بازدید 2111

تحریم مقامات ارشد جمهوری اسلامی مغایر با برجام است

نماینده مجلس دهم، گفت: تحریم مقامات ارشد جمهوری اسلامی مغایر با توافق هسته ای است به نظر می رسدکه آمریکایی ها با استفاده از طرح ادعاهایی مانند تروریسم و حقوق بشر به دنبال باز گرداندن تحریم ها هستند.
کد خبر: ۶۶۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ 20 February 2017
اصغر سلیمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به تدوین طرح تحریمی علیه ایران با اتهام اقدامات بی ثبات ساز جمهوری اسلامی در عراق و سوریه، گفت: این اقدامات قانون گذاران آمریکایی نشان دهنده درماندگی ایالات متحده در پیش برد اهدافش در منطقه خاورمیانه است، آن ها در شرایط کنونی بزرگ ترین مانع خود برای پیش برد اهدافشان را جمهوری اسلامی می بینند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آمریکایی ها در حدود 5 سال اخیر سرمایه گذاری گسترده را برای ایجاد و تقویت گروه های تروریستی و تکفیری در منطقه صورت دادند و در این عرصه این کشور و برخی کشورهای منطقه ای از هیچ حمایت مالی، تسلیحاتی و سیاسی تروریست ها دریغ نکردند، اما با وجود تمام این اقدامات، شرایط به نفع دولت ها و ملتهای عراق و سوریه است.

وی افزود: اقدامات دولت و کنگره جمهوری خواه آمریکا نمایانگر تفکر ناشیانه و خام مقامات این کشور است، از این رو ترامپ در حوزه سیاست خارجی در چند ماه اخیر نه تنها دستاوردی نداشته، بلکه موجب تشدید بحران های منطقه ای و بین المللی شده است.

سلیمی گفت: تحریم مقامات ارشد جمهوری اسلامی با ادعای بی ثبات ساز در عراق و سوریه نه تنها مانعی برای اجرای سیاست های منطقه ای ایران نیست، بلکه این اقدام این پیام را منعکس می کند که آمریکایی ها در عرصه جنگ سوریه و عراق به پایان راه رسیده اند و در شرایط کنونی دیگر راهی به جزء تحریم های بی اثر مقامات ایرانی ندیده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: تحریم مقامات ارشد جمهوری اسلامی مغایر با توافق هسته ای است و این اقدامات با تعهدات و رویکرد ایالات متحده در تناقض است. به طوری که آمریکایی ها با استفاده از طرح ادعاهایی مانند تروریسم و حقوق بشر به دنبال باز گرداندن تحریم ها هستند.

یک سناتور آمریکایی با تکرار ادعاهای بی‌پایه علیه ایران طرحی برای تحریم مقام‌های ارشد ایرانی به بهانه دخالت در مسائل عراق معرفی کرده‌ است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار