بازدید 13380
حسن کامران در گفت و گو با «تابناک» مطرح کرد

راهکاری که با آن می توان عملکرد نماینده مجلس را بعد چهار سال قضاوت کرد!

اول انقلاب اینگونه نبود، همه روی موکت می نشستند، مرحوم طالقانی هم نماینده همین مجلس بود و قبل از انقلاب هم شلاقش را خورده بود اما با تجمل گرایی مخالف بود و بعد از انقلاب زمانی که نماینده مجلس بود زندگی ساده ای داشت؛
کد خبر: ۶۵۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 12 January 2017
فعالیت سیاسی در هر سطحی، همواره با آسیب هایی همراه است که ممکن است برخی از این آفت ها در قضاوت افکار عمومی، برجسته شوند؛ حال آنکه ممکن است در کنار یک آفت یا آسیب، نقاط قوت فراوانی در اشخاص و نهادها وجود داشته باشد که عمدتا مورد توجه قرار نمی گیرد.

به گزارش «تابناک»، یکی از مجموعه های تصمیم ساز در ساختار قدرت در جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی است. نهادی که بر خلاف قوای دیگر در درون نظام از یکپارچگی برخوردار نیست و نمایندگانی از جناح ها و احزاب گوناگون در آن حضور دارند؛ شخصیت های زیادی که ممکن است هم به دلیل تنوع عقاید و هم به دلیل رقابت های سیاسی، مواضع متعارضی هم درباره همکاران و هم درباره کلیت اداره مجلس و رفتار همکارانشان داشته باشند. 

حسن کامران نماینده پیشین مجلس از جمله نمایندگانی است که به رفتار همکاران سابقش انتقاداتی دارد؛ انتقاداتی که لزوما ممکن است همه آنها درست نباشد، اما به هر حال، انتقادات وی، مجموعه ای از دریافت هایی که وی در دوران نمایندگانی اش داشته است ؛تابناک بدون تایید همه این انتقادات، آماده است که نظر نمایندگان و سایر اشخاصی که نظر مخالفی با وی را دارند،منتشر کند.

حسن کامران درگفت و گو با تابناک با انتقاد از برخی رفتارهای نمایندگان مجلس و با اشاره به برخی رفتار ها از جمله پس گرفتن امضا ها درباره یک سوال و یا استیضاح از وزرا گفت: در حالت کلی متاسفانه در انتخابات های ما افراد مستقل کمتر وارد مجلس می شوند و بیشتر افراد به صورت لیستی رای می آورند.

این نماینده مجلس نهم گفت: زمانی هم که انتخابات لیستی باشد در زمان رای گیری ها دونگی عمل می کنند، که این خود یک فساد است، کسی نباید به منتخبان مردم دونگ یا سهمی بدهد، اما این کار انجام می شود. البته این سهام هم فرق دارند به برخی ها غذا می دهند، به برخی هم خانه می دهند، ب و به بعضی ها هم بلیط مسافرت می دهند.

وی گفت: زمانی که این کار انجام می شود، دو آفت در مجلس ایجاد می گردد، هم فردی که انتخاب می شود فرد اصلحی نخواهد بود و هم این نماینده اسیر جاذبه ها می گردد، مردم هم هر فکری در باره آن می کنند، مردم می گویند فرد آمده نماینده شود تا سراتو بگیرد یا خانه دارد اجاره خانه از مجلس بگیرد.

وی گفت: اول انقلاب اینگونه نبود، همه روی موکت می نشستند، مرحوم طالقانی هم نماینده همین مجلس بود و قبل از انقلاب هم شلاقش را خورده بود اما با تجمل گرایی مخالف بود و بعد از انقلاب زمانی که نماینده مجلس بود زندگی ساده ای داشت. اما اکنون نماینده های ما به جایی رسیده اند که در باره رنگ ماشین بحث می کنند.

کامران گفت: زمانی روبروی مجلس خانه های سازمانی قرار داشت اما این خانه ها را خراب کردند و آسمان خراش درست کرده اند تا برای نماینده ها دفتر بدهند، می خواهند شکل کمیسیون ها را تغییر دهند و به طور کلی در حال ترویج اشرافی گری هستند، در این میان برخی ها هم ادعا کرده اند که از پول خود نماینده ها ساخته می شود. من می گویم هر کس این حرف را زده بیخود گفته است. شما پول از کجا آورده ای که داری اشرافی زندگی می کنی؟

وی افزود: این نماینده باید بداند که تا دیروز معلم بوده اما امروز حاکم است و باید موضع بگیرد.  موضع را زمانی می تواند بگیرد که طمع نداشته باشد، زمانی که این نماینده وارد مجلس می شود وقتی می خواهد امضایی بکند امضای طفلک الکی خواهد بود، چون نماینده ها دیگر اراده ای از خود ندارند و بعد مجبور می شود امضای خود را پس بگیرد.

کامران گفت: زمانی که سوالی در مجلس مطرح می شود بازی آغاز می شود و همه دم همدیگر را می بینند، همه به دنبال لابی هستند و جهنمی ایجاد می شود که آن سرش ناپیداست، نماینده ها پس از انکه سهم خود را گرفتند یک یک امضای خود را پس می گیرند.

اما راهکار این کار این است که به نماینده ها کارنامه داده شود؛ مردم باید این کارنامه را در اختیار داشته باشند تا وکلا در زمان انتخابات سر مردم شیره نمالند، در این کارنامه باید دلارهایی که از مجلس گرفته، خودرویی که تحویلش شده ، خانه ای که در آن نشسته است و فامیل هایی که سرکار گذاشته باید قید گردد، همچنین موضع گیری هایی که در زمان رای گیری ها داشته نیز ثبت شده باشد.

این نماینده سابق گفت: اما این کار را هرگز انجام نمی دهند چون ریگی در کفش دارند که نمی خواهند شفاف مردم همه چیز را مردم بدانند، واگر نه این کار برای هیات رئیسه زحمتی ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس