بازدید 4488
۵

چرا کشتی‌گیران آمریکایی‌ را به ایران راه بدهیم؟

کد خبر: ۶۶۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳ 31 January 2017
با توجه به درخواست فدراسیون کشتی آمریکا برای حضور در جام جهانی ایران و اشتیاق آن‌ها برای ادامه همکاری‌های ورزشی دو کشور می‌توان از این فرصت برخلاف سیاست‌های نژادپرستانه ترامپ برای نشان دادن حسن نیت ملت و دولت ایران به مردم آمریکا و جهان استفاده کرد.

تصمیم غیرمنطقی و البته نژادپرستانه دونالد ترامپ رییس جمهور افراطی ایالات متحده آمریکا در جلوگیری از ورود اتباع 7 کشور مسلمان از جمله ایران به خاک این کشور سرو صدای زیادی در بین افکار عمومی جهان و حتی مردم آمریکا به پا کرد تا جایی که اعتراضات گسترده‌ای در مخالفت با این تصمیم به راه افتاد.

این اتفاق در حالی رخ داده که قرار است تیم ملی کشتی آزاد آمریکا بار دیگر به ایران سفر کند تا در رقابت‌های جام جهانی کرمانشاه که 28 و 29 بهمن ماه برگزار می‌شود شرکت کند. همکاری‌های بسیار خوب میان فدراسیون های کشتی دو کشور و سفرهای دوطرفه طی سال‌های اخیر باعث شد تهدیدات مهمی همچون خطر حذف کشتی از رقابت‌های المپیک تا حد زیادی از بین برود و رشته کشتی جایگاه مناسب خود را در جهان پیدا کند.

در حالی که وزارت امور خارجه ایران کارگروه ویژه‌ای را برای تعیین تکلیف در مورد اینکه آیا به کاروان کشتی آمریکا اجازه ورود به ایران داده می‌شود یا خیر تشکیل داده، مسئولان فدراسیون کشتی امریکا خواستار حضور در جام جهانی ایران شده‌اند و تاکید کرده‌اند رابطه خوب ورزشی میان دو کشور باعث نزدیکی هر چه بیشتر مردم ایران و آمریکا خواهد شد.

ریچ بندر، مدیر اجرایی فدراسیون کشتی آمریکا در این رابطه اظهار کرد: این مسابقات مسیر همکاری و حسن نیت بین کشتی ایران و آمریکا را ادامه می‌دهد و نمونه‌ای از سیاست‌های تاثیرگذاری است که از طریق ورزش، دو ملت ایران و آمریکا را به هم نزدیک می‌کند. این مسابقات در سطح بین‌المللی بسیار اهمیت دارند و ما منتظر هستیم تا بتوانیم مقابل بهترین تیم‌های کشتی جهان مسابقه دهیم."

وی تاکید کرد: "آمریکایی‌ها به طور جدی قصد دارند که در این مسابقات شرکت کنند. به فدراسیون آمریکا این اطمینان از سوی ایرانی‌ها داده شده که به درخواست ما توجه ویژه‌ای خواهد شد. ما قوانین و دستورات دولتی را رعایت می‌کنیم و سعی می‌کنیم با توجه به قوانین به صورت درستی مدارک ورزشکاران را ارائه دهیم تا هم کشتی‌گیران ایرانی بتوانند به آمریکا بیایند و هم ما بتوانیم به ایران سفر کنیم."

سیاست‌های خصمانه دولت آمریکا ضد مردم و دولت ایران پس از پیروزی انقلاب موضوع جدیدی نیست که بخواهیم با تصمیم جدید ترامپ به آن پی ببریم اما با وجود همه این دشمنی‌ها، رابطه ورزشی میان دو کشور و مخصوصا در رشته کشتی طی سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته و بدون شک ادامه این روند می‌تواند نقش بسزایی در نزدیکی هر چه بیشتر دو ملت ایفا کند.

هر چند بسیاری بر این باورند ما نیز باید به تلافی این تصمیم رییس جمهور تندروی آمریکا از حضور تیم ملی کشتی این کشور در ایران جلوگیری کنیم اما می‌توان به این موضوع و چالش جدید نیز نگاه دیگری داشت.

موافقت مسئولان با حضور تیم کشتی آمریکا در ایران نه تنها بار دیگر فرهنگ غنی و رافت اسلامی مردم ایران را به جهانیان نشان خواهد داد بلکه می‌تواند به دولت جدید آمریکا و همه جهان این پیام را برساند که دولت و مردم ایران مانند همیشه در ایجاد تعامل و همکاری سازنده با کشورهای جهان در عین احترام متقابل پایبند هستند و کاملا ورزش را از سیاست جدا می‌دانند.

مردم و دولت ایران همواره به میهمان نوازی و احترام به ملل دیگر کشورها زبانزد بوده‌اند و می‌توانیم ضمن موافقت با حضور تیم کشتی آمریکا در ایران و میهمان نوازی از آن‌ها بار دیگر قصد دشمنان انقلاب اسلامی در ایجاد تصویری نامطلوب از مردم ایران را نقش بر آب کنیم.

چرا کشتی‌گیران آمریکایی‌ را به ایران راه بدهیم؟

منبع:ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
یادمان باشد هم اکنون بسیاری از مردم امریکا مخالف ترامپ بوده و الان در خیابان های شهرها علیه وی شعار میدهند. ما ایرانی هستیم و مهمان نوازیم. نژاد پرست نیستیم
تابناک عزیز

به نظرم این تیتر راتبدیل به نظرسنجی کنید ویا به صورت متن نویسی به مشارکت بگذارید
باتشکر
نباید کوتاه بیاییم وراهشون بدیم
الحمدالله که بخیر گذشت
الحمدالله که بخیر گذشت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل