بازدید 2846

کنفرانس «گفت‌وگوی ملی فلسطین» در مسکو

8 گروه فلسطینی به دعوت روسیه در این کشور گرد هم آمده‌اند تا طی کنفرانسی دو روزه در راستای پایان دادن به اختلافات داخلی تلاش کنند.
کد خبر: ۶۵۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱ 15 January 2017
8 گروه فلسطینی به دعوت روسیه در این کشور گرد هم آمده‌اند تا طی کنفرانسی دو روزه در راستای پایان دادن به اختلافات داخلی تلاش کنند.

به گزارش فارس، یکشنبه (امروز) کنفرانس گفت‌وگوی ملی فلسطین با مشارکت 8 گروه فلسطینی در مسکو پایتخت روسیه آغاز به کار کرد؛ این کنفرانس با تلاش مرکز شرق شناسی وابسته به آکادمی علوم روسیه و طی 2 روز برگزار می‌شود.

قرار است گروه‌های فلسطینی فردا در این کنفرانس با یکدیگر نشست یا «سرگئی لاورف» وزیر خارجه روسیه دیدار داشته باشند تا درباره فلسطین و آشتی ملی صحبت کنند.

بر اساس گزارش بخش عربی مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «ویتالی نعومکین» رئیس مرکز شرق شناسی وابسته به آکادمی علوم روسیه پیش‌تر گفته بود: از 15 تا 17 ژانویه میزبان نشست گروه‌های فلسطینی خواهیم بود ، این نشستی غیر رسمی است و رهبران 8 گروه فلسطینی به روسیه می‌آیند تا در راستای پایان اختلافات داخلی میان آنها صحبت کنیم .

دیروز یک هیأت از حماس به ریاست «موسی ابومرزوق» وارد مسکو شد؛ «حازم قاسم» سخنگوی حماس در همین راستا اعلام کرد: هیأت حماس در نشست آکادمی روسیه شرکت می‌کند و در حاشیه آن با «سرگئی لاروف» نیز دیدار خواهد داشت.

وی در ادامه گفت حماس به استراتژی واضح دارد: به هر دعوتی در راستای آشتی داخلی فلسطین لبیک خواهیم گفت.

«موسی ابومرزوق» نیز در اظهاراتی که روزنامه «فلسطین» آن را منتشر کرده، گفت: نشست مسکو در ادامه تکمیل نشست‌های سابق در دوحه و قاهره خواهد بود، این دعوت روسیه را پذیرفتیم زیرا دیگر در هیچ حالتی جایز نیست که اختلافات داخلی ادامه یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل