بازدید 2766

لزوم تشکیل کمیته ویژه‌ای برای رفع مشکلات مالی آموزش و پرورش

سخنگوی هیات رییسه مجلس با انتقاد از تفکر کنونی آموزش و پرورش که آن را به عنوان دستگاهی هزینه‌بر تلقی می‌کند، بر لزوم تشکیل کمیته ویژه‌ای برای رفع مشکلات مالی آموزش و پرورش تأکید کرد.
کد خبر: ۶۶۹۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰ 20 February 2017
بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مشکلات مالی و اقتصادی وزارت آموزش و پرورش، گفت: باید به سمتی حرکت کرد که به آموزش و پرورش به عنوان یک سرمایه بزرگ توجه شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نوع نگاه به آموزش و پرورش باید تغییر کند، اظهار کرد: متاسفانه آموزش و پرورش را به عنوان دستگاهی هزینه‌بر تلقی می‌کنند در حالی که این وزارتخانه عرصه سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه کسری بودجه عرصه آموزشی و تربیتی کشورمان تا زمان تغییر تفکر کنونی وجود خواهد داشت، ادامه داد: در این بین نباید از اهمیت دیدگاه وزرا به تنظیم بودجه‌ها نیز غافل شد؛ به عنوان مثال رقم بودجه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به مجلس، کمتر از رقم مصوب شده توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده است.

نعمتی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات مالی و اقتصادی عرصه تربیتی کشور، نیاز به عزم ملی و جدی است، تصریح کرد: می‌توان کمیته ویژه‌ای را متشکل از دولت، نمایندگان و غیره تشکیل داد تا موضوعات و دغدغه‌های این حوزه را بررسی کنند تا شاهد رفع مشکلات باشیم.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ضمن یادآوری بدهی‌های وزارتخانه آموزش و پرورش به معلمان و کارکنانش، خاطرنشان کرد: متاسفانه مدیریت در امر سرمایه گذاری در بخش‌های این وزارتخانه نیز اشتباه بوده و اقتصاد این بخش را نابود کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر