بازدید 5520

رئیس سیا: ترامپ مراقب حرف‌هایش باشد

رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا به رئیس جمهور منتخب هشدار داد مراقب حرف‌هایی که می‌زند باشد.
کد خبر: ۶۵۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۷ 16 January 2017
رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا به رئیس جمهور منتخب هشدار داد مراقب حرف‌هایی که می‌زند باشد.

به گزاش تسنیم، "جان برنان"، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، هشدار داده روسیه را تبرئه نکند و مراقب حرف‌هایی که می‌زند باشد.

برنان یکشنبه در مصاحبه با شبکۀ فاکس‌نیوز گفت ترامپ باید پس از مراسم تحلیف بیش‌ازپیش مراقب اظهاراتی که بیان می‌کند، باشد.

وی افزود: «بداهه‌گویی چیزی نیست که حافظ منافع امنیت ملی ما باشد. بنابراین وقتی او سخن می‌گوید یا واکنشی نشان می‌دهد، باید از این مسئله اطمینان یافت که او متوجه است تأثیر آن (صحبت‌ها یا واکنش‌ها) بر ایالات‌متحده می‌تواند بسیار عمیق باشد.»

برنان گفت: «مسئله چیزی فراتر از آقای ترامپ است. این مسئله مربوط به ایالات‌متحدۀ آمریکا است.»

برنان در حالی این اظهارات را بیان کرد که ترامپ اخیراً از نهادهای اطلاعاتی آمریکا به‌شدت انتقاد کرده است.

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا 21 دی با انتشار گزارشی اعلام کردند روسیه اطلاعات رسواکنندۀ شخصی و مالی در مورد ترامپ در اختیار دارد.

ترامپ در پی انتشار این گزارش در حساب شخصی خود در شبکۀ اجتماعی توییتر نوشت این خبر «جعلی» است و رسانه‌‎ها قصد تخریب سیاسی وی را دارند. وی همچنین سرویس‌های اطلاعاتی این کشور را با آلمان نازی مقایسه کرد.

ترامپ گفت: «درز اسناد از سوی نهادهای اطلاعاتی منجر به این شده تا برخی از رسانه‌های خبری آمریکایی ادعاهای بی‌پایه و اساسی را منتشر کنند مبنی بر اینکه روسیه اطلاعات رسواکننده‌ای دربارۀ من در اختیار دارد.»

وی در ادامه تصریح کرد: «فکر می‌کنم این شرم‌آور است که نهادهای اطلاعاتی این اجازه را داشته باشند تا هر اطلاعات نادرست و جعلی را منتشر کنند. این شرم‌آور است... این چیزی است که آلمان نازی انجام می‌داد.»

جان برنان افزود از اینکه ترامپ نهادهای اطلاعاتی امریکا را به آلمان نازی تشبیه کرده، خشمگین است.

رئیس سیا گفت: «این مسئله که ترامپ به نهادهای اطلاعاتی آمریکا اعتماد ندارد، چه پیامی برای جهان خواهد داشت؟»

مقام‌های اطلاعاتی امریکا مدعی هستند که هکرهای روس سال گذشته با انجام حملات سایبری سعی داشتند بر نتیجۀ انتخابات ریاست‌‎جمهوری امریکا تأثیر بگذارند. این در حالی است که مسکو بارها این اتهام را رد و اعلام کرده است واشنگتن می‌بایست برای اثبات ادعای خود مدرک ارائه دهد.

ترامپ پس از پیروزی در انتخابات، ادعاهای مطرح‌شده دربارۀ هکرهای روس را مضحک خواند و گفت رقبای دموکراتش سعی دارند با این ادعاها بر شکست انتخاباتی خود سرپوش بگذارند. این در حالی است که وی اخیراً در یک نشست خبری گفت معتقد است روسیه در این حملات سایبری دست داشته است.

مقامات اطلاعاتی آمریکا 18 دی نشستی با حضور ترامپ برگزار کردند و اطلاعات مربوط به پروندۀ دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را به وی ارائه دادند. بر اساس آنچه رسانه‎های ایالات‌متحده گزارش داده‏‌اند، در همین جلسه، اطلاعات شرم‌آوری که مقامات روسیه دربارۀ وی در اختیار دارند، به ترامپ ارائه شده است.در گزارش‎ها آمده است که 2 صفحه اطلاعات محرمانه‎ای که به ترامپ و اوباما ارائه شده است، همچنین شامل این اتهام است که در طول مبارزات انتخاباتی ترامپ، ارتباط اطلاعاتی منظمی میان وی و دولت روسیه وجود داشته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر