بازدید 2243

پیمان استراتژیک ریاض و تل آویو علیه تهران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به موضع گیری همزمان رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی علیه جمهوری اسلامی در اجلاس امنیتی مونیخ گفت: ریاض و تل آویو در حال تدوین پیمانی علیه تهران هستند.
کد خبر: ۶۶۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 20 February 2017
محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: رژیم سعودی با ادبیات تهاجمی علیه ایران به دنبال فرار رو به جلو است و ریاض می خواهد خود را از شکست هایی که متحمل شده نجات دهد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که عربستان و شیوخ وهابی بنیان گذاران تروریسم مذهبی در خاورمیانه هستند ،گفت: گروه های تروریستی نظیر القاعده ، طالبان ، ابوسیاف ، احرارالشام ، داعش و ده ها گروه دیگر همگی با هدایت مستقیم ریاض ایجاد و تسلیح شده اند.

وی در ادامه گفت: عربستان ظرف چند سال اخیر متحمل شکست های تحقیرآمیزی در منطقه شده است اما مساله یمن آنها را به جنون کشانده است و همین مساله رفتارهای تهاجمی ریاض را تشدید کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ثبات و اقتدار جمهوری اسلامی در وضعیتی که عربستان طعم سقوط را مزه می کند موجب نزدیکی ریاض به تل آویو شده است.

وی با تاکید بر اینکه موضع گیری همزمان رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی در اجلاس امنیتی مونیخ اتفاقی نبوده است ، گفت:  ریاض و تل آویو در حال تدوین پیمان نظامی ، اقتصادی و سیاسی علیه ایران هستند.

جمالی نوبندگانی گفت: براساس اطلاعات موجود عربستان و رژیم صهیونیستی ظرف یک دهه اخیر روابط پنهانی خود را آغاز کرده بودند اما امروز نیت خود را علنی بیان می کنند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی با اشراف اطلاعاتی تمام تحرکات صورت گرفته در مورد پیمان سعودی – صهیونیستی را زیر نظر دارد و سناریوهای مختلفی را برای هر نوع اقدام خصمانه ای آماده کرده است.

این نماینده مجلس دهم گفت: ایران هرگز کشوری را مورد تهدید قرار نداده و خواهان روابط دوستانه با عربستان است اما مساله اینجاست که سعودی ها خواهان یک روابط برادرانه با تهران نیستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل