع با «١١٠» تماس گرفتم و آمدند و آن را گزارش كردند.
 
در آن روز مربي پس از گريه و زاري موضوع را قبول كرد و البته مدعي شد كه گمان نمي‌كرده چنين اتفاقي رخ دهد و فقط براي جدا كردن كودكان اين كار را كرده است، در حالي كه وي اگر قصد جدا كردن كودكان از يكديگر را داشت، بايد دست آنها مي‌گرفت و از هم جداي‌شان مي‌كرد نه اينكه پسر من را بلند كرده و آن را به گوشه‌اي ديگر پرتاب كند.
 
مادر اين كودك سه ساله در ادامه خاطرنشان كرد: كف كلاس فوم است و قاعدتا حتي هنگام ضربه خوردن نبايد اتفاقي براي كودك رخ دهد، اما شدت ضربه وي به پسرم به حدي بوده است كه اين شكستگي در ترقوه ايجاد شده است تا حدي كه پزشكي قانوني از من پرسيد كه اين شكستگي در اثر تصادف بوده است؟
 
به گفته او با اعلام شكايت عليه اين مربي و مهدكودك، مهد مدعي شد كه مربي همان روز از مهد كودك اخراج شده، اما مهد كودك «گ» همچنان به كار خود ادامه‌ مي‌دهد. اين‌ در حالي است كه قسمت مديريت مهدهاي بهزيستي به من گفتند كه بازرس را به مهد كودك مي‌فرستيم و نتيجه‌ را طي تماس تلفني به شما اعلام مي‌كنيم، اما با وجود گذشت قريب به سه ماه هيچ تماسي با من برقرار نشده است.
 
معاون امور اجتماعي بهزيستي در تشريح اين حادثه اظهار كرد: كارشناسان امور مهدهاي كودك از محل اين مهد بازديد كرده و فيلم‌هاي مربوطه را مورد بازبيني قرار داده و متاسفانه وقوع كودك آزاري تاييد شده است.
 
در ادامه بررسي‌‌ها مشخص شد، مهد كودك به‌طور «غيرقانوني» از مربي كارآموز استفاده كرده است كه ضمن اخراج فرد خاطي از مهد كودك، جهت برخورد قانوني با مهد، پرونده‌اي در كميسيون نظارت بر مراكز غير دولتي بهزيستي استان تهران تشكيل شد. همزمان با بررسي‌هاي كارشناسي، مهد كودك از سوي بهزيستي موظف به پرداخت كليه هزينه‌‌هاي درماني كودك شد.
 
باتوجه به شكايت صورت گرفته از مهدكودك نزد مراجع قضايي، منتظر صدور راي قطعي دادگاه در اين خصوص هستيم و پس از صدور راي دادگاه، كميسيون مربوطه در بهزيستي استان تهران نيز راي نهايي خود را در خصوص پرونده اين مهد كودك متخلف صادر خواهد كرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با عرض سلام و خسته نباشید
من مادر یکی از بچه هایی هستم که در مهد کودک مورد اشاره شما از دوران شیرخوارگی زندگی کرده باید خدمتتان عرض کنم وقتی پسرم را به مهد بردم برعکس جاهای دیگر که وقتی از من جدا می شد گریه می کرد تا چشمش به خاله فرشته (مدیر مهد)افتاد دستان کوچکش را باز کرد تا به بغل خاله فرشته بره و از اون روز غرق محبت مدیریت مهد و مربیان مهربانش شد و امروز که حدود دو سال و سه ماهشه و از حضور در مهد کودکش به ناحق محروم شده هر روز بهانه می گیره و سراغ خاله فرشته و مربیانش رو میگیره و دلش تنگ شده .منم مستاصل شدم بچه تو این سن خیلی حساسه آسیب روحی که به بچه من و بچه های دیگه وارد شده نمیدونم چطوری باید جبران بشه.58 خانواده نگران و واقعا تو این مدت که مهد بسته شده همه ما هر طوری که شد سعی کردیم در بازگشایی مهد کودک کمک کنیک ولی تا به حال به هیچ نتیجه ای نرسیده ایم .خواهش میکنم به خاطر دلهای پاک این بچه ها هم شده به ما کمک کنید .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر