بازدید 8697
سرلشکر پاسدار محسن رضایی در یادواره شهید محلاتی؛

بزرگ‌تر از ترامپ هم نتوانست ملت ایران را از مسیرش برگرداند/ ايثار، اسم رمز عبور از مشكلات است/ ناکارآمدی‌های اخیر، نتیجه حاکم شدن تفکرات جناحی است

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس با اشاره به تلاش نتانیاهو و دوستانش براي تحريك ترامپ و تهديدات دولت جديد امريكا افزود: اخیرا آقای ترامپ گفته كه می خواهد قوانین و تحریم های جدیدی ضد ایرانیان و مسلمانان تصویب کند، حال آنكه بزرگ‌تر از آقای ترامپ مثل آقای ریگان هم نتوانسته اند ملت ایران را از مسیر خود برگردانند.
کد خبر: ۶۶۹۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 20 February 2017
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ملت ما به انقلاب امیدوار است و از آن انتظار دارد؛ بنابراين دولت، مجلس، قوه قضاییه و همه ارکان كشور باید انقلابی باشند.

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «دکتر محسن رضایی»، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس در یادواره «شهید آیت الله فضل الله محلاتی» و 330شهید شهرستان محلات در مسجد قائم این شهر، اظهار کرد: ما امروز از ایستگاه امنیت و دفاع و سیاست گذشته ایم و از سایر ایستگاه ها نیز با هدایت های رهبر انقلاب، سرافرازانه عبور خواهيم كرد. ایران اکنون علاوه بر این كه می تواند از خود دفاع کند، به عراق و سوریه در حوزه دفاعي کمک مستشاری می دهد.

وی با اشاره به پیشرفت های نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: در آغاز جنگ تحمیلی ما موشک‌هايي با برد 50 کیلومتر هم نداشتیم، ولی اکنون موشک های ما دقیق ترین اهداف را در برد 2000 کیلومتر مورد اصابت قرار می دهند. داعشی ها و تکفیری ها بارها خواستند به مرزهای ما نزدیک شوند،  اما با دیوار دفاعی و امنیتی ما مواجه شدند.

دکتر رضایی با اشاره به برخی مشکلات پیش آمده در روزهای اخیر گفت: بحران ريزگردها در اهواز، سیل در بوشهر،  ناهماهنگی در پرواز هواپیماهای مشهد، حادثه تلخ پلاسکو و مسأله بیکاری، كلكسيوني از ناكارآمدي است.

وی ادامه داد: ناکارآمدی های اخیر نشان می دهد، با افکار جناحی نمی توانیم کارها را به پیش ببریم، بلكه باید امثال شهید محلاتی به میدان بیایند و جوانان مؤمن و انقلابي کار را به دست بگيرند. باید به روحيه انقلابي گري و برادری برگرديم و با اسم رمز ايثار از مشكلات  و مسائل بزرگ عبور كنيم.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس با اشاره به تلاش نتانیاهو و دوستانش براي تحريك   ترامپ و تهديدات دولت جديد امريكا افزود: به تازگی آقای ترامپ گفته است كه  می خواهد قوانین و تحریم های جدیدی ضد ایرانیان و مسلمانان تصویب کند، حال آن كه بزرگ‌تر از آقای ترامپ مثل آقای ریگان هم نتوانسته اند ملت ایران را از مسیر خود برگردانند.



دکتر رضایی با تأکید بر اینکه شرایط امروز کشور ایجاب می کند به روحیه خستگی ناپذیر شهید محلاتی برگردیم، تصریح کرد: دولت، مجلس، قوه قضاییه و همه ارکان ایران باید انقلابی باشند و برای فتح سنگرهای جدید باید ارزش های انقلاب را احیا و تقویت کنیم.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) با ذکر خاطراتی از شهید آیت الله محلاتی یادآور شد: زمانی که من تازه فرمانده سپاه شده بودم، هواپیمای ارتش که حامل شهید کلاهدوز و دیگر فرماندهان جنگ بود، نرسیده به تهران، دچار نقص فنی شد و فرماندهان سپاه و ارتش به شهادت رسیدند. شهید محلاتی همان روز خدمت امام رسیدند ، امام در آن ملاقات از شهید محلاتی پرسیده بود آقا محسن هم در آن هواپیما بود؟ که شهید محلاتی گفته بودند، نه. بعد از آن شهید محلاتی به استحضار امام رسانده بود که عازم سفر حج است و از امام پاسخ شنيده بود که شما در مدینه به حضرت رسول(ص) عرض کنید فشار روی ما زیاد است و ما کسی را در این دنیا نداریم. به ما عنایت بیشتری بفرمایید.

وی با نقل خاطره ای دیگر از شهید محلاتی ادامه داد: خاطره دیگرم به عملیات بدر بازمي گردد. در اين عمليات مشکلاتی پیش آمده بود که نیاز بود که جلو بروم و در خط مقدم باشم. شهید محلاتی باخبر شده بود. بعد از آن شهید محلاتی خدمت امام رسیده بود و امام از طریق مرحوم توسلی پیام داده بودند که به آقا محسن بگویید مراقبت کند.

دکتر رضایی با بیان اینکه شهید محلاتی یکی از یاران مخلص انقلاب و عاشق حضرت امام(ره) بود که براي خدمت شب و روز را نمی شناخت، عنوان کرد: امام ایشان را به عنوان نماینده خود در سپاه انتخاب کردند و در کنار هم ایام پر حادثه ای داشتيم و جالب آن كه شهادت ایشان نيز صحنه ای از پرکاری شهید محلاتی است. عملیات والفجر 8 و آزادسازی فاو را در 21 بهمن 64 شروع کردیم . شهيد محلاتي در رفت و آمد به تهران و جبهه بودند و می خواستند پیام امام را به ما برسانند كه به شهادت رسیدند.
 
بزرگ‌تر از ترامپ هم نتوانست ملت ایران را از مسیرش برگرداند/ ايثار، اسم رمز عبور از مشكلات است/ ناکارآمدی‌های اخیر، نتیجه حاکم شدن تفکرات جناحی است
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: شهید محلاتی تن به ذلت نداد و در برابر تهدید هواپیمایش که از او می خواست بین فرود در بغداد یا اسقاط هواپيما یکي را انتخاب کند، شهادت در آسمان را برگزيد.

در ابتدای این مراسم، زمانی قمی، استاندار استان مرکزی و حجت الاسلام سلیمی، نماینده محلات و دلیجان در مجلس، یاد و خاطر شهید محلاتی را گرامی داشتند و از جانب دولت و مدیران استان مرکزی، به دکتر محسن رضایی خیر مقدم گفتند. در این مراسم علاوه بر جمع کثیری از خانواده هاي محترم شهدای شهرستان محلات،  دکتر زینی وند فرماندار محلات، امام جمعه محلات، مدیرکل بنیاد شهید، مدیرکل صداوسیما و مسؤولان نظامی و انتظامی استان حضور داشتند.

«شهید آیت الله فضل الله محلاتی» در ۱۸ تیر ۱۳۰۹ در محلات به دنیا آمد. او بعد از انقلاب نخستین دبیر جامعه روحانیت مبارز، نماینده مردم محلات در اولین دوره مجلس شورای اسلامی و نمایندگی بنیانگذار جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده داشت. شهید محلاتی در اول اسفند ۱۳۶۴، به همراه هشت تن از نمایندگان مجلس، نیروهای عالی رتبه ارتش، قضات عالی رتبه قضایی با هواپیمای اف۲۷ فرندشیپ عازم جبهه‌های جنگ حق علیه باطل بود که هواپیمای حامل آنها مورد حمله دو فروند جنگنده عراقی قرار گرفت و در ۲۵ کیلومتری شمال اهواز سقوط کرد. همهٔ سرنشینان این هواپیما که نزدیک به ۵۰ نفر بودند به شهادت رسیدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل