بازدید 7723

هاشمی رفسنجانی، مرد همیشه انقلابی

حسین علایی
کد خبر: ۶۵۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴ 08 January 2017
درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از بزرگترین ضایعه ها برای ایران و انقلاب اسلامی پس از رحلت امام خمینی است. او یکی از محبوب ترین چهره های انقلابی در بین مردم ایران بود که اکثر مسئولیت های خود را در کشورداری با کسب رای مردم بدست آورد. او تا آخرین لحظه زندگی انقلابی باقی ماند و اغلب در کنار مطالبات و خواسته های اکثریت مردم ایران بود. او در دوران رژیم شاهنشاهی مصیبت های حاکمیت سلطانی و استبدادی را بخوبی درک کرد و در راه آزادی ملت ایران بارها به زندان افتاد. 

هاشمی نیل به آزادی و حاکمیت ملی را بکارگیری تفکر اسلامی در رفتار انسانی می دانست و اندیشه های خود را از قرآن و مکتب اهل بیت علیهم السلام اتخاذ می کرد. در دوران اختناق و دیکتاتوری، تحت شدیدترین شکنجه ها قرار گرفت و مقاومت مثال زدنی از خود نشان داد و هیچگاه مایوس نشد. در دوران طاغوت، حامی زندانیان سیاسی بود و به خانواده های آنها کمک می کرد. همواره دارای مخالفین و دشمنانی بود که از وجود او دلِ خوشی نداشتند و او را در لبه تیز حملات خود قرار می دادند. 

در سال های اخیر، هاشمی رفسنجانی تحت عظیم ترین فشارهای روحی و تبلیغاتی برای ساکت ماندن و رانده شدن، به انزوا قرار گرفت ولی او همچنان در میدان باقی ماند و صحنه تاثیرگذاری در جامعه را ترک نکرد. گرچه چند سالی بودکه مردم دیگر سخنان و صدای او را از خطبه های نماز جمعه ی تهران نمی شنیدند ولی آزادیخواهان، با اشتیاق بیشتری به دیدگاه های او که در جمع های محدودی بیان می شد از طریق شبکه های مجازی و اجتماعی توجه می کردند. 

در هیچ مقطعی از حوادث دوران چهل ساله اخیر ایران جای او خالی نیست. در سرنگونی نظام سلطنت، در شورای انقلاب، در برپایی جمهوری اسلامی، در تدوین قانون اساسی، در مجلس شورای اسلامی، در دفاع مقدس، در پایان دادن به جنگ تحمیلی، در انتخاب رهبری پس از رحلت امام خمینی، در سازندگی کشور پس از جنگ، در دوران ریاست جمهوری، در مجلس خبرگان، در مجمع تشخیص مصلحت نظام و در نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 که با رد صلاحیت و رفتار بزرگوارانه و نجیبانه، باعث روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شد، نقش او بسیار برجسته است. نام هاشمی رفسنجانی با مبارزات امام خمینی پیوند خورده است و امام خمینی در تمامی دوران حیات خود به شدت از ایشان حمایت می کرد و همواره مورد اطمینان رهبر انقلاب اسلامی بود. 

آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال های اخیر نگران انحراف مسیر انقلاب از آزادی و استقلال و جمهوری اسلامی بود و تلاش می کرد تا اشکالات رفتاری را به دست اندرکاران بنمایاند. او نگران آن بود که انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان بیفتد و نسل جدید، زیبائی های انقلاب را که در آراء مردم و حاکمیت اسلام متجلی می شود نبینند. درگذشت او در اوج عزت، ثلمه بزرگی برای مردم ایران است که البته با رحمت واسعه الهی التیام خواهد یافت. زیرا خداوند می فرماید: ما ننسخ من آیه او ننسها نات بخیر او مثلها، عاش سعیدا و مات سعیدا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر