بازدید 2738

تدوین دومین گزارش کمیسیون امنیت از اجرای برجام

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از روند تدوین دومین گزارش کمیسیون از اجرای برجام خبر داد.
کد خبر: ۶۶۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸ 20 February 2017
کمال دهقانی فیروزآبادی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی درخصوص تدوین گزارش برجام ازسوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهارداشت:براساس قانون وزارت امور خارجه هرسه ماه و کمیسیون امنیت هر 6 ماه گزارشی از حسن اجرای برجام ارائه خواهند کرد،وزارت امور خارجه چارمین گزارش خود را ارسال و در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تفت و میبد درمجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه زمان آن رسیده کمیسیون دومین گزارش 6 ماهه خود را تدوین کند،توضیح داد: اعضای کمیسیون برای تدوین این گزارش تصمیم دارند بازدیدهای میدانی از مراکز هسته ای و مرتبط با اجرای برجام داشته باشند و همچنین با مسئولان ارگان های ذی ربط با اجرای برجام نشستی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه درحال حاضر مجلس درگیر بررسی لایحه بودجه سنواتی است،عنوان کرد:در چنین شرایطی که به طور تمام وقت لایحه بودجه سال 96 در صحن علنی بررسی می شود، تلاش داریم در حاشیه جلسات، نشست ویژه ای درکمیسیون امنیت ملی برگزار شود تا تدوین گزارش دوم به تاخیر نیافتد.

این نماینده تاکید کرد:برای تهیه گزارش مذکور و ارائه تحلیل درست از اجرای شش ماهه دوم برجام با مسئولان بانک مرکزی،بیمه،وزارت اطلاعات، وزارت امورخارجه،وزارت صنایع و معادن،نهادهای مرتبط با حمل و نقل و غیره نشست هایی خواهیم داشت تا تاثیر واقعی برجام بر این نهادها مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

دهقانی فیروزآبادی عنوان کرد:با توجه به شرایط موجود برآورد ما این است که گزارش دوم کمیسیون از اجرای شش ماهه دوم برجام تا پایان سال نهایی و قرائت خواهد شد.

عضوهیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمجلس شورای اسلامی اظهارداشت:کمیته هسته ای کمیسیون امنیت،مسئول تهیه گزارش نهایی است و پس از قرائت گزارش درصحن کمیسیون،برای ارائه در صحن علنی به هیات رئیسه مجلس ارسال می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل