بازدید 14554
آیا منافع تیم ملی قدرتمند و یک پرسپولیس مدعی با هم در تضاد است؟

فوتبال ایران؛ جولانگاه دو خارجی جاه طلب و محبوب/نقش رییس فدراسیون چیست؟ +ویدیو

کی روش و برانکو؛ هر دو به شدت محبوب و البته در کارشان موفق هستند، ولی این دلیل نمی شود که منافع فوتبال ایران در جنجال جاه طلبی و برتری جویی این دو اروپایی لگدمال شود. اگر مدیریت صحیحی اعمال شود، می توان با تمرکز بر دستاوردهای مشترک، هم تیم ملی قدرتمندی به جام جهانی روسیه فرستاد و هم پرسپولیس پرهوادار را پس از سال ها در لیگ قهرمانان آسیا مدعی دید.
کد خبر: ۶۵۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 04 January 2017
فوتبال ایران این روزها صحنه درگیری و اختلاف تمام عیار دو سرمربی موفق است؛ کارلوس کی روش پرتغالی و برانکو ایوانکوویچ کروات.

به گزارش «تابناک ورزشی»، بر خلاف اغلب اوقات که مشکل فوتبال ایران با خارجی های استخدام شده اش، عدم کیفیت و تعهد آنها به سختکوشی است، این بار موضوع کاملا برعکس شده و فوتبال ایران با معضلی به نام جاه طلبی و انگیزه فوق العاده دو سرمربی باکیفیت دست و پنجه نرم می کند.

اولی به واسطه ساختن تیمی مستحکم و غیرقابل شکست در بیش از سی دیدار رسمی اخیر و نشاندن ایران در صدر رنکینگ فوتبال آسیا و همچنین صدرنشینی در گروه اول گزینشی جام جهانی به محبوبیتی خیره کننده دست یافته که میلیون ها ایرانی را به کاردانی و تخصص خود مطمئن ساخته است.

دومی نیز با در هم ریختن نابسامانی های یک دهه اخیر پرسپولیس، ده ها میلیون هوادار سینه چاک این تیم را پس از سال ها به فوتبالی هجومی مهمان کرده که جایی جز رده های اول و دوم لیگ ایران نمی بیند و تن همه حریفانش را می لرزاند. با اوست که سرخ ها اعتبار از دست رفته خود را بازیافته اند و اسب قهرمانی زین کرده اند.

فوتبال ایران؛ جولانگاه دو خارجی جاه طلب و محبوب/نقش رییس فدراسیون چیست؟

از طرفی کی روش حرفه ای می خواهد، تیم ملی قدرتمندی از نسل جدید فوتبال ایران بسازد که در کوران رقابت های انتخابی جام جهانی، غیر از کنار زدن همه حریفان آسیایی اش برای نخستین بار صعود پیاپی به جام جهانی را تجربه کند و در روسیه 2018 هم بتواند به رویای صعود از مرحله گروهی جامه عمل بپوشاند و از سویی دیگر، برانکوی پرکار و جنتلمن در سر سودای قهرمان کردن پرسپولیس بعد از 10 سال را می پروراند تا در ادامه بتواند سرانجام قرمزها را به فینال بزرگترین رویداد باشگاهی قاره هم برساند.

کی روش اصرار دارد که تیم ملی را با برخی چهره های تازه نظیر ساسان انصاری، احسان پهلوان و دیگر پدیده های لیگ داخلی محک بزند و البته ثابت کرده از بین همین سنجش ها هم ناگهان برگ برنده ای رو می کند. در مقابل برانکو روی تقویم رسمی سازمان لیگ و البته فیفادی ها و حق تیم باشگاهی بر استفاده از بازیکن طبق قرارداد تأکید دارد و می گوید ستاره هایش با این همه مسابقه نیاز به استراحت هم دارند.

توفیق هر دو چهره می تواند فوتبال ایران را صاحب دستاوردی شیرین کند که مدت هاست انتظارش را می کشند؛ اما آیا نمی شود این پیروزی ها را با رعایت حقوق و منافع یکدیگر به دست آورد؟ آیا لزوما منافع تیم ملی و پرسپولیس باید با یکدیگر در تضاد باشد؟ اگر پاسخ منفی است که حتما نیز چنین است، چه کسی وظیفه دارد این کلاف گره خورده را از هم باز کند و جلوی یک فاجعه در فوتبال مملکت را بگیرد؟

جواب، روشن و در دسترس است؛ متولی فوتبال کشور یعنی فدراسیون فوتبال و در رأس آن مهدی تاج رییس انتخاب شده در مجمع!
اما با تأسف باید گفت در این 48 ساعت اخیر از همه اهالی فوتبال صدایی درآمده به جز این اصفهانی که معمولا در چنین مواردی سیاست سکوت در پیش می گیرد! و حرف نزدن او اوضاع را بدتر می کند.

تاج سعی می کند با صدور بیانیه در شرایط مشابه این و مصاحبه اطرافیانش از عابدینی و ساکت گرفته تا مدیر روابط عمومی، مواضعش را غیرمستقیم مطرح کند تا شاید در صورت لزوم به تغییر جهت، فضای لازم برای چرخش را داشته باشد.

هنوز مشخص نیست که نقش تاج در تندتر شدن لحن این دو مربی علیه هم چیست اما تا وقتی فدراسیون فوتبال به جای پاسخ منطقی و عقل پسند به منتقدان، از موضع قدرت و البته تهدید تکراری به پیگیری در محاکم قضایی (!) استفاده می کند، نباید منتظر حل معضلات و مشکلات هرچند کوچک فوتبال در اتاق های دربسته قبل از رسیدن آنها به مرز جنجال بود.

نه برانکو آدمی است که انتقادهایش به سبک اشخاصی مثل مایلی کهن، ریشه کی روش را نشانه گرفته باشد و نه کی روش از یک پرسپولیس آماده که به موتور تأمین بازیکن باکیفیت برای تیم ملی تبدیل شده، بدش بیاید.

مشکل بین این دو مربی، با پرهیز از جانبداری به سود یکطرف و با بازتعریف وظایف و اختیارات هریک قابل حل است. ولی اگر همین وظیفه ساده مدیریت، نادیده انگاشته شود همین آتش می تواند خرمن فوتبال ایران را در آستانه چند رویداد مهم پیش رو به خاکستر بدل کند؛ آتشی که بیانیه های یکطرفه باشگاه پرسپولیس نیز بادی برای توسعه آن خواهد بود.

فراموش نکنیم که فوتبال باشگاهی ما در آستانه از دست دادن دو سهمیه خود در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیاست و از یاد نبریم که حریفان تا دندان مسلح تیم ملی، برای دور برگشت مقدماتی جام جهانی نقشه ها کشیده اند تا شاگردان مقتدر کی روش را به زیر بکشند.

مجید کوهستانی
تعداد بازدید : 106
دانلود 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۶
با اینکه استقلالی هستم ولی حق با برانکو هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
من با این ک پرسپولیسیم ولی حق کاملا با کیروشه و پرسپولیس در مقابل تیم ملی هیچ ارزشی نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
این دوستی که میگه حق با کیروشه دقیقا بگه منظقش چیه
ما پرسپولیسی ها در مقابل زورگویی کیروش از برانکو حمایت می کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
من به عنوان یک هوادار متعصب پرسپولیس دارم میگم ک حق با کیروشه و پرسپولیسیا رو به حق از تیم انداخت بیرون
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
شما از طرف خودت صحبت كن!!!!! لازم نكرده از طرف همه پرسپوليسيا حرف مفت بزني!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
شما پرسپولیسی نیستی که اصلا هم مهم نیست باشی. اینجا بحث طرفداری نیست بحث منطقه که همه حقو به برانکو دادن جز استقلالیا
واقعا عجیبه رفتار کیروش. با ترخیص بازیکنان پرسپولیس سعی داره اونا رو روبروی برانکو قرار بده. ابن حتی در رفتن یا نرفتن سروش رفیعی به پرسپولیس هم موثره.
پاسخ ها
رفیق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
برادر بزرگوار اگر بازیکنان رو آزاد نمی کرد هم بهش ایراد میگرفتید که چرا پرسپولیس رو از همراهی بازیکناش محروم کرد. بنظرم یک طرفه به قاضی میرید. آقای برانکو باید قبل از نطق آتشینش پیش بینی عکس العمل اینچنینی رو هم میداشت. اینجا کی روش نشون داد که کلاً قواعد بازی رو خیلی بهتر از برانکو بلده. این تصمیم همراه با سکوتش همه ی فریاد های برانکو رو زیر سوال برد. دمش گرم. من که حسابی طرفدار کی روشم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
این لنگیا میدونن قهرمان نمیشن دارن به تیم ملی اسیب میزنن باید از این به بعد لنگی جماعت به تیم ملی دعوت نشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
رفیق!!! اینکه کیروش فورا بازیکن ها رو اخراج کنه راه حل نیست بلکه پاک کردن صورت مساله است و اون هم برای ایجاد اقتشاش در پرسپولیس و قطعا این از راهنمایی های مشاورین ایرانی کیروش و بی عرضه گی فدراسیون نشات میگیره که یه مربی خارجی به خودش اجازه میده بجای اصلاح برنامه های مسخره اش بازیکنان شایسته رو از تیم ملی محروم کنه ، به هیچ عنوان خواسته برانکو این نبوده، برانکو می خواست این بابا برنامه های غلطش رو که به تیم های باشگاهی ضربه میزنه اصلاح کنه و این خواسته کاملا منطقیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
عزيز... اغتشاش اين شكليه!! .. در ضمن خود برانكو زماني كه مربي تيم ملي بود از همين حركتا ميزد.. يا سنت كمه يادت نمياد... يا تحقيق نكردي حرف ميزني...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
این آقای رفیق معلومه استقلالیه. چون فقط تیمی که یه بازیکن دخیره ملی داره از اخراج بازیکنای پرسپولیس خوشحال میشه...اقای رفیق اگه کیروش ممنطق داشت جواب منطقی میدا و یا اینکه همه رو مرخص میکرد نه اینکه فقط پرسپولیسا رو بیرون کنه و جلو برانکو قرار بده
هروقت اسم رییس فدراسیون میشنوم یاد چغندر لبو میافتم
جالب تر از همه رفتار تابناک هست!

اصلا در رویکرد این سایت جانبداری از تیم خاصی!!! مشهود نیست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
باید پرسپولیسو بفرستن دسته 3 تا حالشون جا بیاد خیانتکارای ...
ما پرسپولیسی ها در مقابل زورگویی کیروش از برانکو حمایت می کنیم.
با توجه به لغو ديدار تداركاتي با مراكش ، اردوي يك هفته اي در دبي صرفآ حكم تعطيلات و ريكاوري دارد ، بنابر اين اين اردو مي توانست در تهران هم برگزار شود . از اينرو من با نظر آقاي برانكو موافق هستم . ذكر اين نكته نيز ضروري است كه هر دو مربي در يك نقطه حساس در كارنامه خود قرار دارند . آقاي كي روش در صورت موفقيت و صعود تيم ملي به جام جهاني تنها مربي در جهان خواهد بود كه چهار بار در جام جهاني به عنوان مربي حضور داشته است . آقاي برانكو نيز در صورت موفقيت و قهرماني تيم پرسپوليس در ليگ به عنوان يك مربي محبوب پس از شكست تابوي 10 ساله عدم قهرماني پرسپوليس ، مي تواند به عنوان يكي از كانديدهاي مربي گيري تيم ملي در آينده مطرح باشد . بنابر اين هر دو مربي ديدگاه ها و دغدغه هاي خود را دارند و هيچ كدام دشمني يا قصد كارشكني در كار يكديگر را ندارند .
جناب کی روش بهانه ی نان جو را از برانکو گرفت.
وقتی بازی با مراکش لغو شده چرا ملی پوشان رو به اردو میبرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
برای تمرین و هماهنگی
ارزش هر دو عزیز نزد ایرانی ها کم شد .
حرکات کی روش منو یاد داعش میندازه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
از داعش بدتر . کیروش=کبریتی در انبار باروت بیت المال مردم بدبخت
از عجایب در ایران است که این دو نفر انقدر مصمم و سخت کوش و پر از انگیزه هستند
He eibi dare shirinye futbal ba hamin chizashe
بهترین کار به نظر من بهتره سرمربی تیم ملی ، اعضای تیم ملی را از تیم هایی که با پول و منابع غیردولتی و کم ادعای لیگ برتر ودسته اول اداره می شوند انتخاب کنه تا حاشیه ها کمتر شود
کل ایران بسیج شده تا پرسپولیس امسال قهرمان بشه و رانتی که پرسپولیس مثل حداقل ۳۰ ساعت برنامه راجع این تیم و این که تو لیگ کشور ما حداکثر ۵ استان درگیر هستند و تیم های استانهای دیگه به جز خوزستان و تبریز و اصفهان عملا داده های پرت هستند باعث شده یک قولی به اسم پرسپولیس ساخته بشه در حالی که امسال میانگین تماشاگر وستهم تو لیگ برتر عدد باور نکردنی ۵۰ هزار برا هر بازی بوده ولی اونم تو لیگ برتری که چلسی با ۱۳ برد متوالی و سیتی با گواردیولا کمتر از این تیم هوادار حاضر در ورزشگاه دارند ولی تهران با ۱۴ میلیون جمعیت میانگین پرسپولیس را به اینقدر نمیرسونه دقت کنید لندن ارسنال و تاتنهام و چلسی را هم به جز وستهم داره ولی اقای فردوسی پور یک بار نیومد تو این برنامش از تیم های شهرستانی دفاع کنه و دایم میگه پاس چیشد من میگم چی شد پاس تو تهران با حمایت نیرو انتظامی فعالیت میکرد ولی تو شهرستان دیگه پول نبود
الانم تمام اینا بازی پرسپولیسیهاست وگرنه برانکو نشان داره مربی بازیهای بزرگ نیست
شاهدم جام جهانی ۲۰۰۶ و اون مسایل کریمی و دایی
فصل گذشته جلو ۹۰هزار نفر بازی با نفت تهران
مسابقه با چین تو جام ملت ها
و مسابقه با عمان که دوتا بازیکنا تیم ملی همدیگه را تو زمین زدند
من از کودکی طرفدار تیم ها شهرستانی به خصوص سپاهان بودم و امسال امیدوارم تراکتور با یا بدون رفیعی دو گانه را ببره۹
پاسخ ها
پرسپولیسی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
من ی پرسپولیسیم و حرفاتو تایید میکنم
چند تا از بازیکنان (ملی پوش) فعلی پرسپولیس قبل از بازید در این تیم در تیم های دیگه بازی می کردند و عضو تیم ملی بودند .
با سلام متاسفانه این جار و جنجالها فقط شادی رقبای عرب را به دنبال دارد .
کی روش با تیم سپاهان و استقلالی که تا یک قدمی فینال آسیا رفته بود اون برخوردها رو کرد و کسی جلوش رو نگرفت. حالا که با تیم محبوب دوستان چپ افتاده رفتاراش بچگانه و غیر حرفه ای شده؟ دقیقا همین بلا رو سر سپاهان آورده بود و بازیکناش رو از تیم ملی خط زد ولی یادم نمیاد اون موقع همچین مطالبی نوشته شده باشه! حالا هم اگر می خویید مشکل حل بشه از طریق درست حل بشه. برانکو را مجبور به عذر خواهی کنید چون مصاحبه بسیار مسخره ای انجام داده بود. بعد سرمربی تیم ملی رو بیارید توضیح بده چرا اردو بدون بازی تدارکاتی برگزار کرد.
من خودم ی پرسپولیسیم و قبول دارم ک ما لنگی هستیم و تعدادمونم پایینه متاسفانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
حداقل مرد باش و جریت داشته باش و بگو که استقلالی هستی.میدونم که گفتنش خجالت داره
دم کیروش گرم. حالا این آقای برانکو بره جشن بگیره که "طارمی" اومد. همون فصل قبل هم پرسپولیس رو نبوغ طارمی و شم گل زنیش که چند تا بازی رو دقایق آخر تونست نتیجه شو عوض کنه، تونست تو کورس قهرمانی بمونه. این آقا نوشت به پای خودش. واسه همینم طارمی که ازش دور میشه این آقا حالش خراب میشه. چی شد مگه رامین رضاییان و طارمی با هم نرفتن ترکیه؟ چی شد طارمی فیکسه و رضاییان با همه ی قدرتش نیمکت نشینه و جز به اجبار ازش استفاده نمیکنه. درضمن حسودیش هم میشه. انتظار داشت کی روش رو بردارن ایشون رو بذارن سرمربی تیم ملی که تو جام جهانی مثل 2006 افتضاح بار بیاره. بنظرم این آقا بامربی تراز اولی مثل کی روش خودش رو سرشاخ نکنه سنگین تره.
زبان سرخ سر سبز میدهد بر باد. میخواست زبونشو نگه داره. حالا جواب امثال سید جلالم خودش بده. تو برنامه 90 چه چه مستونش بود فکر زمستونش نبود.
علی اقا پروین مثال خوبی برا اینجور مواقع از خودش یادگار گذاشته/نقش رییس فدراسون:کشک
فقط یه سوال تو ذهنم ایجاد شده،
قبلا که قلعه نویی سرمربی استقلال بود و کلی بازیکن تو تیم ملی داشت همین دعواها هم شد ولی همه از کیروش حمایت کردند و قلعه نوعی رو بی سواد خطاب کردند ولی الان قضیه برعکس شده
مدیران کوچک قدرت کنترل مربیان بزرگ رو ندارند
باسلام در سالي كه بعلت بازيهاي ملي اينقدر بازيكنا درگير تيم ملي بودن و در اختيار باشگاه نبودن برگزاري اردوي پنج روزه بدون بازي تداركاتي هيچ توجيحي نداره
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
خب این تقصیر کیه . مطمئنا تقصیر کیروش نیست چون قرار بود بازی تدارکاتی برگزار بشه ولی لغو شد
جناب کی روش بهانه ی نان جو را از برانکو گرفت.بی احترامی این مربی به مربی تیم ملی اهانت
به تمامی ایرانیان است. باید از مربی تیم ملی ایران رسما عذر خواهی کند.
باسلام. کیروش با این کارش با احساسات مردم بازی کرد فدراسیون عرضه برخورد با این بی ادبی سرمربی را ندارد
رییس فدراسیون یعنی کشک.
بهترین کا رو کرده کی روش تا دیگه برای تیم ملی ناز نکنن این لنگیا
يعني شخصيت أين بازيكنا برأي مربي تيّم ملي هيچ ارزش و أهميتي نداشت؟
مطلب و یادداشت سردبیر عالی
همه اينه كه گفته شد براي سفره مردم سنگك نشد سنگك ببين كجا پيدا ميشه
احسنت به این میگن گزارش تحلیلی
احسنت به این میگن گزارش تحلیلی
کلا فوتبال ایران مسخره بازیه
پرسپولیس پر هوادارترین تیم ایران به گفته تمامی نظرسنجی های انجام شده رو عشقه
۲مربی موفق با ۲شخصیت به ظاهر متفاوت ولی در واقع یکسان البته برانکو ظاهرا جور دیگری بود ولی فعلا که عوض شده کیروش خوب یا بد نشان داده برایش اسم بازیکن مهم نیست و همین رمز موفقیتش است او به تنهایی جور روسای بی خاصیت فدراسیون را میکشد
دم کیروش گرم.
مثل این میمونه که ساوگیت وسط بازی های لیگ بگه آقا دو هفته لیگ رو تعطیل کنید بعد گواردیولا بگه آقا این چه وضعشه اونم بگه بیا اصلا نخواستیم از سیتی بازیکن نمیگیریم واقعا ایران یهدعالم دیگس برای خودش
برانکو و کی روش انسانهای کار بلدی هستند . در ضمن دزد هم نیستند جاه طلبی هم برازنده انهاست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان