بازدید 7373
۲

برکناری یک مقام ارشد دیگر در شورای امنیت ملی آمریکا

بر پایه گزارش CNN به تازگی یک مشاور ارشد در شورای امنیت ملی آمریکا به دلیل انتقاد از رویکردهای دونالد ترامپ در سیاست خارجی به ویژه در مورد آمریکای لاتین، از سمت خود در این شورا استعفا داده تا به شغل سابق خود یعنی تدریس در دانشگاه دفاع ملی بازگردد.
کد خبر: ۶۶۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 20 February 2017
بر پایه گزارش CNN به تازگی یک مشاور ارشد در شورای امنیت ملی آمریکا به دلیل انتقاد از رویکردهای دونالد ترامپ در سیاست خارجی به ویژه در مورد آمریکای لاتین، از سمت خود در این شورا استعفا داده تا به شغل سابق خود یعنی تدریس در دانشگاه دفاع ملی بازگردد.

به گزارش «تابناک»؛ سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید با تأیید این مسأله اعلام کرده است، «کریج دیر» از سمت خود در بخش مسائل نیم کره غربی شورای امنیت ملی کاخ سفید کنار گذاشته شده است. وی پیش از این از سوی دولت ترامپ به عنوان مشاور ارشد در شورای امنیت ملی کاخ سفید منصوب شده بود.

به نظر می رسد، دلیل برکناری و استعفای کریج دیر از سمت مشاوره در شورای امنیت ملی بیش از همه مربوط به انتقاداتی است که روز سه شنبه هفته گذشته و در یک سخنرانی مرکز تحقیقاتی ویلسون در واشنگتن از سیاست خارجی دونالد ترامپ به ویژه در مورد آمریکای لاتین به زبان آورده بود. وی همچنین از ناکارآمدی و آشوب در دولت دونالد ترامپ نیز انتقاد کرده بود.

برکناری یک مقام ارشد دیگر در شورای امنیت ملی آمریکا

سندرز در مورد برکناری وی بیان کرده، کسانی که با رویکردها و نظریات رئیس جمهور دونالد ترامپ مخالفت دارند، نباید در شورای امنیت ملی آمریکا شغلی داشته باشند. در پی برکناری کریج دیر وی به سمت قبلی خود در دانشگاه دفاع ملی آمریکا بازگشته و مشغول تدریس شده است.

این برای بار اول نیست که مشاوران و مقامات ارشد دولت ترامپ به دلیل نظرات خود در رابطه با دولت و شخص وی از سمت خود برکنار می شوند. بنا بر گزارشی که CNN منتشر کرده است، هفته گذشته نیز یکی از مقامات ارشد وزارت شهرسازی دونالد ترامپ به دلیل سرمقاله ای که قبل از انتخابات در مورد دونالد ترامپ نوشته و در آن از رویکردهای کاندیدای جمهوری خواه انتقاد کرده بود، از سمت خود در این وزارت خانه برکنار شده است.

این در حالی است که البته رویکردهای دونالد ترامپ به همه منتقدان حال و گذشته خود یکسان نیست و گویا وی از استانداردهای دوگانه ای در این زمینه استفاده می کند؛ برای نمونه، «کلیان کانوی» که اکنون یکی از برجسته ترین مقامات در کاخ سفید و نزدیک به ترامپ است، پیش از این و در گذشته در مورد وی بیان کرده بود، ترامپ کسی است که امپراتوری مستغلات خود را بر اساس امتیازاتی که از آدم های عادی و کم درآمد به دست آورده بنا کرده است.

وی در فوریه سال 2016 به CNN گفته بود: او (ترامپ) می گوید که وی متعلق به مردم عادی است؛ اما در واقع او تمام کسب و کار خود را با واسطه امتیازاتی که از این افراد به دست آورده بنا کرده است. کانوی همچنین جزو افرادی است که ترامپ را برای انتشار صورت حساب های مالی اش تحت فشار قرار داده بود.

همچنین شان اسپایسر، سخنگوی ارشد کاخ سفید، قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ را به دلیل جمله ای که در مورد جان مک کین بر زبان آورده بود، به باد انتقاد گرفته بود. دونالد ترامپ در یکی از سخنرانی های خود در رقابت های انتخاباتی گفته بود: جان مک کین یک قهرمان جنگ است، چون در جنگ اسیر شده (اشاره به جنگ ویتنام). اما من از کسانی خوشم می آید که اسیر نشده اند.

شان اسپایسر که در آن زمان مدیر ارتباطات کمیته ملی حزب جمهوری خواه بود، بعد از این سخنان ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد که جان مک کین نه به خاطر اسارت بلکه به این خاطر یک قهرمان آمریکایی است که به کشورش خدمت کرده و بیش از آنچه دیگران تصور کنند از خود ایثار کرده است.

اسپایسر بیان کرده بود: برای کسانی که ایثارگران به کشور خود را بی قدر و اعتبار جلوه می دهند، جایی در حزب جمهوری خواه وجود ندارد.

با این حال، آن گونه که مشخص است، بیشتر افرادی که پیش از این از دونالد ترامپ به دلیل سخنان و سیاست های وی انتقاد می کردند، اکنون مشغول خدمت به وی و سیاست های وی هستند و اندک افرادی که ترامپ علاقه شخصی به آنها ندارد، نیز جایی در کاخ سفید و در دولت وی ندارند.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
یاد زمان احمدی نژاد بخیر همینطوری بود، یادتونه؟
حرکات ترامپ خیلی شبیه یک نفر در ایران هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر