بازدید 5950

قیمت طلا افزایش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد افزایش به ۱۲۰۳ دلار و ۱۵ سنت رسید.
کد خبر: ۶۵۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ 16 January 2017
تسنیم نوشت: قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد افزایش به ۱۲۰۳ دلار و ۱۵ سنت رسید.

به گزارش رویترز، به دلیل عدم قطعیت سیاست های اقتصادی دولت جدید آمریکا در آستانه مراسم تحلیف دونالد ترامپ، و نگرانی ها از تبعات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، قیمت طلا امروز در نتیجه افزایش سرمایه گذاری های امن در این بازار افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد افزایش به 1203 دلار و 15 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز 0.6 درصد افزایش داشت و به 1203 دلار و 40 سنت رسید.

برایان لان، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «خرید های صورت گرفته در بازار طلا نشان می دهد که در آستانه تحلیف دونالد ترامپ در این هفته و بحث ها در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، مردم به دنبال محلی امن برای سرمایه گذاری هستند. پیش تر که برویم عدم قطعیت بیشتر خواهد شد.»

«ما انتظار داریم قیمت طلا بار دیگر به 1205 تا 1207 دلار برسد و اگر از این ارقما عبور کند تا ممکن است تا سطح 1220 دلار نیز برسد.»

همه نگاه ها به سمت مراسم روز جمعه تحلیف دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا دوخته شده تا سرنخ های بیشتری از سیاست های اقتصادی دولت آینده آمریکا به دست آید.
دونالد ترامپ خواستار کاهش مالیات ها و افزایش هزینه ها در بخش زیرساخت ها شده و این مسئله موجب رشد شاخص ها در بازارهای بورس و افزایش ارزش دلار شده است. اما این سیاست های حمایت گرایانه و توئیت های نسنجیده و پیش بینی نشده ترامپ موجب ترس سرمایه گذاران از ریسک های احتمالی شده است.

قیمت نقره نیز امروز با 0.4 درصد افزایش به 16 دلار و 84 سنت رسید. قیمت پلاتین در رقم 983 دلار و 10 سنت ثابت بود و قیمت پالادیوم با 0.1 درصد کاهش به 748 دلار و 22 سنت رسید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان