بازدید 6614
۷
در پی تذکر رهبر انقلاب به مسئولان؛

چه زمانی راهکار برون رفت خوزستان از «وضع دلخراش» ارائه خواهد شد؟

مشخص می‌شود که اولویت، رفع مشکلات پدید آمده است نه کوتاهی‌ها و قصورهای صورت گرفته در گذشته؛ رویکردی که برخی در روزهای اخیر در پیش گرفته بودند. درست مشابه وضعیتی که در بروز بحران‌های دیگر روی می‌دهد و سوگیری‌های سیاسی و جدال‌های جناحین حاضر و غایب در عرصه قدرت، مانع از رسیدگی به مشکلات می‌شود.
کد خبر: ۶۶۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ 21 February 2017
«مسائل این ‌روزهای خوزستان و قطع آب و برق و وسایل ارتباطی در هوای سرد، نمونه دیگری از مشکلات دلخراش و بسیار سخت مردم است.؛ مسئولان وظیفه دارند، به این مشکلات رسیدگی کنند و اگر کسی به فکر مردم باشد، نمی‌تواند در مقابل مسائل دشوار خوزستان راحت بماند و این وظیفه قطعی، فوری و همیشگی حکومت هاست که به فکر مردم باشند.»

به گزارش «تابناک»، در پی تداوم اوضاع بحرانی در خوزستان و مشکلاتی که به تنگی نفس طولانی مدت و کهنه ایشان افزوده شده و مردمان این دیار را به شدت آزرده خاطر کرده، رهبر انقلاب امروز در جلسه درس خارج فقه خود، خواستار رسیدگی فوری مسئولان به این وضع دلخراش شدند و گفتند: «باید این سختی‌ها را در زندگی مردم لمس و برای علاج آنها فکر، کار، تلاش، همدردی و همدلی کرد.»

وضعیتی که به تعبیر رهبری، رسیدگی به آن، وظیفه مسئولان است و باید به قید فوریت هم صورت بگیرد. با این ملاحظه که «درست است برخی مسائل به چاره‌اندیشی‌های بلندمدت احتیاج دارد، این حرف که وضعیت فعلی نتیجه به فکر نبودن گذشتگان است، کافی نیست و مشکلی را حل نمی‌کند و چند صباح دیگر نیز دیگران همین قضاوت را درباره ما خواهند کرد که چرا برای علاج مشکل مردم کاری انجام نشد.»
 
چه زمانی راهکار برون رفت خوزستان از «وضع دلخراش» ارائه خواهد شد؟
 
بدین ترتیب مشخص می‌شود که اولویت، رفع مشکلات پدید آمده است، نه کوتاهی‌ها و قصورهای صورت گرفته در گذشته؛ رویکردی که برخی در روزهای اخیر پیش گرفته بودند. درست مشابه وضعیتی که در بروز بحران‌های دیگر روی می‌دهد و سوگیری‌های سیاسی و جدال‌های جناحین حاضر و غایب در عرصه قدرت، مانع از رسیدگی به مشکلات می‌شود.

اتفاقی تکراری که البته بااهمیت هم هست؛ اما قرار گرفتن آن در اولویت نخست، مانع از دیدن رنج مردم و تلاش برای رفع و رجوع آنها می‌شود، حال آنکه بی لمس سختی‌هایی که مردم به آنها مبتلا هستند، نمی‌توان برای علاج ایشان فکر، کار، تلاش، همدردی و همدلی کرد. رویکردی که البته مورد توجه دولتمردان هم بوده اما تا کنون به نتیجه‌ای امیدبخش منجر نشده است.

این را می‌شود از حضور پررنگ وزرا و دولتمردان در خوزستان پس از مشکلات بروز کرده دریافت که البته نتیجه قابل عرضی به دنبال نداشته است، به گونه ای که نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی درباره آن می‌گوید: «در هفته گذشته، حداقل ده وزیر دولت به این استان سفر کرده‌اند اما دریغ از یک مصوبه مناسب برای مبارزه با ریزگردها. وزارت نیرو نیز در دو دهه اخیر با اعمال سیاست‌های غلط در حوزه آبی، سبب انتقال آب از سرشاخه‌های دز و کارون شده است. امسال نیز با کمبود یک میلیارد مکعب آب مواجهیم.»

این در حالی است که پس از بحرانی شدن اوضاع خوزستان و در پی تداوم این وضع در استان برای چند روز، بسیاری توقع داشتند، دولتمردان توجه بیشتری به این خطه معطوف داشته و حتی با انتقال نشست هیأت دولت به این استان و اتخاذ تصمیمات ویژه، به سرعت برای رفع مشکلات به وجود آمده در کوتاه مدت و بلند مدت اقدام نمایند؛ رویایی که هنوز تحقق نیافته و معلوم نیست چه زمانی جامه عمل بپوشد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۷
برای تخریب ،زمان اندکی لازم است ،اما برای باز سازی ،زمان بسیار زیادی با صرف هزینهٔ گزاف لازم است ، حتی اگر امروز اقدام شود شاید ده سال آینده نتیجه دهد ،و دیگر اینکه مدت بیش از بیست سال است ،سفرهای راهیان نور انجام میشود ،خوب اگر توسط هر یک از مسافران یک درخت درمنطقه کاشته میشد ،حالا جنوب مانند شمال کشور سرسبز بود ،وقتی همه چیز در کشور نمادین ،و سیاسی است ،و برای بهره برداری جناحی ،وگروهی انجام میشود ،از این بهتر نخواهد شد ،،
واقعاگناه داریم
بجای اینکه وقت بارندگی و برف خوشحال باشیم و ذوق کنیم از لطف و برکت خداوند باید بخاطر وقوع سیل و .... عزا بگیریم و دعا کنیم که سریعتر قطع بشه...چرا؟ چونکه تو اینهمه سال چاره و تدبیری برای کنترل و مهارش در نظر نگرفتیم ..... وقت آلودگی هوا هم فقط باید چشم و امیدمون به وزش باد یا بارندگی باشه .... چرا ؟ چونکه برای کنترل و کاهش آلودگی هیچ کاری انجام ندادیم و در واقع باید : دعا کنیم که بارون بیاد که آلودگی کم شه .... و دعا کنیم که بارون قطع شه تا سیل نیاد......!!!!!!!!!!!!!!
به امید خدا انجام می شود.
خوزستان با مردمی درجه سه از نگاه مسولین چرا که ما درجه یک نیستیم مثل استان های............تا به مشکلاتمان رسیدگی شود
واقعا کی نوبت رسیدگی به این وضعیت اسف بار خوزستان میرسد؟سلامت ما و فرزندانمان در خطر است .آیا برنامه ی مدونی برای برون رفت از این وضعیت وجود دارد ؟
اندکی صبر سحر نزدیک است
آقا داره میاد
الهم اعجل فرجه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس