بازدید 8156

سفر آمریکایی‌ها به ایران از سر لجبازی با «ترامپ»

رئیس جامعه تورگردانان می‌گوید: بسیاری از امریکایی ها براساس گزارش آژانس های مسافرتی قصد دارند به ایران سفر کنند
کد خبر: ۶۶۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳ 21 February 2017
وقتی «جردن باروز» کشتی گیر سرشناس امریکایی در ایران مقابل حریف روسی روی تشک کشتی رفت، شهروندان کرمانشاهی یکسره او را تشویق کردند تا باروز سفیر صلح آنها در امریکا باشد. تشویق باروز در واقع تشکر مردم ایران از مردم امریکا بود که در حمایت از ایران و 6 کشور دیگر مقابل «دونالد ترامپ» و اهداف نژادپرستانه‌اش ایستادند.
 
به گزارش روزنامه ایران، بده بستانی‌های انسانی میان مردم دو کشور ادامه دارد. جردن باروز همین که پایش به امریکا رسید در اینستاگرامش از مردم کرمانشاه تشکر کرد و گفت که دوباره به ایران می‌آید. همسرش هم در این قدردانی شریک شد و در صفحه اینستاگرام خود از مردم ایران بابت تشویق همسرش سپاسگزاری کرد.
 
پیش از «جردن باروز» این راهنمایان گردشگری جهان بودند که قانون ترامپ را ملغی کردند. 320 راهنمای گردشگری جهان که به دعوت کنوانسیون راهنمایان گردشگری دنیا به ایران آمده بودند، در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها از جمله روزنامه ایران اعلام کردند که عمر قانون ترامپ کوتاه است چون آنها اجازه نمی‌دهند بین ملت‌ها دیوار زده شود! پیش‌بینی آنها خیلی زود تعبیر شد و مردم و قضات امریکا ترامپ را به عقب کشاند. اما مسأله اینجا ختم نشد.
 
براساس اخباری که «ابراهیم پورفرج» رئیس جامعه تورگردانان به ایسنا داده است و با استناد به اظهارات آژانس‌های امریکایی، بسیاری از شهروندان آن کشور از سر لجبازی با ترامپ می‌خواهند به ایران سفر کنند.
 
او در پاسخ به سؤال  تکلیف تورهای گردشگران امریکایی با توجه به اوضاع سیاسی موجود چه می شود، می‌گوید:ما خیلی جدی پیگیر این مسأله هستیم و با مسئولان در سطح بالا گفت‌و‌گو می‌کنیم و در پایان هفته نیز نشستی داریم که مطمئنم نتیجه مطلوبی خواهیم گرفت.
 
پورفرج خبرهای جالبی هم برای رسانه‌ها دارد که با اقبال شبکه‌های اجتماعی رو به رو می‌شود. او می‌گوید: «جالب است بدانیم شرکت‌های گردشگری امریکایی فشار زیادی می‌آورند که تورهای این کشور را در ایران اجرا کنیم. آنها گفته‌اند که گروه‌های 20 نفره ما 40 نفره شده‌اند که این افزایش به خاطر لجبازی با ترامپ است، حتی قطار «عقاب طلایی» که از مجارستان به ایران می‌آید، تعداد گردشگران امریکایی آن از 50 نفر به 98 نفر رسیده است؛ همه از سر لج با ترامپ می‌خواهند به ایران بیایند.»
 
به گفته رئیس جامعه تورگردانان، خیلی از اروپایی‌ها با آمدن امریکایی‌ها به ایران ترغیب می‌شوند به ایران سفر کنند. گروه‌های امریکایی تأثیر زیادی روی گردشگران دارند. این قشر برای صنعت گردشگری ما مهم است، چون درآمدشان قابل مقایسه با سایر گردشگران نیست.او می‌گوید: «نظر کشور ما نیز بر آن است که آسیبی به گردشگری کشور وارد نشود.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان