بازدید 5759

اهانت به جامعه شریف ایرانی را از هیچ قوم و ملتی نمی پذیریم

یوناتن بت کلیا
کد خبر: ۶۶۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 01 February 2017
یوناتن بت کلیا در نشست علنی امروز (چهارشنبه 13 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک دهه فجر به محضر رهبر معظم انقلاب، روسای سه قوه، همکاران گرامی و مردم شریف ایران و با سپاس از جامعه شریف آشوری که برای پنجمین بار اینجانب را به عنوان نماینده خود برگزیدند، گفت: در ابتدا احکام نژادپرستانه ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا را به شدت محکوم کرده و اعلام می کنیم اهانت به جامعه شریف ایرانی را از هیچ قوم و ملتی نمی پذیریم.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: واجب است که از آشوریان رهایی یافته از چنگ داعش در عراق و سوریه، اما همچنان آواره و سرگردان در جهان، بی خانه و کاشانه یاد کرده و با آشوریان عراقی بازگشته به کردستان عراق، که هنوز به خانه خود راه داده نشده اند ابراز همدردی کنم چرا که آنان در برابر مدعیان خفته حقوق بشر جهان، کماکان آواره و خسته و از پا درآمده اند.

وی افزود: جدا از مسائل دردانگیز آشوریان در همسایگی مان، باید به خود و دولتمردانمان ببالیم که همواره الطاف بی کرانشان را مشمول آشوریان در میهن می کنند، از جمله آن در نظر گرفتن بودجه ای برای مسیحیان آشوری، همراه با دیگر هموطنان پیرو ادیان الهی بوده است.

بت کلیا ادامه داد: اما ناچارم یادآوری کنم که با وجود تخصیص این بودجه گره گشا، با تاسف در پرداخت آن همواره از سوی دستگاه های مربوطه تعلل و اهمال می شود این است که هرگز این بودجه، به طور کامل واریز نشده و حتی در سال گذشته ریالی از بودجه مصوب به جوامع آشوری، ارمنی، زرتشتی و کلیمی پرداخت نشده است.

این نماینده مردم در مجلس در ادامه خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: در طول چند سال گذشته که شما به مقام ریاست جمهوری انتخاب شده اید بسیاری از خواست‌های جامعه آشوری بی پاسخ مانده و صرفا مبادرت به صدور دو دستور به وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه و استاندار آذربایجان غربی در رابطه با احداث مجموعه های فرهنگی ورزشی در کرج و ارومیه کرده اید که همان هم نتیجه ای نداشته است.

وی ادامه داد: ماده 881 مکرر، در چنبره نادیده انگاری از سوی دستگاه ها مانده و 9 سال از طرح اصلاح این ماده با وجود نظر مساعد شرعی و فقهی فقها به ویژه آیت الله شاهرودی، همچنان مسکوت مانده و مشکل قصاص و شهادت از مسائلی است که همواره برای اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی مطرح بوده، بررسی و رفع این سه موضوع مورد تقاضا است.

بت کلیا در ادامه بار دیگر رئیس جمهور را مورد خطاب قرار داده و خاطرنشان کرد: شرط به کارگیری در دستگاه ها می بایست تخصص شخص ایرانی باشد و نه اولویت مذهبی، ولی این موضوع صراحتاً در برخی دستگاه ها مشاهده می شود، لذا رفع این مانع اساسی مورد تقاضاست.

این عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین تصریح کرد: همواره از دولت های گذشته خواستار اختصاص یک نهاد به امور جوامع پیروان ادیان الهی بوده ایم که با خرسندی، دولت تدبیر و امید به آن اختصاص داد اما با تاسف حضور شخصیت های نامرتبط در این نهاد، نه تنها گره گشا که مساله ساز شده اند چنانچه بسیاری از خواسته های این جوامع نادیده گرفته و گاه، دخالت های بی مورد دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت ها باعث ایجاد مشکل شده که خود گره ای بر مشکلات افزوده است، لذا رسیدگی مجدانه به این موضوع مورد تقاضا است.

وی تأکید کرد: درخواست دیرین جامعه پیروان ادیان الهی این است که بزرگترین اعیاد هر یک از این جوامع بر آن اقلیت تعطیل رسمی اعلام شود تا در آن روز خاص قادر به انجام آیین و فرایض آن عید بزرگ باشند که تحقق این موضوع نیز مورد تقاضاست.

بت کلیا اضافه کرد: بسیاری از کلیساهای کشور دارای سابقه تاریخی چندین قرنی بوده که می بایست به عنوان گنجینه و میراث ملی نگهداری و حراست شوند ولی متأسفانه نه تنها در شرف تخریب و نابودی هستند بلکه حفاری های غیر مجاز سوداگران آثار تاریخی به بنای آنها لطمات جبران ناپذیری زده اند ضمن اینکه سازمان میراث فرهنگی به دلیل عدم داشتن بودجه  برای حفظ و حراست و تعمیر آنها هیچ اقدامی به عمل نمی آورد از این رو اندکی توجه و هزینه در این رابطه باعث حفظ این آثار باستانی گرانبها خواهد بود.

این نماینده در ادامه با اشاره به وقوع حادثه تلخ پلاسکو عنوان کرد: در هفته های گذشته حادثه ریزش و تخریب ساختمان پلاسکو با غم از دست دادن تعدادی از آتش نشانان شجاع و متعهد عجین شد که خود را بی محابا به دل آتش زدند تا امنیت و جان و مال هموطنانشان را ضامن باشند.

وی افزود: رشادت این قهرمانان مورد توجه و عنایت مقام معظم رهبری قرار گرفت و نشان داد، شور شهامت در آحاد ملت ایران جوششی پایان ناپذیر دارد و در عرصه های خدمت، جان برکف بسیارند. حال نوبت ماست که این خدمت خالصانه را قدر بدانیم، بنده ضمن تاکید بر ضرورت تسریع در تصویب حکم قانونی «شهید» برای این عزیزان حمایت خود را از این موضوع اعلام می کنم.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی در پایان از مسئولان و نهادهای مختلفی سپاسگذاری و خاطرنشان کرد: از وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بابت اختصاص بودجه جهت ساخت و همچنین تجهیز درمانگاه سپید متعلق به انجمن آشوریان ارومیه، از وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، ورزش و جوانان، کشور، امور خارجه، نفت، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دفاع، از جمعیت هلال احمر برای ارسال چندین نوبت کمک به آشوریان عراق، آواره از ظلم داعشی ها، از نیروهای انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، از شهرداری های تهران، ارومیه و اهواز تشکر می کنم و در پایان از مجلس شورای اسلامی سلام و ارادت خود را نسبت به آشوریان ابراز می دارم و آرزوی رهایی آشوریان عراق و سوریه از ظلم و ستم داعش را دارم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان