بازدید 43589
به بهانه تجمع اعتراضی امروز مقابل مجلس شورای اسلامی +ویدیو

شروع لشکرکشی خیابانی بخش سنتی علیه اسنپ و تپسی و یک درخواست

دو کسب‌وکار نوپا که مدتی است در پایتخت پا گرفته‌ و مشتریان پر و پا قرصی یافته‌اند، آنقدر مورد غضب بخش سنتی بازار واقع شده‌اند که شاهد شکل گیری تجمع اعتراضی علیه شان، آن هم با شعارهای عجیب و غریب و ایدئولوژیک هستیم! اتفاقی تکراری که امیدواریم نمایندگان مجلس را به واکنش واداشته و به راهکاری برای حل و فصلش برای همیشه منجر شود.
کد خبر: ۶۶۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳ 20 February 2017
دو کسب‌وکار نوپا که مدتی است در پایتخت پا گرفته‌ و مشتریان پر و پا قرصی یافته‌اند، آنقدر مورد غضب بخش سنتی بازار واقع شده‌اند که شاهد شکل گیری تجمع اعتراضی علیه شان، آن هم با شعارهای عجیب و غریب و ایدئولوژیک هستیم!

به گزارش «تابناک»، ساعاتی پیش که رهگذران میدان بهارستان با شعارهای «نرم افزار نفوذی نابود باید گردد» و «اسنپ آمریکایی نابود باید گردد» مواجه شدند، شاید باور نمی‌کردند که علت شکل گیری این تجمع تنها تلاشی برای بیرون راندن رقیب از گود باشد. از این رو که می‌دیدند شعارهایی با مضمون مرگ بر آمریکا مطرح می‌شود.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که هنوز بسیاری از مردم، حتی در پایتخت، یا با این دو کسب و کار آشنایی ندارند و یا آنقدر در این باره اندک می‌دانند که نمی‌توانند چرایی مخالفت برخی با آنها را درک نمایند. نکته‌ای کلیدی که اگر مورد توجه تجمع کنندگان قرار گرفته بود، چه بسا از اقدام امروزشان منصرف می‌شدند و ترجیح می‌دادند به شهرت این دو مجموعه یاری نرسانند.

اما معترضان که بودند و وقتی شعار «نماینده تهران حمایت، حمایت» سر می‌دادند، چه نوع حمایتی را خواستار بودند؟ اگر کمی درباره این دو کسب و کار بدانید، پاسخ به این سوال برایتان سخت نخواهد بود اما بگذارید برای آنهایی که در این باره اطلاعات کمتری دارند، نوع کسب و کار اسنپ و تپسی را معرفی کنیم تا اوضاع دستشان بیاید.

این دو کسب و کار در حقیقت نوعی از نسخه اینترنتی تاکسی تلفنی‌های آشنا برای عموم هستند. با این ملاحظه که واسطه ارتباط با این تاکسی های آنلاین، تلفن های همراه هوشمند هستند. یعنی ملزومات بهره مند شدن از خدمات این دو تاکسی، اول گوشی هوشمند و سپس اینترنت است. دنیایی که روز به روز بر مخاطبانش افزوده می‌شود و به همان اندازه که رشد می‌کند، عده‌ای بیشتر از آن جا می‌مانند.

مثل کسب و کارهایی که هنوز به این دنیا راه ارتباطی باز نکرده‌اند و به نوعی، سنتی تلقی می‌شوند. امثال تاکسی‌های تلفنی که حالا اسنپ و تپسی را رقیب خود می‌بینند و ظاهرا برای از دور خارج کردن رقیب، دستاویزی بهتر از نفوذی و آمریکایی خطاب کردنش نیافته‌اند. رقیبی قدرتمند که نه تنها مشتریانشان را کاهش داده، که رانندگان شاغل در تاکسی های تلفنی را هم به سوی خود جلب کرده و به مدد تغییراتی که در این کسب و کار ایجاد کرده، به نوعی بازار تاکسی را به کل تغییر داده است.
 
تعداد بازدید : 6903
تعداد بازدید : 254


همین گزاره ها کافی است تا مالکان تاکسی های تلفنی، آژانس های کرایه اتومبیل و حتی بخشی از رانندگان شاغل در این بنگاه های کوچک، از اسنپ و تپسی خوششان نیاید و خواستار بازگشت اوضاع به روال سابق باشند. خواسته‌ای که اگرچه می‌شود از مجاری قانونی و به شکل اصولی پیشش برد، اما برخی ترجیح می‌دهند با صدای بلند، همراه با شعار مقابل مجلس و به نوعی با اردوکشی خیابانی مطرحش نمایند.

وضعیتی که می‌توان آن را اوج تقابل میان کسب و کارهای نوپا و سنتی نامید و نمونه‌های فراوانی از آن را در گذشته برشمرد تا تکراری بودنش مسجل شود. مثل واکنش صنف خواروبار فروشان به شکل گیری فروشگاه هایی که اصطلاحا «سوپرمارکت» نامیده می‌شوند یا حتی نارضایتی سوپرمارکت دارها از شکل گیری هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگی که اجناسشان را با نرخ کمتری به مشتریان عرضه می‌کنند.

یا حتی می‌توان کمی عقب تر رفت و بیکاری کارگران در انقلاب صنعتی را به یاد آورد که اعتراضات کارگرانِ بیکار شده به دست ماشین ها و ربات ها را به همراه داشت. رویدادهای به شدت تکراری که از گذشته تا به حال در حال وقوع هستند و کسی برای پیشگیری از آنها طرح و برنامه‌ای ندارد. چه ماجرای تقابل اسنپ و تپسی با تاکسی های تلفنی باشد و چه کاهش مشتریان بنگاه‌های معاملات املاک و اعتراض ایشان به سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که بازارشان را کساد کرده‌اند.

وضعیتی که در شکل گیری آن، انتخاب جامعه نقش بسیار مهمی دارد. مثل مزیت‌هایی که اسنپ و تپسی به مسافران و رانندگان عرضه کرده‌اند و موجب کوچ بخشی از مشتریان تاکسی‌های تلفنی به سمت این کسب و کارهای نوپا شده‌اند. مزیت‌هایی که بازار سنتی یا قادر به ایجادشان نیست و یا تمایلی به ارائه‌شان ندارد و از این رو رقابت دو بازار مدرن و سنتی را نابرابر جلوه داده و شکل گیری اعتراضات را سبب می‌شود.

درست مثل مزیت هایی که فروشگاه‌های آنلاین به مشتریان عرضه می‌کنند و مغازه داران در رقابت با آن تاحدودی ناتوان به نظر می‌رسند. الا آن دسته از مغازه دارانی که سعی می‌کنند خود را با شرایط روز وفق داده و به نوعی جبران مافات نمایند. مثل رانندگانی که در تطبیق با شرایط موجود، ترجیح می‌دهند هم در اسنپ و تپسی شاغل باشند و هم به مانند قبل در زمان‌های مشخص شده در آژانس فعالیت کنند. یا رانندگانی که وقتی دنبال مسافران دربستی می‌گردند، لا به لای فریادهایشان، «به قیمت اسنپ و تپسی» را هم تکرار می‌کنند تا از مشتریان راضی از این دو کسب و کار هم بهره ببرند.

همه اینها در حالی است که اگر بخواهیم از ادامه تنش ها در این زمینه پیشگیری کنیم، به چیزی بیشتر از این تطبیق‌ها نیازمندیم. شاید به اقدامی مانند ورود مجلسی ها به مناقشه‌ای که تجمع امروز مقابل مجلس را رقم زده بود. ورودی از جنس قانون گذاری در این عرصه و به رسمیت شناختن کسب و کارهای نوپا و حد و حدودشان که می‌تواند دستمایه‌ای برای قضاوت در مناقشات شکل گرفته و مناقشات مشابه در آینده باشد.

رویکردی که بر مبنای آن، می‌توان به شکل گیری امثال اتحادیه یا صنف کسب و کارهای نوپا امیدوار بود و انتظار داشت تقابل کسب و کارهای نوپا و بازارهای سنتی به موضوعی صنفی و قانونی تبدیل شده و به گلایه‌ها و اظهارنظرهای تند و چالش برانگیز یا تجمع های اعتراضی منجر نشود. رویکردی مبتنی بر قانون که بی شک مورد تایید قانون گزاران در مجلس و دیگر نهادها خواهد بود. از این رو جا دارد از نمایندگان مجلس بخواهیم طبق خواست معترضان امروز، به این مناقشه ورود کرده و تدبیری بیاندیشند که به برچیدن بساط این تقابل ها برای همیشه منجر شود.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۱۲۲
من سه تا دختردانشجو دارم که نگران رفت آمد آنها بودم اما از زمانیکه اسنپ شروع به فعالیت در سطح تهران کرده هم امنیت بالای دارد چون تمام مشخصات راننده وخودرو از قبل به مسافر ارسال می شوددر ضمن کرایه دریافتی رانندگان اسنپ یک سوم تاکسی ها وآژانس ها می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
فقط اسنپ و تپسی
یه زمانی طرف واسه اینکه انقلابی بودن خودش را ثابت کنه مرگ برفلان شخص و فلان کشور که کشمش این آجیل آمریکا بود را میگفت.ولی این موضوع اینقدر لوس شده که بچه واسه پوشکش میگه مرگ برآمریکا و سبزی فروش محل کف مغازه اش پرچ و مرگ برآمریکا میذاره.این بندگان خدا هم سوراخ دعا را گم کردنه
امروزبا۱۱۵۰۰ ویک راننده مودب وفرز درکوتاهترین زمان ممکن وبااستفاده از اینترنت ومسیریاب ازغرب تهران به شرق تهران رفتم موقع بازگشت به دلیل مشکل گوشی ام مجبورشدم با بیش از دوبرابر قیمت ویک راننده سیگاری وبی ادب ودونیم ساعت گرفتاری درترافیک به مبدابرگردم خوب این رانندگان سنتی وعقب افتاده از پیشرفت تکنولوژی بهتراست به جای اعتراض خودرابا جامعه وپیشرفتهای دنیا وفق بدهند نه اینکه تجمع وسر وصداکنند وآنرابا فحش و نفوذی وامریکایی بودن طردکنند نظرمردم وجامعه مهم است نه رانندگان وتاکسیرانی عقب افتاده از دنیای امروز.
اینها روندهای برافکن کسب و کارهای قدیمی هستند و باعث حذف واسطه ها میشن حالا تظاهرات هم کردید آخرش چی میشه جلوی تکنولوژی رو گرفت؟!
این حرفها کاملا درست.
فقط یک سوال. آیا دوندگی ها و هزینه هائی که مالکان آژانس های تلفنی بابت گرفتن جواز و اجاره یا خرید محل متقبل شده اند به آنها برگردانده خواهد شد ؟
درست است که رقابتی به مسئله نگاه میکنید و استفاده از تکنولوژی های جدید و سرویس بهتر به مشتری و ... ولی حمایت از طرف شهرداری یا سازمان تاکسیرانی یا هر جای دیگر نباید فراموش شود.
ممکن است هزینه های تاکسی اینترنتی کمتر باشد و مشتری بیشتری جذب کند، ولی اگر آنها هم مانند روش سنتی هزینه پرداخت کنند دیگر مشتریان خود را به خاطر قیمت مشابه شاید از دست بدهند.
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
در محیط رقابت سالم همه باید تلاش کنند نه اینکه انحصاری یک کسب و کار را داشته باشید و نوآوری نداشته باشید
وقتی آژانسها و حتی تاکسی های راه آهن و فرودگاه با نرخ های بی مبنا و اجحاف ضالمانه از مردم نگون بخت کرایه های آنچانی و ظالمانه دریافت می کنند و فریادرسی هم وجود ندارد حالا که رقیبان منصفی نانشان را آجر نموده اند باید هم از ترفند اتهام آمریکائی به رقیب استفاده کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
فقط اسنپ و تپسی
نرم افزار نفوذی؟؟
حالا اگر این تجمع برای تلگرام و اینستاگرام بود باز یه توجیه دست و پا شکسته ای میشد براش سمبل کرد
نکته مهم و جالبی که در این تجمع بود، این بود که تجمع‌کنندگان «مدیران آژانس‌ها» بودند و نه رانندگان. یعنی افراد متضرر از این نرم‌افزارهای جدید، مدیران و در کل مشاغل واسطه و غیرمستقیم هستند و رانندگان هیچ ضرری نمی‌کنند، چون به این شرکت‌ها می‌پیوندند و منظم‌تر و دقیق‌تر و بهتر هم پول می‌گیرند.
و حذف شغل‌های واسطه‌ای و غیرمستقیم هم اتفاقا پدیده مبارکی است که باعث پایین آمدن قیمت تمام شده و سود هر دو طرف مشتری و عرضه‌کننده می‌شود. به امید موفقیت هر چه بیشتر این نرم‌افزارها که راه کلاهبرداری و گرانفروشی و ... رو بستن و راحتی و ارزانی و امنیت رو برای مردم آوردن.
کرایه ها رو دوبله و سوبله با ملت حساب میکردن! دستور میدادن که با موبایل حرف نزنین ولی صدای رادیوی خودشون همیشه رو اعصاب بود، تهدید میکردن که دست به شیشه بالابر نزنین، پول تمیز میگرفتن و کثیف به آدم میدادن! ، سر صبح حتی زحمت شستن صورت شون رو هم نمیکشیدن! و ...

خوب معلومه الان که مردم پناه آوردن به تکنولوژی های جایگزین، به جای اصلاح خودشون اینجوری زبان به اعتراض گشودن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
فقط اسنپ و تپسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
فثقط اسنپ و تپسی .... شما آژانسهای سنتی هم تشریف ببرید به روز شید مردم تاوان به روز نبودن شما رو نمی تونن بدن...
نرخ کرایه تاکسی ها بالا و گاها بدون قاعده و قانون است هر کسی یه قیمت میده
اینطور نیست که یه کرایه مشخص برای کرایه و دربست یه مسیر باشه
من مسیر ترمینال بیهقی تا شهرک گلستان (همت) رو با تاکسی ترمینال رفتم ۳۸ تومن
اونوقت مسیر شهرک گلستان تا فرودگاه امام با اسنپ ۳۶ تومن شد
حالا خودتون قضاوت کنید
یه مدته ما ماشین راحت گیرمون میاد با قیمت مناسب حالا جلوی اینم بگیرن که چی بشه
مزاياي اسنپ
قيمت نصف تاكسي و اژانس
هميشه ماشين دارد
مشخصات راننده و خودرو را اطلاع مي دهد
تا شكايت كني كمتر از ٢٤ ساعت ترتيب اثر داده مي شود
با كارت پرداخت مي كني
با مكان ياب بستگان كه سوار خودرو هستند پايش مي كني
پس از استفاده نظر خواهي مي كند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
فقط اسنپ و تپسی
خدایی من دو ماه دارم از اسنپ استفاده میکنم عالیه/.رقابت یعنی همین بهتره اژانسی ها فکریچاره کنن نه اینکه اعتراض کنن
ماذا فازا
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
زرتم المقابر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
با جوابت کف کردم از خنده
هیچکس نمیتونه جلوی پیشرفت تکنولوژی را بگیره .
تکنولوژی برای رفاه بشره بازگشت به دوره غارنشینی امکان پذیر نیست.
چرا اینجوری شدیم؟! حتی برای خواسته های غیر منطقی و غیر اصولی از همه چیز استفاده ابزاری میکنیم حتی از مذهب حتی از شعارهای حماسیمون. شعار مرگ بر آمریکا پشتش یک دنیا حرفه و مفهوم. نشان یک تفکره. اونوقت برای مخالفت با یک اپلیکیشن مفید ازش استفاده میکنن! این خیانته. نه اپلیکیشن
بهترین شاهد اینکه اتوماتیک شدن کارها باعث از بین رفتن شغل ها نمیشه کشورهای پیشرفته هستن که نرخ بیکاری توشون کمتر از کشورهایی ه که اجازه ندادن ماشین های اتوماتیک، ربات ها و نرم افزارها کارهای انسانی رو انجام بدن.
مقاله ای مناسب حال ولی ضعیف در نگرش است وقشر سنتی خدمات باید کسر خرجشان را با رانندگی پرکنند ولی بهترین راه ان است که قسمت عمده رانندگان ازاد وسنتی در ده ها مدل برابر سازماندهی شوند ومدیریتی قوی لازمه ان توسط شهرداری وقوانین مجلس لست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
فقط اسنپ و تپسی
اینها همه از اثرات نداشتن تعریف درست از اقتصاده
من ازاسنپ خیلی راضی هستم.
من خيلي خوشحال هستم كه اسنپ و تپسي بوجود أمده است و اميدوارم بيشتر شوند اَين نوع شركتها
اژانسها به جاي جلو گيري و تجمع بأهم جمع بشوند و براي خودشون نرم إفراز درست كنند و استفاده كنند
مانند اين مي مانند كه بگوييم از چهار پايان (خَر و الأغلبية ) براي استفاده درون شهري استفاده شود نه از ماشين
اينجاست كه باید دولت وارد بشه و ماهی گیری کنه. به نظرم بادی این اسنپ ها را به راننده های تاکسی ها لینک کنند. این طوری میزان کار اونا و مالیاتی که باید بدن هم معلوم می شه...
این حماعت که دم از استپ امریکایی میزنند همانهایی هستند که اکثرشان همینکه تو ماشین میشینی نمودار هر چی هستند جز بک مسلمان . این کار از مد افتاد که زیر شعارهای انقلابی خود را قایم کنند. اقا درست رانندگی کن با احترام برخورد کن و قیمت مناسب بگیر تا مردم از خدمات شما استفاده کنند.
همیشه تغییرات و توسعه با مقاومت گروه سنت گرای جامعه همراه است اگر می خواهیم پیشرفت داشته باشیم باید بتوانیم فضای رقابتی را توسعه بدیم
اتفاقا به نظر من این ویژگی که هر مشکلی را مردم ایران به آمریکا ربط می دهند ویژگی چندان بدی هم نیست و احساس و عواطف منفی ایرانیان نسبت به آمریکا را نشان می دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
ساقیت کیه
خخخخخخ خخخخخه بیچاره آمریکا
خوب قیمت هاتون رو کم کنید چطور بقیه با قیمت پایین می توانند شما نمیتوانید رقابت در همه جای دنیا است نمیشه بخاطر رانت بعضی مردم مشکل پیدا کنند
راننده ها از این روش راضی هستند، مسافران هم راضی هستند. اتحادیه تاکسی سرویس ها میگویند بیایید به ما پول بدهید. چرا؟!!!!!
شايد اين اعتراضشون وارد باشد ، به اين دليل كه مشكل اصلي اينجاست اگر در كشورهاى ديگر ، از خدمات اينترنتى در حمل و نقل شبيه اسنپ استفاده ميشود به خاطر وجود توريستهاى پر شمارى هستش كه وارد كشور ميشوند و هر مسافرى هم به صورت انفرادى و در بست ، مثلا از تاكسي استفاده ميكند ، و بالطبع براى همگان به خاطر تعدد توريست ، شغل كافى وجود دارد ، در صورتيكه در ايران چيزى به اسم توريست وجود ندارد، و به نحوى جمعيت ثابت است ....
سلام تجمع كنندگان راههاي قانوني را رفتند و با شكست مواجه شدند من وكيل يكي از اين شركتها در اين دعاوي بودم. اينها بجاي تغيير حالا قصد دارند با جوسازي و اعمال فشار جلوي فناوري بايستند
در این مملکت هرکی بخواهد رقیب رو از صحنه بیرون کند نسبت ناروا به آن میدهد.از قبیل آمریکایی.فتنه گر.نفوذی و ... حالا این عزیزان هم یاد گرفتند و از این ترفند استفاده میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
مسئله مهم اینجا هست که فقط یه سری از خواص اگه این شعارهارو بدن کارشون راه می افته ... نه این بنده خداها
باید هم ناراضی باشند. اینقدر در این مدت قیمتها را بی دلیل افزایش داده اند که حالا با آمدن رقیب بازارشان کساد شده. قیمتها را کاهش بدهند و مثل این دو شرکت به راحتی و هزینه های مردم اهمیت بدهند تا مجددا با اقبال روبرو شوند. من شخصا از سرویس اسنپ بسیار استفاده میکنم. هم من راضیم و هم رانندگان عضو این سامانه.
به جای رقابت برای ارایه خدمات بهتر و ارزانتر به مشتری، به دنبال حذف رقیب هستند این جماعت!؟
معنای مال حرام مگر چیست؟
اسنپ و تپسی واقعا یک ابتکار خوب بودند که جلوی زیاده خواهی و انحصار راننده های تاکسی را تا حدی گرفت.
من شوهر خواهرم راننده ازانس است و میدانم با بکار افتادن اسنپ حتما او متضرر میشود ولی خدا میداند همه این اژانس ها سر میبرند برای یک مسیر معین هر کدام یک قیمت مطالبه میکنند بعنوان مثال مسیری را که همین اژانسها 250000ریال میگیرند اسنپ 135000 ریال میگیرد انهم با یک ماشین نو و رفتاری به مراتب مودبانه و فضای خوشبوی ماشین و کاملا در دسترس حتی در اتوبانها من این مطلب را در مقابل خواهرم و همسرش هم گفته ام یا خودتان را با وضعیت فعلی تطبیق دهید یا کارتان را عوض کنید البته اخیرا یکی از اژانس های نزدیک ما تقریبا از قیمت های اسنپ تاسی میکند که بد هم نیست
خيلي جالب ما همه نوع ديده بوديم ديگه از اين نوع عجيب نه
مخالفت يك عده گرانفروش با ارزان فروشي يك عده ديگر
چندي پيش از مهراباد تا پاسداران دروس ٥٠ هزارتومان همين برادران معترض كرايه گرفتند خودش هم ناراضي از زمان و گراني داد ميزد و ميگفت صرف نميكنه
هفته پيش همين مسير را اسنپ ١٢/٥ هزارتومان گرفت وهيچ اعترضي هم نكرد ودر ضمن تشكر هم نمود ما كه تعجب كرديم هم از قيمت و هم از رفتار
كاش همين برنامه اسنپ در تمام مشاغل ايجاد بشه
تا اين ملت از دست گران فروشان نجات يابند
یاد وقایعی افتادم که هنگام ورود اولین ماشین ها به ایران اتفاق افتاده. گاریچی ها که میدیدن مردم سوار ماشین ها میشن و دیگه سوار گاری اونا نمیشن اعتراض کردن و ظاهرا فتوا هم از یه جا گرفته بودن که ماشین دودی حرامه و ...
چرت و پرت می گویند ، با استفاده از اسنپ و تپسی ، خیلی سریعتر و با نصف قیمت به مقصد می رسی ، راننندگان تاکسی و آژانس های بی رحم که فقط دنبال سرکیسه کردن مردم هستند ، اقدام به این تجمع نموده اند . من از وقتی که از اسنپ استفاده می کنم ، طی سه ماه گذشته < حداق 500 هزار تومان صرفه جویی نموده ام . به هیچ وجه نباید به رانندگان تاکسی بی رحم که مسیر 5 هزار تومانی را 25 هزار تومان می گیرند رحم کرد.
بجای دامن زدن به این اخبار بی خود ، بابت عدم پرداخت حقو ق و عیدی بازنشستگان نیروهای مسلح مطلبی بنویسید ، البته اگر جرأت دارید ؟؟؟!!!!
اگر مجلس بخواهد به این اعتراض نابجا و جار و جنجال ها پاسخ دهد، بایستی منتظر تکرارهای مشابه باشد.
اگر آژانس ها حرف حساب دارند از طریق مجاری حقوقی و قضایی پیگیری کنند.
ارزش اشتغال آفرینی این دو پدیده بسیار بالاست و در این وانفسای بیکاری جوانان نیز مرحمی اساسی برای این مشکل است.
اگر مجلس بخواهد به این اعتراض نابجا و جار و جنجال ها پاسخ دهد، بایستی منتظر تکرارهای مشابه باشد.
اگر آژانس ها حرف حساب دارند از طریق مجاری حقوقی و قضایی پیگیری کنند.
ارزش اشتغال آفرینی این دو پدیده بسیار بالاست و در این وانفسای بیکاری جوانان نیز مرحمی اساسی برای این مشکل است.
متاسفانه اگه به نسل قدیمی باشه، معتقدن ک ما باید هیچ پیشرفتی توو مملکنت نداشته باشیم تا اونا بتونن طبق روال سابق به ازای کمترین کیفیت خدماتشون، بیشترین هزینه رو از ملت بگیرن
اسنپ آمرکایی ؟‌ اینهمه درآمد زایی کرده !!!! چون رانندگان بی اخلاق و گرون تاکسی تهران دیدن قیمت های گزافشون به خطر افتاده اینکارو می کنن !!!‌ باز خوبی اسنپ اینه که قیمت ها متعادل شده نسبتا و اینکه یک مقدار اخلاق این راننده های بی اخلاق هم بهتر شده ..
ظاهرا شما خودت خیلی تو جریان واقع نیستی و میخوای بقیه رو وارد جریان کنی
این اپ ها اشخاصی رو به کار میگیرن که مسافرکشی شغل دومشونه و تاکسیران نیستن
و این تاکسیران ها رو توی فشار گذاشته، کسایی که تنها منبع مالیشون تاکسیرانیه
من نه خودم تاکسیرانم نه کسی تو خانوادم
پاسخ ها
شهریار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
یعنی میفرماییداگه کسی به این بقول شما اپ ها مراجعه کنه و بگه شغل دیگه ای ندارم به کارنمیگیرنش!! چه حرفیه
خیلی مسخره است وقتی هنر و عرضه رقابت نیست ،پای همه چیز میاید وسط
نه تاید داریم نه ریکا
مرگ بر آمریکا
تاکسی هاکه همش دربست می رفتن ان هم با قیمت های زیاد حالا که ملت راحت و با احترام و مبلغ ناچیز با اسنپ میرن یادشون افتاده تاکسی ها تظاهرات کننن حقشونه
من و خانواده ام خیلی از اسنپ استفاده میکنیم.بسیار خوب و قیمت مناسب و منطقی دارد ،خیلی سریع پاسخ میدهد و شما به رانندگان امتیاز هم میدهید. رانندگتنش هم که همان ادم هایرکوچه و بازار هستند بسیار مودب و محترمانه برخورد میکنند .چرا نباید امکانات خوب داشت و پول مفت به جیب بعضی ها ریخت؟نمیخواهند تعطیل و یا با شهامت رقابت رقابت کنند
این بیچاره ها کمی حق دارند ولی نمی شود جلو تکنولوژی را گرفت چون باعث عقب ماندگی و عواقب ان می شود

بهتر است دولت بر این نرم افزار ها نظارت کند و کمی بیشتر مالیات مربوط به فعالت انها را بگیرد چون سرعت چرخش اقتصادی سریعتر و ثروت اندوزی زیاد تر می شود و از طرف دیگر راه کاری برای بهبود و همگام کردن وضعیت عقب مانده گان از تکنولوژی به عمل اید

جالب است یاد داستان دیگ بخار افتادم که اولین بار برای کشتی ها ساخته شده بود و به خاطر ترس ملوانان از بیکار شدن نابود شده بود که بعد از چند سال دوباره ساخته و این بار به بهره برداری رسید
قدم بعدی ان شاء الله از دور خارج کردن معاملات املاکی هاست که نصف تهران رو گرفتن!
تاکسی ها سنتی ، مرتب ، با انظباط و تمیز نیودند، حیلی از راننده های ان از مسیر ها بی اطلاع هستند و از مسافر راهنمایی می گیرند و نرخ انها هم گران است.
خندیدیم ممنون...
تاکسی ها و آژانس ها بی جهت پول اضافه می گیرند
بایستی رفتار خودشان در قبال مشتریان عوض کنند
مردم اگر مجبور نباشن هیچ گونه کششی برای سرویس گرفتن از اینها را ندارند.
همیشه به بعد منفی قضیه نگاه نشه چندین هزار راننده ای که به استخدام این دو شرکت در اومدن هم در نظر گرفته بشه باید از این قبیل شرکتها حمایت هم بشه الان شما مقایسه ی قیمتی داشته باشید همه ی کسایی که استفاده کننده هستند راضی هستن از این قضیه در حالی آژانسای تلفنی با قیمتهای نجومی خودشون فقط مختص مشتریان خاص بودند الان بسیاری از مردم از این سرویسهای جدید در حال استفاده هستند خود بنده بسیاری از مسیرهارو به جای استفاده از خودروی شخصی از این دو شرکت استفاده می کنم که صرفه اقتصادی و زمانی زیادی برای بنده داشته است.
اینها کسانی هستند که دوست دارن برای راحت پول درآوردن مردم رو تو عصر حجر متوقف کنند
دنیا بسیاری از خلاقیتها و نوآوری ها رو به خودش دیده که باعث تحول و تغییرات شگرفی در بهبود وضعیت زندگی مردم داشته اند
هر چند همیشه تغییرات با مقاومت از سوی برخی ناآگاهان مواجه بوده
اگر تغییر نباشد پیشرفت هم نخواهد بود

مثلا اگر قرار به عدم تغییر بود ، پس الان باید با گاری آب شاهی به خونه های مردم آب رسانی میکردن
واقعا متاسفم واسه آدم هایی که نمیتونن پیشرقت جوونا رو ببینند. من هم اسنپ‌استفاده کردم و هم تپسی. مسیری که اسنپ از من ۱۰ میگیره رو آژانس هر بار ۱۵ تا ۲۰ می گیره. تازه با رفتار زننده و طلبکار. خوب من دوست دارم با کسیکه بهم احترام میزاره و قانون داره کار کنم. تا جایی که من میدونم خود راننده های اسنپ راضی هستند اما فقط آژانس ها ناراحتن چون زیاد میگیرند و طلبکارند
دو روز دیگه نونوایی سنگکی ها هم میرن دم مجلس به فانتزیا اعتراض میکنن.
بابا جمع کنید خودتون رو دو برابر قیمت میگیرید طلبکارم هستید، امدن میگن اسنپ آژانسا رو بیکار کرده خوب از اون طرف 40 هزار نفر الان تو اسنپ کار میکنن هم اونا راضین هم مردم حالا این وسط مدیران آژانسا شدن طرفدار کی من نمیدونم
تقابل سنت با مدرنیته!! کاش این تاکسی تلفنی ها هم خودشون رو بروز می کردن اون موقع کسب و کار اونها هم رونق می گرفت.
فقط یک نکته اش مهمه
هر جا کم میاریم با شعار نفوذی و امریکایی بودن سعی می کنیم حلش کنیم
سیاست اکثریت اصولگراهای روسیه و چین دوست!!!
انهایی مخالف اسنپ هستند که سود کلان از آژانسها درمیاوردند..... 20الی25درصد کمیسیون از راننده میگیرن اما اسنپ 10درصد شاید هم کمتره. هم مردم راضی هستن هم راننده ها.
به جای لشکرکشی، قیمت هایشان را مناسب کنند. آن ها هم مثل اسنپ کار کنند. سر مردم کلاه نگذارند. منصف باشند.
کلا تکنولوژی از کشورهای پیشرفته تر فراگیر می شوند . من با این طرح اسنپ و تبسی کاملا موافقم . مصاحبه آنها را در روزنامه شهروند مطالعه کردم. حالا که عده ای پیدا شدند و جلوی تورم و ترافیک و . . . را در بخشی گرفته اند جای تقدیر دارد. آژانس ها و تاکسی های درون شهری نیز این سیستم را برای خود به راه بیاندازند . اگر رقابت باشد کیفیت و قیمت نیز بهبود پیدا می کند. حسادت چیز خوبی نیست. از این پیشنهاد استقبال کنید و رقابت سالم داشته باشید. اعتراض و تجمع و . . . برای تنبل هاست.
توقع داشتن با خیال راحت جیب مردم رو خالی کنن.
افرادی که اعتراض میکنند آیا در مواقعی که براندگی باعث آب گرفتگی معابر میشود همانند اسنپ بدون افزایش کرایه به داد مردم میرسند یا خیر؟در این چندساله اخیر مسافر برها و تاکسی ها البته نه همه ولی قشر زیادشان در زمانهای خصوصا بارندگی یا دربستی میشوتد یا کرایه های نجومی طلب میکنند آیا دراین خصوص هم شعار میدهند!!!!!!!
با تکنولوژی و زمونه به هیچ عنوان نمیشه مقابله کرد, ویدئو, ماهواره, اینترنت, گوشی تلفن همراه و........ دسته آخر پیروز مسئله هستند.
آزانس ها هر جوری می خواستند قیمت رو بالا می بردند و سرویس خوبی هم به مردم نمی دادند حالا که دو استارت آپ پیدا شده که این بازار رو تکون داده و نتیجه خوبی هم برای خود اتارت آپ هم مردم داشته صداشون در اومده
به جای این کارا باید باهاشون رقابت کنند نه این که با نامردی تمام حذفشون کنند
اگر این جنگ رو آزانس ها برنده بشوند دیگه هیچ استارت آپی توی ایران شکل نمی گیره و این یعنی کلی فرصت شغلی نابود میشه
اگر دولت از اسنپ و تپسی حمایت نکنه آینده آی تی ایران فاجعه بار هستش و خیلی از بچه های آی تی مهاجرت می کنند
رانندگان سنتی به جای اعتراض و هوچیگری بروند خودشان را اصلاح کنند وقتی کولر نمیزنند . دسته شیشه بالابر را درمیاورند. دربستی میروند و در ساعات عصر از خطوط ناپدید می شوند و فقط دربستی کار میکنند با چه رویی انتظار دارند مردم از اسنپ و تپسی استفاده نکنند که هم احترام میزارند هم خدمات درست ارائه میدهند با نظارت و نظر سنجی . مسیری که آژرانس 15 تومان میگیره 8 میگیرند شما بودید کدام را انتخاب میکردید. متاسفانه ما یادگرفتیم رقابت نکنیم و هدفمان فقط حذف رقیب است.
آخه جلوي دزدي ها و گردنكشي راننده هاي تاكسي رو گرفتن واسه همين خيلي ناراحتن . بهتره يه نظر سنجي در مورد كاركرد اسنپ و تپسي تو سايت بزارين ، ببينين مردم راضي هستن يا نه؟
هرچی که نفع مصرف کننده هست ، همون درسته
من از مشتریان اسنپ و تپسی هستم. می خوام از هر دوشون به خاطر سر و سامان دادن به وضعیت حمل و نقل تشکر کنم و امیدوارم روبروز موفقیتشون بیشتر بشه.
اما دلیل اینکه چرا از این دو نرم افزار استفاده می کنم قبل از هزینه، احترامیه که برای مسافر قائل هستن. اونها مجبورن یه سری اصول رانندگی رو رعایت کنن از کولر یا بخاری ماشین در جهت رفاه مسافر استفاده می کنن.ماشین هاشون اغلب تمیزه و از این بابت امتیاز می گیرن و افرادی که امتیازشون پائین باشه یا اصول را رعایت نکنن از لیست راننده ها حذف میشن. مسیر پیشنهادی از مسافر رو برای اینکه کمتر وقت مسافر در ترافیک گرفته بشه میپرسن یا از نرم افزارهای روز برای رفع این معضل اشتفاده می کنن. با لحن بد با مسافر صحبت نمی کنن. حقیقت اینه که من حاضرم تو روز بارونی و برفی که عده ای فرصت طلب دنبال سرکیسه کردن مردم هستن، پولم رو به راننده های این دو شرکت بدم. به جای عربده زدن به فکر رقابت سالم باشن. تازه گاهی اوقات به جای اینکه یه نفری سوار بشم با همکارام هماهنگ می کنم طی مسیر اونها رو هم سوار می کنیم و ماشین شخصی بیرون نمیاریم. خیلی خوب و به صرفه ست. واقعاً ازشون ممنونم. حمایتشون می کنم
نمیشه که جلو پیشرفت علم و گرفت که مگه اوایل دهه 80 نبود که اینترنت اومد یه سری گفتن سایت های مستهجن توشه مراجع حرام اعلام کردت بعد توضیح دادن سایتهای قرآنی هم هست بعد حلال اعلام شد اینم همینه نمیشه جلوی پیشرفت علم وایستاد که
حالا ببینیم چهارشنبه مجلس محترم که مردم اونا رو به کرسیهای مجلس رسوندند، به نفع مردم و جیب اونا رای میدند یا به نفع یه عده دلال که مخصوصا توی زمانهای ترافیک خون مردم رو تو شیشه میکنند؟
تمام درد تاکسیرانی و آژانس ها اینه که از این نرم افزارها حق دلالی بگیرن و مثل صمعت خودرو انحصار ایجاد کنند . تاکسیرانی اگر دلش به حال مردم میسوخت تاکسیهاش 24 ساعته خالی توی شهر دنبال دربستی نبودن از سر شکم سیری راننده هاشون . مردم نباید به ایجاد انحصار جدید تن بدهند هر صنفی که نتونه خودش را با شرایط جدید وقف بده باید حذف بشه .
استفاده از تكنولوژي ، كم شدن هزينه سفرهاي درون شهري و احترامي كه رانندگان تپسي و اسنپ به مردم ميگذارند بايد سرمشق سيستم سنتي شود. اخيرا دو نوبت در زمانهاي اوايل صبح حدود ساعت 2 از اين تاكسي‌ها استفاده كردم و بسيار راضي هست.
باید یاد بگیریم با تکنولوژی همراه بشویم و از مزایای آن استفاده نماییم . اگر مغازه خواروبار فروشی داریم، اگر فروشگاه لباس داریم، اگر راننده تاکسی هستیم، اگر اتخادیه ای هستیم که یاد گرفته ایم در قبال یکسری کارهای راحت و روتین درآمد داشته باشیم، باید یاد بگیریم فروشگاه های اینترنتی، سفارش های آنلاین اینترنتی، تاکسی های اینترنتی و ... به همراه سهولت استفاده و ارزان بودن مزایای دیگری نیز مانند کم شدن ترافیک، جلوگیری از اتلاف وقت و... به همراه دارند. باید این تکنولوژی ها را به عنوان رقبای جدید پذیرفت و فعالیتها را نسبت به آنها هماهنگ کرد.
ایجاد قوانین جدید هم برای مدیریت این تکنولوژی ها لازم است ولی نباید به علت منافع گروهی خاص که نمی خواهند خود را با شرایط جدید وفق دهنددرصدد مقابله با آنها برآمد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
فقط اسنپ و تپسی
ورود مجلس به این قبیل موضوعات بزرگترین اشتباه ممکن خواهد بود که باعث تمسخر نمایندگان توسط مردم خواهد شد. دلیلش هم خیلی واضحه، یک نگاهی به شعارهای معترضان بیاندازید تا به خوبی درک کنید که این افراد بازیچه دست یک عده دیگر شده اند. این موضوعات پیامد نفوذ اینترنت به کشوره و برنده اصلی اون مردم و قشر استفاده کننده هستند که می تونن خدمات رو با نرخ رقابتی پایین تری دریافت بکنند. ضمناً به دلیل الکترونیکی بودن پرداختها، دولت هم به راحتی می تونه مقدار صحیح مالیات بر درآمد تاکسی ها و فروشگاه های آنلاین رو محاسبه بکنه که این خودش به معنی شفافیت مالیه.
رانندگان بی ادب، برخورد نامناسب و همیشه طلبکار، عدم پاسخگویی مسئولین آژانس ها، تمام اینها نتیجه کار آژانس هاست، جلو مجلس جواب میدادن که چرا نرخ هاشون گرونه، چرا همیشه طلبکارن و ....
سلام. به شخصه از اسنپ کمال رضایت را دارم. از آقایان شکارچی مسافر میخوام خدارو در نظر داشته باشن و وقتیکه ی شهرستانی وارد فرودگاه و یا راه آهن و ترمینال میشه رو سرش نریزن تا پوستشو بکنن. راستی!! شماهم به اسنپ بپیوندید. در آخر لطفا با این شعارهایی که به اسنپ نمیچسبه خودتونو سبک کردین
همین تاکسی ها در پارک وی روز پنجشنبه گذشته تا ملاصدرا از من تقا ضای 25000 تومان کردند در حالیکه با استفاده از اسنپ 8000 تومان دادم برید در میدان صنعت و جلوی وزارت بهداشت ببینید غوغا میکند از قیمت های نجومی این مضعیت در سراسر تهران است
تاکسی تو تهران فوق العاده گرونه
یه مسیر کوتاه رو هم دربست بری حداقل 20 تومن میخوان ولی با تپسی 5تا 7 تومن
تاکسی تلفنی ها (نه رانندگان) سالها از دسترنج رانندگان رقمهای کلانی به جیب زده اند و حالا که این سرویسهای جدید که هم بهره وری بالاتری دارند و ترافیک و آلودگی کمتری ایجاد می کنند وارد شده اند از کاهش منافعشان می ترسند در حالیکه دنیا سالهاست به این سمت رفته و مشتریان هم راضی ترند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
فقط اسنپ و تپسی
تاكسي راني ناراحتيش قابل درك موقعيكه نظارتي بر تعرفه هاي نيست و براي مسير فرودگاه مهراباد تا شهرك غرب ٢٨٠٠٠ تومان با قبض دريافت ميكنند همين مسير با اسنپ ١٢٠٠٠ تومان شد تاكسي هاي تهران بنزين ١٠٠٠ توماني ميزنن ولي هزينه ها حتي از إستانبول كه بنزين ٤٠٠٠ تومان است بيشتره
بنده جرات سوار شدن به ماشین های سر نبش فرحزاد را ندارم از از این تاکسی ها اسنپ براحتی استفاده نموده و در صورت هرگونه حادثه در سامانه اسنپ ضبط میشود .اما در سر نبش فرحزاد چند راننده که مدعی از اتحادیه مجوز گرفته اند با برخورد خشن مسافران را سوارماشین مینماییند که راننده فکر میکند هرکسی سوار نشود باید با بدترین برخورد افراد را مواجه تا حتما سوار ماشین شوند اما فریاد رسی برای مسافران نیست
لشگر کشی نداره. بازار رقابته. وقتی مسیر خیلی کوتاه را رانندگان آژانس با قیمتهای سرسام آور و با محاسبات من درآوردی از مردم دریافت مینمایند بایستی منتظر همچین روزی هم باشند. چرا ملت باید پول یامفت پرداخت نمایند. آژانسها سعی نمایند با سرویسهای بهتر و قیمتهای مناسبتر رقابت نمایند. اسنپ و تپسی ایرانی هستند . خارجی که نیستند بگوئیم برای حمایت از صنعت داخلی قیمتها را برگردانند و یا آنها فعالیتشان را متوقف نمایند. آژانسها قیمتهایشان را متعادل نمایند. وقتی یک نفر بیشتر سوار میشود قیمت اضافه میگیرند، وقتی یک ساک بیشتر داری چپ چپ نگاهت میکنند ، وقتی دو دقیقه معطل میشوی 3000 تومان اضافه مینمایند، وقتی توی ترافیک میافتند آنرا هم روی نرخ میکشند.......
بیخود اعتراض دارن

خون مردم و تو شیشه کردن و حالا طلبکار شدن. بجای این مسخره بازی های پوسیده یه فکر ی برای کسب و کارشون بکنن و کمی هم انصاف داشته باشند.

هم بی ادب هستند هم گرون میگیرن هم خدمات بد ارائه میکنن میخوان تا ابد هم زور بگن خوب نمیشه دیگه
دست دستندرکاران این تاپسی و اسنپ درد نکنه. تا کی مردم هم پول بدهند و هم منت راننده تاکسی را تحمل کنند؟
منکه از موقعی که این دو آمده اند تا بحال بیش از 5 دقیقه معطل نشده و دیگر زیر باران و کنار خیابان به انتظار نمانده ام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
فقط اسنپ و تپسی
Dolat be chi vorod kone in dota sherkat gheymatashon monsefanast va tigh zadaniam to kar nist ranandehash ba adabo tqmizan va sari tar man omran dige zire bar taxiaye sonati beram be hezar bahone mitighan melato
اتفاقا دست این دو شرکت درد نکنه که بهترین خدمات رو با قیمت بسیار مناسب ارائه میکنند.
مردم همه از اینها صد در صد راضی هستند.
از گذشتگان خودم شنیدم ، زمانی که تازه تاکسی به کشور وارد شده بود و در حمل و نقل مسافر و بار ، بازار درشکه ها را کساد کرده بود درشکه چی ها نیز به اعتراض برخواسته بودند که مثلا جلوی کسب و کار رانندگان تاکسی را بگیرند ولی دیگر ستاره بخت آنها رو به غروب بود چون مردم برای رسیدن به مقصد همواره کوتاهترین ، کم هزینه ترین و سرانجام آسانترین راه را بر می گزینند . پس اگر می خواهید که از کاروان جا نمانید با او همراه شوید چون نمی توانید جلوی آن رابگیرید .
این تاکسی های اینترنتی بسیار عادلانه تر کار می کنند تعیین نرخ کرایه رانندگان دیگر سلیقه ا ی نیست واین باعث رضایت مردم است . امیدورام مسئولین بدور از سیاست بازی ، این بخش را تقویت کنند.
من خودم با این اعتراضها مخالفم و طرفدار کسب و کارهای جدید هستم اما برچسب "لشکرکشی" به هیچ وجه مناسب جامعه دارای دموکراسی جالب نیست هر گروهی حق بیان اعتراضات و خواسته های خود را داری به شرطی که صدمه ای به دیگران نزد . پس این رانندگان هم حق اعتراض ولو غیر منطقی را دارند
من که خیلی از اسنپ و تپسی راضی هستم و امیدوارم هر روز پیشرفت کنند

علاوه بر قیمت نصف تاکسیرانی و آزانس تلفنی ها ،راننده های خیلی با ادبی هم دارند. که خیلی خوب برخورد می کنند.

من سال پیش از خونه برای ترمینال جنوب همزمان از یک آزانس دوتا تاکسی خواستم وقتی به ترمینال رسیدیم متوجه شدم ماشین اولی 2000 تومان بیشتر از خانواده ام گرفته . بعد به هزینه پارسال 15000 تومان از ما گرفتند.

اما یک ماه پیش از اسنپ و همچنین تپسی استفاده کرده با هزینه 8000 تومان ما را به ترمینال جنوب بردند. واقعا مجلس و دولت باید از این اپلیکیشن و راننده های آن تقدیر کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
فقط اسنپ و تپسی
خوب مشکلی نیست که:
تاکسی دارها هم اگر قصدشان گوش بریدن مسافران نیست، می توانند در این اپ ها به عنوان راننده ثبت نام کنند و به کاسبی شان برسند.
مگر آژانس خودرو و يا تاكسي بومي ايران است؟
کاری نداره ،ملت بریزند بیرون به نفع اسنپ وتپسی اون وقت ببینند طرف کدام قویتره، ما هم بلدیم اعتراض کنیم ، با لشکر کشی که کار درست نمیشه !
با این قیمتها دیری نمی پاید که ورشکسته می شوند
این راننده ها که به کم شدن مشتریانشون و افزایش مشتریان این دو اپلیکیشن اعتراض دارن چرا نمیرن عضو این دو تا نرم افزار بشن؟
چون اگه عضو بشن دیگه نمیتونن توی هوای بارانی فقط دربست ببرن و در ساعات مختلف و آب و هوای مختلف قیمتهای دو برابر و سه برابر بگیرن
فقط میخوان این دو تا اپلیکیشن رو نابود کنن که بتونن هر طوری که خواستن با مسافر حساب کنن
تجربه ثابت کرده که بعد از حذف حریف قیمت ها تجدید نظر میشه و با یه اشکال در اینترنت یا گوشی کلی متضرر خواهیم شد باش و ببین
هرکار که پای منافع جمعی وملی واخلاق های از دست رفته باید باشد ما مردم ایستاده ایم مابید با یک حالت انقلابی تمام ارزش های تز دست داده را برگردانید شما چاره ای جزئ این ندارد در مقابل مردم ومنافع مردم تسلیم بشوید
یکی از همین راننده های آزانس مال شهر رشت 25 سال پیش کیف حاوی طلا هایم توی ماشینش جا موند با کمال پرروئی انکار کرد و صاحب آژانس هم اصلا به روی خودش نیاورد .
همیشه راههای خوبی برای اصلاح ساختارهای فرسوده وفرساینده قدیمی که موجب تضییع حقوق مردم است وجود دارد که بخش های خصوصی ورقابتی میتوانند پیشتازهای خوبی در این جهت باشندمشروط بر سختگیری های لازم از سوی نهادهای نظارتی سالم
من بخاطر شغلم زیاد تهران میام. از وقتی با اسنپ آشنا شدم خیال خودم و خانوادم واقعا راحته
تنها ناراحتی ام اینه که بعضی مسیرها اینترنت ضعیف عمل میکنه و مجبور میشی با تاکسی های عبوری یا آژانس ها به مقصدت بری که واقعا تو این مواقع به تفاوت عملکرد اسنپ و اونها پی می بری
تفاوت قیمت از زمین تا آسمون . برخورد راننده ها افتضاح . سیگار پشت سیگار حتی با تذکر هم رعایت نمی کنن . سردت باشه بخاری نیست گرمت باشه کولر خبری نیست
حتی یه بار که آژانس گرفتم و نرخ رو با مسئول آژانس طی کردم 17 ، بعد از اینکه به مقصد رسیدم و 20 تومن به راننده دادم بهم بقیه پول رو برنگردوند و گفت سه تومن کرایه چمدونی میشه که صندوق عقب گذاشتی
واقعا خنده دار بود منم مسافر بودم و وقت پیگیری نداشتم ولی پشت دستم رو داغ کردم که به هیچ عنوان غیر از اسنپ تاکسی دیگه ای سوار نشم
از همینجا هم به همه اسنپی ها میگم خسته نباشید
در صورت برخور با اسنپ ما هم بلدیم جلو مجلس تحصن کنید
کاش فکری هم برای راننده های تاکسی و آژانس که تنها منبع درآمدشان را از دست داده یا با کاهش شدید درآمد روبرو شده اند می شد ! وگرنه تکنولوژی همیشه آسایش و آرامش و امنیت به همراه داشته ...
پیرمرد فرتوت و پا به سن گذاشته راننده تاکسی و یا آژانس
با داشتن همسر و فرزند و دانشجو و عروس و داماد و نوه
و مخارج شهریه دانشگاه و اجاره نشینی و قسط ماشین و ...
نمی تواند کمر راست کند
و از طرفی امکان استفاده از نرم افزار های امروزی را به هیچوجه ندارد
تکلیف اش چیست ؟
آیا صرفا" اعتماد به تکنولوژی نوین و مدرن جابجایی مسافر به وسیله تلفن همراه
می بایست این قبیل افراد را زیر پا له نماید
فراموش نکنیم ما مسلمان هستیم و
در برابر درد مظلوم و بر هم خوردن سفره نان حلال یک مسلمان
مسئول هستیم !!!!!
اقا رقابت زمانی معنی داره که خودرو از خودشون باشه و هزینه های خودرو با نرخ های من در ابادیشون در بیاد به عبارتی هزینه دخل و خرج خودرو با کرایه متناسب باشه . ولی وقتی یک سوم نرخ می گیری و هزینه هم افزایش داره نه کاهش و از طرفی وعده های سفرهای با برگشت پر جز تبلیغات کذب چیزی نیست چطور امکان داره؟ اصلا چرا شما از رانندکان نظر سنجی نمکنید چرا از رانندگان اسنپ و تپسی هیچ آمار واقعی داده نمیشه تنها هواداران خود این شرکت ها دارند آمار رضایت کذب میدن و با هدف بازاریابی و جذب راننده با نیرنگ و فریب و دادن آدرس غلط تونستن سر پا باشن چرا صدای رانندگان ناراضی را به گوش مسئولین نمیرسانید و با سرو صدا های یه عده آژانس ها و شرکت ها که آنها هم در فکر استثمار راننده هستند و خیلی هم بدنام هستند صدای بر حق رانندگان را لوث میکنید؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر