بازدید 7214
۳

دختر چهارساله‌ای که هزار کتاب خوانده!

«دالیا ماری آرانا» نام دختربچه‌ای چهارساله است که تاکنون بیش از هزار کتاب مطالعه کرده و به خاطر این امتیاز درخشانش، جایزه‌ای دریافت کرده است.
کد خبر: ۶۵۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۰ 16 January 2017
«دالیا ماری آرانا» نام دختربچه‌ای چهارساله است که تاکنون بیش از هزار کتاب مطالعه کرده و به خاطر این امتیاز درخشانش، جایزه‌ای دریافت کرده است.

به گزارش ایسنا، هافینگتون پست نوشت: دختری به نام «دالیا ماری آرانا» از ایالت جورجیای آمریکا،‌ با وجود این‌که تنها چهار سال سن دارد، بیش از هزار کتاب مطالعه کرده است و به همین دلیل او را شایسته دریافت عنوان «کتابخانه‌دار یک‌روزه» در بزرگ‌ترین کتابخانه جهان دانستند.

«کارلا هیدن» مسئول کتابخانه ملی کنگره آمریکا که عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه جهان را یدک می‌کشد، اولین زن و نخستین آفریقایی ـ آمریکایی است که سمت کتابخانه‌داری این مکان را دارد. او درباره این پدیده چهارساله در توئیتر خود نوشت: دیدن «دالیا ماری آرانا»ی چهارساله از گینزویل جورجیا به عنوان «کتابخانه‌دار یک‌روزه» خیلی سرگرم‌کننده بود. او تا الان بیش از هزار کتاب خوانده است.
 
دختر چهارساله‌ای که هزار کتاب خوانده!
دالیا، «کتابخانه‌دار یک‌روزه» در کتابخانه ملی کنگره آمریکا

مادر این دختر گفته است که او مطالعه را از حدود دوسالگی آغاز کرده و در برنامه «هزار کتاب پیش از مهدکودک» شرکت کرده و آن را به پایان رسانده است. «دالیا» به مادرش گفته که کتابخانه کنگره، "محبوب‌ترین، محبوب‌ترین، محبوب‌ترین کتابخانه" او در کل جهان است.

این دختر چهارساله که حالا کارت افتخاری بزرگ‌ترین کتابخانه جهان را هم دارد، می‌تواند هر زمان که خواست از این مرکز کتاب قرض بگیرد. «دالیا» گفته قصد دارد کودکان دیگر را به کتاب‌خوانی تشویق کند و خودش همین‌طور به مطالعه کتاب‌های بیشتر ادامه دهد. او در مصاحبه‌ای که اخیرا انجام داده، گفته است: امیدوارم بتوانم ۱۰۰ هزار تا کتاب خوانم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
سلام.
این کودک را از نزدیک دیده ام . او کتاب '' هزار کتاب '' اثر آنتو نی جاسبیک را خوانده است. بقیه تبلیغات دروغ است .
انوقت هزار تا ايراني يك كتاب هم نخوانده اند ، جالبه ، نه ؟
بیان استاد دانشگاه به حقیقت نزدیک تر است. این دختر بچه از چه زمانی توانسته هزار کتاب بخواند؟ از سه سالگی هم که شروع به خواندن کتاب کرده باشد سالی پانصد کتاب خوانده ا ست. البته اگر از نوع کتاب هایی باشد که فقط عکس دارند مشاهده کرده باشد از هزار هم می تواند بیش تر باشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر