بازدید 5508

قتل و تعرض به یک زن به دست مرد افغان

کد خبر: ۶۷۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ 22 February 2017
مرد افغان که متهم است زنی ایرانی را مورد آزار قرار داده و به قتل رسانده ‌است، در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.
 
به گزارش شرق، دو سال قبل دختری به مأموران پلیس خبر داد که جسد مادرش را در خانه پیدا کرده ‌است. این دختر به مأموران گفت: از صبح دلشوره داشتم، حالم خوب نبود و دل‌نگران مادرم بودم.
 
صبح خیلی زود بود که به خانه‌اش رفتم، در زدم کسی در را باز نکرد. با کلیدی که داشتم، در را باز کردم و وارد خانه شدم و دیدم مادرم را به قتل رسانده‌اند.
 
مأموران جسد زن میانسال را به پزشکی‌قانونی انتقال داده و تحقیقات خود را برای مشخص‌شدن موضوع آغاز کردند؛ هرچند در ابتدا تصور می‌شد این زن قربانی یک سرقت شده ‌است و به‌هم‌ریختگی خانه این را نشان می‌داد؛ اما با بررسی بیشتر مشخص شد این فرضیه درست نیست؛ چراکه هیچ قفلی شکسته نشده و عامل قتل به زور وارد خانه نشده ‌بود. با توجه به اینکه فقط یک گوشی تلفن همراه که بسیار ساده و قدیمی بود، دزدیده شده‌ بود و اشیای قیمتی دیگر در خانه مانده ‌بود، مأموران متوجه شدند این زن قربانی یک قاتل آشنا شده ‌است.
 
با ردیابی تلفن همراه مقتول مشخص شد این تلفن دست یک مرد افغانستانی است که در نزدیکی‌های مرز ایران و افغانستان است.
 
پیگیری‌های امنیتی مأموران نشان داد این مرد قصد دارد از مرز خارج شود. به‌این‌ترتیب دستور بازداشت مرد افغان صادر و او به تهران بازگردانده شد. متهم در بازجویی‌ها ادعا کرد هیچ اطلاعی از سرنوشت زن میانسال ندارد و گوشی تلفن همراه را هم از یک فرد غریبه خریداری کرده است؛ اما تحقیقات بعدی مأموران نشان داد این حرف درست نیست؛ چراکه متخصصان پزشکی‌قانونی اعلام کردند زن میا‌نسال قبل از مرگ مورد تعرض قرار گرفته و است و آثار برجای‌مانده روی بدن او نشان می‌دهد متهم با این زن رابطه داشته‌ است.
 
آزمایش‌هاي دی‌ان‌‌ای انجام‌گرفته از متهم نیز این موضوع را ثابت کرد؛  همچنین گزارش شد این زن بعد از تعرض با یک روسری خفه شده‌ و این مرگ احتمالا نیمه‌شب اتفاق افتاده‌ است که با زمان خروج متهم از تهران مطابقت داشت؛ به‌این‌ترتیب کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. 
 
روز گذشته جلسه رسیدگی به این پرونده برگزار شد. بعد از اینکه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و خواستار مجازات متهم شد، اولیای‌دم هم در جایگاه حاضر شده و خواستار صدور حکم قصاص شدند. در ادامه متهم در جایگاه حاضر شد.
 
او گفت: من اتهام را قبول ندارم و زن مقتول را من نکشتم و اصلا او را نمی‌شناسم؛ آن‌طور‌که به من گفتند، او با افراد غریبه زیادی ارتباط داشته ‌است. شاید کسی دیگر او را کشته ‌است. متهم درباره اینکه اگر او این‌ کار را نکرده‌ است؛ پس چرا دی‌ان‌‌ای آزمایش‌شده نشان می‌دهد او با مقتول دقایقی قبل از مرگش رابطه داشته ‌است، گفت: من این آزمایش را قبول ندارم و قتل کار من نبوده‌ است.
 
با پایان جلسه رسیدگی، هیئت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر