بازدید 2142

پرتقال‌های مصری در راه است

شعبانی گفت: با توجه به ذخیره سازی و عرضه مرکبات شمال و جنوب و عدم کمبود در بازار انتظار می‌رود که با میوه‌های خارجی قصد تنظیم بازار را نداشته باشیم.
کد خبر: ۶۶۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 20 February 2017
شعبانی گفت: با توجه به ذخیره سازی و عرضه مرکبات شمال و جنوب و عدم کمبود در بازار انتظار می‌رود که با میوه‌های خارجی قصد تنظیم بازار را نداشته باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان این روز‌ها واردات ۲۰ هزارتن پرتقال مصری جهت عرضه بازار شب عید سر و صدای زیادی در رسانه‌ها به پا کرد چرا که واردات آن می‌تواند به قیمت تخریب و فساد مرکبات داخلی تمام شود.

در شرایطی که قرار بود در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مرکبات با تخصیص مشوق صادراتی به خارج از کشور صادر شود، اما به یکباره بعد از بروز سرما و یخبندان و آسیب دیدگی بخشی از مرکبات داخلی شاهد زمزمه‌های واردات بودیم تا اینکه ۱۰۰ تا ۱۶۰ کانتینر بار کشتی شده و تا آخر هفته به ایران می‌آید. 

محمد رضا شعبانی مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به وضعیت واردات مرکبات اظهار داشت: براساس آخرین شنیده‌ها پرتقال مصری جهت عرضه بازار شب عید در راه است.

وی در ادامه افزود: واردات میوه علاوه بر خسارت باغات به سبب ورود آفات و بیماری‌ها و هزینه بالای مبارزه و سم پاشی، انگیزه تولیدکنندگان برای تولید از بین می‌برد.

شعبانی در خصوص آخرین وضعیت ذخیره سازی مرکبات گفت: به میزان کافی مرکبات در سردخانه‌های استان‌های شمالی ذخیره سازی شده که در اسفند ماه جهت تنظیم بازار شب عید عرضه می‌شود.

به گفته وی با توجه به ذخیره سازی و عرضه مرکبات شمال و جنوب و عدم کمبود در بازار انتظار می‌رود که با میوه‌های خارجی قصد تنظیم بازار را نداشته باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان