بازدید 2954

خبرهای کوتاه جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته

اعلام آمادگی کویت برای افزایش ظرفیت تولید نفت پس از انقضای توافق اوپک، افزایش ۱۰ میلیارد بشکه‌ای ذخایر اثبات شده نفت عراق و تضعیف جایگاه نفت برنت در بازارهای جهانی مهم‌ترین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.
کد خبر: ۶۶۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵ 20 February 2017
اعلام آمادگی کویت برای افزایش ظرفیت تولید نفت پس از انقضای توافق اوپک، افزایش ۱۰ میلیارد بشکه‌ای ذخایر اثبات شده نفت عراق و تضعیف جایگاه نفت برنت در بازارهای جهانی مهم‌ترین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

به گزارش ایرنا، جمال جعفر رئیس شرکت نفت کویت اعلام کرد این کشور قصد دارد پس از انقضای توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ظرفیت تولید نفت کویت را از سطح کنونی سه میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز بالا ببرد و برنامه خود را برای افزایش نیم میلیون بشکه ظرفیت تولید نفت اجرایی کند. 

وی همچنین اعلام کرده است که حتی اگر اعضای اوپک تصمیم بگیرند که توافق کاهش عرضه نفت را تمدید کنند، شرکت نفت کویت برنامه‌های افزایش ظرفیت تولید خود را ادامه می‌دهد.

**اوپک به ناچار تولید نفت را افزایش خواهد داد.

آخرین گزارش بانک «مریل لینچ» آمریکا پیش‌بینی می‌کند که به منظور تأمین پنج میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه افزایش تقاضای روزانه جهانی نفت در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ میلادی، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مجبور خواهند بود سطح تولید خود را تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند. بنابراین یک سوم از رشد تولید جهانی نفت در این فاصله زمانی مربوط به تولید اعضای این سازمان خواهد بود. 

**افزایش ۱۰ میلیارد بشکه‌ای ذخایر اثبات شده نفت عراق.

«جبار اللعیبی» وزیر نفت عراق، یکی از ۱۳ کشور عضو اوپک گفت: برآورد ذخایر زیرزمینی نفت این کشور به ۱۵۳ میلیارد بشکه افزایش یافته، درحالی که این میزان در ارزیابی‌های پیشین ۱۴۳ میلیارد بشکه بوده است.

علت این رشد، افزایش اکتشافات جدید در هفت میدان نفت در مرکز و جنوب عراق ذکر شده است. 

**چین ۸ درصد از سهام بزرگ‌ترین پروژه نفتی ابوظبی را خرید.

شرکت ملی نفت ابوظبی «ادنوک» هشت درصد از امتیاز اکتشاف و تولید در یک پروژه نفت خشکی واقع در امارات متحده عربی را به ارزش یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار به شرکت ملی نفت چین «سی ان پی سی» واگذار کرد. 

ادنوک قصد دارد ۴۰ درصد از سهام «ادکو» را که یک شرکت مشارکتی است، واگذار کند.

**تحلیلگران: نفت برنت در حال از دست دادن جایگاه خود است. 

با افزایش اخیر معاملات نفت خام آمریکا (دبلیو تی آی) و افت خرید و فروش نفت لندن (برنت) در بازارهای جهانی، حفظ جایگاه جهانی شاخص نفت برنت دریای شمال که مبنای قیمت‌گذاری انواع نفت است، موضوع اصلی هفته جاری در بسیاری از اجلاس نفتی خواهد بود. تحلیلگران معتقدند که نفت برنت در حال از دست دادن جایگاه خود است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل