بازدید 2799

دیوان عالی فدرال آمریکا درباره مجوز های ترامپ تصمیم می گیرد

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای مجوز مهاجرتی ترامپ دیوان عالی فدرال تصمیم گیری نهایی را خواهدداشت، گفت: تجربه نشان داده است این دیوان سیاسی تصمیم گیری می کند نه قضایی.
کد خبر: ۶۶۹۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 21 February 2017
محمدجواد ابطحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص احتمال صدورمجدد فرمان مهاجرتی از سوی ترامپ اظهار داشت: طبق قانون اساسی آمریکا دیوان عالی فدرال است که تصمیم نهایی برای فرمان مهاجرتی را می گیرد، دادگاه تجدید نظر رای قاضی فدرال را تایید کرد و اکنون باید دیوان عالی فدرال اعلام نظر کند.  

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در دیوان عالی فدرال، هیات مستشاری تشکیل می شود تا تصمیم گیری کنند که مجوز منع ورود اتباع هفت کشور قانونی است یا خیر.

وی گفت: اطرافیان ترامپ و جمهوری خواهان لابی های گسترده ای شروع شده است و تلاش دارند رای دیوان عالی را به نفع خود جلب کنند و می خواهند حداقل درباره اتباع ایرانی تصمیم گیری شود چرا که بر این مسئله بسیار حساس شده اند.

این نماینده عنوان کرد: اخیرا به ورزشکار انگلیسی که در روادید خود مهر ورود به ایران داشته اجازه ورود به خاک آمریکا داده نشده است، این ممنوعیت ورود به ورزشکار انگلیسی حاکی از افزایش حساسیت دولت آمریکا بر ایران است.

وی با بیان اینکه آمریکا تلاش دارد تحریم ها را علیه ایران تشدید کند، اظهار داشت: اتحادیه اروپا نیز تاکید داشته اگر تحریم هایشان علیه ایران بیشتر از آمریکا اعمال نکند، کمتر نخواهد بود.

ابطحی با تاکید بر اینکه نباید با خوش بینی به دولتمدران به اصطلاح قدرتمند جهان اعتماد کرد، گفت: نتیجه اعتماد به آمریکا در مذاکرات هسته ای این شد که از مسائل داخلی غافل ماندیم و با تکیه بر اعتمادی که به خارج شد مشکلات داخلی افزایش یافت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تاریخ نشان داده اگر جلوی ستمگرعقب نشینی کنیم، ظالم جلو می آید بیان کرد: ترامپ تلاش دارد که دیوان عالی فدرال را برای مجوز مهاجرتی قانع کند یا حداقل احکام مهاجرتی ضد ایرانی را برقرا کند.

وی توضیح داد: دیوان عالی فدرال در اختیار سناتور های مادام العمر است که به جای آنکه قضایی تصمیم گیری کنند، سیاسی تصمیم می گیرند، مثال بارز در این زمینه در انتخاب ریاست جمهوری سال 2000 رخ داد، در حالی که الگور 6 رای الکترال بیشتر از بوش داشت اما چون قاضی دیوان عالی فدرال دوست برادر بوش بود، به نفع بوش رای داده شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر دیوان عالی فدرال بپذیرد که ایران مزاحم منافع ملی آمریکا در جهان است، با فرمان مهاجرتی ترامپ به خصوص در باره اتباع ایرانی موافقت خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی