بازدید 3968

100کارتن خواب در اصفهان پذیرش شدند

استاندار اصفهان از شناسایی و پذیرش یکصد کارتن خواب معتاد در در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵ 15 January 2017
استاندار اصفهان از شناسایی و پذیرش یکصد کارتن خواب معتاد در در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان افزود: 50 نفر از این عده در گرمخانه، پذیرش و 50 نفر هم به مرکز ماده 16 استان ارجاع داده شدند.
گرمخانه به اماکن اسکان شبانه افراد بی خانمان گفته می شود.

در مرکز نگهداری و کاهش آسیب موضوع ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر، معتادان فاقد گواهی درمان و معتادان متجاهر(کسی که عمل خود را بصورت آشکار انجام دهد)،به مدت یک تا سه ماه نگهداری می شوند.این مرکز در منطقه 'قلعه شور' از توابع اصفهان با ظرفیت 160 نفر واقع است.

زرگرپور با اشاره به میزان مرگ و میر ناشی از مسمومیت حاد مواد مخدر گفت: سهم زنان در اعتیاد و مرگ ناشی از آن 10 درصد است و طبق بخشنامه وزارت بهداشت، بیمارستان ها مکلف به شناسایی زنان معتاد باردار هستند تا روند درمان نوزادان آنها و معرفی شان به بهزیستی انجام شود.

وی با بیان اینکه خیران استان های اصفهان، کرمان و کردستان اقدامات خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر و پرداخت هزینه های درمان آنها انجام داده اند، گفت: در جمع آوری معتادان متجاهر نیز اقدامات خوبی از سوی این بخش صورت گرفته است.

زرگرپور با اشاره به گزارش مدیرکل بهزیستی استان در باره کمپ های ترک اعتیاد گفت: در 9 ماه امسال، 90 کمپ با حدود 18 هزار نفر مراجعه در استان فعالیت داشتند.
استاندار اصفهان افزود: در همین مدت حدود 33 تُن مواد مخدر در استان کشف شد.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان، در این استان حدود 96 هزار معتاد وجود دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان