بازدید 2105

انتخابات ایران،مواضع روحانی و ترامپ در گزارش المانیتور

رئيس جمهور ايران بودن، آن هم در شرايطي که واشنگتن رسما به تهران هشدار داده است، کار ساده اي براي يک ميانه رو مانند حسن روحاني نيست.
کد خبر: ۶۶۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 21 February 2017
رئيس جمهور ايران بودن، آن هم در شرايطي که واشنگتن رسما به تهران هشدار داده است، کار ساده اي براي يک ميانه رو مانند حسن روحاني نيست.

به گزارش المانيتور، اکنون، چه بخواهد و چه نه، سخنان تند همتاي آمريکايي حسن روحاني همچنان ادامه دارد و و به تناسب مواضع رئيس جمهور ايران در ماه هاي آتي پاسخ داده مي شود.

اين تنها دونالد ترامپ نيست که شرايط کنوني را ايجاد کرده است. انتخابات رياست جمهوري آتي در ايران و با توجه به سطح فشاري که رئيس جمهور ايران هم اکنون با آن مواجه است و مواجه خواهد شد، موجب آن شده است که روحاني نيز به ترامپ هشدار دهد و بگويد ترامپ از هشدار دادن به ايران پشيمان خواهد شد. با اين حال، اين اظهارات براي جناح اصولگرايي در ايران کافي نيست.

با اظهارات کنوني ترامپ، حاکميت ايران اما تمايلي به پذيرش پاسخ هاي نرم و يا رويکرد ديپلماتيک از سوي رئيس جمهور خود را ندارد، با اين حال، اين به آن معنا نيست که هيچ منفعتي در پذيرش بازي ترامپ و تشديد تنش تا جايي که از کنترل خارج شود نيست.

حضور ترامپ در سمت رياست جمهوري آمريکا در زمان رياست جمهوري روحاني ممکن است با زمان رياست جمهوري جورج بوش در سال هاي 2001 تا 2009 قابل مقايسه باشد. روشن است که تفاوت هاي بسياري با توجه به شرايط منطقه، جهان و روابط بين المللي در آن زمان و اکنون وجود دارد اما شباهت هايي ميان بوش و ترامپ وجود دارد که هردو از تندروهاي آمريکا هستند. و روحاني و رئيس دولت اصلاحات هردو از گفتمان ديپلماسي آمده اند و گفت وگو را به تقابل ترجيح مي دهند. 

در اين شرايط، يک مقام نزديک به دولت روحاني که خواست نامش فاش نشود، به المانيتور مي گويد: سياست ميانه روي حسن روحاني يک تاکتيک نيست، يک استراتژي استوي مجبور نيست رويکرد خود را تغيير دهد تنها به اين دليل که يک نفر همانند ترامپ به قدرت رسيده است. اعتدال نيز به اين معنا نيست که حقوق خود را ناديده بگيريم. هرکسي که بخواهد کشور ما را تهديد کند،پاسخ روشن و صريحي خواهد گرفت. اين مي خواهد ترامپ باشد يا هر قدرت ديگري در جهان يا منطقه.

وي افزود: اگر رئيس جمهور ايران بخواهد سياست خود را تنها براي پيروزي در انتخابات آينده رياست جمهوري ايران تغيير دهد ، بهتر است وارد انتخابات نشود. وي 4 سال پيش به دليل ميانه روي انتخاب شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی