بازدید 2951

آمادگی محمود عباس برای از سرگیری مذاکرات

کد خبر: ۶۵۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 16 January 2017
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، از آمادگی‌اش برای مذاکره با طرف اسرائیلی با هدف حل و فصل اختلافات و رسیدن به صلح دائم خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری الفجر، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای که پس از پایان کنفرانس بین‌المللی صلح در پاریس صادر شد اعلام کرد: آماده است تا برای رسیدن به صلحی دائم در چارچوب مکانیزم بین‌المللی و جدول زمانی مشخص و با اتکاء به قطعنامه‌های بین‌المللی، طرح صلح عربی، قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت و بیانیه کنفرانس پاریس با اسرائیل پیرامون تمامی اختلافات مذاکره کند.

عباس از کنفرانس بین‌المللی صلح پاریس که با حضور نمایندگانی از ۷۰ کشور و پنج سازمان بین‌المللی برگزار شد استقبال کرده و از فرانسوا اولاند،‌ رئیس‌جمهور فرانسه و دولت این کشور به خاطر میزبانی و سازماندهی این کنفرانس و تمامی کشورهای شرکت کننده در آن تشکر کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عنوان داشت: بیانیه کنفرانس پاریس بر تمامی قطعنامه‌های بین‌المللی و قوانین بین‌المللی تاکید کرده و با همه زورگویی‌هی اسرائیل، شهرک سازی‌ها و اقداماتی که برای تغییر واقعیت اراضی فلسطینی از جمله شهر قدس صورت می‌گیرد مخالفت کرد.

عباس همچنین بر لزوم پیگیری قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت درباره شهرک‌سازی‌ها و بیانیه پاریس برای ملزم کردن اسرائیل به توقف شهرک سازی‌ها به ویژه در قدس و امضای قطعنامه‌های امضا شده و پایان دادن به اقداماتی که راهکار دو کشوری را نابود می‌کند تاکید کرد.

وی در ادامه از همه کشورهایی که هنوز کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند خواست تا برای حفظ صلح و راهکار دو کشوری و برقراری امنیت و ثبات در خاورمیانه فلسطین را به رسمیت بشناسند.

عباس در پایان گفت که ظرف هفته‌های آینده با فرانسوا اولاند برای بررسی راه‌های رسیدن به صلح دیدار خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل