بازدید 17364
خوانده می‌شوید؛

نو شدن ناوگان هوایی کشور؛ افتخار ملی یا فاجعه ملی؟

ورود نخستین ایرباس از مجموعه هواپیماهای جدید خریداری شده توسط دولت به کشور در روزهای گذشته، به موضوع مهمی برای موافقان و مخالفان دولت تبدیل شده است، به گونه‌ای که در صفحات روزنامه‌های صبح دیروز، می‌توانستید این اتفاق را در دو سوی پیوستار فاجعه ملی و افتخار ملی دریابید.
کد خبر: ۶۵۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 15 January 2017
«خیل عظیم جمعیت از ساعت‌ها پیش با حضور در فرودگاه مهرآباد، منتظر ثبت این لحظه بودند. نه تنها به خاطر ورود یک فروند هواپیمای نو بلکه برای پایان سال‌ها تحریم و دیدن نتایج برجام. این هواپیما که ساعت 5 صبح فرودگاه تولوز فرانسه را به سمت ایران ترک کرده بود، با سفر طولانی به آسمان ایران رسید. عکاسان داخلی و خارجی ثانیه‌ای را از دست نمی‌دادند و برای آنکه بهترین عکس را از آن خود کنند هیجان زده بودند.» روزنامه ایران/ شنبه 25 دی ماه

«باغ پرثمر برجام میوه داد و یک فروند هواپیمای ایرباس در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست. اینکه هواپیما چیز خوبی است و وسیله‌ای برای تردد آسان ابناء بشر است و با آن می‌توان فاصله‌های طولانی را در زمانی کوتاه طی کرد و اینکه می‌تواند مقدار زیادی بار حمل کند و دهها فایده اعلام شده و نشده (!) هواپیما بر کسی پوشیده نیست و کسی با آن سر مخالفت و ناسازگاری ندارد. اما اینهمه هیجان زدگی و غش و ضعف برای هواپیمایی که محصول یک معامله فسخ شده بین ایرباس و اسپانیاست،کمی زیاده روی و دور از ذهن است!» روزنامه کیهان/ شنبه 25 دی ماه

این دو پاراگراف، بخش آغازین گزارش دو روزنامه موافق و مخالف دولت است که در گزارش دیروز خود به ماجرای ورود ایرباس به ایران پرداخته بودند. در واقع ورود نخستین ایرباس از مجموعه هواپیماهای جدید خریداری شده توسط دولت به کشور در روزهای گذشته به موضوع مهمی برای موافقان و مخالفان دولت تبدیل شده است، به گونه‌ای که در صفحات روزنامه‌های صبح دیروز می‌توانستید این اتفاق را در دو سوی پیوستار فاجعه ملی و افتخار ملی دریابید. روزنامه منتقد دولت، وطن امروز آن را «فرود تحقیرآمیز» و روزنامه موافق دولت شهروند آن را «نمایش فروریختن تحریم‌ها» خوانده بود.

این اختلاف نظر در میان کامنت‌های خوانندگان تابناک هم به شدت مشهود بود. در چند روز اخیر، ذیل اخبار مختلفی که در خصوص ایرباس‌های جدید منتشر شده، شاهد نظرهای متفاوتی از سوی خوانندگان بودیم. با توجه به اینکه این موضوع در این روزها پر بحث بوده، می‌خواهیم نظر شما را مشخصا در این خصوص بدانیم؛

شما نو شدن ناوگان هوایی کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا ماجرا به این شوری و یا بی‌نمکی موافقان و مخالفان است؟ آیا خرید ایرباس را باید مانند روزنامه‌های مخالف و موافق در حد یک افتخار ملی یا یک فاجعه ملی دید؟

نظر خود را در این خصوص با ما و دیگر خوانندگان تابناک در میان بگذارید. کامنت‌های شما تا ساعت20:00 اینجا منتشر خواهد شد.




سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۲۳
افتخار ملی نیست ، از بس گل به خودی خوردیم ، گل نخوریم با یه گل که بزنیم ، کلی خوشحال میشیم .
مسئولین کلاهشون رو بذارند بالاتر . ما چه کاره ایم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
چطوره به شرکت سایپا سفارش کنند پراید پرنده بسازد برای برای عدم وابستگی به کالاهای خارجی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
من منتقد دولتم ولی نمی دونم الان شما چی گفتید؟ علیه دولت گفتید بنفع دولت گفتید؟
یکبار دیگه وضح بگو لطفاً
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
شما داری میری خونه از کنار برو خاکی نشی ، نیس کلاشون پایینه نمیبینن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
ایهاالناس ، بابا بیاین بزرگ شید . تا کی بی سواد ها برا ملت نظر بدن .تا کی کیهان و وطن امروز ، از نادانی ما بهره ببرن و آگهی هاشون رو بفروشن . هر عاقلی میدونه که برای عزت کشورش باید خوشحال بشه . اونایی که نمی خوان سربلندی کشور رو ببینن ، بی سوادن . دوره شون هم چند سال دیگه تموم میشه . اندکی صبر عزت ایران زمین نزدیک است .
سینا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
دقیقا با این دوستمون موافقم احمدی نژاد بلایی سرمون آورد که همینکه نفس میکشیم یعنی خوشبختیم دیگه هواپیما و اینا می خوایم چیکار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
شکستن فضای تحریم به پشتوانه دفاع غیرتمندانه و دیپلماسی قوی و بومی افتخار ملی است
که از قبل آن ورود هواپیمای نوساز در چهارچوب احترام متقابل و حق طبیعی بازپس گرفته شده و ممکن گردیده است
در حاشیه این ماجرا رفتار جناب وزیر محترم با ذوق زدگی نامتعارفی بروز توامان شده است که رسانه های مخالف دولت به جهت انحراف اذهان عمومی از موفقیت دولت جمهوری اسلامی و در کادر بزرگتر و نظام ایران اسلامی در شکستن فضای تحریم بین المللی اقدام به بزرگنمایی و حمله به این رفتار اقای وزیر نموده اند
اصولگرایان به مدد کارهای تیمی و تشکیلاتی و فراهم بودن فضای بازتر برای تجربه و کار گروهی و عدم برخوردهای شدید قضایی و امنیتی دارای تجربه بهتری در دیپلماسی عمومی و تبلیغات و فضا سازی و پروپاگاندا میباشند
این ضعف مشاوران وزیر است که البته به ضعف خود وزیر در انتخاب مشاور توانمند در عرصه دیپلماسی عمومی و حضور در انظار مردم برمیگررد
و بواسطه این ضعف شخصی یک وزیر
نباید دستاورد بزرگ نظام در شکستن فضای تحریم نادیده گرفته شود.
سینا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
دوست عزیزی که متوجه نشدی ایشون چی گفت ، مگر چیز عجیبیست که متوجه صحبت و افکار هم فکران خود نشوی؟
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
سوال تابناک موزیانه است

معلوم است هیچکس نمی گه فاجعه ملی.

فکر کرده همه نفهمند

باید می پرسید آیا خرید یک هواپیما افتخار و پز دادن داره یا نه؟!
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
نوسازی ناوگان هوایی خوب است ولی اولویت کشور نیست.آمار می گوید در طی 40 سال گذشته 1672 نفر بر اثر سوانح هوایی در ایران جان خود را از دست داده اند که این در مقایسه با سوانح جاده خیلی خیلی کوچک است. بنده به عنوان یک جوان تحصیلکرده می گویم اولویت اول کشور اشتغال است و هر تصمیمی که باعث خروج سرمایه از کشور و ایجاد اشتغال برای کارگر خارجی شود بسیار غلط است. فروش شرکت پژو به خاطر قرارداد جدید با ایران طی 7 سال گذشته رکورد زد.
به نظرم این تصمیم ناشی از روحیه رفاه زده برخی وزرای دولت است . یک شوی انتخاباتی....
،
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
مساله ورود هواپیما نیست بلکه مساله اصلی شکسته شدن یک تحریم 38 ساله است برای اولین بار پس از انقلاب توانستیم به صورت رسمی و مستقیم هواپیمایی را از شرکت تولیدکننده خریداری کنیم این اتفاق قطعا مبارک است
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
آقا مرد باشيد و سوار نشيد. همين هواپيماهاي موجود را هم كه شاه ملعون خريده و تازه ساخت همين كشورهاي استعمارگر هست سوار نشويد. اينطوري كه نميشه. شماها جماعت بهانه جو، مي گيد مردم سوار الاغ و قاطر بشوند. اين كه نميشه
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
شکستن تحریم وقتی خوب است که باعث رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال و تقویت تولید داخلی و رشد اقتصادی شود. همین رفع تحریم های نصفه و نیمه ظاهرا برای فرانسه بیشتر باعث ایجاد اشتغال و تقویت تولید داخلی شده. بازم میگید مهمه که تحریم ها شکسته شد. شما میدانید تنها در سال 93 آمار تلفات جاده ای بیش از 15 هزار نفر بوده است و تنها در نوروز 93 تعداد 1084 کشته دادیم؟؟
در صورتی که در 40 سال اخیر حدود 1672 کشته در سوانح هوایی داشتیم
لطفا بدون تعصب قضاوت کنید
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
سلام ... کلا مردم بامزه ای داریم ... یه زمانی (قبل انقلاب) آخرین مدلهای هواپیما و همه چیز و داشتیم اما چون استقلال نداشتیم انقلاب کردیم ... بعد 40 سال، حاضر شدیم استقلال در تصمیمات و سرنوشتمون رو بدیم و به جاش هواپیما بگیریم ... نظرات پیوست این کامنت نشان می دهد که چرا ما پیشرفت نمی کنیم. وزیر این کشور جای اینکه هواپیما بسازه، رفته به استقبال هواپیمای خریداری شده و داره پزش رو میده ... یعنی ایرباس از اینکه هواپیمای قرارداد فسخ شده اش را فروخته اینقدی خوشحال نشد
نویسنده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
ناشناس ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶

من نه منتقد دولتم و نه معتقد به دولت . من میگم چرا در 38 سال گذشته کاری کردیم که خرید هواپیمای نو از یه کشور دیگه برامون در حد آرزو شده بود ، چرا سقوط نکردن هواپیما و نمردن هموطنهامون تو جاده ها و قطارها برامون آرزو شده ، چرا بهداشت و سلامت برامون آرزو شده و طرح ارتقاء سلامت حتی در حد یه دفترچه بیمه برامون خوشایند باشه چرا باید کاری کنیم که بیان منشور حقوق شهروندی که تک تک کلماتش داخل قانون اساسی و قوانین تصویبی مجلس هست اینقدر جالب توجه باشه و یا حتی طرح هایی مثل مسکن مهر و یارانه انقدر با اقبال عمومی مواجه بشه. همه طرح ها و کارهایی که صدای شکستشون قبل تصویبشون شنیده میشه اما برای مردم ما دلخوشی شده.
واقعا حق مردم ما اینه ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
حقیقتش اینه که این مساله از این لحاظ که موجب افزایش رفاه میشه اتفاق خیلی خوبی هست. اما به کار بردن کلمه افتخار زیاده روی هست. افتخار وقتی قابل به کارگیری بود که این وسیله پیشرفته و گرانقیمت را خودمون ساخته بودیم وگرنه اینکه با پول نفت بریم یک هواپیما مجهز بخریم افتخار محسوب نمیشه وگرنه کشورهای حاشیه خلیج فارس از با افتخار ترین کشورها هستن؟؟؟
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
ممنون تابناک جان که با این سوال باعث شدی آمار جدیدی رو متوجه بشم. برای دوستانی که آمار سوانح جاده را نمی دانند عرض کنم در ده سال اخیر تلفات جاده ای ما 280 هزار نفر بوده است یعنی معادل سقوط 850 هواپیمای 300 صندلی (با خدمه و خلبان) ......
آیا بهتر نبود این پول ها صرف اصلاح جاده ها، اصلاح خودروهای معیوب و نا ایمن و صرف توسعه ناوگان ریلی که بیشتر مورد استفاده است می شد؟؟
اگر هم می گویید پول ها بلوکه بود و فقط باید صرف خرید میشد و بعد وارد میشد که باید گفت چه مذاکره کننده های حرفه ای داشتیم که به نفع آنها کار کردند...
افتخار ملی ایران و تحول صنعت هواپیمایی غیر نظامی ایران
به امید به روز شدن صنعت هواپیمایی نظامی ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
آخ گفتی هااا . کی بشه این اف 4 ها برن بازنشسته بشن
ناشناس
| China |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
با این حساب که کشورهای خلیح فارس که باید از آمریکا هم بهتر باشه وضعشون (به نسبت جمعیت و تعداد هواپیما چه نظامی چه عیر نظامی) ولی مسدله اینه که چرا نباید خودروهامون که این همه ناامن است نباید در لولویت باشد؟ دلیلش معلومه چون ساخت کارخانه و راه اندازی خط تولید وقت می بره و دولت نموتونه باهاش عوام رو گول بزنه ولی یه ایرباس عاریتی می تونه! 20000 کشته ی سالانه توی جاده با یان ماشین ها کک کسی را نمی گزونه که هیچ وام هم می دن که مردم بیشتر ازشون بخرن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
افتخار ملی ایران !!! :D
تحول صنعت هواپیمایی؟ اون موقعه آب شیرین از عربستان وارد کردم بهت می گم غنی سازی یعنی چی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
ای ایران به امید روزی که عکس با چرخ هواپیما برای دولتت افتخار نباشد
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
آقا قاطر را هم باید از قبرس وارد کنیم و بابت آن ارز بدهیم
کهنه بودن ناوگان هوایی افتخاره آیا؟!
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
سلام ... کهنه بودن ناوگان افتخار ندارد اما اینکه پول بدی هواپیما بخری هم خیلی افتخار ندارد که اگر داشت کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس پرافتخارترین کشورهای جهان بودند
داریوش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
نه افتخار نیست.
ولس خریدن جنس مرجوعی ایرباس برای اسپانیا که معلوم نیست به چه علت فنی مرجوعی شده افتخاره آیا؟
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
آقای حمید شما از همون شتر جهت مسافرت استفاده کن.
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
سلام خدمت دوست آلمانی ... برادر تولیدات داخلی پیشرفته تر از شتر هم وجود داره شما خبر نداری ... یه سوال ... شما میری تو یه فروشگاه، پول میدی و یه گوشی میخری میای بیرون ... در این حالت احساس افتخار مفرط بهت دست میده؟
افتخار است چرا که کشور ما در ساخت خودرو هم ناتوان است پس دیدن روزیکه هواپیما ساخته شود خیلی دور است پس مردم نبایستی تاوان آن را بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
تا زمانی که اعتماد به نفس نداشته باشیم و همیشه مرغ همسایه را غاز ببینیم به جایی نخواهیم رسید.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
مردم !!! , آقازاده ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
سلام ... با دیدن نظرات دوستان به این نتیجه رسیدم که نباید اصلا دنبال بحث هسته ای می رفتیم ... تراز مردم ما اصلا در اون حدها نیست که باور به توانستن داشته باشن ... به قول دوستان دولتی نهایت توان ما آبگوشت بزباش است؛
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
همين اعتماد به نفس شماهاست که مملکتو به اين فلاکت کشونده
قربونت بي خيال اعتماد به نفس شو
شناسا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
اصلا نگران نباش دوست عزیز! مدیر عامل سابق ایران خودرو شده مدیر عامل شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) و بزودی مثل زمان مدیریتش در ایرانخودرو پوز ایرباس و بویینگ رو هم خواهیم زد!
ناشناس
| United States |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
فیلم تولید و ساخت و رنگ آمیزی هواپیما پخش شده لطفا نگاه بکنید
نوسازی هواپیمایی واقعا کار مهمی است. ولی وزیر زیاد ذوق زده شده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
اشتباهي مثبت دادم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
بنده خداها از اونجا که رسانه اي ندارن و مجبورن با جناح مخالف بجنگن، براي اينکه نشون بدن چه کار بزرگي کردن، مجبور شدن اينطور عمل کنن
کسایی که از هواپیمای اختصاصی استفاده میکننند جون بقیه مسافرا که با هواپیمای داغون مسافرت میکنند اهمیتی نداره - ربطی به افتخار ملی هم نداره - این تلاشی بوده در راستای افزایش رفاه اجتماعی
پاسخ ها
شهاب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
رفاه اجتماعی مردمی که سال به سال هواپیما سوار نمی شن
شما بگو ! سقوط های مکرر یا نقص فنی و ترکیدن لاستیک و باز نشدن چرخ ها و آتش گرفتن موتور هواپیما افتخار ملی است یا فاجعه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
شما چقدر با هواپیما مسافرت می کنید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
ماهی چهار بار برای یک پزشک جهت خدمت در مناطق محروم به نظر شما کافیه ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
مشکل سرتعداد مسافرتا نیست، متوجه نیستید یا خودتون رو زدید به اون راه!!!به امید اینکه روزی ایران خودرو و سایپا از صفحه روزگار محو بشن، واقعا در مورد این دو شرکت ذره ای حس مسئولیت و وطن پرستی وجود نداره، تنها چیزی که مهم نیست تو این مملکت مردمن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
مهم نیست من چقدر هواپیما سوار میشم
مهم اونه که یک هم وطن سوار میشه
باعث خوشحالی هست که صنعت هوانوردی ما بعد از سال ها دوباره داره جان میگیره و میتونه بازاری را که شرکت های اماراتی یا ترکیه ای در کشور خودمان در اختیار دارند رو پس بگیره ... پس خبر خوبیه ولی دیگه نباید خیلی گندش کرد و تو بوق بکنیمش .

چیزی که همیشه به ما آسیب زده همین رفتار های ا حساسی و افراط و تفریط هست.
ما باید پولمون روبدیم به شرکت هواپمایی عربی وترکی تا شما کیف کنید هروز که این ناوگان دیرتر وارد بشه پول ملت بیشتر تو شکم عربها و ترکها میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
این چند تا منفی بده دلواپس کی از رو میرن؟
من دو هفته قبل مسافر پروازتهران به شیراز بودم بلافاصله بعد از بلند شدن هواپیما صدای انفجار وحشتناکی اومد ظاهرا یکی از موتورهای هواپیما منفجر شده بود و هواپیما به مهرآباد برگشت فقط نمیدونم چطور باید حال مردم بیچاره از جمله خودم را شرح بدم از اون روز دچار استرس بسیار بدی شدم که هنوز ادامه داره
فقط میخوام بگم خدا لعنت کنه لعنت کنه لعنت کنه هرکسی که با زبان و رفتار جلوی نوسازی ناوگان هوایی کشور رو بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
بیشمار ! آمین .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
یاد مرگ از علائم مومن است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
از مومن بودن همین یک قلم را بلدید ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
همينم بلد نيست
اين حرفش براي ما شهروندان درجه چندمه وگرنه اينا که خودشون طاقت تب کردنم ندارن چه برسه به ياد مرگ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
علائم مومن اخه روانی؟؟؟؟تو عقلم داری؟؟؟یه عده ملت بخاطر بی کفایتی داشتن می مرد بعد میگی یاد مرگ از علائمشون؟؟
قطعا افتخار ملي است و موجب خوشحاليست كه ديگر در خطوط هوايي ديگر كشور ها تحقير نشويم.
پاسخ ها
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
تحقیر این است که مسئولین یک کشور بزرگ به شکلی تحقیرآمیز به استقبال یک هواپیما بروند... بنده به عنوان یک ایرانی احساس حقارت کردم از این مسئولینی که غیرت ملی ندارند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
غيرت ملي رو اون مسئوليني ندارن که کشور رو به اينجا رسوندن
بله معلومه که افتخار ملی هستش. افرادی که میگن یک عدد هواپیما انقدر سوت و هورا نداره، توانایی خرید همین 1 عدد را داشتند؟!
پاسخ ها
شهاب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
تازه فهمیدیم وقتی با التماس چیزی بخریم و پولش رو هم بدیم باعث افتخاره
مخالفت روزنامه کیهان عجیب نیست چون اینها دلشان می‌خواهد هواپیما کهنه باشد سقوط کند وانها بتوانند از دولت انتقاد کنند اگر هواپیماها نو بشه روزنامه وطن امروز دیگر نمیتواند تیترهای آن چنانی بزند
مورد خیلی مثبتی هست، هم تعامل با دنیا و هم ایمن شدن حمل و نقل. فکر نکنم هیچ کس این مورد رو افتخار ملی بدونه ولی قطعا مورد مثبتی هست و به شخصه ازش استقبال می کنم و یک دستاورد هست برای کشوری که مدام در تحریم بوده و از جامعه بین الملل دور افتاده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
مهم تر این که شاید از کره شمالی سودان و ونزوئلا و افغانسان فاصله بگیریم.
به خدا قسم این بحث نوسازی سیستم هواپیمایی مقدمه ی رشد گردشگریه واقعا نمی دونید چقدر اشتغال زایی میشه ؟ ترکیه حاظر روی پرواز هاش ضرر کنه ولی فقط توریست وارد کشورش بشه اون وقت ما هنوز داری سر این موضوع بحث میکنیم آقای روحانی با قدرت برو رو به جلو مردم حمایت میکنن
ولی مردم ایران دارن روز به روز از همه لحاظ فرسوده میشن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
درسته و البته ربطی به خرید هواپیما نداره ها
خرید هواپیما و نوسازی ناوگان نه افتخار ملی است و نه فاجعه ملی ! مهم این است که اولا باید پس از برجام و گشایش اقتصادی اولویت بندی کرد ! آیا نو سازی ناوگان هوایی مهمتر است یا ایجاد اشتغال در جامعه و یا بازسازی راههای فرسوده که سالیانه هزاران نفر به خاطر مشکلات راههای کشور کشته می شوند . هم چنین شما حساب کنید حداقل بر اساس منابع داخلی بیش از 20 ملیارد دلار هزینه خرید هواپیماهای ایرباس و بویینگ می شود در حالی که با کمتر از این مقدار می توان تمام مشکلات جاده های کشور را برطرف کرد که عده ای زیادی از هموطنان ما در این جاده ها جان خود را از دست می دهند . از جهت دیگر رکود مهمترین مشکل جامعه است که باعث بی کاری بسیاری از جوانان ما شده است که اگر بر اساس اولویتها این رکود از بین می رفت و در جامعه با کمک به بخشهای صنعتی اقتصاد و صنعت رونق می گرفت خودش باعث درآمد زایی کشور و باعث بازسازی ناوگان هوایی کشور البته در زمان طولانی تری می شد و... لذا وقتی بحث اولویت ها می شود باید نگاه کرد آیا هواپیما جز اولویت های کشور می باشد یا خیر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
خود ناوگان هوایی درست باعث اشتغال زایی خواهد بود
هواپیماهای ترکی و عربی و ... کمتر استفاده می شوند خدمه ایرانی استفاده شود مهندسین ایرانی و ...
ضمنا جان مردم هم سیو شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
با ذره بین می گردی دنبال ایراد کرفتن؟ این مقوله ها که گفتی هر کدام در جای خود قرار دارند و مقایسه آن غلط است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
هزینه خرید اعتباری است و از محل بلیط فروشی تامین میگردد
شهاب
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
حرف حساب امثال شما بین دعواها و عقده های سیاسی بعضی ها گم میشه و همه دردهای مردم ایران از همین نگاه های سیاسی سیاه و سفید جاهلانه نشات می گیره.
قطعا کسایی که از خرید هواپیما ناراحتند حق ندارند برای کشته های سوانح هوایی کشور مرثیه بخونند. جان آدمها باید همیشه در اواویت دولت باشه هر چیز دیگه ای در اولویت بعدی قرار میگیره. لطفا نزارید ما بمیریم چه با ماشین های بی کیفیت چه با هواپیماهای اوراقی و چه با قطارهایی که علیرغم سیستم های پیشرفته کنترلی به دست کارکنان کم سواد راه آهن جان مردم رو به باد میدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
نمردنمون رو هم باید طلب کنیم ، انگار مسئولین ما از فضا اومدن و ما زمینی هستیم و نمی دونند که اولویت هر کشوری حفظ مطلق جان و مال و ناموس شهروندان اون کشوره ...
ناشناس
| United States |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
اشتغال زایی و زیر ساخت میخواد که بیشتر زیر ساخت ها از بین رفت تو دلت قبلی- ( با فرار سرمایه گزار ها و تحریم ) فعلا تو این یک سال 11 میلیارد دلار سرمایه خارجی وارد شده و تا ثمر بدهو کارخانه های جدید راه اندازی بشه زمان نیاز داره - خود همین هوایپا هم 2 تا مزیت داره اولا هم اشتغال زایی داره ( از خدمه بگیر تا کادر نگهداری ) هم از خرج ارز و خرید بیلت از شرکت خارجی جلو گیری میکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
ما می خواهیم زنده بمانیم
شهاب
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
دوست عزیز آمار کسانی که به دلیل فقر و بیکاری و اعتیادو عدم اولویت بندی صحیح دولتها در اثر کارتن خوابی و تن فروشی و هزار درد بی درمان ساعت به ساعت جان می دهند صدها برابر سوانح هوایی است .خرید هواپیما بسیار خوب است ولی زمانی که وضع اقتصادی و رفاه مردم متناسب با آن باشد نه اینکه اقلیت دارای امکانات و قدرت و ...فقط آز آن استفاده کنند
جالبه هواپیما وارد میشه. اما قطعات اصلی پژو ۲۰۶ وارد نمی شود و هنوز ایران خودرو ۲۰۶ چینی را جای فرانسوی قالب مردم میکنه. چرا چون طعم سود فروش جنس بنجل در مدیران نهادینه شده است.
پاسخ ها
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
لایک داری عزیز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
مدیونی اگه فکر کنی ایرباس تقلبی بود نمی خریدنش!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
آخه ایرباس چینی نداره و گرنه سریع می رفتن سراغش!!!
این یعنی برداشته شدن حداقل بخشی از تحریمها که داشت نفسمان را میگرفت. به عبارتی ذیگر از خفقان نجات یافتیم.
سلام نباید به این مسئله را یک تحقیر و یا یک تهدید نگاه کرد. همچنین خرید یک هواپیما همه مشکلات صنعت هوایی ما را حل نخواهد کرد. به نظر من اگر در دولت قبل هم این خرید انجام میشد شاید زمان ورود این هواپیما یک یوم الفتح گفنه میشد.
در هر حال صنعت هوایی ما در حال رکود بدی است شاغلین و فارغ التحصیلان و شرکتهای هوایی وضعیت خوبی ندارند. دانش و ابزار جدید را در این صنعت لازم داریم. با توجه به موقعیت کشور از مزیت و قابلیت ترانزیت استفاده نمیکنیم. وضع حمل مسافر داخلی و خارجی و فرودگاهها هم که معلوم است. مزیت امنیت مسافرت هوایی در ایران مورد توجه نیست. صنعت هوایی کمک زیادی به گردشگری نمی کند و هزاران مسئله دیگر
و حرف آخر اینکه این صنعت بزرگ برای ما یک فرصت بزرگ است و باید به عنوان یک راه حل به آن نگاه کرد . هرگونه برخورد سیاه افراد صاحب فکر و سرمایه را ناامید و دشمنان را شاد خواهد کرد.
ممنون
اينهايي كه مي گويند فاجعه است يا نادان هستند يا اجنبي (به تعبير استاد دهخدا).
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
نه برادر اینها دلالانی هستند که می خواهند قطعات و هواپیماهای کهنه را دو سه برابر قیمت به این مردم بفروشند. اینها کاسبان تحریم هستند
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
حرف حساب جواب نداره
ناشناس
| Canada |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
درود بر تو 15:20
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
سلام ... اما کسانی که میگن افتخار است قطعا نادان هستند ... اینکه 90% بودجه عمرانی کشور را قطع کنید و همه پروژه ها را بدون بودجه و کشور را در رکود مطلق رها کنید و به جای آن هواپیما بخرید، اگر فاجعه نباشد، قطعا موجب افتخار هم نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
برادر تو که سواد نداری نظر نده. این هواپیما ها اجاره به شرط تملیک هستند یعنی پولی بابتشان داده نمی شود. فقط از درامد انها قسط پولش پرداخت می شود. حالا متوجه شدی برادر دلواپس؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
خوشبختانه هم عقیده های دلواپست 5 تا بیشتر نیستند!!!
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
خدمت ناشناس باسواد ... چند تا سوال برای فعال کردن سلولهای خاکستری شما دوست عزیز ... به نظر شما آقای اسپانیا نمیتونست از این فکرا بکنه که مثلا من اینو الان بدون پیش پول میگیرم. کار میکنم قسطش رو میدم! بعد چند سال هم بدون صرف سرمایه اولیه صاحب یه طیاره شدم! به نظرت چرا مرجوع شده؟ ... اصلا فکر میکنی با قیمت بلیطهای فعلی، هواپیمایی های کشور اصلا سودده هستند یا یه زحمت هزینه های بهره برداری رو تامین می کنند؟ ... آیا دلاوران دیپلماسی ما نمی تونستن جای این هواپیمامثلا بیان فکر کنن که ما که میتونیم سرمایه جذب کنیم، از آقای فرانسه بخواهیم که بیاد مثلا آزادراه تهران - شمال رو تکمیل کنه، پولش رو هم از عوارض و تبلیغات در مثلا 20 سال برداره ... آیا آزادراه اولویت داره یا هواپیما؟ ... اگه آزادراه تهران-شمال راه بیفته شما میتونی ظرف یه ساعت و ربع از تهران بری چالوس، کاهش آلودگی، صرفه جویی در زمان مردم هم میشه ... امیدوارم بتونی پاسخهایی که برای خودت قانع کننده باشه برای این سوالا پیدا کنی ... موفق باشید
نه افتخار هست و نه فاجعه ، قراردادهائی مانند ایرباس و بوئینگ و یا هر نوع خرید طولانی مدت یا سرمایه گذاری در طرحهای ایران باعث میشود که شما در خارج از ایران طرفداران قدرتمندی داشته باشید کهبخاطر حفظ منافع ، باعث کم شدن یا بی اثر فشار مضاعف بر ایران شوند.
این قراردادها باعث میشوند که اطمینان برای سرمایه گذاری در ایران افزایش یابد که اینها از ثمرات برجام هست
اونقدر وضعیت این مملکت خرابه که دیگه غرور اگه داشته باشیم باید احساس خجالت کنیم
همین که خوشبین باشیم هواپیمای نو سوار میشیم و کمتر می میریم برای ما بس
وگرنه اگه همه چی مون سر جاش بود که برای یه قرارداد هواپیما انقدر برو بیا و بدبختی نداشتیم
چون هیچی سر جاش نیست ...پس غرور و وجهه ملی و این اوهوم و تلپ ها رو هم از خودمون در نکنیم که بدتر مایه خجالته
بسه روزهایی که تحریم رو کاغذ پاره دونستیم و عواقبش هم دیدیم
پاسخ ها
شهاب
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
شما هواپیماتون رو سوار بشین و خوش باشین اکثریت ما ایرانیان سال به سال توان مسافرت با اتوبوس رو هم نداریم
این خوشحالی و ذوق روفقط کسی میتونه درک کنه که عزیزی رو در اثر سانحه ی هوایی از دست داده باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
کسانی که عزیزانشان را در سانحه هوایی از دست داده اند بیشترند یا کسانیکه عزیزانشان را هر روز در سوانح جاده ای از دست می دهند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
ناشناس 14:14 مگر کسی گفته به سوانح جاده ای اهمیت ندهید ؟ هر چیز به جای خود .
به نظر من افتخار است زیرا سد تحریم ها شکسته شده حتی اگر اندک باشد آقایان یادشان رفته قطعه کوچکی از هواپیما را به ما نمیدادند و نفت ما را در قبال تحویل برنج بجای دلار میخریدند و برای واریز و دریافت پول باید چند کشور را دور میزدیم و کیهان و دارودسته بی انصافی میکنند و معلوم نیست دنبال چی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
برجام ولی بی سرانجام رو میفرمائید . تازه اولشه هنوز تا پایان کار وقت زیاده بقول قدیمی ها جوجه رو اخر پائیز میشمارن نمیشه که بخاطر انتخابات به هر قیمتی شده حتی با عجز و التماس یک هواپیما وارد کنن برای جلب رای مردم . ولی خوشبختانه مردم ما خیلی بیشتر از اونچیزی که شما فکر میکنید فهیم هستند کدو باره گول بخورن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
اتفاقاً کاملاً معلومه دنبال چی هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
برادر ناشناس انها که مخالف برجام هستند نان آنها در این مخالفت است. شما چی گیرت می آید؟ مردمی که ما می شناسیم از برداشتن تحریم ها ولو یک خرید هواپیما خوشحالند. شما چرا ناراحتی؟
البته که افتخاره، نه فقط بخاطر هواپیمای نو که بخاطر شکسته شدن تحریم ها، نصف این اتفاقات تو دولت قبل می افتاد صدا و سیما پدر ملت رو در می آورد. یادمون نرفته ماکت هواپیما رو بجای جنگنده جا زدن ! وقتی این افتخارات رو با اون زمان مقایسه می کنیم می فهمیم چه تحول شگرفی روی داده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
براتون با این دیدگاه واقعا متاسفم متوجه شدم امثال شما ها ایران رابه هرقیمتی حاضرید به بیگانگان بفروشند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
بسیار بسیار موافقم. هواپیمای نو بشرطی خوبه که از طریق آقایون به ایران بیاد. برجام بشرطی خو.به که دستاورد همون آقایون باشه ...... ضاهرا" صلاح مردم اصلا" مهم نیست!!!!
يك افتخار بزرگ براي صنعت هوايي پير و فرسوده
و نويد بخش روزهاي خوب صنعت هوايي ايران اسلامي
به اميد اول شدن در منطقه خاورميانه از لحاظ خدمات مسافري هوايي
اگه هواپیماش از نوع "هاله" دار بود خیلی بهتر بود!!! و دیگر ایرادی نداشت و اون موقع بود که باید به مخالفانش میگفت که "اون ... لولو برد" و برن "آبو برین اونجایی که میسوزه" بازم "بگم بگم"
متاسفانه همیشه در کشور ما با مسائل به صورت جناحی برخورد می شود، به نظر من این کار یک کار مثبت است، ما یادمان نرفته هواپیماهایی که سالهای قبل به خاطر فرسودگی سقوط کرده اند و جان صدها تن از عزیزانمان را از دست دادیم. این اتفاق در خودروسازی هم با سرعت کند در حال رخ دادن است، ماشینهای مدل 95 اندکی کیفیت بهتری نسبت به قبل دارند.
كار بسيار مهمي هست بخصوص براي مني كه خودم در اين صنعت فعاليت مي كنم

اما

خدايي ايا اين پوششي براي مابقي مسائل و چوب كردن و بر سر ديگران و مخالفان كوبيدن هست ؟ ايا در اين مدت مي توان نيروي كار اموزش ديده و تجهيزات هندل رو براي اين حجم از هواپيما فراهم كرد ايا فرودگاه هاي(كه بيشتر به ترمينال تاكسي شبيه است) ما اصلا توان پذيرش اين تعداد را دارد بهتر نبود اين هزينه واقعا عظيم (كه به نظر بخاطر ناتوان بودن در ورود پول به كشور) صرف خريد هواپيما ميشد بخشي نوسازي مي شد و بخش ديگر صرف تمام وجه هاي ديگر حمل نقل عمومي و ريلي و دريايي و هوايي مي شد بهتر نبود (با توجه به اينكه هدف از اول بويينگ بود نه ايرباس) اين مبالغ اصلا كم نيستند اي كاش با مديريت صحيح كساني كه به ان ها راي داديم در خرج كردن ان دقت كنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
احتمالا جنابعالی در بخش حمل بار هستی که می ترسی کارت زیاد شود. همه ظرفیت فرودگاههای ما خالی است و ضرر ده هستند. افزودن سالی ده هواپیما مشکل ایجاد می کند؟
آقا من الان 50سال دارم کلا در طول عمرم یکبار برتشرف به سفر حج سوار هواپیما شدم بلیطش هم هر چقدر بود پرداخت می کردم ولی کسانی هستند سالی 10بار از هواپیما استفاده می کند طبیعی است باید قیمت تمام شده را پرداخت کنند اگه دولت برای بلیط هواپیما یارانه پرداخت کند خیانت در امانت می کند چون یقینا سهم 80 % افراد را برای 20% هزینه می کند خیلی از مردم ایران هستند که در طول عمرشان یکبار هم سوار هواپیما نمی شوند. بجای این هزینه هنگفت خرید هواپیما قیمت بلیط قطار را که اکثریت افراد متوسط به پایین از آن استفاده می کنند ارزانتر کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
سهم سفرهای هوایی از کل سفرهای کشور کمتر از 5% می باشد نه 20%
هر سود و فایده‌ای که از برجام رسیده، متأسفانه به ضرر روحانی بوده و به سود مخالفینش، کاش سعید جلیلی رئیس جمهور شده بود تا میوه‌ی عملکرد احمدی نژاد به صورت أکمل و أوفَی چیده میشد. حتماً کامنت‌گذاران امروز به جای کامنت گذاشتن در مخالفت با برجام و روحانی در صف جیره ماهیانه خودشون بودن.
مظلوم روحانی
پاسخ ها
سینا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
دوست عزیز میوه آقای احمدی نژاد هنوز که هنوزه بوش کامل از کشور نرفته و اثراتش هست ! شما جزء اون دسته افرادی که اگه هشت سال بعد هم تو نکبت دولت آقای جلیلی زندگی میکردی باز میگفتی رییس جمهور بعدی پایداری میاد میوه می چینه !!! عزیز من شما وضع جامعه زمان آقای خاتمی رو مقایسه کن با زمان احمدی نژاد همین بسه ، هرچی میوه بود احمدی نژاد تبدیل به کود کرد میوه نبود که جلیلی بیاد بچیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
اگر دولت پاکدست بعدی جلیلی می آمد امروز باید مثل کشور ونزوئلا و کره شمالی در صف جیره غذای روزانه بودیم. راستی از کاغد پاره ها چه خبر؟
فکر میکنم دایره بزرگی را طی کرده ایم و تازه برگشته ایم همان نقطه ای که سالیان پیش بودیم!
آیا پول میدهیم و خرید میکنیم ما باید خوشحال باشیم یا فروشنده؟
واقعا فکر کرده ایم چکار داریم میکنیم و هدف چیست؟
لقمه ای را که مستقیم در دهان میشود گذاشت دور خودمان میچرخانیم
آیا فکر نمیکنید خیای تلاش میکنیم که به سالها پیش برگردیم؟
مثل بچه ها ی بد میگوییم من باید انجام بدم و کاری که کس دیگری بهتر از ما انجام میدهد را قبول نداریم. خراب میکنیم و خودمان تلاش میکنیم بدتر از اولش بسازیم وکلی هم افتخار میکنیم و طلبکار هم هستیم.
بسیار از این موضوع خوشحال هستم و مطمئنا یکی از ثمرات برجام هست.
البته اینو اونهایی که توی هواپیمای تهران کرمان بودند و مرگ رو با چشم خودشون دیدند بهتر میفهمند.
سلام ، چرا افتخار ملی نیست؟ در زندگی شخصی، کسی که یک ماشین نو یا خانه نو که با زحمت تهیه کرده است آیا به آن افتخار نمی کند؟ اینها ملزومات فرآیند توسعه و پیشرفت کشور است. ضمنا حتما هم لازم نیست ما خودمان هر محصولی را بسازیم تا به آن افتخار کنیم بلکه می توانیم از تولیدات و محصولات دیگر کشورها استفاده کنیم در راستای پیشرفت و توسعه کشور، و سپس به کشورمان افتخار کنیم.
نه افتخار ملي و نه فاجعه ملي بلكه نو سازي ناوگان هوايي كشور امري بديهي است كه بايد مدتها پيش انجام مي شد ولي؟؟؟!!!!
باسلام.کامنتهای مخالفان خرید هواپیما را در قسمت قبلی خواندم.همه مشابه بودند.باید پرسید اگر هواپیمای نو واز فروشنده اصلی نخریم چه باید کرد؟پاسخ:۱-باید دست دوم واز واسطه به دوبرابر قیمت بخریم.۲-یا اصلا نخریم وصنعت هواپیمایی را تعطیل کنیم.انوقت همین اقایان اعتراض خواهند کرد که چرا کشورکهایی مثل قطر وامارات باید حمل ونقل هوایی ما را در دست بگیرند وغرور ملیمان زیر سوال رفت.۳-راه دیگر ساختن هواپیما در داخل است که هر چند بنده مطمئنم فعلاعملی نیست ولی دست هر گروه را که بتوانددر حد استاندارد بین المللی بسازد میبوسم.میگویند ۵ درصد مردم از هواپیما استفاده میکنند.درست است وخون این عده رنگینتر نیست.ولی این عده از قشر طبقه بالای جامعه هستند.پزشک،مهندس،وکیل،پیمانکار،تاجر،استاد دانشگاه، کارخانه دارو...اگر هواپیما سقوط کند علاوه بر از بین رفتن عده ای نخبه این مملکت نه تنها خانواده خود انها متضرر میشود،که عده زیادی که از قبل ان کارخانه دار وان پیمانکارو ان تاجر نان میخورند هم زندگیشان وشغلشان بخطر میافتد وانها که دم میزنند به گور خوابها رسیدگی کنیداین یک بام ودو هوا را چطور توجیح میکنند؟.از بین رفتن هر کار افرین تعداد زیادی کارگر وکارمند انها را به سمت فقروبیکاری سوق خواهد دادواگر ماواقعا فکر فقرا هستیم باید انها که برای فقرا کار افرینی میکنند را قدر بدانیم.ودر نهایت این طرز تفکر چیست که مابرای ۵ درصدیاحتی نیم درصد هموطنان خودهیچ اهمیتی قائل نباشیم وبگوییم هواپیما سقوط کند بما چه ما که سوار نمیشویم.این از همه تاسف بارتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
متن بسیار عالی بود ممنون .
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
سلام ... ممنون از نظر فکر شده شما ... حرف من این است که این پول به جای اینکه صرف خریدهای فانتزی و تبلیغاتی بشود باید صرف چرخش چرخ اقتصاد کشور و رفع رکود مطلق فعلی میشد مثلا آقای وزیر راه می توانستند به جای هواپیما، پروژه آزادراه تهران شمال رو زودتر به بهره برداری برسونند (جهت اطلاع عرض میکنم که با تکمیل هر 4 قطعه آزادراه، زمان سفر تهران تا چالوس حدود 75 دقیقه خواهد بود) اینطوری اولا اشتغال ایجاد میشد (هم زمان ساخت و هم زمان بهره برداری)، دوما تو سوخت صرفه جویی میشد، سوما محیط زیست کمتر آلوده میشد، چهارما تو وقت مردم صرفه جویی میشد، پنجما با جاده استاندارد تصادفات جاده شمال (که خیلیاشون از همین قشر بند 4 شما هستند) کمتر میشد و جانهای بیشتری حفظ میشد و ... می بینید دوست گرامی، منافع یک پروژه در این حد چقدر بیش از هواپیماست ... اما اشکال کار اینه که آزادراه رو الان نزدیک انتخابات نمیشه تو چشم مردم بکنی اما هواپیما رو میشه !! ... موفق باشید
در کنار افزایش حقوق کارگران که بتوانند از این هواپیماها استفاده کنند عالی است
خوبه که خودمون بسازیم!! ولی اول ماشین بعد هواپیما به نظرم الان هواپیما وارد بشه بهتره تا پراید کوپتر بسازیم.
قطعا پیشرفت بزرگیست؛ برای ما که سال های سال از داشتن امکانات عادی محروم بودیم.
برای کسانی هم که بعد از این همه سال موفق شدند تحریم ها رو بشکنند افتخار بزرگیست.
به نظر من کسانی که می گویند خرید هواپیما دردی را دوا نمی کند یا برای خارجی ها کار درست کردیم یا خودمان باید هواپیما درست می کردیم و ... دید عمیقی ندارند، دید کوتاه مدت و قطعا جناحی دارند.
ما اگر می خواستیم هواپیما درست کنیم در این همه سال تحریم درست می کردیم و اگر بخواهیم قطعا الان بهتر می توانیم، چون تعامل داریم. ما نیاز به تعامل داریم.
کجا برای خارجی ها کار درست کردیم؟ اینکه خلبان های ما بیکار باشند، گردشگری ما رونق نداشته باشه، مردم کشورمون با ترس و لرز سوار هواپیما شن و ... خوبه؟
بر خلاف سال های دور الان حمل و نقل هوایی منطقه دست قطر و امارات است. چون ایرلاین های ما هواپیما نداشتند. ایران به دلیل موقعیت خوب جغرافیایی می تواند مرکز نقل و انتقالات هوایی باشد و با ادامه این روند در دراز مدت صنعت گردشگری ما رونق خواهد گرفت و اونوقته که مشاغل بسیار زیادی ایجاد و سرمایه های خارجی بزرگی وارد کشور خواهد شد.
یه عده تا دیروز که باور نمی کردن دولت بتونه هواپیمای نو بخره و همه امیدشون به مخالفت کنگره و سنا بود تیتر می زدن ایرباس و بوئینگ کاغذی، الان همونا دارن از خرید هواپیما انتقاد می کنند، در هر صورت نوسازی ناوگان فرسوده و از کار افتاده اقدام خوبیه و در صورت کامل شدن به نفع همه مردمه چون بالاخره همه روزی گذرمون به مسافرت هوایی خواهد خورد
ببینید اینکه نو شدن ناوگان هوایی یک نیازه جای هیچ شکی نیست و اینکه فرصت خرید هواپیما شاید بعدا هم به دست نیاد بازهم شکی نیست
ولی ما به توسعه متوازن نیاز داریم .
مثلا ما سالی 20 هزار کشته در سوانح جاده ای میدیدم و خطوط راه آهنمون خیلی داغونه
خطوط تاکسیرانی نیاز به نوسازی و اتوبوسهای بین جاده و دورن شهری وضع اسف باری دارند . کامیون ها همگی فرسوده و امثالهم بسیار داریم
نتیجه سخنم اینکه ورود هواپیما به کشور جای قدردانی داره ولی هیچ جشنی نداره شادی اش به اندازه نو شدن اونهاست والا همه میدانیم تحریم های بانکی و پولی و دلار همچنان پابرجاست
موضوع ورود هواپیما حقیقتا افتخار ملی محسوب نمیشه. افتخار ملی برای کشورهایی هست که در ساخت هواپیما سهیم بودند.
اما نو شدن هواپیماها موضوع خوبی هست اما نه افتخار ملی....
برای اکثر کشورهای دنیا بدون دردسر هواپیما خریداری میشه این همه بوق و سورنا نداره...
مردم ایران نبایستی خودشونو تا این حد پایین بیارند که با ورود چندتا هواپیما ذوق زده بشن
این کار قطعا به نفع ایران و اقتصاد ایران است. سالانه مبالغ بسیار زیادی به جیب ایرلاینهای خارجی می رود اما نو شدن صنایع هوایی ما منجر به ماندن این مبالغ در مملکت شده و ایجاد ارزش افزوده و اشتغال می کند. از طرفی موجب امنیت بیشتر می شود. ضمنا ارزش نمادین این قراردادها حتی بیش از خود نوسازی ناوگان هوایی باید مد نظر قرار گیرد و تابوی همکاری اقتصادی با ایران شکسته می شود. از هر نظر این کار به نفع ماست، یک مقایسه با ناوگان هوایی ترکیش ایر، قطر، امارات، عمان و .... نشان می دهد چگونه آنها با داشتن ناوگان نو و فرودگاههای مدرن گوی سبقت را از ما ربوده اند در صورتیکه تهران می تواند جایگزین استانبول و دبی و دوحه شود و ایران ایر جایگزین ایرلاینهای خارجی. واقعا دشوار است فهمیدن اینکه نوسازی ضروری این ناوگان که سالها حرف آن زده شده، چطور دستاویز مطامع سیاسی قرار گرفته است. کاش واقعیتهای تجاری و اقتصادی از بند سیاسی بازی رها میشد تا مردم ما روزگار بهتری را تجربه کنند. به امید سرافرازی ایران در منطقه و جهان.
قطعا یک افتخار است، چرا در پروازهای داخلی بایستی با دلهره سوار هواپیما بشویم؟ چرا بایستی برای یک مسافرت خارجی دو برابر قیمت به یک هواپیمایی خارجی بدهیم؟
این هواپیما نو رو اگر به عنوان نماد شکسته شدن تحریم 38 ساله ببینیم و نه یک هواپیمای معمولی، بله باعث افتخاره و از مسئولینی که زحمت کشیدن باید تشکر کرد. حالا تو هر جناح سیاسی میخواهد باشد.
نو شدن ناوگان هوایی کشور صدالبته چیز خوبی هست، شکی درش نیست و البته این مسئله مغایرتی با توسعه صنایع دفاعی و اقتدار به هیچ وجه نداره، توسعه گردشگری از امنیت و سیاست درهای باز میاد. این دوتا لازم و ملزوم همدیگه هستند. امنیت داخلی و خارجی و ارتباط با دنیا و صنعت گردشگری
همینکه امنیت بالا بره یعنی هیچ حرفی توش نیست!
ولی یک مسئله هست که چرا این همه این مسئله موافقین و مخالفین بزرگ میشه ولی به نظرم الان باید نگاه به ایمنی خودرو و تصادفات جاده ای باشه! این همه آمار تلفات!
دو دسته انسان داریم انسان هایی که کار میکنند و انسان هایی که ادای کار کردن در میاورند
تفاوت کار و شبه کار چیست؟
مثلا امیرکبیر در طول مدت کوتاهی کارهایی کرد که آثار نیک آن بعد از 1 قرن تا الان باقی است اما برخی انسان ها سال ها به قول خودشان کار میکنند اما بعد از 1 دهه هیچ اثر نیکویی از کارشان نیست!
ببینید روسیه 55 سال پیش انسان به فضا پرتاب کرده و الان یه هواپیمایِ مسافربری سوخو 100 درست کرده که به دلیل وجود مشکل همشون الان زمین گیر شدن. یا S300 که واسه 35 سال پیشه.
پس ما در بهترین حالت 40 سال دیگه (شایدم 60) سال دیگه بتونیم هواپیمای مسافربری درست کنیم.
صنایع دیگه ای هستن که اگه روشون سرمایه گذاری کنیم بهتر نتیجه میگیریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
تویوتا هم مجبور است تولیداتش را جمع کند و مدیر عاملش هم تا کمر جلو مشتری خم شود آیا ژاپن هم روی خودرو سرمایه گذاری نکند چون چند مدل تویوتا اشکال فنی داشته است ؟ اتفاقا باید سرمایه گذاری کرد تا دانش فنی را به دست آوریم و اگر فردا روزی دوباره هوس تحریم به سر کسی زد خیال خام باشد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
ژاپن ایرباس نمیخرد خودش میسازد؟
قطعا نوسازى ناوگان هوايى كشور داراى اهميت ويژه است و بايد به هر شكل ممكن صورت پذيرد ، ادبيات گروههاى سياسى در اين خصوص اعم از موافق و مخالف بهيچ وجه شايسته فضاى اخلاقى جامعه ما نيست. دولت بايد اين ناوگان را نوسازى نمايد ولذا حسب وظيفه دارد عمل ميكندو منتى هم بر سر مردم نيست چون حقشان است وان طرف هم مخالفين دولت هم خيلى بيجا دارند انتقاد ميكنند وليكن در اين ميان هيچكدام توجه ندارند كه دنيا نظاره گر رفتارعارى از شخصيت و ادب اين حضرات است .لطفا بس كنيد
طبیعی است کسانی که با عملکرد خود انبوهی از مشکلات و تحریم ها را برای کشور و مردم به ارمغان آورده اند از هر حرکت مثبتی که اندکی از مشکلات را کم کند ناراحت باشند و مخالفت کنند و به اصطلاح جناحی برخورد کنند تا ملی.
در مورد هواپیمای نو این تنها مشکل مملکت نیست ولی یکی از مشکلات است که چند جنبه مهم دارد. اول ایجاد احساس مثبت در ذهن مردم که دنیا با ایران سر ناسازگاری و درگیری ندارد. دوم ارزش گذاشتن به مردم که به جای هواپیماهای دست دوم و از رده خارج این حق را دارند که مانند بسیاری از کشورهای جهان سوم و حتی پایین تر سوار یک وسیله ایمن تر شوند. و سوم بعد مهم اقتصادی است. شرکت های هواپیمایی در کشور های همسایه با استفاده از ناوگان ناقص شرکت های ایرانی سرمایه ای که میتواند صرف توسعه ناوگان ایرانی شود را به جیب میزنند و خود را به عنوان شرکت های مطرح هوایی در جهان مطرح کرده اند. حالا نوبت ایران است که سهم خود را از این بازار کسب کند(غرور ملی).
به نظر بنده ی حقیر این قضیه چیزی نبود جز تحقیر،این عکس ها را اگر دوستان و دشممانمان ببینند نمی گویند اینها خوشحالند که تحریم برداشته شد می گویند طیاره ندیده اند!
وانگهی بیایید فرض کنیم این آغاز برداشته شدن تحریم هاست،ما حاضریم اینبار هم توسط برخی فریب بخوریم و چند ماه دیگر هم صبر کنیم و ببینم بالاخره برش می دارند تحریم ها را.
بنده به شخصه از همین الان فریب خوردم و چند ماه دیگر در این حالت خودم را نگه می دارم فقط از تابناک تقاضا دارم چندماه دیگر هم نظرم را جویا شود.
و من الله توفیق،یکی از صابرین دوران پس از برجام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
بابات هنوز از طرف آمریکا تحریمه اینجوری دلخوری؟؟ پایدار باش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
گفتند دیوانه ای سنگی در چاه انداخت که عقلان با صرف وقت و توان میخواهند از چاه خارج کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
شما که هشت سال تمام دیدی مملکت هر روز نسبت به روز قبلش پس رفت می کنه و دندون رو جیگر گذاشتی، حالا چطور چند ماه درجا زدن (اونم نه پسرفت) برات گرون اومده؟؟؟؟
سی و چند سال تحریم باعث شده باورمان بشه که همه مردم دنیا مثل ما زندگی می کنند و انگار کسی از رفاه و آسایش مردم خوشحال نمی شه ، آگر روزی یک هواپیما سقوط کنه ، پدر وزیر و دولت در میارند که این چه دولتی است که هواپیمای دست چندم وارد کشور می کنه و حالا این همه کشته بخاطر بی عرضه گی دولت! حالا که هواپیمای نو وارد کشور میشه یک عده ناراحت که چرا دیگه هواپیما سقوط نمیکنه تا بتوانند پدر وزیر و دولت و در بیارند. خلاصه مصداق اون ضرب المثل است که دستتو توی عسل هم بکنی و بندازی توی دهنش طرف باز ناراضیه ! به امید روزی که همه هواپیما ها و ماشین ها و قطار ها و غیره نو بشه تا این خلق خدا دیگه بهانه ای برای کوبیدن همدیگه نداشته باشند.
با توجه به شرایط نابهنجار فعلی ناوگان هوایی و حدودا 40 سال تحریم ناعادلانه هوایی ایران توسط استکبار جهانی، خرید ایرباس و بویینگ و نو سازی ناوگان هوایی کشور را میتوان افتخار ملی محسوب کرد و از افتخارات دولت می باشد.
اينكه ما بتونيم روابط مفيد و سازنده با كشورهاي دنيا داشته باشيم و درهاي ارتباطي كشور به بهانه هايي كه در واقع در جهت منافع عده اي خاص و كمي است بسته نباشد ؛ قطعا باعث بهبود وضعيت عمومي كشور خواهد شد. مگر نه اينكه بسياري از ايرانيها بخاطر مسافرتهاي خارجي بهر دليلي كه باشد به جهت نبود هواپيماي مدرن داخلي از خطوط خارجي استفاده مي نمايند كه باعث خروج ارز از كشور و از طرف ديگر بايد يكبار برويم فرضا دوبي و سپس دوباره برگشت از آسمان ايران گذشت و به اروپا رفت يعني لقمه دور سر خودمان بچرخانيم. اينها يك طرف همين تعريف و تمجيد ها از كشورهاي عربي و تركيه كه ميشود مگر اينها خودشان صنعت ملي دارند ويا صاحب تكنولوژي هستند . يعني مرغ همسايه غاز هست. خب چه اشكال داره ما هم بتونيم با مشاركت ديگران يعني طرفهاي خارجي وضعيت كشور را بهتر كنيم .
آقا اصلاً تحریم شیم آقازاده ها برن از جیبوتی هواپیمای 25 سال به بالا بخرن بکنن تو پاچمون :)

ما به همه چی راضی شدیم دیگه ...

چشمون کور دندمون نرم واسه سلامتی دلواپسون عزیز سالی کلی کشته میدیم ...

والا با این نوناشون ...
حقیقتا آبروریزی بود ذوقزدگی برای هیچ
فاجعه ملی اینه که بیش از سی ساله یه هواپیما درست حسابی بخاطر تدبیر مسئولین وارد کشورنشده و هواپیمایی ایران افتضاح ترین هواپیمایی منطقست ، بعضیا یا سوار هواپیماهای قدیمی نشدن که جونشونو کف دستشون احساس کنن یا کلا اکثر ما ایرانیا عادت داریم وقتی موفقیتی حاصل میشه بیخود و بی جهت اون موفقیت رو خار و ذلیل کنیم
بنظر من از دیدگاه خرید یک وسیله ضروری برای مردم و برای سلامت مردم ؛ قابل تقدیر است ولی بهتر است به این سو برویم که هر آنچه را که لازم داریم تا حد امکان خودمان تامین کنیم . باور به خود و جوانان دانشمند سرزمین خودمان از هر چیزی بالاتر و گرنقیمت تر است . اگر جوانان را باور نکنیم ؛ صد سال دیگر هم باید برای محموله بعدی هواپیما خوشحالی کنیم و فرش قرمز بیندازیم . ولی اگر این جوانان را ارزش بگذاریم و سرمایه گذاری کنیم ؛ خواهیم دید که بسیاری از کارهای بظاهر نشدنی قابل انجام خواهد بود .
پاسخ ها
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
کلیشه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
شما برو اول قطعات 206 تولید کن بعد بیا هواپیما تولید کن

تا شما بخوای با باور خودت هواپیما بسازی ما صد تا سقوط خواهیم داشت
معلومه که باعث افتخاره..دلواپس ها چون مخالف رفاه و اسایش مردم هستند به هواپیما نو هم طبیعتا مخالف هستند.
افتخاره
فاجعه ملي يعني استفاده ايرانيها از خطوط هوايي تركيه و قطر و امارات....همراه با تحقير
والا صرف خریدن هواپیما هیچ افتخاری نیست.یک فرآیند تجاری کاملا معمولی هست.اما برای کشور تحت تحریم و دور از تجارت جهانی ما این یک اتفاق خیلی بزرگ به حساب میاد.بالاخره شما بعد از 40 سال وارد بازار صنعت هوانوردی شدید و این یک گام به جلو هست.اینکه این هواپیما وارد کشور شده خودش اطمینانی رو به سایر فروشندگان این محصول بوجود میاره و تابوی 40 ساله رو میشکنه.اما خیلی هم نباید بزرگش کرد.چون از هر سمتی که از مرزهای این مملکت خارج بشین این یک مورد کاملا معمولی برای اون مردمه.
حالا که خر ما از پل میگذره باز بگوییم فاجعه تا بحال نتوانستیم یک خودرو ملی با کیفیت تولید کنیم انتظار دارید هواپیما تولید کنیم باز هم خدا به اقای روحانی خیر بده
افتخار ملی هست...چون دیگر ترس از سوار شدن به هواپیما را نداریم
مسلما فاحعه بزرگی است،چون احتمال سقوط خیلی کمتره و احتمال به مقصد رسیدن مسافران بیشتره.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هرچی باشه افتخارنیست چون همه ی کشورا دارن میخرن آخه چه افتخاری باشه مگراینکه خودمون تولیدش کرده باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
مثل پراید که شما دارید تولیدش می کنید؟
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
عزیزم روس ها که 30 سال قبل ایستگاه فضایی میر را در مدار زمین قرار دادند و سفینه به مریخ و زهره می فرستند و هواپیمایی مثل سوخو سوپر جت هم ساخته اند هنوز از ایرباس و بوئینگ استفاده می کنند و هنوز از فرانسه ناوجنگی می خرند نه بواسطه آنکه توانایی ساخت ندارند بلکه بواسطه آنکه این کار توجیه اقتصادی نداردبرادر من بعد از 40 سال از انقلاب هنوز نمی خواهی شعار دادن را کنار بگزاری ؟همین بوئینگ و ایرباس اگر کمک های آمریکا و اروپا با آن اقتصادهای عظیم نباشد یک ساله ورشکست می شوند حال شما از کجا می خواهی هزینه تحقیقات و توسعه ساخت هواپیما را که به صدها میلیارد دلار بالغ می شود تامین کنی؟
وقت 37 سال نتونستن انجام بدن افتخاره،مثل المپیک رفتن بعد از 40 سال میمونه
قبل از خرید هواپیما ها تقریباً نزدیک به 100درصد ناوگان هوایی فرسوده بودند این رو همه قبول دارند و درصورت ادامه این روند بایستی خدمت هموطنان عزیز عرض کنم بایستی برای ادامه استفاده از خدمات هوائی بایستی فرودگاه های کشور را دراختیار بیگانگان قرار می دادیم و با نرخ آنها و شرایط آنها تن میدادیم که مطلوب هیچ ایرانی وطن پرستی نیست .
خاک بر سر من که وزیر راه کشورم میرود به استقبال یک هواپیما !!!!!!!!!!!
دقیقا مثل این این است یک ماشین در بهترین خودرو سازی دنیا بسازند و بعد وارد ایران بشود و وزیر صنعت برود به استقبال اتومبیل .

اگر این اتفاق در یک کشور دیگر افتاده بود ما میگفتیم اینها چقدر عقب افتاده هستند و کلی میخندیدیم .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
خاک بر سرت
بهترین جواب به وطن امروز رو قانون داد ، شما یه سقوط های افتخار آمیز توپولوف ها ببخشید این فرود تحقیر آمیز رو ... قطعا ملت از دیدن نتایج برجام خوشحال میشن جز اونهایی که هفت تا مثلا طیاره سرهم کردن و چهارتاش هم فرت شد
انتقادهاشون که خیلی ابکی هست. بله چنتا از این هواپیماها برای یک سفارش دیگه ساخته شده بوده و الان ما خریدیم. ولی این اصلا چه اهمیتی داره؟ مثلا شما ماشینی که کس دیگه اسم نوشته بوده را ازش نو بخری از شان شما کم میشه؟؟؟
نه افتخار داره نه سرزنش. نیاز به هواپیما بود خریداری شده. تمام. این همه مانور و سرزنش و افتخار و ... نداره که.
خیلی خوبه. چون کم کم اعتماد از دست رفته مردم به صنعت هوایی کشور برمیگرده.
هر اتفاق خوب برای این مملکت و این ملت افتخار دارد . مخصو صا با وضعیتی که صنعت و تکنولوزی های قدیمی ایران .
فاجعه ملی ریختن پول مردم تو جیب شرکت های هوایی ترکیه و قطر و امارات و بزرگ کردن اوناست
این ها همون هایی هستند که می گفتند پروازهای داخلی رو به کشورهای عرب جنوب خلیج فارس بدیم. از این کار کثیف تر سراغ دارید؟
می خواند ببرند دور حرم امام رضا به امام رضا بگن ما هسته ایمونا
دادیم ، چهار دانشمند نخبه مونا دادیم قلب راکتور اراکا سیمان
ربختیم ، مذاکرات هسته ایا محرمانه از همه ، از همه غیر از آدمکشا
تنظیم کردیم ، و خیلی کارای دیگه که خودت می دونی انجام دادیم
بر خلاف اوامر رهبری هر کاری خواستیم به حول وقوه ی الهی کردیم
و خیلی ، خیلی کارای دیگه و اینا گرفتیم شیرین ، شکلات . خوبه ؟!
شهدا ، مردممونا حقر کردیم ، اینا گرفتیم . خوبه
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
چرا همه چیز رو به شهدا و امام رضا (ع) ربط می دید ؟
شان امام رو نگه دارید !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
استاد به چه زبانی نوشتید ؟ ایمونا ؟مونا ؟ اراکا ؟هسته ایا ؟ آدمکشا ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
می شه بفرمایید از این دانش هسته ای که می گید در طول این چند دهه وجودش چه خیری به ملت رسیده؟؟؟؟؟
افتخار ملی
هیچ چیز مهمتر از حفظ جان مردم نیست و حالا که امکان انجام یکی از این کارها هست چرا هی چوب لای چرخ می زارن
با سلام حمل و نقل هوای و ناوگان هواپیمایی یکی از ارکان اقتصادی کشور و در کنار آن جذب توریست با استفاده از ناوگان خودی یکی از راه های ارز آوری می باشد.
ارگر این موضوع مهم نبود کشورهای غربی ان در لیست تحریمهای ما قرار نمی دادند.
از این جهت که توانسته ایم پس از دهها سال تحریم , هواپیمای نو از ایرباس بخریم , موفقیت بزرگی است . زیرا بیانگر رو به عادی شدن روابط بازرگانی و خارجی کشور دارد ( البته علیرغم مخالفتها و فشارهای کنگره آمریکا ) .
اونا که ملت رو با هواپیمای کهنه میفرستن بالا که سقوط کنه بمیرن از داعش بدترن
انتقاد کنندگان کسانی هستند که خیلی دوست داشتند این هواپیماهها هیچ وقت واردکشور نشود تا هرچه بیشتر برجام را زیر سوال ببرند ودولت روحانی را خراب کنند ولی کور خوندند هر چه بیشتر دست وپا بزنند بیشتر غرق خواهند شد چرا که مردم امروز همه چیز را می فهمند اینها کسانی هستند که مرحوم هاشمی رفسنجانی را خانه نشین کردند وجان مردم برایشان ذره ای اهمیت وارزش ندارد
به گفته فرانسوی های بیش از100 هزار شغل جدید به صورت مستقیم و غیر مستقیم با خرید هواپیماها از طرف ایران ایجاد شده در فرانسه.
زنده باد دشمن من؟آقای روحانی ویرانی که شما به جای گذاشتید تا یک قرن اثراتش رو نسل های بعد از ما خواهند دید و ما لعن خواهند کرد و شما هم مطمئن هستید که برف سال آینده را در پاستور نخواهید دید.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
جه ربطی داره ؟ ما هم می تونیم فرش و زعفران و ... بفروشیم این یعنی فاجعه برای غرب ؟؟
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
تا یک قرن رو خیلی بامزه اومدی. آفرین حالا برو بشین درسهاتو بخون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
شما کلا پیاده برو!
افتخار مليه از دولت روحاني ممنونيم كاري به افراد بدذاتي كه بقاي خود رو در رنج واضطراب وتشييع جنازه هموطنانشون ميدونن نداريم بسياري ا ز سر مايه هاي علمي ايران با اين هواپيماها جابه جا مي شن وبه سفرهاي علمي مير ن كوچكترين حادثه اَي فاجعه س ممنون از نظر سنجي تون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
مرسی
سلام،رسانه هایی که سالهاست با عَلم وبیرق حفظ انقلاب،دفاع از ارزشها وده ها تعابیر وواژگان دیگر وبا بودجه این ملت در مقابل خواست واراده وانتخاب مردم صف ارایی وقلم فرسایی میکنندوبه گونه ای رفتار میکنند که این تعداد و عدهٔ اندک وقلیل عقل کل اند واکثریت دیگر که همان مردم عادی اند هیچ درک وفهم نداشته وفقط اونها حافظ ارزشها وانقلاب و....هستند.اینها خود رومالک سرزمین میدونن ودیگران اگه در خط وهمفکرسان نباشن پس ضد اسلام وضد انقلاب ومواجب بگیر غربند.بها دادن به نوشته ها وسخنان این رسانه ها موجب خود بزرگ بینی اونها میشه.انقدر خودخواه وکج فهم اند که درکی از پیشرفت وابادانی وتوسعه ورفاه ندارند.بنابر این با هر نوگرایی وورود ابزار ووسایل مدرن وپیشرفته مخالفند وزمین وزمان را برای به کرسی نشاندن حرف خود که سالهاست پیش مردم رنگی ندارد می‌بافند.اینها اگردرک درستی از شرایط زمانی داشتند اینگونه با نوسازی هواپیما های فرسوده وخطر افرین ساز مخالف نمیزدند.کدام عقل سالم قبول میکنه که ازوسایل نقلیه جاده ای مثلا اتوبوسهای 35سال پیش در جاده ها برای جابجایی مسافر استفاده بشه.حالا هواپیما بااین همه حساسیت جای خود داره.واقعا درک وفهم شعورمردم را تا کی زیر پا له میکنند؟وچرا دست از سر این ملت بر نمیدارند؟؟
نه تنها هواپیما که خطوط ریلی وخودرو های ما هم باید پیشرفته ومدل روز دنیا باشه تا کور شود هرکه که نتواند دید.بهترین پاسخ به این عقب مانده وجامانده های خواستهای مردم،کم محلی وبی توجهی به اونهاست.فاجعه کیهان وکیهان نشینان هستند.سوار شدن بر خودرو وهواپیماهای مدرن نه تنها افتخار وعزت ملیه بلکه شرط عقلانیته.
پول میدیم هواپیما میخریم
یعنی هر معامله ای افتخار یا فاجعه است!
در هر حادثه هوايي كه در سالهاي گذشته اتفاق مي افتاد در كنار غم و اندوهي كه خانواده هاي عزيز از دست داده و به تبع آن ها ملت ايران عميقا تجربه ميكرد، همواره پاي ثابت تحليل ها و بيانيه هاي دستگاه هاي حكومتي و رسانه ها يك مطلب بود و آن انگشت اتهام به سوي تحريم هاي نارواي صنعت هوايي در حق كشورمان بود. حتي يادم مي آيد در يكي از همين حوادث تلخ كار به شكايت به سازمان ملل در اين رابطه كشيد كه ببينيد چگونه تحريم هاي آمريكا مستقيما امنيت شهروندان ايراني را به مخاطره انداخته است. حال دولت با عملگرايي و دوري از شعارزدگي كه متاسفانه آفت اصلي مديريت كشور در ٨ سال دولت مهرورز بود توانسته است اين تحريم را عليرغم اينكه ربطي هم به موضوع هسته اي نداشت پس از قريب به ٤٠ سال بشكند. از طرفي عزيزاني كه جز نق زدن كاري بلد نيستند بايد به اين موضوع توجه كنند كه هواپيماي مسافربري آب نبات چوبي نيست كه هر گاه دلمان خواست از بقالي سر كوچه تهيه كنيم، چه بسا با رويكردهاي خصمانه محتمل در آينده اين نوع تحريم ها و محدوديت ها حتي با شدت بيشتري برگردند، بنابراين عقل ايجاب مي كند كه دولت از اين فرصت به دست آمده حداكثر استفاده را بنمايد. در يكي از پايگاه هاي خبري معلوم الحال ديدم كه خريد هواپيما را با خريد مازراتي مقايسه كرده بود و نتيجه گرفته بود كه همانقدر كه ورود خودروهاي لوكس به كشور توانسته اند براي صنعت داخلي مفيد باشد هواپيماي نو نيز همانگونه است. بايد تاسف خورد كه عده اي الفباي صنعت را نمي شناسند و اينگونه از سر غرض و يا حداقل ناداني چنين قياس هاي مع الفارقي را ارائه مي دهند. قياس كالاي استراتژيكي مثل هواپيماي مسافربري كه مي تواند موتور محرك صنايعي چون توريسم و گردشگري، ايرلاين ها و صنعت هوا فضا باشد با كالايي مصرفي مثل خودروي شخصي آن هم از نوعي كه اتفاقا واردات آن در همان ٨ سال كذايي آغاز شد و چهره دوپاره جامعه و شكاف طبقاتي را بيش از پيش آشكار ساخت، جز مغلطه و مخاطب نادان پنداري چيز ديگري نمي تواند باشد. ذكر چند نكته و يادآوري مواضع متناقض دوستاني كه جز عيب جويي هنر ديگري ندارند مويد اين نكته است كه مشكل اين جماعت نه منافع ملي بلكه اين است كه چرا اين افتخارات در دوره رقيب اتفاق افتاده است و چرا آن ها بي سهم مانده اند.
١-امكان ندارد به ما هواپيما بدهند
٢- پس اين هواپيماها كه دولت ميگفت چي شد مگه نگفتين تحريم ها برداشته شده؟
٣- (پس از شروع زمزمه هايي مبني بر لغو قرارداد بويينگ) ديديد همش سركاري بود! اينم از دستاورد خسارت محض برجام، آمريكا امكان ندارد اجازه دهد كالاي مهمي مثل هواپيما را به ايران بدهند. ٤- (پس از امضاي قرارداد) چرا دولت براي خارجي ها شغل ايجاد مي كند؟ چرا هواپيماي خارجي؟ دولت به اقتصاد مقاومتي بي توجه است.
٥- (پس از تحويل گرفتن اولين فروند) آيا مشكل مردم ما هواپيماست؟ هواپيما واسه مردم نون و آب ميشه؟
٦- (پس از فرود در مهرآباد) هواپيما چيز خاصي نيست كه براش جشن گرفتين! اصلا چرا خريدين اينارو؟ ميگن دسته دوم هم هست! بايد تحقيق بشه قراردادش چقدر بوده!

و خداوند انشاالله همه ما را آدم كند.
امام خميني(ره)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
ان شاءالله ، آمین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
بسیار عالی توضیح داده بودید!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
آفرین بر نظر شما
شهاب
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
دوست عزیز ضمن اینکه هر نظر مخالفی رو به طرفدار دولت قبل و....ربط داده و در مورد کل منتقدین واژه های نامناسب که ناشی از بغض و عقده است به کار برده اید همه استدلالهای خودتان را هم نقض کرده اید به فرموده شما با احتمال تحریم مجدد اگر 1000هوایما هم بخریم اگر قطعاتش را ندهند و اجازه سوختگیری و نشست و برخاست راتحریم کنند به غیر از اینکه ارز از کشور خارج شده هیچ دردی از ما دوا نخواهد شد ضمنا صدها برابر سوانح هوایی در جاده ها کشته میدهیم و در بحث ریلی هم 150کیلومتر مسیر تبریز میانه را بیش از 40 سال است که قطارهایمان دور میزنند و از مسیر مراغه به تبریز میرسن یعنی دو برابر مسافت این درحالی است که بسیاری از نقاط کشور از حداقلهای دسترسی به مناطق عمده گردشگری بی نصیبند ولی نگاههای سیاسی امثال شما باعث شده عده ای پشت این دولت و آن دولت با هر حرکت دولتها فارغ از تحلیل و استقلال فکری شعار زنده باد و مرده باد بدهند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
ممنون از تحلیل خوبتون. عالی بود
ناشناس
| Spain |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
احسنت بر شما که نظرتان هم مثل اسمتان صائب است. انسان لذت می برد که هموطنان آگاه و صاحب تحلیلی مثل شما دارد.
خوشحالی برای رفع تحریم هوایی است نه یک هواپیما.
هواپیمای نو جدید نماد رفع تحریم های ظالمانه علیه صنعت هوایی ایران است.
نه افتخار و نه فاجعه ، ورود هواپیمای نو یک گام به جلوست چه از نظر اقتصادی و چه از نظر بهره مندی از توافق هسته ای ، فراموش نکنیم تحویل موشکهای S300 هم پس از برجام رخ داد و بسیار مورد توجه مردم و مسولین قرار گرفت با اینکه صنایع نظامی ما برعکس صنعت هوایی توان ساخت سیستمهای موشکی را دارند ، .درست پس از قرارداد نهایی با بویینگ و ایرباس بود که در روزنامه ها و وبسایت های پر بیینده مانند تابناک شرکتهای هواپیمایی قطر و امارات و ترکیه شروع به تبلیغات گسترده کرده اند و نسبت به موقعیت خود در ایران و گرفتن پول از مسافر ایرانی احساس خطر کردند.
پس باید از گام برداشتند به سوی جلو خوشحال باشیم و ایستادن و دشنام دادن برخی را فاجعه بدانیم.
عزیزان دل که خرید هواپیمای نو را به شیوه پادشاهان قاجار افتخار ملی میدانید، آگاه باشید که اگر تا ۱۰۰ سال دیگر هم مدام فقط هواپیما بخریم بدون آنکه تکنولوژی ساخت آن وارد شود، همیشه با کوچکترین اخم غربی ها راه فروش هواپیما و قطعات آن مجددا بسته خواهد شد.
این خرید زمانی افتخار ملی خواهد بود که تکنولوژی آن وارد کشور شود و خودمان به سازنده و صادر کننده حداقل بخشی از هواپیما تبدیل شویم. این شیوه خرید که دولت انجام داده و این توافق برجام در دولت ترامپ با مشکلات جدی مواجه خواهد شد و باز هم باید منت غربی ها را برای فروش کوچکترین قطعات بکشیم.
پس این قدر ساده دلانه از خرید یک هواپیمای اجاره به شرط تملیک ذوق نکنید و جوانب امر را بسنجید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
جوانب امر را در 8 سال دولت قبلی جنابعالی سنجیدیم. از کاغد پاره ها چه خبر؟
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
عزیز دل شما هم از اون دست افرادی هستین که فکر میکنن همه چیز رو خودمون باید بسازیم . توی کل دنیا چند شرکت سازنده هواپیما هست ؟ هر چیز بجای خویش نیکوست ! ما همین صنعت خودروی که 50 سال افتخار فعالیت در آن را داریم هنوز قطعات را وارد میکنیم اون هم نه از کشور سازنده بلکه از چین !! همه ما شادمان میشیم از پیشرفت ولی از پله اول به پله صدم رفتن ایراد اساسی داره یا خشتک شلوارمون پاره میشه یا ... ولی کلا باید دید واقعا چه اتفاقی افتاده ؟ اتفاق اینه که مثلا یک قطعه هواپیمای 1000 دلاری رو ما باید 100000 دلار میخریدیم اون هم با هزار منت ، حال خود هوا پیما رو به راحتی میتونیم بخریم با عزت این مهمه .
پایدار باشید
اینکه بالاخره تونستیم هواپیما وارد کنیم خیلی خوبه چون واقعا نیاز ضروری کشوره اما اینکه فک کنیم افتخار ملیه خیلی مسخرست. کلا وارادات هر چیزی افتخار ملی نیست بلکه رفع نیاز کشوره و وظیفه دولتهاست که نیازها را برطرف کنن....
مثل این میمونه که پراید به بورکینافاسو صادر کنیم و اونها این واردات را افتخار ملی بدونن... خیلی مسخره است که یک فروند هواپیما میاد تو کشور بعد ما با پرچم ایران و کلی تشریفات به استقبالش میریم، فرانسوی ها در مورد ما چی فک میکنن؟!!!!
چرا ما باید در همه حال مخالف باشیم
زمانیکه هواپیماها مشکل دارند داد وبیداد میکنیم که چرا فکری به حال نو سازی ناوگان هوایی نمی کنید حال که تصمیم به نوسازی ناوگان هوایی گرفته شده است داد وبیداد راه می اندازیم که چرا پول مملکت را به جیب بیگانگان میریزیم .
پس بدانید که اینها مخالفت سیاسی است چون این نوسازی نتیجه برجام است چون قبل از برجام ما باید هواپیمای دسته دوم ۲۰ سال کار کرده از ترکیه و کلمبو میخریدیم
بعنوان یک ایرانی واقعااز نمایش تحقیرآمیزی که اتفاق افتاداحساس حقارت میکنم حقیقتا یک آبروریبزی به تمام معنی بود
خوبه بد نیست ماکه نمیتونیم هواپیما بسازیم (حداقل به این زودی )حدا قل ازتکنولوژی استفاده کنیم .......ولیکن صدا وسیما چرا پوشش ندادبعد از40سال هواپیما نوگرفتیم مخصوصن بخش خبریش ...این صدا وسیما نمیخاد اصلاح بشه ...یه فکری بکنن کارشناسا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
سیمای بی بصیرت
ما در قبال دریافت هواپیماهای جدید از یک سری حقوق صرف نظر کردیم.
اگر شرکت های ایرباس و بوئینگ به تعهدات خودشون عمل کنن خیلی خوب هست بعد از مدت زمان 4-5 سال ناوگان هواپیمایی کاملا نو میشه و مردم با اطمینان خاطر بیشتری از هواپیما استفاده می کنند و همچنین شاهد کشته شدن هموطنان عزیزمون در اثر نقص فنی هواپیماها نیستیم.
اما متاسفانه بنده به این موضوع بدبین هستم و به نظرم کشورهای سردمدار دنیا به دنبال بهانه ای هستند که جلوی این قرارداد را بگیرن.روسیه هم بنا بود نیروگاه اتمی بوشهر را ظرف چند سال آماده کنه اما همین روسیه که متحد کشور ماست در جایی که منافع خودش در خطر باشه صددرصد به نفع خودش عمل میکنه.
در کل نظرم این هست که ما از مجموع این 170-180 هواپیما بیش از 10 فروند را دریافت نخواهیم کرد و قرارداد بنا به دلایلی معوق خواهد شد و ایران باید در دادگاه های بین المللی به دنبال گرفتن مابقی قرارداد باشد.
یا حق.
هواپیما بدرد شما پولدارا میخوره نه قشر ما که متوسط و ضعیف جامعه ایم
پاسخ ها
کاوه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
مثل اینکه خبر از قیمت بلیت قطار نداری برای مشهد از تهران یک قطار معمولی که 13 ساعت تو راهه باید 60000 تومان بدی خوبشم 130000 تومانه ولی بلیت هواپیما میانگین 100000 تومانه که لحظه آخریش به 70-80 هم میرسه
برای کشوری که هر سال نخبه هاش میرن آمریکا و اروپا و تمایلی به استفاده از اونا نداره خریدن هواپیما افتخاره
خب معلومه این مردم که سال هاست هم از داخل و هم از خارج تو محدودیت هستند تا یک مورد از محدودیت هاشون کم میشه دست خودشون نیست و یه کارهایی میکنند که ممکنه فاجعه باشه و آبرو ریزی
همه این رفتارها ریشه در تصمیمات نظام داره که باعث شده سالیان سال هم از داخل محدودیت وجود داشته باشه هم از خارج
سلام
فی النفسه نو شدن ناوگان هوایی خوب است .اما نه به هر قیمتی طرف مقابل قطعا فقط رفع تکلیف می کنه در قبال سرمایه های این ملت شاید با هواپیماهایی که سایر کشورها از پذیرش آن خودداری می کنند. مثل فروش L90.
این شکل کلی مسئله است.
اما از دید توسعه ملی به شرطی که در کنار هوایماهای جدید سایر استاندارهای ملی و زندگی مردم بهبود پیدا کند خیلی خوب است و در کنار خرید هواپیما شاخص هایی مثل بهبود کیفیت محیط زیست با خرید یا ساخت کارخانه های جدید و اتومبیلهای جدید. امنیت شغلی، کیفیت مواد غذایی ، آموزشی ، محرومیت زادیی و... باید به اجرا درآید. وگرنه خرید هواپیما هیچ افتخاری برای هیچ دولتی نیست. چون قشر محدودی از آن استفاده می کنند. که فعلا در شرایط ایدآل زیندگی هستند.
با سلام
واقعا بعضی از مردم چرا فکر می کنند که ملت ایران لیاقت اسیفاده از بهترینها را ندارند؟

اگر بعضی از همین افراد مخالف بهترین عزیزانشان را در سانحه های هوایی این 38 سال از دست می داند واقعا نظرشان همین بود؟
ما مردم عادی که فقط خبرها را از خبرگزاریها دریافت میکنیم و اطلاعات دقیقی در مورد مفاد قرارداد نداریم نمی توانیم و نباید نظر کارشناسی بدهیم ولی از این نظر که ما بدون واسطه و از سازنده اصلی یک محصول خریداری کردیم (نه از دلال ها ) و دست واسطه ها و دزدان سرمایه های ملی(دکل نفتی، بابک زنجانی و...) قطع شده باید جشن گرفت و خوشحال بود.
افتخاربه چی؟ به ورود تنها یک !!! هواپیما !!! کاش این همه ژست اقای وزیر برای چند تا هواپیما بود.
از این جهت افتحار ملی به شمار می رود که با ورود مستقیم این هواپیماها به صورت نو و بدون واسطه از کشور سازنده صنعت هوانوردی ایران بعد از حدود 40 سال نو خواهد شد و منافه زیادی را در پی خواهد داشت از جمله:
1- نوسازی ناوگان هوایی با صرف بودجه منطقی با در نظر گرفتن بحث لیزینگ این هواپیماها
2- جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی (به دلیل خرید هواپیما های دسته دوم و یا چندم در زمان تحریم به قیمت چند برابر)
3- بالابردن ضریب امنیت سفرهای هوایی برای عموم مردم عادی
4- توسعه امکانات سفرهای هوایی به همه نقاط کشور از جمله نقاط محروم(در برخی نفاط محروم در حال حاضر فرودگاه هست اما پرواز و هواپیمایی نیست)
5- ارزان شده هزینه سفرهای هوایی و مقرون به صورفه شده آن برای همه شهرونذان ایرانی (حتی ارزان تر از قطار)
6- صرفه جویی در وقت و هزنیه های ملی با آسان تر شده مسافرت های هوایی
7- توسعه صنعت هوانوردی و در نتیجه اشتغال زایی مستقیم در رابطه با این صنعت(از جمله مهمانداری، خلبانی، مهندسی پرواز، مهندسی هواپیما، توسعه فرودگاهی، خدکات فرودگاهی و ...)
7- توسعه صنعت گردشگری ودر نتیجه تولید اشتغال در زمینه های مرتبط با این صنعت
8- جذب سرمایه های داخلی و خارجی به صورت مستقیم در این صنعت و غیر مستقیم
و موارد بیشمار دیگر...
به طور کلی اشتغال زایی های فراوان از جمله مهمترین دستاورد های آن است که همه مردم حتی اقشار ضعیف و کم درآمد رانیز شامل خواهد شد.
افتخار نداره
وظیفشون رو انجام دادن
اینکه کاری کردن که تو این همه سال یک دونه هم بهشون نفروختن این سر افکندگی داره
به نظر من خرید هواپیمای جدید و نو کردن ناوگان هوایی خیلی خوب هستش
ولی به شخصه اگر میتونستیم در انرژی هسته ای واقعا پیشرفت کنیم اونم مخفیانه و بعد از دستیابی به مرتبه ای از این علم که الان آمریکا و انگلیس در آن مرتبه هستند اعلام میکردیم خیلی بیشتر مایه افتخار و سربلندی منه ایرانی میشد چون
در هر حال چه تحریم باشیم و چه نباشیم مثل الان برای 80 درصد جامعه مثل من هیچ فرقی نداشته و نهایتش در عمرمون شاید یکبار سوار هواپیما هم نشیم
ولی امنیت و اقتدار و عدم چشم داشت سایر دولتها به خاک کشورمان برا همه دارای اهمیت و لازمه زندگی در کشورمان میباشد
بی شک اتفاق مهمی ست و مایه مباهات و خوشحالی از بابت قدم گذاشتن استاندارد و معقول ایران به معادلات بین المللی و خروج از انزوا، تندروی و بی توجهی به ساختارهای پذیرفته شده ی جهانی.
به امید گسترش هرچه بیشتر رفاه، آزادی و عدالت در ایران اسلامی
بازم خدا پدر روحانی رو بیامرزه که با عقل و خرد مملکت رو از لبه پرتگاه نجات داد.روحانی مچکریم.
هیچکدام از دو روزنامه نگفته اند افتخار ملّی یا فاجعه ملّی. چرا تابناک میخواهد دو قطبی ایجاد کند و مردم نظرهای افراطی بدهند؟
افتخار اون چیزه که هم برای بدست اوردنش تلاش کنند و تنها عده ایی معدود بهش دست پیدا کنند نه اینکه همه دنیا داشته باشند اونم از نوع خوبش بعد شما با یه هواپیما اسم افتخار بزاری روش تا حالا که جون مردم ارزشی نداشته ولی اگر اخیرا آسمون تپیده این یک وظیفه ملی تا جان مردم حفظ بشه ....
نه افتخار است نه فاجعه
افراط و تفریط نکنید
حرفهای کیهان را جدی نگیرید. سالها پیش تیتر این روزنامه در مورد عدم نیاز به مترو هم فراموشمان نشده .
"مترو تهران یا ........"
روزی ایران با بیست و پنج هواپیما تنها دارنده هواپیمای ملکی در منطقه بود و حالا عقب افتادگی ما در مترو و هواپیما و سایر موارد بر همگان پوشیده نیست.
روزگاری دمپایی کفش ملی و چای سی تومنی ایرانی را به ترکیه میبردند و حالا ترکیه بهشت ایرانیان شده است.
اف بر کسانی که به جای پیشرفت مملکت ، ذلت و عقب ماندگی را حق این آب و خاک میدانند.
به کوری چشم دلواپسان و خناسان. روحانی متشکریم که تلاشتو می کنی تا کم کم معنی عزت رو به این مردم برگردونی
تنها جهان سومی ها این رو افتخار میدونند و تنها جهان سومی ها این رو فاجعه میدونند
واقعا پاسخی نمیشه به سوالتون داد.... حرف خنده داریه شما که از ساخت یک سوزن ته گرد عاجز هستی نباید از خرید هواپیما نو خوشحال بشی؟؟؟ یعنی اینقدر جان هم وطن بی اهمیته که سوال مطرح میکنی این فاجعه است یا افتخار؟؟؟؟ متاسفم واسه خودم واسه کشورم که برخی هنوز هستند که گویا از سقوط هواپیما لذت میبرند و حاضر هستند برای گروکشی سیاسی مردم دم به دقیقه بمیرند
در حقیقت پیام این فرود هواپیما ، ناامیدی غرب از دشمنی 37 ساله با جمهوری اسلامی ایران است و مخصوصا شکست از مردم ایران بود این لغو تحریم هواپیمایی .
تحریم هواپیمای مسافربری ، دشمنی غرب با ملت ایران بود و انتقام از اخراج شاه .
اکنون به نظر می رسد که غرب به این نتیجه رسیده است که باید این دشمنی را تلطیف کند .
مسلما نباید ذوق زده شد ، ولی نباید کتمان کنیم فرسودگی صنعت هواپیمایی را که جزء تکنولوژی های مدرن است که ممکن است ما برای ساخت هواپیما حداقل 25 سال باید زحمت بکشیم ، تازه اگر واقعا برنامه ای موجود باشد .
نه فاجعه نه افتخار آنچنانی
با پیش پرداخت این هواپیمامی شد جاده یا راه آهنی را بنیان گذاری کرد که هم زیر بنای توسعه های
آتی است و قدر مسلم از همه سرمایگذاری پترو شیمی ، کارخانه و... پر بازده ترو مفید تر است (افزارش شریانهای اقتصادی یک کشور) .
راه دیگر بنیادی و مقامتی تر آن صرف هزینه تحقیقات بی انگیزگی کارکنان دولتی میشد، و مهمترین بخش پاک سازی و تحقیقات در مورد نحوه گزینش "قضات" بالابردن "هوش! و تعهد!" قضات و اغلب رشتهای علوم انسانی میکردند. سپس به نحوه گزینش و تربیت معلمین دوره ابتدائی و سپس سایر دوره ها و ارتقا روش تدریس و گزینش معمان و سپس افزایش حداقل دو برابری حقوق آنها .
در گزینه اول و استفاده از رفع توهمی تحریمها، در نظر بگیرید پنج سال با چند هواپیما مثلا قناعت کردیم در اشتغال و درامد کم و سایر کمبودها پس از پنج سال چه خواهیم داشت ایا فرهنگ و اموزش فرزندان(آینده سازان ) و مردم (نیروی انسانی جاری کار) اغیری خواهد کرد . قطعا پس از پنج سال مقاومت آش همان آشو کاسه همان کاسه خواهد بود !
با گزینه دوم ، پس از یک دوره پنج ساله مقاومت به وضوخ آثار اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی آن با ارتقا فرهنگ ودانش مردم (نیروی انسانی محرک کشور ) آشکار میشد.

مسئولان و یا مرتبط های با مسئولان این آسیب های مهم رفع اینها را قبول ندارند خود به تنهایی آسیب های "زیربنایی" کشور را اولویت بندی کنند ، سپس با تحلیل دینامک آنها به اصلی ترین و یا همه عوامل بوجود اوردن آن حمله کنند . قطعا با جاه طلبی و نوع شخصیت مدیران (یک مدیر به احتمل بسیار ریسک پذیرو جاه طلب است) روش اخیر بسیار سازگاری دارد.
خیلی خوبه كه ناوگان هوایی كشور داره نو میشه و سوانح هوایی كمتر میشه ولی ای كاش این 100هواپیما رو حداقل 50تاشو توی ایران مونتاژ كنن كه یه قدمی باشه برای اینكه به علمش دست پیدا كنیم و بتونیم یه روز بسازیم.
این کار رو اگه دولت آقای احمدی نژاد انجام می داد از نظر کیهان ، شاهکار محسوب می شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
می گم اگه کیهان نباشد ما هر روز با چی حال کنیم؟
بنطراين حقيرنوشدن ناوگان هوايي يعني نوشدن زندگي ونوشدن زندگي يعني بالندگي اين زندگي ماسالهاست كه رنگ خاك گرفته مثل قالي دست باف كه نزديك عيدباچوب بجون اون ميوفتن وصربه بپشتش ميزنندكه گردوخاكش بريزه ورنگ گلهاش نوبشه رييس جمهورهم داره يك چنيين كاري ميكنه تاملت احساس نوشدن زندگي رادرخودشون حس كنندودرواقع ببينندزندگي آنهاداره پوست مينداره وفصل نويي وبهارديگريداره ازراه ميرسدانشااله دولت درهمه زمينه هاموفق پيش بره واميدبيشتردرجوانان وطن به آينده بوخودبياد
فاجعه ملی 8سال پاره کردن قطعنامه بود... قطعا افتخار ملی است و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
از پاکدست ترین دولت تاریخ جهان چه خبر؟
بسی مایه افتخار است . ایا سرنگون شدن هواپیما و کشته شدن هموطنان و در اخر خلبان را مقصر جلوه دادن افتخار است ؟ ولی خواهشی که ما ملت داریم اسامی دلواپسان بهمراه خانواده شان را به فرودگاه بدهید که سوار این هواپیماهای جدید نشوند و با همان توپولوفهای اهدایی عمو پوتین سفر کنند .
وقتی در کشوری مهندسین هوافضا تربیت میشوند و در دروس مصوب وزارت علوم درس طراحی هواپیما وجود دارد و اساتید برجسته ای که نمیتوانم اسم آن ها را بیان کنم سابقه طراحی و ساخت هواپیماهای کوچک و... را دارند و در کلاس ها از توانایی کشور در ساخت هواپیما صحبت می شود قطعا خرید هواپیما برای کشور افتخار ندارد.
البته با توجه به کهنه بودن ناوگان هوایی کشور قطعا خرید هواپیما لازم می باشد اما ای کاش نیمی از سرمایه ای که از کشور بابت خرید این تعداد هواپیما از کشور خارج شده است را برای طراحی و ساخت هواپیما در کشور سرمایه گذاری میکردنند.
آیا کشوری که در علوم مربوط به هسته ای، موشک سازی، نانو و... جزء پنج کشور برتر دنیا می باشد نمیتواند با داشتن متخصصین مربوطه هواپیما بسازد.
شاید بگویید ماشین نمیتوانیم بسازیم چه رسد به هواپیما! باید بگویم تا زمانی که مدیران غرب گرا و وابسته در هر صنعتی سر کار باشند و به جوانان انقلابی و ولایی کشور اعتماد نکنند قطعا نمیتوانیم حتی آفتابه تولید کنیم!!! چه رسد به ماشین و هواپیما.
پاسخ ها
سامان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
هشت سال مدیریت انقلابی و اعتماد به جوانان انقلابی رو دیدیم.برا هفت پشتمون بسه
نظرمو بذار ازش رد نشو


خرید هواپیما در این شرایط بد اقتصادی و فروپاشی تولید..اولویت 20 کشور ما هم نیست


اگر این موضوع به یک اقتصاد دان غربی بگی..به ریشمون میخندند


در ضمن گفته شده این قرارداد باعث اشتغال هزاران نفر از خارجی شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
شما واقعا فکر میکنی هزاران خارجی همینطور نشسته بودن، منتظر سفارش هواپیمای ایران بودن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
شما در پاکدست ترین دولت طول تاریخ جهان کجا بودید؟ چرا ان موقغ نظرات خود را نمی فرمودید؟
مخالفین محترم در مخالفت با دولت سعی کنند مردم فدا نکنند دوران چهارپا سواری سپری شده است باید این طلسم می شکست
از نظر بوجود آوردن شرایطی برای شکست تحریمها و ایجاد شرایط رفاه و امنیت در ناوگان هوایی و ارزش نهادن به شان داخلی و خارجی کشور افتخار آفرین است . ولی خودکفایی در دانش و توان تولید تکنولوژی افتخار دیگری است که به موازات استفاده از نمونه خارجی باید برای رسیدن به آن همت داشت.
ضرب المثل" گربه که دستش به گوشت نرسه ، میگه گندیده هست" مصداق کسانی است در ایجاد این شرایط ناتوان بوده اند حالا میگویند ...
خیلی هم کار خوبیه.
هر استان باید یک هواپیمای درجه یک داشته باشه.
والا با این سیستم هواپیمایی کهنه آدم از لحظه ورود به فرودگاه استرس داره تا وقتی از فرودگاه مقصد خارج بشه.
زنده باد ظریف و دیپلماسی آگاهانه اش.
اگر آن 80 یا صد هواپیمایی که قول دادند اگر قبل از انتخابات وارد کنند آن وقت هنر کردند و امیدواریم که هواپیماهای دست کاری شدن نباشد . مانند بچه ای نباشیم که گریه میکند برای گول زدنش بهش میگند این شکلات بگیر فرداد برات جایزه بزرگی میخرم
بالاخره ایرانیها رو داخل آدمها راه دادند. یه کوچولو البته. پس افتخار کنید
بابا این ایدئولوژی و دشمن تراشی پدر صاحب این مملکت رو درآورده، اگر فقط کمی (باور کنید فقط به اندازه سر سوزن) ایران رو دوست دارید، کمی واقع بین و عملگرا باشید. برای مردم ایران (تاکید می کنیم برای مردم ایران) رابطه با کشورهای پیشرفته و مترقی سودمندتر است یا فلسطین، چین، روسیه، سوریه، ونزوئلا، سودان، یمن و امثالهم، هرچند که یک ایرانی واقعی با هیچ کشوری دشمنی ندارد.
با سلام
خرید هواپیماهای به روز نه افتخار ملی است نه فاجعه ملی این سیاه وسفید دیدن در مسایل مختلف بسیار غیر منطقی است اما خرید و نوسازی ناوگان هوایی چه مسافربری و چه در جهت افزایش توان دفاعی در موارد نظامی باید به نظر بنده در اولویت باشد زیرا این امر می تواند به اقتدار ملی کمک نماید و از دست اندرکاران موضوع ضمن تشکر درخواست پیگیری تحویل بعنوان یک شهروند را دارم نباید اجازه دهیم کهنه شدن ناوگان هوایی د رطولانی مدت ملت مارو به سمت یک فاجعه ملی در اینده هدایت کند قدرت هوایی ما میتواند کمک به اقتدار مورد نظر رهبری فرزانه ما هم باشد
به نظرم این یک کار تبلیغاتی برای انتخابات هست. من که از هواپیما استفاده نمیکنم مبارک باشه برای ثروتمندان که با ارامش بیشتری سفر میکنن (در ضمن من نه کاسب تحریمم و نه بی شناسنامه البته برجامم در زندگیم تاثیر نداشته چون وارد کننده نیستم ) . چرا این هواپیما مرجوعی اسپانیا هست دلیلش چی بوده؟
یکی از کامنتا کلا همه رو لعنت کرده بود میخواستم اضافه کنم کسانی که به دونالد ترامپ نامه دادن که ایران رو بیشتر تحریم کنه و کسانی که دارو و هواپیما رو تحریم کردن (اویاما و دوستان) چه داخل که خط دادن چه خارج که تلاش کردن لعنت کنه و نبخشه و نیامرزه و دوستارانشون رو در روز قیامت باهاشون محشور کنه.
یک افتخار برای من و هر ایرانی در کره زمین است ، و اگر چشمهای خود را باز کنیم می بینیم ناوگان هواییمان بیش از حد فرسوده بوده و کم کم از پروازهای خارجی در حال ممانعت بوده مثل مالزی و . . . و همچنین با این ناوگان پیر باعث شرمندگی نیز بوده و حتی باعث خروج ارز از ایران و صرفنظر کردن از بحث تجاری آن می شد ، کما اینکه اگر وزیر صنعت نیز جسارت لازم را داشته و به جیب مصرف کننده و هوای ناپاک آن فکر می کرد الان وضع ما بهتر نیز بود .
با سلام
متاسفانه چون در كشور ما به همه مسائل ( حتى مسائل ملى كلان ) ديدگاه سياسى و ايدولوژيك وجود دارد
مسائل اصلى و كارشناسانه فداى أين نگاه ميشود
به دو دليل كاملا موافق دولت در مورد هواپيما هستم
١-كشور ما ٣٨ سال بعداز انقلاب و حدود ٣٠ سال بعداز جنگ هنوز صنعت ساده اى مثل خودرو مشكل داره
٢- داستان توپولف ها و سقوطهاى همو طنان در سالهاى گذشته كه به دليل تحريم فروش هواپيما بعداز انقلاب بود كه با همت دولت أين تحريم برأى اولين بار پس إز انقلاب برداشته شد جاى شادى بسيار دارد
اونهایی که این استقبال به نظرشون تحقیر امیزه احتمالا خپدشون رو به نفهمیدن زدند. این استقبال از هواپیما نبوده و نیست(کما اینکه کسی برای هواپیماهای بعدی به استقبال نخواهد رفت).این استقبال از پایان تحریم و بیرون اومدن یکی از سنگاییه که سالها پیش در چاه انداخته شد، بود.
آخه چرا باید حتی تو تیتر این مطلب اسم فاجعه بیاد ؟؟؟
آقا من باید هر ماه برم ماموریت ! اصلا هم مرفه بی درد نیستم ولی چرا باید سوار هواپیمایی بشم که مشکل داره ؟
افتخار ملی
خرید هواپیما افتخار ملی نیست وظیفه ملی و دولت است و افتخار نشانه شکستن تحریم ها استروزنامه کیهان هم وظیفه انتقاد را در پیش گرفته غی از این انتظاری نیست
به چه درد من کارگر میخوره.
باسلام
آمدن یم فروند هواپیما موضوع قابا توجه ای است زیرا تلاش دولتمردان در این بازار پر طلاطم بین الملل با موضع گیری های متفاوت مسئولین نشان خوبی از تلاش های عزیزان دولتی است . باید از این تلاش تقدیر شده و برای ادامه آن دعا نمود تا عزیزان مسئول ت در زمینه های مختلف برای آسایش و رفاه مردم با رویرکرد توسعه صنایع داخلی تلاش بیشتر انجام دهند .
عزیزانی که انتقاد دارند شاید با روند کند تحقق اهداف برجام دارد که این هم جای تعمل و تحمق دارد .انشالله که خداوند ما را در خدمت به مردم عزیز یاریمان کند .
كساني كه مخالف هستند،يا هوايپيما بسازن كه نريم بخريم،يا اگر خدايي نكرده اتفاقي افتاد ،حرفي نزنند و وزير راه رو استيضاح نكنن كه چرا اين طور شد،اين كاملا يك امر طبيعي هست تنها دو يا سه كشور سازنده هواپيماي مسافر بر داريم كه انها هم زير نظر امريكا كار ميكنند خودشونم نميتونن به تنهايي بسازند،بعد ما ميايم اين همه هياهو سر ميديم كه نبايد بخريم،بله كشور مشكلات زيادي داره كه فرسودگي هواپيماهم يكي از همون مشكلات بزرگه،پس بيايم لطفا مردم ايران سرخودمون رو كلاه نذاريم،ما ها مثلا ادعاي مسلموني داريم،دروغ گناه كبيره هست،اقاي شريعتمداري مدير مسول روزنامه كيهان،دنيا انقدر ارزش نداره مرگ سراغ همه ميادا.
کلا هر چیزی که مردم و خوشحال می کنه بعضی ها رو ناراحت می کنه!
بعد از عمری پول این مملکت رو دادن در ازای چیزی که به درد این مردم بخوره . حالا هی هر روز تیتر بزنید آبرو ریزی ، فاجعه ...

کاش واسه اختلاص های میلیاردی و این همه دزدی حرص میخوردید . کاش تمام توان رسانه ای تون رو میذاشتین رو این مسایل تا شاید یه گره ای از کار باز می شد . حیف ...
سی وهفت سال است ناوگان هوایی کشور تحریم شده وخرج اورهال هواپیما بیشتر از قیمت هواپیمای نو است .واینکه کیهان وکیهانیان با اصل برداشته شدن تحریم مخالفند شکی در آن نیست .چون با برداشته شدن تحریم منبع در آمدشان کند یا قطع می شود.
خرید هواپیمای نو 100 در صد توجیه دارد:
1-با توجه به نوع قرارداد ، ارزی که صرف خرید بلیط از شرکتهای خارجی می شود ، اکنون بابت قسط هواپیما پرداخت می شود با این تفاوت که بعد چند سال هواپیما به عنوان سرمایه برای سیستم حمل ونقل باقی می ماند.
2-اشتغالزایی در خدمات پروازی و گردشگری صورت می گیرد.قبلا اشتغالزایی این بخش به کشورهای همسایه هدیه داده می شد.
3-عملکرد بسیاری از فرودگاهای کشور دارای توجیه اقتصادی می شود چون با افزایش ایمنی ، تعداد مسافران پروازی افزایش می یابد.
4-با افزایش پرواز به مناطق محروم ، اجرای طرحهای اقتصادی توسط بخش خصوصی در این مناطق توجیه پذیر خواهد شد و از شهرهای بزرگ تمرکززدایی انجام می گیرد.
5-بر خلاف تصور عمومی فقط در پروازهای توریستی ، قشر مرفه بیشتر از هواپیما استفاده می کند. در پروازهای اداری و تجاری که عمده پروازها را تشکیل می دهد ، بیشتر اقشار متوسط از هواپیما استفاده می کنند. همانند مهندسانی که در عسلویه و سایر نقاط محروم در حال خدمت هستند
5-مسافر بسیاری از این پروازها از متخصصین پزشکی و مهندسی و اساتید دانشگاه هستند که برای تربیت آنها هزینه بسیاری صرف شده است و خدمات آنان در مناطق محروم ، حیاتی و کلیدی است.بنابراین حفظ جان آنان اهمیت بسیاری دارد و پروازهای امن انگیزه برای خدمت ایشان در مناطق محروم را بیشتر می کند.
6-با افزایش رشد اقتصادی و افزایش قیمت سوخت خودرو در سالهای آینده سفرهای هوایی برای همه اقشار جامعه توجیه اقتصادی خواهد داشت و تقاضای پرواز به شدت افزایش می یابد.
یه چیزی فکر منو بد جور مشغول کرده.اینکه ما تمام تلاشمون رو میکنیم تا تازه به شرایط 40 سال پیشمون برگردیم .اما نمیشه فاجعه ملی هست یا افتخار ملی؟
وقتی قادر نباشیم تجهیزات با کیفیتی تولید کنیم باید آنرا با بهترین کیفیت خریداری کنیم.
مخصوصا تجهیزاتی که با جان و سلامتی مردم سروکار دارد.
خب به عنوان یک خواننده همیشگی تابناک اولا: ممنون از تابناک بخاطر اینگونه پست ها و نظر سنجی هاش.
دوما: ایده آل این بود که ما خودمون هواپیما تولید کنیم. اما وقتی هنوز یه اتومبیل رو نمی تونیم خودمون طراحی و تولید کنیم و هنوز پراید و پژو مدل 1982 به ملت تحویل می دیم بهتره به جای سوار شدن بر هواپیمای از رده خارج شده که تمام طول سفر دلمون بلرزه که الان می ریم تو کوه و دره یک هواپیمای نو سوار بشیم و از سفرمون لذت ببریم.
سوما منم حرف تابناک رو قبول دارم اصلا نیازی نیست با ورود یک هواپیما کلی دست و جیغ و هورا بکشیم. و از خود بی خود بشیم.
چهارما: خطاب به جناب کیهان و وطن امروز آبو بریزین اونجایی که می سوزه (این جمله رو اول شخصیت محبوبتون گفت ما هم یاد گرفتیم پس به من نگین بی ادب!!!)
حقير ايه الكرسي را از بس كه در هواپيماهاي توپولوف خواندم حفظ شدم اگر كمي ديگر سوار هواپيماهاي كنوني بشوم كل قران را حفظ ميكنم پس هواپيماي فرسوده مزايايي هم داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
برای همین برادران دلواپس همه از حافظین هستند. راستی از کاغذ پاره ها چه خبر؟
نه بابا كجاش افتخاره . افتخار اونكه سوار هواپيماي دست چندم روسي توپولف بشي كه هيچ كجاي دنيا سوار نوشم نميشن .و هر بار نصف عمربشي تا به مقصد برسي . اينايي كه ميگن فاجعه است از حسوديشونه فعلا آب و بريزن اونجايي كه رييس دلواپسشون گفته چون قراره بويينگم برسه
در مقطع کنونی خریدهواپیما قطعا جزو ضروریات بود ودر کنار آن باید به وضع راهها اشتغال وسایر مشکلات پرداخت این کارها فقط با همدلی واتحاد ودلسوزی برای کشور قابل حل است .
آیا قراردادش شفافه یا مثل ماشینای خارجی که وارد می شن 20 تا 30 درصد آب توشه و تو جیب گردن کلفتا میره
به نظر من کسانی که با این کار مخالف هستند صد در صد مغرض و لجوج هستند چرا که بعید میدونم اینقدر بی سواد باشند که نتونند یک محاسبه ساده رو انجام بدن. وقتی سالانه حدود 5 میلیارد دلار از جیب ملت با خواری وخفت صرف خرید بلیط از شرکت‌های خارجی میشه ،وقتی هواپیما رو اجاره به شرط تملیک میخری یعنی پولشو در ظرف چند سال با مسافر کشی با خود هواپیما میدی یعنی نیاز نیست که پول هواپیما نقدا پرداخت بشه . یعنی دولت پولی برای اینکار پرداخت نمی کنه و بعد از چند سال هواپیما مال خودمون میشه . در حال حاضر ایرلاینهای خارجی مثل ترکیش و دوبی از مزیت جمعیتی کشور ما دارند به نحو عالی استفاده میکنند وسالانه میلیارد ها دلار از ما میبرندو عده ای در کشور ما فقط به فکر منافع شخصی و جناحی و مشغول چاه کندن برای دیگران هستند و به تنها چیزی که فکر نمی کنند منافع ملی است.خدا کسانی که به ملت خیانت می کنند و فقط به فکر منافع شخصی خودشون هستند نابود گرداند ...الهی آمین
جالبه چرا زمانیکه خودروهای بدون کیفیت چینی وارد کشور میشه نظر سنجی انجام نمیشه و دربارش بحث و جدل نمیشه ولی یه کاری که به نفع کشور و مردمه سریع همه روزنامه ها و خبرگزاریها سر و صدا راه میندازن و موضوع را جنجالی میکنن چرا برای خرید خودروهای چینی مردم را تضویق به تحریم نمیکنین ... ممکنه واسه ما آب نداشته باشه ولی برای بعضیا نون داره ... و من ا... التوفیق
فقط دلالها و کاسبان تحریم مخالف موفقیت هایی از این دست هستند. می خواهند به اسم دور زدن تحریم ها حیب این ملت را خالی کنند. راستی از پاک دسترین دولت طول تاریخ بشر چه خبر؟
اینجا بحث خرید هواپیما نیست بحث برجام است بعضی ها با برجام از اول مخالف بودند ، و گرنه اگر خرید هواپیما مشکل دارد پس خرید اس ۳۰۰ هم مشکل دارد و ما نباید از آن لحاظ هم وابسته باشیم . من اینجا از آقایانی که مخالفند یک سوال دارم ، اگر از شما بپرسند بین یک هواپیمای توپولوف و ایرباس یکی را برای سفر انتخاب کتید کدام را انتخاب می کنید ؟
چقدر ما عزیزانمان را در سانحه های هوایی از دست دادیم ، چقدر مقامات عالی رتبه مملکت بوسیله سقوط هواپیماهای اسقاط و ... از دست رفتند .مگر شهید کاظمی ها و سرلشگر ستاری ها را اینگونه از دست ندادیم ، اگر بنا بود صنعت هوایی و خودرو کشور پیشرفت بکتد تا حالا این اتفاق افتاده بود .
وانگهی امکان هواپیما خریدن همیشه در دسترس نیست و باید از این موقعیت استفاده کرد .
و کسی هم اگر خواست هواپیما بسازد کسی جلوشان را نگرفته و از همین امروز می توانند شروع کنند
ما که مجبوریم برای مسافرت از اتومبیل های وطنی صددرصد ایمن استفاده کنیم.که همیشه رفتنمان با ماست برگشت ما با خدا.بجای به رخ کشیدن دانسته هایتان در مورد اینکه خوب است یا بد.بگذارید کنار.از حالا لیستی تهیه کنید.تمام کسانی که معتقد هستند بد است باید چناچه قصد صفر دارند آن هم از طریق هوایی حق ندارند سوار این هواپیما های جدید بشوند توپولوف آنتونف وهزاران هواپیمای دست اول روسی برایشان مهیا است.در ضمن نباید برای مسافرت از خطوط هوایی عقب افتاده مثل بریتیش ارویز-هواپیمایی قطر-ویا سایر خطوط استفاده کنند.دیگر این همه پول بیتا لمال را صرف نکنند وبجای چاپ روزنامه برای محکوم کردن همدیگر.خدا وکیلی بنشینید روبروی آیینه با وجدان قضاوت کنید.
چه خبر از محمود؟ راستی دلواپسان چرا در ان موثع دلواپس نبودند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
مریضیت چیه؟ هر چی هست از نوع نادریه
دوستانی که اینجا نظر میدید چند نفر از بستگانتون در سقوط هواپیما فوت کردن و چند نفر در تصادف جاده ای؟
هر وقت سوار ایرباس شدید اون موقع بیاید نظر بدید.
من پول بنزین ندارم با ماشین برم تا مشهد ایرباس میخوام چکار؟
این نه افتخار نه فاجعه. کسی که بدونه الان مشکل اساسی این مردم چیه میدونه پول رو اول کجا خرج کنه. کارخانه های تعطیل رو راه بندازه، بدهی به شرکت ها رو تسویه کنه که پول کارگرهاشون رو بدن بعد بره دنبال مسائل دیگه.
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
اگر بخواهیم موفقیت را در توسعه برای خود تضمن کنیم باید وارد فضایی شویم که در آن از مزیت نسبی برخورداریم صنعت هوانوردی ایران به دلیل موقیعت بین راهی شرق وغرب از مزیت نسبی برخوردار است و می تواند پایه ای برای توسعه همه جانبه کشور و صنایع جانبی آن باشد
مثل این میمونه که به یه گدا، که کل روز گرسنگی کشیده، شب یه پرس کباب بختیاری بدهند، خودش میدونه که مشکلاتش با این غذا تموم نمیشه ولی قطعا با دیدن غذای گرم و حفط جان، حداقل برای یک شب ذوق می کنه. این وسط یه عده، چشم دیدن همین یک شب خوشحالی هم برای مردم ندارند.
واقعا بعضی از اصولگر ها چگونه سر هر موضوعی به این ساده ابروی خود ودیگران را معامله میکنند این مخالفتهای سیاسی شرم اور است مخا لفت هم اصولی داردا
کارخوبی انجام شده بعد یه عمر تحریم یه وسیله آبرومند خریدیم همین درسته یادتونه عربستان پرواز مارو قبول نمی کرد ! پس اقلا ساکت باشند!!!
افتخار داخلی همان ایران خوردو هست یا سایپا، با17هزار کشته در جاده ها، از کشته های آمریکا در ده سال جنگ های گذشته بیشتر هست/ با کره جنوبی شروع کردید!حالا کره کجا ما کجاییم/ما نمی توانیییییییییییییییییییییم اینو بفهمید
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
از نظر تکنولوژی ما قطعا می توانیم حتی در تحریم. از نظر کنترل فساد و دزدی پول پروژه ها شاید واقعا نتوانیم.
سلام به همه عزیزان . میدونی چیه ..... در گیر اجرا نیستند خیلی از دوستان که بدونن چه خون دلی خورده شد تا برجام به جایی برسه که قراردادی بسته بشه و با تمام کارشکنی ها بالاخره موفق بشن هواپیما بخرن و سرانجام یکی وارد خاک کشورمون ایران بشه.
اگه دست اندرکار باشین متوجه میشین نه تنها خوشجالی داره بلکه باید پایکوبی کرد و سما هم کرد.
اخه اگر دست اندر کار باشی میفهمی که پیش برد کار اجرایی درست جقدر سخته و وقتی به نتیجه میرسه چقدر لذت بخشه.
دمتون گرم . افرین به همتتون که با عشق کار میکنید و چلوی دلال بازی ها رو گرفتین و زحمتننون به بار نشست....
دست مریزاد.....
شما هزار تا نظر سنجي بذار تابي جون .
دلواپسان خر خودشون رو سوارند . هشت سال دولت و مجلس دستشون بود مملكتو نابود كردند . حالا ميخان ثابت كنن كه دولت ناتوانه .بهر قيمتي . نظر منو شما براشون مهم نيست . كيهان هر روز تو مقاله هاش مينوبسه مطالبات مرد م ! بابا كدو مردم ؟ مردم الان تا اينجا كه من نوشتم از 190 تا بيشترشون موافقند پس يا ما آدم نيستيم و به حساب نمياييم يا اينكه كيهان و دارودستش
خرید هواپیما افتخار ملی نیست . ولی نو شدن ناوگان هوایی کشور اول از جهت ایمنی مسافران و دوم از جهت قطع وابستگی به ایرلانهای منطقه که چند سال اخیر جیبشان از پول مسافران ایرانی لبریز شده است، قطعا کار با ارزشی است. امید می رود به این ترتیب روند گردشگری ایران هم بهبود یابد.
جالب است که عده ای از امنیت مردم یا جلوگیری از سرازیر شدن پولمسافران ایرانی به کشورهای عربی منطقه ناراضی باشند!!!!!
فاجعه ملی تولید انرژی هسته ای با وسایل آشپزخانه توسط یک دانش آموزه .فاجعه ملی دلار رو 1ز 900 تومان به 3800 تومان رسوندنه.فاجعه ملی فحش و ناسزا خوردن تو دانشگاه آمریکایی و ادامه دادن سخنرانیه.فاجعه ملی .....باز هم بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من که تا حالا هیچ وقت سوار هواپیما نشدم، شایدم هیچ وقت سوار نشوم، ولی خرید هواپیمای نو کار مثبتی است.
قطعا یک فاجعه ملی است در شرایطی که هم کیشان ما در لبنان و سوریه و عراق ... با کمترین امکانات دارند زندگی میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
مگه تا همین حالا کم خرجشون کردیم؟!!!!
تابی جون نظرات سایر خبر ها رو هم منتشر کن.چقدر صبر کنیم؟
خطاب به آرش 14:42
نظر شگفت انگیز شما را خواندم و گفتم از شما سوال کنم که اطمینان داری یک جوان تحصیلکرده هستی؟؟؟؟ چون الان یک فرد با تحصیلات اکابر هم می تواند تشخیص دهد که ناوگان هوایی فرسوده ای که نزدیک به ۴۰ سال است ترمیم نشده یک فاجعه ملی است و آن وقت جنابعالی با ژست یک کارشناس خبره که البته توهمی بیش نیست می گویی تلفات هوایی چون کمتر از سوانح جاده ای است پس خرید هواپیما در اولویت نیست آخه کارشناس واقعا فکر نکردی که با توجه به حجم زیاد مسافران هواپیما هر سقوط هواپیما مساوی با یک فاجعه است ،خصوصا اگر خدای نکرده در مناطق مسکونی سقوط کند از طرفی کدام عقل سلیمی می گوید که چون تلفات هواپیما کمتر است پس باید بی خیالش شویم ، من نگران آینده مملکتی هستم که تو جوان تحصیل کرده اش باشی.
خرید هواپیما نه فاجعه است و نه افتخار ولی می تواند فاجعه باشد و یا افتخار. شاید دوستان یادشان باشد که چند سال پیش هواپیمای نو فراسنه در پرواز از برزیل به فرانسه سقوط کرد و ...!. اگر خدای ناکرده تنها دلخوش به خرید هواپیما باشیم و شرایط جانبی مانند خدمات فرودگاهی و تعمیر و نگهداری و ... را فراموش کنیم فاجعه در راه است ولی اگر این خرید در یک برنامه کلان تجهیز ناوگان هوایی خریده شده باید بدان افتخار کرد امیدوارم اول شمرده و بعد آنرا کشیده باشند!. در ضمن آنها که افتخار می کنند اگر الان دولت آقای احمدی نژاد بود بازم افتخار می کردند و آنهایی که آنرا فاجعه می دانند آیا اگر این در زمان احمدی نژاد بود آنرا فاجعه می دانستند!. به امید روزی که حب و بغض ها جایش را به دوستی و برادری بدهد. یادمان نرود که همگی سوار یک قایقیم!.
دوستانی که با هواپیما مخالفن میتونن با قاطر مسافرت کنن. به خدا ما هم راضی هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
نه عزیز، باید گفت دوستان مخالف ذره ای وجدان داشته باشن و سوار شدن به هواپیماهای جدید رو تحریم کنن و اگه خواستن برن مسافرت هوایی با همون هواپیما کهنه ها برن یا حتی بهتر با همون چند فروند هواپیماهای ساخت داخل. ولی متاسفانه می دونم که از ترس جونشون قبل از همه دنبال بلیط هواپیمای نو خواهند بود!!! کاش دولت تدبیری بکنه و به مخالفان بلیط هواپیمای نو فروخته نشه
مطمئناً افتخار ملی نیست ولی نشانه ای چشمگیر برای اذعان به تاثیر و کارآمدی برجام است
ولی بنده مطمئنم اگر دولتی از اصولگرایان سر کار بود این اتفاق نه تنها یک افتخارملی بود،
بلکه شاهد پخش ترانه ی "وطنم پاره تنم ..."از صداوسیما برای درک کامل این افتخارملی بودیم!
از اینکه بر ناوگان هوایی ایران سوار بشوم و مسافرت کنم افتخار میکنم حداقل پولش میاد به مملکت خودم
درود بر دولت راستگویان. از پاکدست ترین دولت طول تاریخ جهان چه خبر؟ از کاغذ پاره ها چه خبر؟ آن موقع برادر شریعتمداری در حال انجام چه کاری بودند؟ فتنه!!!؟
افرادی که نقاب انقلابی بودن میزنن و دیگران اینها رو انقلابی میدونن باید خیلی آدم ساده لوحی باشن. مثل اونا که وقتی قران سر نیزه ها رفت گفتند ما که با قرآن جنگ نداریم...
قابل توجه دوستی که اون هشت سال رو یک دولت انقلابی میدونست...
کشته شدن مردم در سانحه های هوایی حتما از دید شما افتخاره
خوابیده را می توان بیدار کرد اما برادر حسین و دیگران خود را به خواب زده اند و بیدارشدنشان دست خودشان است نه کس دیگر. زیر ساخت توسعه کشور امارات در وسط بیابان گرم و سوزان صنعت هوانوردی است . دبی با استفاده از فضای ناشی از غیبت تهران که با تحریم صنعت هواپیمایی مواجه شد به ترمینال جابجایی مسافر در خاورمیانه تبدیل شد. توسعه صنعت هوانوردی تنها استخدام چند خلبان و مهیماندار نیست بلکه بستر ساز استفاده از هزاران میلیارد سرمایه گذاری انجام شده در فرودگاههای کشور و نیز استفاده از قابلیتهای بینظیر بین راهی کشور ایران است.
افتخار ملي افتخار ملي افتخار ملي
از كسايي كه عزيزانشون رو تو حوادث هوايي از دست داده اند بپرسيد كه چه قدر داشتن هواپيماي نو مهم است
نو شدن خوب است و لازم است
فاجعه ملی:
ذوق زدگی و عکس یادگاری گرفتن از سوی مسئولان رده بالا مثل وزیر که جای خود حتی از افراد عادی جامعه هم سرشکستگی است.
افتخار ملی:
این است که عزت را در هیچ حالی از دست ندهید یعنی وقتی این هواپیما نشست بهتر بود جز کارکنان عادی فرودگاه احدی به استقبالش نمیرفت. این افتخار ملی بود!

حق خود را که با چنگ و دندان از دشمن دارید قطره قطره میگیرید نباید تا وصول آخرینش لبخند رضایت بزنید.
قطعا اتفاقی مبارک و بزرگ است.با توجه به استفاده نکردن ملت ایران طی چند دهه گذشته از هواپیماهای نو و مدرن در صورت ادامه تحریم هوایی بعید است کشورتا50سال آینده هم بتواند به چنین فناوری دست یابد
تابی مثلا تحریم هوایی برقرار باشد و تا1دهه آینده هم هواپیمای نو نخریم.برای پروازهای داخلی از ه اپیماهای فرسوده و نامطمئن استفاده کنیم و برای پرواز خارجی هم مردم منت دبی و ترکیه بکشند.آیا این موضوع باعث افتخار کشور می شود؟
اصل قضیه چیز خوبیست. امیدوارم دولت به پیشرفت صنعت هوایی و فضایی اقدام کنه
یک سری دوستان انگار اصلا در ایران زندگی نمیکنن، حرف از تونستن میزنن، کدوم تونستن؟
۳۰ساله مردم دارن میمیرن به خاطر خودروی ملی آخرم با تحریم کلی افت کیفیت میکنه و گرون میشه بعدم میگن ما توانستیم، برین ببینین خودروسازهایی که با ما شروع کردن مثل کره ای ها الان کجان و ما کجا هستیم :|
شهرداری مجبور میشه اتوبوس و واگن مترو رو وارد کنه. :|
حرف زدن کاری نداره که، میتونستیم میساختیم، تو همین خودرو پیشرفت میکردیم، تو همین ۳۰سال تحریم یک هواپیما ۱۰ نفره میزدین اصلا.
حالا تا خرید کردن میخواستین تولید کنین؟
تابي جان تقريبا بالاي ٩٠ درصد موافقند، لطفا نتايج را درصدي منتشر كن تا مخالفان ببينند
در جواب این سوال همون فرمایش آقای حسام الدین آشنا کافیه

" یک قرار داد خوب اونه که اگه دو برابر پول یک دکل رو دادید، حداقل اونو تحویل بگیرید".
چرا برای دکلی که پولشو دادیمو و نگرفتیم کسی دل نمی سوزونه و اینجا که باید قبول کرد یکی از تکنولوژی های مورد نیاز مردم را وارد کردیم، همه دلواپسند؟؟
در جواب این سوال همون فرمایش آقای حسام الدین آشنا کافیه

" یک قرار داد خوب اونه که اگه دو برابر پول یک دکل رو دادید، حداقل اونو تحویل بگیرید".
چرا برای دکلی که پولشو دادیمو و نگرفتیم کسی دل نمی سوزونه و اینجا که باید قبول کرد یکی از تکنولوژی های مورد نیاز مردم را وارد کردیم، همه دلواپسند؟؟
شاید در نگاه اول بنظر بیاد توسعه راهها و راه آهن و ... خیلی اصولی تر از خرید این تعداد هواپیما بود
در کل این صحبت درسته. اما یک مشکل اساسی وجود داره
بدلیل شرایط سیاسی کشور، دولت نیاز داره طرحهایی رو اجرایی کنه که زودتر نتیجه بده
توسعه صنعت هوایی حتی با خرید همین چند صد فروند هواپیما هم گرچه عالی نیست و میشد پروژه های بهینه تری رو انتخاب کرد اما میتونه به حد مطلوبی تاثیر مثبت بر اقتصاد داشته باشه
اولا با تقویت صنعت هوایی موضوع بسیار مهم توریسم و گردشگری توسعه پیدا میکنه و اگه برنامه ریزی درستی برای معرفی پتانسیل گردشگری ایران باشه صنعت هوایی این بستر رو در دنیا ایجاد میکنه که خودش میتونه بسیار ارز آوری ایجاد کنه
دوما این اقدام مثل یک مسکنه و سریع تر از سایر استراتژیها برای بهبود حمل ونقل عمل میکنه
شاید اگر این هزینه در بخش راه آهن انجام میشد با توجه به مشکلات فرهنگی و اخلاقی که در کار و تلاش ایرانی ایجاد شده با دزدیهای زیاد این پروژه ها به درازا کشیده و بخش بیشتری از سرمایه از بین میرفت و حتی در صورت اجرا هم شاید به عمر ما قد نمیداد از برکاتش استفاده کنیم

امیدوارم همین پروژه نوسازی صنعت هوایی کشور آغازی برای توسعه گردشگری ایران باشه. کشوری که میتونه جایگاه اولی در دنیا داشته باشه
حتما بايد يه ٣٠٠ نفر كشته بشن تا هواپيماي جديد بياريم خودم به عين شاهد بودم به دليل قديمي بودن هواپيما يه ان نزديك بوديم سقوط كنيم والله اگه سايپا و ايران خودرو بود تا حالا هواپيما درست ميكردن همه رو هم به كشتن ميدادن دوستاني كه مخالفن حتما چون از امريكا اومده ناراحت شدن من واقعا موافقم چيزي كه در رابطه با جون ادمهاست بايد از بهترين نوع و جديد باشه
در حال حاضر سالانه ۵ میلیارد دلار توسط مسافرهای ایرانی به جیب شرکت های هواپیمایی خارجی سرازیر می شود و دلیل آن هم تنها ضعف ناوگان هوایی کشورمان است. اگه نصف این مبلغ رو بتونیم به ایرلاینهای داخلی برسونیم کار کمیه؟ کم ایجاد شغل میشه با این پول؟ خواننده ها هی میگن ایران باسد خودش هواپیما بسازه. قبول اما اون یه بحث دیگه ایت که خیلی طولانی مدته. 20 تا 30 سال ممکنه طول بکشه اگه امروز با قدرت شروع کنیم. این خریدها یه بحث دیگه ایت. دو دو تا چهار تاست. لازمه برای کشوری به بزرگی ایران.
استفاده از هواپيماهاي مربوط به ٤٠ سال پيش بازي كردن با جان مردم است. بنده تاريخچه تك تك هواپيما هاي خطوط هوايي را دارم. اگر شما هم مطالعه بفرماييد كه حتي ايرباس هاي ماهان سي و اندي ساله هستن (چه برسد به بويينگ ٧٢٧ و ام دي ٨٠)، قبل از پرواز وصييت نامه خود را مي نوشتيد.
افتخار بزرگی بوده که تحریم چهل ساله شکسته شد ومردم مملکت ما دیگه با خیال راحت می توانند به سفر های هوای بپردازند ومهمتر از اینکه دیگه نیاز به هواپیماهای دست چندم کشورهای عربی نداریم وعزت وسر بلندی مردم ما خواهد بود خرابی که در دولت قبل به وجود آمده بود با یکی دوسال حل نخواهد شد باید مردم ما صبور باشند .
این نشان میدهد همه چیزمان وابسته است
آقای سینا و قبل از سینا نمی دانم چرا اکثر کامنت ها مثل هم هستند و این شاعبه بوجود می آورد که یک شخص نوشته باشد. شما که دم از سواد می زنید آیا خود شما سواد دارید با این کامنت ها نشان می دهد که نه با سواد نیستید بعد ای کاش کمی هم از غیرت صحبت می کردید. همه چیزمان می دهید و داده اید اما باکی هم ندارید. البته گفتم که اصلاح طلبان از غیرت و شرف بویی نبرده اند خوش باشند و حاشو ببرند هرکی به هر کی و هر چیز به هر چیز می خواهد باشد.
نه چون اونا قشر ضعیف تر جامعه هستن و سرمایه داران مملکت با هواپیما جابجا میشن وباید رضایت اونها رو جلب کرد وگرنه میشد با این پول اقتصاد مملکت رو تکون داد با ساخت و ساز در صنعت ریلی و جاده ای کشور منتها پول حرف اول رو میزنه و پولدار وقتی هواپیما باشه ماشین سوار نمیشه و جونشو عزیز میدونه و من و شما هم میایم اینجا میزنیم تو سر هم که اون یکی داره اشتباه میگه و اون 1%جامعه به ریش ما میخندن و بر دوش ماها سوار میشن .شما هرجا کاری انجام شد نگاه کنید ببینید به نفع سرمایه دار بوده یا مردم بیچاره؟
اللهم عجل لولیک الفرج
حتما باید یا افتخار باشه یا فاجعه؟ حد وسط نداره؟
افتخار یا فاجعه ؟ مهم اینه که ناوگان هوایی نو شود تا شاهد سقوط هواپیما و کشته شدن بی دلیل مردم نباشیم
خدا کنه هواپیماها را به ما ننداخته باشن!!!
یادم نمیاد کارپردازی در ایران محصول با کیفیتی خریده باشد.
میلیون ها نفر از جمعیت کشور از گرانی رنج می برند کسی بفکران نیست و اقایان به فکر اقایان پول دار که سفر خارجی دارندمیباشند
حقیقتا نه افتخاره نه فاجعه.....یکی از وظایف دولت تامین رفاه و آسایش مردمو......
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر