بازدید 39540

سرانجام تلخ «جناب خان»

کد خبر: ۶۵۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵ 15 January 2017
«جناب خان» که به دلیل اختلاف مالک آن با تولیدکنندگان برنامه «خندوانه» دیگر در شبکه نسیم و این برنامه حضور ندارد،‌ سرانجام تلخی پیداکرده است.
 
به گزارش سینما پرس  به نقل از سینما دیلی درحالی‌که سعید سالارزهی (مالک جناب خان ) از دغدغه‌های فرهنگی‌اش برای این عروسک گفته   و از تبدیل‌شدن این عروسک به شخصیت متملق ابراز نگرانی کرده بود تا آنجا که به اختلاف و حذف این شخصیت از تلویزیون انجامید، حالا خودش نخستین استفاده‌اش از این عروسک پس از جدایی از خندوانه را به تبلیغات اتوبوسی اختصاص داده که این تبلیغات برای یک محصول تجاری و قرعه‌کشی‌های این محصول است.
 
بعید است شرکت مذکور به‌طور خودسر از عروسک «جناب خان» استفاده کرده باشد گفته می‌شود مالک جناب خان این عروسک را با رقمی نزدیک به 300 میلیون تومان در اختیار این شرکت قرار داده است.
 
همچنین گفته می‌شود وضعیت فیلم سینمایی «جناب خان »با جدایی محمد بحرانی از این عروسک در بن‌بست قرارگرفته و سعید سالارزهی که قصد استفاده از یک صدای جدید را برای جناب خان داشته است با مخالفت حامیان فیلم مواجه و آن‌ها در شرایط فعلی از سرمایه گذاری روی فیلم «جناب خان »منصرف شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۶
مالکش کار خوبی کرده.این درس عبرتی باشه برای امثال رامبد جوان و عوامل خندوانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
واقعا ... این رامبد همه چیز رو برای خودش میخواد ... تمام عوامل برنامه یه دور از برنامه قهر کردن و رفتن به خاطر نگرفتن حقشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
رامبد شخصیت بزرگیه .. خیلی برای برنامه های تلویزیون زحمت کشیده . کارهایی که پشت صحنه بوده بیشترشونو و ما نمیدونشتیم که رامبد بخشی از اون کاره . ولی هیچ وقت دلیل بر این نمیشد که بیاد این کار رو انجام بده و توی برنامه بشینه توی برنامه رسانه ملی سازنده این عروسک رو نقد کنه قطعا از محبوبیت خندوانه کاسته شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
البته این رو هم باید اضافه کنم جناب خان با آقای بحرانی و خلاقیت هاش شد جناب خان
کار خوبی کرده! یک دهم این هم پول می دادند خوب بود.
نمی شه پول این بنده خدا رو ندن!
در ضمن هیچیک از دو طرف به نظر من دغدغه فرهنگی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
دوست عزیز شما چیزی نمی دانید لطفا اظهار نظر نفرمایید. تا کنون بابت حضور جناب خان در خندوانه و اجراهای زنده، چند صد میلیون تومان پول به آقای سلارزهی داده شده و همچنین پیشنهاد چند میلیاردی بابت خرید مالکیت داده شده که ایشان به این خیال که با ساخت فیلم سه گانه درآمد بسیار زیادتری کسب می کنند این پیشنهادات را نپذیرفتند.
البته ایشان فکر نمی کردند که آقای بحرانی حاضر به همکاری نباشند و به نوعی رکب خورده اند.
این است نتیجه طمع ورزی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
ببخشید آقای ناشناس 9:40 شما از کجا این چیزها رو میدونی؟؟؟؟ لطفا شایعه سازی نکن و اظهار نظر نفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
آقای۰۹:۰۳ عین واقعیته منم این موضوع رو شنیدم شابعه نیست
جناب سالارزهي دست مريزاد!!!!
سلام به شما.
کاشکی جناب خان هم مثل پینوکیو پدر ژپتو دلسوزی میداشت و میتونست حقشو بگیره. ما با خودمون که انسانیم چه میکنیم حالا چه برسد به این عروسک انرژی بخش
ای بابا همچین می گید خالق جناب خان انگار سفینه فضایی ساخته!!!! خالق جناب خان صدای جناب خان بوده و هست. من اگه جای رامبد جوان بودم یه عروسک دیگه می ساختم و همین صدای محمد بحرانی رو روش می ذاشتم و به عنوان سرورخان و یا هر اسم دیگه ای به عنوان پسر عموی جناب خان معرفی می کردم و با این کارم آن عروسک رو هم که خودش کپی بود کاملا محو می کردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
چقدر شماها با تلاش دیگران ساده برخورد می کنید و آن را بی اعتبار می کنید
لعنت بهت جوااان همش زير سره تو ئههه
پول پول و باز هم پول!
کسی جناب خان را تا قبل از خندوانه نمی شناخت. مالک آن هم فقط بخاطر اختلاف مالی با تهیه کننده خندوانه مانع حضور جناب خان در برنامه شد.
این آقای سالار زهی، جناب خان را از روی یک عروسک خارجی کپی کرده، اواخر دهه 50 یک برنامه عروسکی خارجی از تلویزیون پخش می شد که جناب خان کاملا شبیه آن است. آیا ایشان حق کپی رایت را رعایت کرده است؟
دغدغه های فرهنگی بخوبی مشخصه و تبدیل نشدن به شخصیتی متملق و تکراری !!!!
این روزا هر کسی میخواد خودشو موجه نشون بده حرفهای قشنگ میزنه و عملش عکس !
جناب خان یه کپی از عروسکی خارجی است که با خندوانه و مردم شناخته شد و با هنرمندی اقای بحرانی زنده .
در هر صورت مردم بیچاره چه گناهی دارن تا میان یکم شاد باشند منافع مادی شادی رو از مردم میگیره
جناب خان مگه تحفه هست
عروسك مسخره اي بيش نيست
وقتی عابدزاده میاد کرم تبلیغ میکنه ....جناب خان نیاد تبلیغ کنه؟!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
وقتی کریس رونالدو تبلیغ میکنه چه عیبی داره عابدزاده هم تبلیغ کنه
جناب خان انقدر مساله مهمیه واقعا؟؟؟ دست ور دارید بابا....
صدای جناب خان مهم بود یکدونه بسازید برادر جناب خان صداشو بذارید از جنا خودمون مشهورتر میشه
قبلانا با یه فیلم لورل هاردی بدون رنگ کلی میخندیدم ولی حالا هر جی خندوانه و جناب خان میبینم خندم نمیگیره !
طمع کاملا مشخصه.... فقط امیدوارم با این بازیها محبوبیت جناب خان تبدیل به تنفر مردم از این شخصیت نشه...
شادی مردم رو چند خرید و فروش میکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
مثلا الان خیلی شاد شدیم
منم بودم همین کارو میکردم
حداقل با این اتفاقات اندکی معلوم میشه که کدوم طرف صداقت بیشتری داشته و مشکل اصلی تو این دعوا چی بوده
جناب آقای سالار زهی امان از طمع ، حالا بقول بورسی ها حباب قیمت شکست بعد از این قرارداد قیمت واقعی میشه .
اگرچه از کار رامبد هم خیلی دلخور هستم و بقول دوستان در یادداشت های بالا متاسفانه هیچکدام از شما ها دغدغه فرهنگ و مردم رو ندارین
بنظرم مشکل از سالارزهیه .قطعا خندوانه 300 میلیون و یا حتی بیشتر به ایشون میداده ولی ایشون جوگیر شده .وقتی بابت پرتاب دارت 78 میلیون دریک ماه به یه نفر میدن و یا گل کردن درسبد بسکتبال رو 100 میلیون میدن اونوقت 300 تومن برای جناب خان مبلغی بوده؟
اینک افتاده بر این لاشه گند باید از زاغ بیاموزد پند..
این عروسک که خودش کپی عروسکهای ماپت مربوط به سریالهای امریکایی بوده. آقای سالارزهی شق القمر نکرده که این عروسک کپی رو ساخته.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
آره دقیقا. فقط صدای آقای بحرانی جناب خان رو متمایز میکنه
طوری نوشتن سرنوشت تلخ جناب خان فکر کردم کشته شده یا قتل کرده اعدام شده
از محمد بحرانی بدم اومد پس اگه یه روز با عوامل کلاه قرمزی هم مشکل داشته باشه میخواد ناز کنه و صدای ببعی و اقای همساده رو در نیاره.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
محمود بحرانی که کاری نکرده بنده خدا. مالک جناب خان یکی دیگس
بایستی حرف مالک جناب خان در یک برنامه زنده دید وشنید
چرا راه دور بریم، یادمه اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد در سری برنامه های آقای مجری (ایرج طهماسب) یه عروسک صورتی رنگی بود درست شبیه جناب خان، حرف نمی زد فقط یه صدای تق تقی از خودش در میاورد که شاید اون هم از ماپت آمریکایی کپی شده بود. حالا چپ میرن راست میرن حق کپی رایت می کنن
بنظرم یه نفر مثلا از قوه قضاییه،دادستان یا شخص دیگه ای،بعنوان مدعی العموم باید وارد این قضیه بشه و مثلا یه مبلغی تعیین بشه بعنوان حق امتیاز عروسک.چون اینجا بحث فراتر از یک عروسکه.موضوعه شادی و نشاط یک ملته.جناب خان ترکیبی از سه ضلع عروسک،عروسک گردان و صدا هست.هیچکدوم از این سه تا حق ندارن این کارکتر رو به نفع خودشون مصادره کنن.
کلید حل اختلاف جناب خان با خندوانه دست روحانی و ظریفه.برجام ۲
دوستان موفقيت يك كار تيمي است. نه سالارزهي ميتواند ادعا كند كه موفقيت جناب خان مال اوست نه محمد بحراني ميتواند ادعا كند كه همه موفقيت جناب خان مال اوست و نه رامبد ميتواند بگويد كه او بوده كه باعث مطرح شدن جناب خان شده به نظر من بهترين راه مصالحه بوده تا به بازي برد برد برسند نه يك بازي سراسر باخت براي همه (سالارزهي، بحراني و رامبد) و در آخر من بيشترين تقصير را متوجه رامبد ميدانم كه از همه ميخواهد براي موفقيت خودش مفت استفاده كند وگرنه BMW چهار ميليارديش از كجا بود؟
به نظر من کل این دعوای حقوقی و رسانه ای شدنش به رشد فرهنگ احترام به حقوق صاحب اثر در کشورمان کمک بسیاری خواهد کرد.فارغ از تمام این حرفها، راستش کل این ماجرای تلخ برای من بسیار شادی آور بود!!! از این جهت که دیدم برخلاف تصور همیشگی ام، ایران نیز (مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته) کشوری است که حقوق صاحب اثر در آن به درستی رعایت میشود و حتی برنامه سازان پرنفوذ سازمان صدا و سیما نیز ممکن است در برخی دعاوی اینچنینی بازنده شوند. این دستاورد کمی نیست.
الان مثلا ملت شیفته چهره این عروسک دوزاری شدن؟ آخه اونم که کپیه؟

بیست تا ازین عروسکا بخر بذار تو خونتون ببین یه دونشون برات شادی میاره.
اونی که صاحب اصای جنابخانه و جناب خان رو جناب خان کرد محمد بحرانی و برنامه خندوانه بود. جالبه محمد بحرانی اگه دنبال پول بود که دست از همکاری با این آقا در ساخت فیلم نمیکشید.
برنامه ی خندوانه به شدت مزخرف شده.... خیلی خیلی لوس بازی درمیارن... واقعا اوضاش اسفناکه... من که دیگه اصلا طرفش هم نمیرم... گاهی هم که اتفاقی می زنم شبکه نسیم...اگه ببینم خندوانه است سریع کانال رو عوض می کنم....
کاملا بی محتوا و سبک شده....
جالبه که در ابتدا برنامه خندوانه بود که باعث معرفی شخصیت عروسکی جناب خان به مردم شد پس سالارزهی مشغول بهره برداری و استفاده از زحمت و تلاش عوامل خندوانه بخصوص صداپیشه توانای این عروسک است و در یک کلام مشغول تنهاخوری
بهترین و خنده دار ترین شخصیت عروسکی ایران آقای همساده باصداپیشگی محمد بحرانی در سریال کلاه قرمزیه امیدوارم که عوامل خندوانه باهماهنگی با آقای مدرسی تهیه کننده کلاه قرمزی ، از آقای همساده که علی رغم بروز مشکلات زیاد در زندگیش همیشه خندان است ، استفاده کنند هرچند کیه که این کامنت رو به گوش عوامل خندوانه برسونه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل