بازدید 2210

مداخله روسیه و جلوگیری از گسترش درگیری میان ارتش سوریه و معارضان تحت حمایت ترکیه

روسیه برای توقف درگیری میان ارتش سوریه و معارضان مسلح تحت حمایت ترکیه در شهر الباب سوریه مداخله کرده است. شماری از مسئولان وابسته به مخالفان گفته اند که درگیری میان ارتش سوریه و مخالفان در روستایی در جنوب غرب شهر الباب رخ داده است.
کد خبر: ۶۶۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 11 February 2017
 روسیه برای توقف درگیری میان ارتش سوریه و معارضان مسلح تحت حمایت ترکیه در شهر الباب سوریه مداخله کرده است.
 
به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز منابع وابسته به نظام سوریه و معارضان سوری مورد حمایت ترکیه اعلام کردند روسیه برای توقف درگیری میان طرفین در شهر الباب در شمال سوریه مداخله کرده است.

در حالی که گروه تروریستی داعش با دو عملیات جداگانه در شمال سوریه، یکی از سوی نیروهای نظام سوریه و دیگری از سوی مخالفان تحت حمایت، رو به روست گزارش ها نشان می دهد نیروهای ارتش سوریه و مخالفان که هر دو اکنون به دورازه های شهر الباب رسیده اند، نخستین بار با هم درگیر شده اند.

شماری از مسئولان وابسته به مخالفان گفته اند که درگیری میان ارتش سوریه و مخالفان در روستایی در جنوب غرب شهر الباب رخ داده است و روس ها با ورود به صحنه، اوضاع را مهار نموده اند و درگیری را پایان داده اند.
 
یکی از معارضان می گوید ارتش سوریه سوریه مسبب این درگیری بود. اما این درگیری با مداخله روسیه که آزمونی برای درستی نیات آن ها بود خاتمه یافت.
 
روسیه و ترکیه از شروع بحران در سوریه مواضع متفاوتی در این بحران داشته اند؛ روسیه از دولت و ارتش سوریه حمایت می کند و ترکیه از مخالفان دولت. اما اخیرا همکاری های نزدیکی میان آن ها در سوریه به وجود آمده است. همکاری هایی که منجر به ایجاد آتش بس میان نیروهای دولتی و مخالفان شده است و در تلاش هستند تا در ادامه نیز این شرایط را حفظ کنند.
 
سوال مهم این است که این آتش بس شکننده میان نیروهای ارتش سوریه و نیروهای موسوم به ارتش آزاد تحت حمایت ترکیه تداوم خواهد یافت؟ به نظر می رسد این مسئله تا حدود زیادی به توافقات سیاسی میان آنکارا و مسکو وابسته است که ممکن است به مانند هر توافق و همکاری دیگری در سوریه شکننده باشد.

ارتش سوریه با گسترش حمله به شهر الباب به چند کیلومتری منطقه جنوبی آن رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان