بازدید 5065

افزایش چشمگیر بهای طلای سیاه در بازار جهانی

پس از پایبندی کشورهای صادرکننده نفت به توافق کاهش عرضه، بهای طلای سیاه شاهد رشد چشمگیری در معاملات امروز بود.
کد خبر: ۶۷۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷ 21 February 2017
 پس از پایبندی کشورهای صادرکننده نفت به توافق کاهش عرضه، بهای طلای سیاه شاهد رشد چشمگیری در معاملات امروز بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری مارکت واچ، پس از افزایش تعهدات کشورهای صادر کننده نفت درباره توافق کاهش عرضه نفت خام به بازار جهانی، بهای نفت در مسیر شکستن بالاترین سطح قیمت در 20 ماه گذشته قرار گرفت.

بر این اساس، بهای نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آوریل با 89 سنت افزایش (معادل 1.6 درصد)، به 57 دلار و هفت سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز برای تحویل در ماه مارس با یک دلار و یک سنت افزایش (معادل 1.9 درصد)، 54 دلار و 40 سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

محمد بارکیندو، دبیر کل سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) در نشست امروز (سه شنبه) در لندن از موفقیت‌ اعضای اوپک و غیراوپک برای کاهش عرضه دو درصدی روزانه نفت خام جهان (معادل یک میلیون و 800 هزار بشکه) خبر داد.

در 30 نوامبر سال 2016 (10 آذر)، اعضای اوپک موافقت خود را برای کاهش عرضه روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه‌ای‌ نفت خام اعلام کردند. به این ترتیب میزان عرضه نفت خام اعضای اوپک به رقم 32 میلیون و 500 هزار بشکه در روز رسید. در همین راستا، کشورهای غیراوپکی صادر کننده نفت از تعهد خود برای کاهش عرضه روزانه 558 هزار بشکه‌ نفت خام خبر دادند. روسیه به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای صادرکننده نفت غیراوپکی به تنهایی متعهد به کاهش عرضه 300 هزار بشکه‌ای نفت به بازار جهانی شد. در مجموع 13 عضو اوپک و 11 صادر کننده نفت غیراوپک موافقت خود را با کاهش عرضه یک میلیون و 800 هزار بشکه‌ای نفت اعلام کرده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر