بازدید 2650

تغییرکاربری۷ هزار هکتار از باغات نتیجه واردات چای خارجی

نماینده مردم لنگرود درمجلس با بیان اینکه درآستانه برداشت چای ۹۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است،گفت:۷ هزار هکتار از باغات چای برای واردات بی جا و بدون توجیه اقتصادی در چرخه تولید تغییرکاربری پیدا کردند.
کد خبر: ۶۶۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ 21 February 2017
مهردادبائوج لاهوتی درگفت وگو باخبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت تولید  چای  درکشور،گفت:درمقاطعی تولید چای ما به 60 هزارتن درسال نیز رسیده بود،اما متاسفانه واردات بی جا چای خارجی کشاورز را مجبور می کند به سمت تغییرکاربری اراضی چای حرکت کند؛زیرا بدیهی است با این حجم واردات چای،انگیزه تولید نزد چایکاران داخلی با کاهش روبرو می شود.

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:چای ایرانی  ارگانیک و بهترین محصول جهان  است؛زیرا چای ایران بدون اسانس و افزونی  تولید می شود و این درحالی است که فصل برداشت چای در راه است؛اما 90 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس بابیان اینکه میزان چای مصرفی ما در کشور 120 هزارتن در شرایطی درسال  است که ما درکشور  تنها 30 هزارتن تولید درسال داریم ،یادآورشد: 7 هزار هکتار از باغات چای  برای واردات بی جا و بدون توجیه اقتصادی درچرخه  تولید تغییرکاربری پیداکردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل