بازدید 9634
۱

پاسخ عراق به اتهامات ضدایرانی ترکیه

وزارت خارجه عراق روز سه شنبه به طور رسمی به اظهارات وزیر خارجه ترکیه که مدعی 'تلاش ایران برای ترویج تشیع در عراق' شده بود، پاسخ داد و گفت: این اظهارات نشان از دیدگاه های تنگ نظرانه فرقه ای دارد و غیر عقلانی است.«احمد جمال» سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه صادره، تاکید کرد: آنچه وزیر خارجه ترکیه درخصوص ایران گفته، مردود است.
کد خبر: ۶۷۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱ 21 February 2017
ایرنا نوشت: وزارت خارجه عراق روز سه شنبه به طور رسمی به اظهارات وزیر خارجه ترکیه که مدعی 'تلاش ایران برای ترویج تشیع در عراق' شده بود، پاسخ داد و گفت: این اظهارات نشان از دیدگاه های تنگ نظرانه فرقه ای دارد و غیر عقلانی است.«احمد جمال» سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه صادره، تاکید کرد: آنچه وزیر خارجه ترکیه درخصوص ایران گفته، مردود است.

وی افزود: این اظهارات منعکس کننده دیدگاه های تنگ نظرانه فرقه ای از خوانش واقعیات عراق در رویارویی با تروریسم است که پایه های ایجاد ائتلاف های منطقه ای و بین المللی بوده است.

وزارت امور خارجه ایران نیز روز دوشنبه سفیر ترکیه در تهران را به خاطر این اظهارات تفرقه افکنانه مقام های آنکارا فراخواند و مراتب اعتراض خود را ابلاغ کرد.
مقام های رسمی ترکیه در حالی هرازگاهی همانند سعودی ها، اتهام های فرقه ای را به ایران وارد می کنند که به بهانه های قومی بخشی از خاک عراق را دراستان نینوا به اشغال در آورده و برغم درخواست های دولت عراق نیروهایش را از آن خارج نمی کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
بهتره عراق قاطعانه فضولها راسر جایشان بنشاند چراکه حضورمادرعراق وسوریه بدون هماهنگی دولتهایشان نبوده است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر